Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
11.03.2024 16:27
până la 14.03.2024 16:57
până la 14.03.2024 16:57
2
Propunerea ofertelor
de la
14.03.2024 16:57
până la 19.03.2024 08:27
până la 19.03.2024 08:27
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 477 100 MDL
Perioada clarificărilor:
11 mart 2024, 16:27 - 14 mart 2024, 16:57
Perioada de depunere a ofertelor:
14 mart 2024, 16:57 - 19 mart 2024, 8:27
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Gazificarea unui grup de case din satul Bobulești r-nul Florești
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
5001, MOLDOVA, Floreşti, locality, Stefan cel Mare nr.75
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
11 mart 2024, 14:39
Data ultimilor modificări
13 mart 2024, 15:52
Achizitii.md ID
21183880
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
03 Caiet de sarcini lucrări model 2024 achizitii valoare mica Bobulesti
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcina
11.03.24 16:27
01 Anunt de participare licitatie Bobulesti
Specificaţie tehnică
Anunt de participare
11.03.24 16:27
Data:
13 mart 2024, 15:52
Subiectul întrebării:
Termen oferta
Întrebare:
Rugam prelungirea termenului de depunere a ofertei pentru a putea reusi examina mai detaliat caietul de sarcini
Răspuns (13 mart 2024, 16:57):
În conformitate cu art. 34 al ”Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mica” aprobat prin Hotărârea de Guvern 870 din 14.12.2022 ”Perioada cuprinsă între data publicării achiziției publice de valoare mică și data-limită de depunere a ofertei trebuie să fie de cel puțin 2 zile”.
Data:
13 mart 2024, 17:46
Subiectul întrebării:
Hotărârea de Guvern 870 din 14.12.2022
Întrebare:
Buna ziua, vă aducem la cunoștință că la 1 iulie 2023 intră în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică. Iar la data de 02.02.2023, au fost adoptate modificările la Legea 131/2015 privind majorarea pragurilor pentru contractele de achiziții publice de valoarea mică, drept urmare a inflației ridicate din ultima perioadă. Astfel, pentru contractele de achiziții de lucrări de la 250.000 lei la 375.000 lei fără TVA. Dvs. nu puteti face trimitere la acesta hotărîre atîta timp cind valoarea licitatiei dvs nu este de 375 000 lei fără TVA dar este de 1 477 100 lei fără TVA, aceasta atribuindu-se la COP. Iar conform Articolul 57. din Legea 131/2015 Cererea ofertelor de preţuri:
(1) Autoritatea contractantă, prin cererea ofertelor de preţuri, poate atribui contracte de achiziţii publice de bunuri, lucrări sau servicii, care se prezintă conform unor specificaţii concrete, cu condiţia ca valoarea estimată a achiziţiei să nu depăşească 800000 de lei pentru bunuri şi servicii şi 2000000 de lei pentru lucrări.
La fel, Articolul 57 aceeași lege, Cererea ofertelor de preţuri 6) În cazul procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, termenul de depunere a ofertelor va fi de cel puţin 7 zile pentru bunuri şi de 12 zile pentru lucrări şi servicii de la data publicării sau transmiterii anunțului/invitaţiei de participare.
Va rugam sa va conformați cadrului legal și sa operați modificările necesare, în a evita pe viitor apariția unor contestații.
Răspuns (13 mart 2024, 18:38):
În conformitate cu prevederile art. 1, pct b. al LEGII Nr. 74 din 21.05.2020 „Privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale” valoarea lucrărilor ce nu depășește suma de 2000000 lei fără TVA, sunt calificate ca achiziție publică de valoare mica.
Data:
14 mart 2024, 11:12
Subiectul întrebării:
Legea Nr. 74 din 21.05.2020
Întrebare:
Cu referire la răspunsul furnizat privind Legea Nr. 74 din 21.05.2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, specificați modul în care sunt calificate achizițiile publice de lucrări ce nu depășesc suma de 2.000.000 lei fără TVA - ca achiziție publică de valoare mică.
Art. 1, pct b., al legii menționate anterior, se concentrează pe definirea domeniului de aplicare și anume: Prezenta lege se aplică contractelor de achiziții de bunuri, lucrări sau servicii în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, (…), a căror valoare estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, este EGALĂ CU sau MAI MARE decât următoarele praguri: (…) b) pentru contractele de achiziții de lucrări – 2 000 000 de lei; și nicidecum nu face referire explicită la tipul procedurii de achiziții sau la calificarea acestora în pragul achizițiilor publice de valoare mică. Astfel, nu se face o distincție explicită între achizițiile publice de valoare mică și celelalte tipuri de achiziții de lucrări.
Totodată legea prevede, aplicarea acesteia, conform Art. 7 pct. (9) În cazul în care o lucrare permite execuția pe obiecte/loturi pentru care entitatea contractantă își propune să atribuie, unuia sau mai multor executanți, contracte distincte de achiziții de lucrări, valoarea estimată trebuie determinată avându-se în vedere valoarea cumulată a tuturor obiectelor/loturilor care intră în componența lucrării respective. În cazul în care valoarea cumulată a tuturor obiectelor/loturilor care intră în componența lucrării respective depășește pragul prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b), entitatea contractantă are dreptul de a nu aplica prezenta lege numai pentru obiectele/loturile care îndeplinesc, în mod cumulativ, următoarele condiții: a) valoarea estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, a obiectului/lotului respectiv este mai mică de sau egală cu 2000000 de lei.
Dacă totuși faceti trimitere la Legea Nr. 74, atunci, conform Capitolului V, Art. 37: (2) Perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile.
Legile sunt stabilite pentru a fi respectate în întregime, nu pentru a fi interpretate selectiv sau aplicate doar în funcție de interesele sau preferințele individuale.
Răspuns (14 mart 2024, 11:55):
În cazul când apar situații ne clare în ceea ce prevede o Hotărâre, o Lege sau un Regulament, faceți o adresare în scris organului emitent, spre a vă oferi o explicație mai desfășurată situațiilor.
Data:
14 mart 2024, 13:57
Subiectul întrebării:
Termene depunere oferta
Întrebare:
Subliniem faptul că aceste solicitări nu sunt în mod direct îndreptate împotriva organului emitent, ci mai degrabă reflectă preocuparea noastră pentru conformitatea cu prevederile legale, ceea ce dvs. nu respectați. Vă rugăm să revizuiți și să ajustați termenii conform legislației în vigoare pentru a asigura conformitatea cu cadrul legal!
Răspuns (14 mart 2024, 16:31):
Anunțul de participare, dar și documentația de atribuire, au fost elaborate în strictă conformitate cu prevederile legislației în vigoare, precum și ținând cont de specificul obiectului de achiziție.
Data:
14 mart 2024, 16:15
Subiectul întrebării:
Evaluarea ofertei
Întrebare:
Spuneti va rog cind vor fi evaluate ofertele prezentate in cadrul licitatiilor din 4 martie 2024?
Răspuns (14 mart 2024, 16:30):
Intrebarea nu are nimic comun cu licitația curentă.
Data:
14 mart 2024, 16:17
Subiectul întrebării:
Incalcari
Întrebare:
De ce incalcati cerintele propriului regulament si a hotaririi de guvern, care stipuleaza expres ca ofertele se evalueaza in decurs de cel mult 5 zile lucratoare
Răspuns (14 mart 2024, 16:38):
Ofertele depuse la licitația dată vor fi evaluate în conformitate cu legislația în vigoare.
Data:
14 mart 2024, 16:23
Subiectul întrebării:
Precizare
Întrebare:
Precizati va rog grosimea peretelui tevei din otel la toate diametrele solictate in caietul de sarcini
Răspuns (14 mart 2024, 16:32):
Caietul de sarcini prevede toate descririle tehnice necesare la materialele folosite în procesul de lucru. Examinați cu atenție documentele atașate.
Data:
14 mart 2024, 16:25
Subiectul întrebării:
Incalcari
Întrebare:
Au fost depistate numeroase schimbari ale normelor de consum aprobate prin ordinul ministerului de resort. Rugam sa revedeti caietul de sarcini
Răspuns (14 mart 2024, 16:35):
Caietul de sarcină a fost efectuat cu stricță precizie, ținînd cont de specificația proiectului.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK