1
Perioada de actualizare
de la 29.02.2024 15:23
până la 15.03.2024 08:59
2
Propunerea ofertelor
de la 15.03.2024 08:59
până la 05.04.2024 08:59
3
Licitaţie
de la 08.04.2024 15:00
până la 08.04.2024 15:09
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 3 841 666,67 MDL
Perioada clarificărilor: 29 febr 2024, 15:23 - 15 mart 2024, 8:59
Perioada de depunere a ofertelor: 15 mart 2024, 8:59 - 5 apr 2024, 8:59

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea dispozitivelor medicale în scopul realizării Programului Național Transplant pentru anul 2024 (repetat)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
29 febr 2024, 15:23
Data ultimilor modificări
1 mart 2024, 11:09
Achizitii.md ID
21180371
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
29.02.24 15:23
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
29.02.24 15:23
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
29.02.24 15:23
contract nou.docx
Documentele la ofertă
-
29.02.24 15:50
Data:
1 mart 2024, 11:09
Subiectul întrebării:
Vor fi atribuite doar Dispozitivelor Medicale înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Întrebare:
Cerinta este nefondata. Conform legii se prevede notificarea dispozitivelor cu 10 zile pana la introducerea lor pe piata. Aditional la acest argument, se cunoaste foarte bine care e situatia cu procedura de inregistrare la AMDM. Schimbati cerinta.
Răspuns (1 mart 2024, 15:40):
Conform anunțului de participare vor fi atribuite doar Dispozitivelor Medicale înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar cerința va ramâne nemodificată.
Videocamera tip Action
Data:
1 mart 2024, 15:18
Subiectul întrebării:
Lot. 3 Videocamera tip Action
Întrebare:
În anunț de participare solicitați: o Impermiabilă - minim 10 metri fără husă de protecție și minim 60 metri cu husă de protecție. Ce aveți în vedere?
Răspuns (1 mart 2024, 15:37):
Este un parametru de performanță pentru un dispozitiv cu caracteristici avansate.
Data:
1 mart 2024, 15:41
Subiectul întrebării:
Conform anunțului de participare vor fi atribuite doar Dispozitivelor Medicale înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar cerința va ramâne nemodificată.
Întrebare:
Care este argumentul?
Răspuns (1 mart 2024, 16:23):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Data:
1 mart 2024, 15:41
Subiectul întrebării:
Lot. 3 Videocamera tip Action
Întrebare:
o Impermiabilă pentru camera de 10 metri si 60 metri? Pentru ce anume se folosește?
Răspuns (13 mart 2024, 08:56):
Camera respectivă va fi folosită în cadrul intervențiilor chirurgicale și necesită a fi prelucrată conform standartelor epidimiologice (spălată, dezinfectată). Valoarea impermiabilității de 10 metri fără husă de protecție presupune protecție contra stropirii camerei cu picături, valoarea impermiabilității de 60 de metri cu husă de protecție presupune posibilitatea scufundării camerii în apă sau alte lichide.
Data:
1 mart 2024, 16:37
Subiectul întrebării:
Videocamera tip Action
Întrebare:
Ati facut referire la camera de tipul GoPro ?
Răspuns (7 mart 2024, 14:53):
Specificațiile tehnice sunt caracteristice videocemerei tip action,de tipul menționat.
Data:
7 mart 2024, 17:25
Subiectul întrebării:
Lot 1
Întrebare:
Buna ziua, piesa de mana angulara - se solicita 3 buc, Insa nici una dreapta. ati omis ? sau nu o sa aveti nevoie de piesa de mana dreapta ? Se va accepta piesa de mana angulara cu frecventa 36kHz in loc de 24kHz? , O frecvență mai mare poate oferi o rezervă suplimentară de putere pentru a face față unor tesuturi mai dure sau mai dense.
Răspuns (13 mart 2024, 08:59):
Bună ziua, se solicită doar piese de mână angulară. Nu se va accepta piesa de mână cu frecvența de 36 kHz, deoarece frecvența de lucru solicitată este de 24 ± 1 kHz. Frecvența respectivă este potrivită pentru intervențiile la ficat.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.