1
Perioada de actualizare
de la 11.01.2024 17:09
până la 22.01.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 22.01.2024 10:00
până la 12.02.2024 10:00
3
Licitaţie
de la 13.02.2024 13:00
până la 13.02.2024 14:28
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 16 828 000 MDL
Perioada clarificărilor: 11 ian 2024, 17:09 - 22 ian 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 22 ian 2024, 10:00 - 12 febr 2024, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziția centralizată a endoprotezelor conform necesităților IMSP Spitalului Clinic Municipal ”SFÂNTA TREIME”pentru anul 2024
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
11 ian 2024, 17:09
Data ultimilor modificări
16 ian 2024, 16:48
Achizitii.md ID
21146681
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
formularele specificațiilor tehnice și de preț.xlsx
Documentele la ofertă
-
11.01.24 17:09
model contract -.doc
Documentele la ofertă
-
11.01.24 17:09
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
11.01.24 17:09
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
11.01.24 17:09
anunt de participare.signed.pdf anunt de participare.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
11.01.24 17:09
Data:
16 ian 2024, 16:48
Subiectul întrebării:
14. Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
1. Potrivit alin.2 . Articolul 7.din legea Nr. 102 din 09-06-2017 cu privire la dispozitivele medicale, producătorul sau reprezentantul său autorizat este obligat să notifice Agenția Medicamentului si Dispozitivelor Medicale (in continuare AMDM) cu cel puțin 10 zile lucrătoare pînă la introducerea pe piață a dispozitivelor medicale, conform modelului stabilit în anexă.; 2. Potrivit alin. 4, Articolul 14. din legea Nr. 102 din 09-06-2017 cu privire la dispozitivele medicale , Activitatea de supraveghere și control în domeniul dispozitivelor medicale, precum și controlul de stat asupra persoanelor care practică activitate de întreprinzător, privind punerea la dispoziție pe piață a dispozitivelor medicale, se efectuează de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător.; 3. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr.1128 din 10 octombrie 2016 stipuleaza toate drepturile, opilgatiile si misiunea Centrului pentru achiziții publice centralizate în sănătate. Regulamentul nu prevede functii de control ale Centrului pentru achiziții publice centralizate în sănătate pentru verificarea indeplinirii si respectarii prevederilor legii Nr. 102 din 09-06-2017 cu privire la dispozitivele medicale.; 4. Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice , prevazute de art .7 ale legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, presupun: c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; Reiesind din cele expuse, solicitam sa ne raspundeti la urmatoarele puncte: 1. Solicitam sa indicati expres actul normative care prevede ca un agent economic nu poate participa intro achizitie publica daca nu a inregistrat dispozitivul medical (in continuare DM) pana la data deschiderii ofertei.; 2. Solicitam sa indicati expres cu referinte la acte legislative si normative daca legislatia nationala prevede alte reguli ce tin de termeni/ perioada de timp de introducere a DM pe piata inafara de regula prevazita de alin.2 . Articolul 7.din legea Nr. 102 din 09-06-2017 cu privire la dispozitivele medicale ; 3. Solicitam sa indicati expres cu referinte la acte legislative si normative care este legea sau hotarirea de guvern ce atribuie Centrului pentru achiziții publice centralizate în sănătate functii de control a respectarii prevederilor legeaii Nr. 102 din 09-06-2017 cu privire la dispozitivele medicale, si in speta a inregistrarii DM in Registrul de stat al dispozitivelor medicale (va rugam sa nu faceti referinte la rapoartele Curtii de Conturi, pe care leati mentionat in alte raspunsuri la itrebari similar, pentru ca rapoartele Curtii de Conturi nu sunt acte legislative si nu reglementeaza utilizarea/comercializarea dispozitivelor medicale). ; 4. Reiesind din faptul ca Notificarile pentru inregistrarea DM se depun in urma inregistrarii pe pagina oficiala a Agentiei Medicamentului si Dispozitivelor Medicale, iar potrivit informatiei de la aceasta ora , urmatorul loc liber de inregistrare pentru depunerea notificarilor este data de 9 iulie 2024, va rugam sa ne comunicati daca nu considerati cerinta dvs de a admite in licitatie doar DM inregistrate un abuz ce conduce la excluderea din licitatie a agentilor economici ce nu au inregistrat pana la moment DM compatibile cerintelor tehnice din caietul de sarcini, si o favorizare (Nota: nu consideram ca favorizati cu buna stiinta unii agenti economici in detrimental altora, dar indirect, cerinta dvs de inregistrare a DM la date deschiderii ofertei are un effect direct in acest sens) a agentilor economici care au participat anterior in licitatii similare si au inregistrat DM devenint castigatori, fie direct la AMDM fie prin intermediul CAPCS (in conformitate cu practica pe care Dvs ati anulato la finele anului 2023), si daca nu considerati ca incalcati Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice , prevazute de art .7 ale legii Nr. 131 din 03-07-2015, in speta literile c) si h). ; 5. Solicitam excluderea cerintei prevazute in punctul 14 “Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale” deoarece este o cerinta ilegala si abuziva care are drept rezultat limitarea dreptului de participare intro achizitie publica, descresterea numarului de ofertanti in licitatie, si implicit cresterea preturilor DM cauzata de lipsa de concurenta, fapt ce intra in contradictie cu principiile legii Nr. 131 din 03-07-2015. Va multumim anticipat pentru raspunsul in termenii prevazutii de legislatia in vigoare.
Răspuns (22 ian 2024, 09:40):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Data:
22 ian 2024, 09:10
Subiectul întrebării:
Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Dosarul pentru inregistrarea DM a fost depus si acceptat de AMDM inca la inceputul lunii decembrie 2023, insa pina in prezent DM nu au fost inregistrate. Se va considera Notificarea de inregistrare a DM ca dovada in acest caz?
Răspuns (22 ian 2024, 09:43):
Bună ziua, depunerea și acceptarea de AMDM a dosarului nu reprezintă garanția că dispozitivul medical notificat va fi și înregistrat.Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.