Servicii de mentenanță corectivă și adaptivă a sistemului aplicativ aferent sistemului financiar (FMS) pentru anul 2024
până la 11.12.2023 14:00
până la 05.02.2024 10:00
până la 06.02.2024 14:09
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
• Asigurarea funcționalității și a securității complexului de mijloace tehnice și de program;
• Actualizarea versiunii sistemului aplicativ;
• Întreținerea sistemului aplicativ și resursei informaționale;
• Restabilirea funcționalității sistemului aplicativ, în cazul apariției defecțiunilor;
• Eliminarea/corectarea problemelor, detectate în sistemul aplicativ prin modificarea componentelor software sau elaborarea și aplicarea procedurilor automatizate de corectare a datelor;
• Asigurarea integrității datelor în proces de schimb de date între sistemul aplicativ aferent sistemului financiar cu sistemul informațional ,,Protecția Socială” prin interfețe:
i. Asigurarea consolidării datelor privind veniturile (obligații, amenzi și plata contribuțiilor) la bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS) pe conturile bugetare în sistemul financiar,
ii. Asigurarea consolidării datelor privind cheltuielile (plăți efectuate de CNAS pentru toate tipurile de pensii, indemnizații, compensații, bilete de tratament balneosanatorial efectuate din bugetul asigurărilor sociale și de la bugetul de stat) la BASS pe conturile bugetare în sistemul financiar,
iii. Asigurarea sincronizării structurilor de date, atât în ceea ce privește logica prelucrării acestora (identificatori unici, tipuri, relații cu alte date etc.) și din punct de vedere al mecanismelor de schimb şi al controlului integrității.
iv. Asigurarea securității informaționale în proces de prelucrare și schimb de date între sistemele informaționale implicate.
• Asigurarea suportului metodologic și practic pentru utilizatori;
• Consultanța cu privire la întrebările specifice ale software –lui aplicativ.
Servicii de mentenanță corectivă pentru sistemul aplicativ (FMS) și pentru alte soluții specializate pe platforma 1C:Întreprindere constituie 5860 om/oră. 01.01.2024-31.12.2024
2. Servicii de mentenanță adaptivă în sistem aplicativ aferent sistemului financiar (FMS) și pentru alte soluții specializate pe platforma 1C:Întreprindere
a) Modificarea funcţionalităţilor, inclusiv a formelor de rapoarte, ca urmare a modificărilor în legislaţie din domeniul asigurărilor sociale;
b) Adăugarea funcţiilor noi, inclusiv rapoartelor, necesitatea cărora a apărut odată cu modificarea legislaţiei din domeniul asigurărilor sociale. Actualizarea versiunii sistemului informațional;
c) Modificarea funcţionalităţilor legate de îmbunătăţirea esenţială a funcţionării business-proceselor interne;
d) Modificarea mecanismelor și procedurilor de schimb de date cu sistemul informațional ,,Protecția Socială” (interfață), pentru consolidarea datelor privind veniturile, cheltuielile la bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS) și sistemul informațional ,,Bilete de tratament” pe conturile bugetare în sistemul financiar – în cazul modificării cadrului normativ. În cazul modificării funcționalităților în SI ,,Protecția Socială” sunt necesare modificări corespunzătoare în sistemul aplicativ aferent sistemului financiar (FMS) și în interfață între acestea;
e) Ajustarea funcționalităților sistemului aplicativ aferent sistemului financiar (FMS) și pentru alte soluții specializate pe platforma 1C:Întreprindere, în conformitate cu lista, conform Anexa nr.1
f) Documentarea modificărilor efectuate (conform reglementărilor tehnice "Procesele ciclului de viață al software-ului" RT 38370656 -002:2006);
g) Consultanţă privind modificările realizate.
Lista funcționalităților sistemului aplicativ aferent sistemului financiar (FMS) și pentru alte soluții specializate pe platforma 1C:Întreprindere ce urmează a fi adaptate şi/ sau modificate, conform Anexei nr.1.
Servicii de mentenanță adaptivă pentru sistemului aplicativ (FMS) și pentru alte soluții specializate pe platforma 1C:Întreprindere constituie 5860 om/oră.
Nivelul serviciilor:
1. Existența serviciului “Hot-Line”. 5/7, 8/24
a) Timpul de răspuns la solicitarea din partea CNAS – nu mai mult timp de 1 oră;
b) Înregistrarea cererilor, statutul în progres de rezolvare acestora, analiza rezultatelor;
c) Furnizarea rapoartelor privind serviciile prestate.
2. Existenţa grupului de proiect calificat asigurat pentru îndeplinirea serviciilor solicitate (Cerințele obligatorii fața de echipa de proiect sunt prezentate în Anexa nr.2), inclusiv:
a) Manager de proiect;
b) Analiști de sistem cu experiență în proiectare sistemelor informaționale complexe;
c) Analist (FMS) cu experiență în implementarea sistemelor informaționale complexe cu utilizarea platformei ,,1С: Întreprindere 8.3” în instituțiile bugetare și / sau în domeniul social;
d) Experți / Consultanți cu experiența în implementarea și mentenața componentelor integrate pe platforma FMS (Contabilitate, HRM, Bugetare, analiza financiară);
e) Arhitect cu experiență în implementarea sistemelor informaționale complexe cu utilizarea platformei ,,1С: Întreprindere 8.3”;
f) Dezvoltatori cu experiență în domeniul ,,1С: Întreprindere 8.3” pe fiecare din componentă a soluției;
g) Administrator platformei ,,1С: Întreprindere” cu experiență în desfășurarea și gestionarea pe platforma tehnologică guvernamentală comună MCloud.
h) Specialist securitatea informațională cu experiență în audit sistemelor informaționale complexe.
3. Experiență în prestarea serviciilor de mentenanță corectivă și adaptivă a sistemelor informaționale complexe cu utilizarea platformelor ,,1С: Întreprindere 8.3”
a) Experiență în prestarea serviciilor solicitate de lungă durată. Minimum 3 Contracte cu operatori economici realizate consecutiv pentru ultimii 3 ani pentru prestarea serviciilor de mentenanță corectivă și adaptivă a sistemelor informaționale complexe cu utilizarea platformei ,,1С: Întreprindere”;
b) Stabilitatea economica. Cifra de afaceri anuală în domeniul aferent obiectului achiziției pentru ultimii 3 ani nu mai puțin decât bugetul achiziției. Existența Contractelor în domeniul aferent obiectului achiziției aflate în derulare nu mai puțin de 5 contracte.
c) Calitatea serviciilor prestate. Poseda certificat de conformitate a sistemului de management al calității implementat cu cerințele standardului internațional ISO 9001 în domeniul aferent obiectului achiziției. Ofertantul va prezenta cel puțin 3 scrisori de recomandare de la Autorități contractante din Republica Moldova.
4. Respectarea condițiilor generale:
Termenul de realizare şi implementare a serviciilor de mentenanță adaptivă, asociate cu modificările în legislație, trebuie să fie executate de către Prestator în termenele stabilite de CNAS. Încălcarea de către Prestator a termenului de implementare a modificărilor, va atrage aplicarea sancțiunilor pecuniare prevăzute în contract. Depășirea termenului de executare a clauzelor contractuale, presupune imposibilitatea obținerii în sistemul financiar a rezultatelor corecte sau stoparea sistemului financiar. În cazul în care, depășirea termenului de executare nu este rezultatul unei forțe majore (situații excepționale, calamități naturale, război etc.), CNAS își rezervă dreptul de rezoluțiune a contractului.
Termenul de realizare şi implementare a altor tipuri de servicii de mentenanță adaptivă se determină prin acordul părților, dar nu mai mult de:
a) Până la 10 zile pentru modificări minore.
b) Până la 30 zile pentru modificări de volume medii.
c) Până la 60 zile pentru modificări de volume mari.
Efortul total preconizat, reieșind din 8 ore lucrătoare pe zi, 22 zile lucrătoare pe lună (indiferent de numărul de persoane implicate), pentru:
- Servicii de mentenanță corectivă pentru sistemului aplicativ (FMS) 5860 constituie om/oră.
- Servicii de mentenanță adaptivă în sistemului aplicativ (FMS) 5860 constituie om/oră.
Achitarea se va efectua conform lucrărilor executate de facto şi doar după prezentarea rapoartelor detaliate, care vor include descifrarea efortului exprimat în om/oră, facturilor şi actelor de prestare semnate de către părţi.
Prestatorul va prezenta, în temeiul Ordinului MDI nr.78/2006 cu privire la aprobarea reglementării tehnice „Procesele ciclului de viaţă al software-ului” după finisarea exploatării experimentale a produsului software se prezintă următoarele documente prevăzute de ordinul respectiv (specificate în anexa nr.8 și anexa nr.9):
a) Concepția de mentenanță - urmează să cuprindă cel puțin următoarele obiective: asigurarea funcționării neîntrerupte a sistemului informațional; optimizarea performanței și eficienței sistemului; protejarea și securizarea datelor și informațiilor stocate în sistem; identificarea și remedierea rapidă a problemelor tehnice și a defecțiunilor; asigurarea respectării standardelor și reglementărilor de securitate și confidențialitate.
b) Planul de mentenanță - urmează să cuprindă: activitățile ce se referă la actualizările de software (Planul de mentenanță ar trebui să prevadă modalitățile de gestionare a acestor actualizări și îmbunătățiri, inclusiv testarea acestora înainte de implementare); verificări de securitate; testare de performanță; monitorizare și diagnosticare; backup și recuperare; gestionarea incidentelor (crearea unui sistem de ticketing, escaladarea problemelor către personalul competent și asigurarea unui timp de răspuns adecvat); resursele necesare (cum ar fi personalul specializat, echipamentele și instrumentele necesare).
5. Cerințele de securitate la externalizarea adaptării/dezvoltării sistemelor, prevăzute în Cerințele minime obligatorii de securitate cibernetică aprobate conform Hotărârii Guvernului nr. 201/2017:
a) Prestatorul de servicii în realizarea prevederilor contractuale trebuie să urmeze reglementările interne de securitate cibernetică ale Beneficiarului;
b) Cerințele precise pentru volumul și calitatea serviciilor externalizare documentate ca Service Level Agreement (SLA).
Descrierea generală a sistemului aplicativ aferent sistemului financiar (FMS), se anexează, Anexa nr.3
-
AnunÈ de participare MentenanÈa FMS 2024 modificat 25.01.2024.semnat.pdf
ID: 7c5f265c-3960-48f2-9fd0-290abbf4a607
Documentele la ofertă
-
Anunț de participare Mentenanța FMS 2024 aj. 2024.semnat
ID: 7c5f265c-3960-48f2-9fd0-290abbf4a607
Specificaţie tehnică
-
CAIET DE SARCINI mentenanÈa FMS 2024 modificat 25.01.2024.semnat.pdf
ID: cb87fbcf-3ff9-443f-b828-23a0b85997da
Documentele la ofertă
-
CAIET DE SARCINI mentenanța FMS 2024.semnat
ID: cb87fbcf-3ff9-443f-b828-23a0b85997da
Specificaţie tehnică
-
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 MentenanÈa FMS CNAS 2024 modif 25.01.2024.docx
ID: 87b86905-af4b-4d86-822b-92038e9d4926
Documentele la ofertă
-
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 Mentenanța FMS CNAS 2024
ID: 87b86905-af4b-4d86-822b-92038e9d4926
Specificaţie tehnică
-
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 MentenanÈa FMS CNAS 2024 modif 25.01.2024.semnat.pdf
ID: dfabbfd7-0c2e-4209-887e-657dd8d40532
Documentele la ofertă
-
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 Mentenanța FMS CNAS 2024.semnat
ID: dfabbfd7-0c2e-4209-887e-657dd8d40532
Specificaţie tehnică
-
DUAE MentenanÈa FMS CNAS 2024 modif la 25.01.2024.docx
ID: f6ddbd0b-b5d4-4710-82ed-118f8825be64
Documentele la ofertă
-
DUAE Mentenanța FMS CNAS 2024
ID: f6ddbd0b-b5d4-4710-82ed-118f8825be64
Specificaţie tehnică
-
DUAE MentenanÈa FMS CNAS 2024 modif la 25.01.2024.semnat.pdf
ID: 9db6ac61-ba66-4d5c-b176-826e995e6a2d
Documentele la ofertă
-
DUAE Mentenanța FMS CNAS 2024.semnat
ID: 9db6ac61-ba66-4d5c-b176-826e995e6a2d
Specificaţie tehnică
Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.
Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:
1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.
2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.
3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.
Esempla Systems
DAAC SOFTWARE SYSTEMS S.R.L.