Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21119470
Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R6 Chișinău - Orhei - Bălți, pe sectoarele km 33.000-34.000, km 35.500-36.500 și km 47.300-48.300, inclusiv și pe drumul R20 Orhei - Rezina - Rîbnița, km 13.000-14.000, definitivate „Puncte negre”.
1
Perioada de actualizare
de la
17.11.2023 11:01
până la 08.12.2023 15:55
până la 08.12.2023 15:55
2
Propunerea ofertelor
de la
08.12.2023 15:55
până la 17.12.2023 15:55
până la 17.12.2023 15:55
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 847 616 MDL
Perioada clarificărilor:
17 nov 2023, 11:01 - 8 dec 2023, 15:55
Perioada de depunere a ofertelor:
8 dec 2023, 15:55 - 17 dec 2023, 15:55
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Conform temelor de proiectare
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
17 nov 2023, 11:01
Data ultimilor modificări
27 nov 2023, 14:29
Achizitii.md ID
21119470
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
27 nov 2023, 14:29
Subiectul întrebării:
Se încalcă norma de investigare a accidentelor rutiere
Întrebare:
Vă rog, repetat, să explicați, în ce bază scoateți la proiectare sectoare cu o frecvență sporită a accidentelor rutiere, fără o argumentare prin investigare a acestora? 1) Cum încadrați această achiziție în prevederile CP D.02.10:2016 , în special: Cap. 4. Dispoziții generale, și Cap. 5. Metode de evaluare a siguranței rutiere 2) Care e baza legală și normativă, prin care un sector de drum este stabilit ”sector de concentrare a accidentelor rutiere”, și poate fi declarat pregătit pentru lucrări de proiectare? 3) Din care raționamente de siguranță sunt solicitate lucrări hidrologice, geologice sau alte investigații de pământuri? 4) Cine, când și în ce document și conform căror reglementări legale și normative a stabilit că sectorul este un ”punct negru”? Câte accidente, decese și răniri au fost înregistrate pe acest sector în ultimii 5 ani? Consider că achiziția dată nu întrunește condițiile legale.
Răspuns (6 dec 2023, 15:55):
Vă informăm că scopul proiectului de execuție și implementare ulterioară este de sporire a siguranței circulației rutiere și de îmbunătățire a condițiilor de circulație pe sectoarele de drum definite ca ,,puncte negre", conform legislației naționale și definiției din Regulamentul Circulației Rutiere aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 357 din 13.05.2009.
Procesul de identificare a acestor sectoare cu risc sporit de accidente rutiere a fost realizat de către angajații INSP. Această evaluare a permis identificarea tronsoanelor de drum cu un risc crescut de producere a accidentelor rutiere, iar în urma acestei analize, aceste sectoare au fost definitivate ,,puncte negre".
În vederea soluționării acestei probleme, Inspectoratul General al Poliției (IGP) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a solicitat Administrației de Stat a Drumurilor (ASD) și Societăților pe Acțiuni din teritoriu să întreprindă măsuri de amenajare a acestor ,,puncte negre" în conformitate cu prevederile actelor normative și legislației rutiere.
Informațiile referitoare la numărul de decese și numărul de accidente rutiere cu privire la ,,punctele negre" vor fi furnizate de către IGP al MAI după încheierea contractului, la solicitarea Prestatorului. Aceasta va permite o analiză detaliată și o abordare mai eficientă a proiectului de execuție, având în vedere datele concrete furnizate de autoritățile competente în domeniu.
De asemenea, vă informăm că, în cadrul etapei de elaborare a proiectului, se va efectua o analiză a accidentelor în perspectiva infrastructurii de către prestator, în vederea identificării soluțiilor optime pentru creșterea siguranței pe aceste segmente de drum.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK