1
Perioada de actualizare
de la 28.09.2023 16:45
până la 25.10.2023 13:45
2
Propunerea ofertelor
de la 25.10.2023 13:45
până la 15.11.2023 13:45
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 20 305 434,99 MDL
Perioada clarificărilor: 28 sept 2023, 16:45 - 25 oct 2023, 13:45
Perioada de depunere a ofertelor: 25 oct 2023, 13:45 - 15 nov 2023, 13:45

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea reactive și consumabile medicale întru realizarea Programului Naţional „Securitatea transfuzională şi autoasigurarea ţării cu produse sanguine” conform necesităților pentru anul 2024
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
28 sept 2023, 16:45
Data ultimilor modificări
19 oct 2023, 16:31
Achizitii.md ID
21095312
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lot nr. 35 Mănuşi
Buget: 104500.0 MDL
Activ
Data:
2 oct 2023, 13:40
Subiectul întrebării:
Ref. mostre pentru testarea tehnica Lot 28
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, in caietul de sarcini, la lotul 26 se solicită mostre pentru testarea tehnică și certificate de calitate, în timp ce pentru lotul 28, având un conținut și cerințe similare, această solicitare lipsește. Ambele loturi permit oferirea de soluții alternative compuse din aparate și consumabilele aferente. Având în vedere diversitatea potențialelor soluții tehnice considerăm ca fiind necesar, în cazul ofertelor alternative cu care beneficiarul nu are o experiență anterioară, să se solicite prezentarea obligatorie atât a mostrelor din consumabile, cât și a unui aparat demo identic cu cel propus în ofertă pentru a se putea realiza testarile tehnice. Aceasta cerinta nu doar că va asigura o evaluare obiectivă, dar va elimina și riscul de neconformități ulterioare. Experiența din licitațiile anterioare a arătat că evaluarea realizată exclusiv pe baza broșurilor și a fișelor tehnice duce la contestații și, implicit, la amânări nejustificate ale procedurilor de achiziție. Pentru a evita aceste complicații și pentru a asigura o evaluare corectă și fara echivoc a tuturor ofertelor, vă solicităm să armonizați cerințele pentru ambele loturi, solicitând mostre, certificate de calitate și un aparat demo pentru evaluare. Prin aceasta cerinta, nu numai că veți crește încrederea ofertanților în procesul de licitație, dar veți și optimiza procedura de evaluare, asigurându-vă că soluțiile tehnice contractate sunt conforme nevoilor beneficiarului.
Răspuns (12 oct 2023, 15:28):
Bună ziua, au vost revăzută cerința față de prezentarea mostrelor pentru loturile 26,28 și au fost stabilită o cantitate relevantă pentru lot ș ipentru a avea posibilitatea de a definitiva obiectiv evaluarea ofertei. Notă: În precedura de achiziție publică a fost adăugată licitația electronică pentru toate loturile.
Data:
4 oct 2023, 14:51
Subiectul întrebării:
Cu referire la lotul 28
Întrebare:
Referitor la lotul 28 din caietul de sarcini, in cazul oferirii unei soluții alternative la cea existentă în dotarea beneficiarului, se solicita ca ofertantul sa “puna la dispoziția beneficiarului în mod gratuit cel puțin 4 dispozitive medicale identice ca model de performanță și nu mai vechi decât dispozitivele aflate în dotare". In acest sens va rugam sa precizati clar in caietul de sarcini, raportat la echipamentele aflate deja in dotarea institutiei, care sunt cerintele minime de performanta pe care trebuie sa le intruneasca echipamentele alternative in ceea ce priveste urmatoarele: 1. Metoda de centrifugare - caracteristica ce influenteaza eficienta de colectare si implicit durata procedurii? 2. Care este durata maxim acceptata a unei proceduri de citafereza pentru recoltarea a doua doze de trombocite si una doza de plasma? 3. Volumul extracorporeal - caracteristica ce influenteaza confortul si siguranta donatorului si implicit posibilitatea de fidelizare a acestora, in contextul in care numarul donatorilor este intr-o continua scadere? 4. Care este volumul extracorporeal maxim admis? Optiunea de recoltare plasma concurenta extinsa: aparatele aflate in prezent in dotarea centrului permit conectarea de solutie PAS, optiune care ajuta la recoltarea unei doze complete de plasma, pe langa cele doua doze de trombocite solicitate. Va rugam sa clarificati daca solutiile alternative trebuie sa aiba aceasta optiune sau una echivalenta pentru a fi identice ca model de performanta?
Răspuns (12 oct 2023, 15:33):
Conform demersului beneficiarului final CNTS: 1.Nu contează ce metodă de centrifugare oferă tehnologiile alternative oferite în licitații. Scopul scontat pentru specialiștii instituției este obținerea unui produs finit calitativ. 2. Pentru utilizarea eficientă a timpului de activitate a dispozitivului medical în realizarea unei proceduri de colectare a două doze de trombocite și una doză de plasmă, cât și utilizarea timpului petrecut la punctul de donare a sângelui pentru donatorul de trombocite ar fi preferabil/recomandabil să nu depășească timpul de 60 min(±10min), dar scopul scontat pentru specialiștii instituției noastre este obținerea unui produs finit calitativ. 3.Clarificarea în cauză este un parametru individualizat pentru fiecare donator de trombocite și depinde de parametrii acestuia, care în final sunt calculați și stabiliți de către dispozitivul la care urmează să fie realizată procedura de recoltare trombocite de la donator. 4. Volumul extracorporal maxim admis este în corelație cu parametrii donatorului, care sunt stabiliți înainte de donarea de trombocite a acestuia. 5. Nu este necesar să aibă această obțiune obligator, deoarece această cerință este individual pentru fiecare tip de dispozitiv și ține de opțiuni alternative/suplimentare a acestora. Notă: În precedura de achiziție publică a fost adăugată licitația electronică pentru toate loturile.
Data:
6 oct 2023, 09:52
Subiectul întrebării:
Necesitatea de a prezenta certificat CE
Întrebare:
Solicităm să clarificăm cerințele referitoare la prezentarea Certificatului CE sau a Declarației de Conformitate pentru produsele oferite. Se remarcă faptul că, în ceea ce privește necesarul total, unele poziții menționează obligativitatea prezentării certificatului CE, în timp ce pentru alte poziții această cerință nu sunt specificate.
Răspuns (9 oct 2023, 13:43):
Bună ziua, documentația va fi corectată. Mulțumim pentru sesizare.
Lot nr. 36 Eprubetă, tip III, 8/9/10 ml
Data:
6 oct 2023, 14:36
Subiectul întrebării:
Lot nr. 36 Eprubetă, tip III, 8/9/10 ml
Întrebare:
Buna ziua, Vă rugăm să corectați specificațiile tehnice solicitate conform lotului. Mulțumim!
Răspuns (9 oct 2023, 13:23):
Bună ziua, nu este clară clarificarea.
Data:
7 oct 2023, 22:47
Subiectul întrebării:
Termen de valabilitate a garantiei de buna executie
Întrebare:
Vă rugăm să corectați termenul garanției de bună execuție atîta timp cît este valabil termenul contractului - 31.12.2024. Totodată, vă rugăm să rețineți că, conform art. 68 alin 8 din Legea 131/15 privind achizițiile publice ”Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice”, astfel nu există temei juridic de a reține garanția de bună execuție cu nici măcar o zi în plus după expirarea termenului de valabilitate a contractului sau executarea integrală a acestuia. În acest cotext, solicităm să nu fie încălcată legislația în vigoare și să corectați cerința ce ține de garanția de bună execuție!!!
Răspuns (9 oct 2023, 15:37):
Cerința a fost indicată în scopul minimizării riscurilor autorităţilor contractante și utilizării eficiente a banilor publici.
Data:
8 oct 2023, 09:47
Subiectul întrebării:
Volumul de plasma recoltat in procedura de plasmafereza. Pozitia 23
Întrebare:
Va rugam sa ne informati care este volumul de plasma minim si maxim recoltat de la un singur donator in procedura de plasmafereza?
Răspuns (9 oct 2023, 16:57):
Volumul de plasmă recoltat de la un donator în procedura de plasmafereză variază în mediu de la 600 ml pină la 750 ml, în funcție de parametrii fizici ai donatorului de plasmă.
Data:
9 oct 2023, 11:06
Subiectul întrebării:
Lot 28
Întrebare:
Stimată autoritate, rugăm să confirmați numărul de echipamente ce urmează a fi puse la dispoziție, în cazul ofertei alternative, întrucât în caietul de sarcini se regăsește atât cifra de 4 unități, cât și de 7 unități.
Răspuns (9 oct 2023, 13:48):
Pentru lotul 28 , urmează să fie puse la dispozitie 4 unități. Documentația de atribuire urmează să fie corectată. Mulțumim pentru sesizare.
Data:
9 oct 2023, 11:08
Subiectul întrebării:
Întrebare Lot 28
Întrebare:
Solicităm respectuos să ne informați care a fost necesitatea includerii cerinței „c) cu posibilitatea recoltării de la donator a unei prize de plasmă cu un volum nu mai mic de 500 ml plasmă;”? Menționăm că în licitațiile anterioare la lotul cu aceeași denumire, această cerință nu a fost prezentă.
Răspuns (9 oct 2023, 15:32):
Bună ziua, s-a comis o eroare în formularul specificației tehnice, se va ajusta ca și în anunțul de participare. Mulțumim pentru sesizare.
Data:
9 oct 2023, 11:11
Subiectul întrebării:
lot 28 concretizare
Întrebare:
Care a fost necesitatea includerii cerinței „Sistemul de colectare a trombocitelor opțional să fie asigurată cu soluție fiziologică”. Anterior nu a fost solicitat. Mulțumesc
Răspuns (9 oct 2023, 15:33):
ună ziua, s-a comis o eroare în formularul specificației tehnice, se va ajusta ca și în anunțul de participare. Mulțumim pentru sesizare.
Data:
9 oct 2023, 11:12
Subiectul întrebării:
Lot 34
Întrebare:
Reieșind din faptul că în cadrul insituției, pe parcursul anului funcționează doar 3 echipamente, care este raționamentul solicitării a 6 echipamente pentru un alt dispozitiv decât cel existent în dotare? Or, în cazul atribuirii ofertei câștigătoare unuia dintre reprezentanții celor 2 tipuri de echipamente aflate în dotare, în cadrul instituție vor funcționa simultan maxim 3 aparate de sudură, și nu 6 cum este menționat în caietul de sarcini!
Răspuns (10 oct 2023, 10:41):
Pentru lotul 34 beneficiarul final, în documentatia modificata se va indica 4 aparate de sudură, 2 pentru Chisinau, 1 Cahul, 1 Bălți
Data:
13 oct 2023, 14:09
Subiectul întrebării:
Lot 24
Întrebare:
Vă rugăm să luați în considerare posibilitatea excluderii adeninei din compoziția soluției anticoagulante. Absența adeninei din punga de colectare nu va afecta durata totală de păstrare. Durata maximă de păstrare de 42 de zile poate fi atinsă utilizând formula CPD + SAGM, și adăugarea adeninei în formula CPD-A1 + SAGM nu va prelungi acest termen. În acest sens, rugăm să vedeți pagina 5 din Nomenclatorul naţional al produselor sanguine umane pentru utilizarea terapeutică şi diagnostică, disponibil la următorul link: https://msmps.gov.md/wp-content/uploads/2020/06/8013-5231-4953-Nomenclator25252520componente25252520sanguine25252520national.pdf
Răspuns (13 oct 2023, 15:51):
Adenina va fi exclusă ca cerință din componența soluției anticuagulante. Notă: Din motive tehnice, la etapa la care se află procedura de achiziție, nu poate fi aplicată licitația electronică.
Data:
13 oct 2023, 14:38
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Cind vor fi efectuate modificări la procedura pentru a vedea licitatia electronica, așa cum ați menționat in alte clarificari ?
Răspuns (13 oct 2023, 15:56):
Din motive tehnice, la etapa la care se află procedura de achiziție, nu poate fi aplicată licitația electronică. Astfel răspunsul din 12 oct 2023, 15:28, în partea ce ține de licitația electronică urmează a nu se lua în considerație. Drept urmare, grupul de lucru a decis anularea lotului nr. 28 Set consumabile pentru colectarea trombocitelor în doza dubla de trombocite si una doza de plasma, și inițierea unei proceduri de achiziție publică prin licitație deschisă cu aplicarea licitației electronice. Mulțumim pentru sesizare.
Data:
15 oct 2023, 19:47
Subiectul întrebării:
Clarificare pozitia 23
Întrebare:
Cu privire la răspunsul autorității contractante din 9 oct 2023, 16:57, cu privire la pozitia 23, având in vedere ca se recoltează 600 pana la 750 ml de plasma de ce este obligatoriu ca kitul de recoltare de plasma sa cuprindă 2 pungi de un 1000 ml? Astfel sunt limitați participarea unor producători. Solicitam de a fi modificat acest aspect tehnic prin adaugarea min. o punga de recoltare in volum total de 1000ml.
Răspuns (18 oct 2023, 17:34):
Cu privire la lotul nr. 23, de ce este obligatoriu ca kitul de recoltare de plasma sa cuprindă 2 pungi de un 1000 ml? În corespundere cu specificul activității doza maximă de plasmă recoltată de la donator este divizată în două doze terapeutice. Astfel, pentru eficientizarea utilizării consumabililor se solicită 2 unități de plasmă pentru a putea fi divizată și utilizate pentru transfuzii concomitent la doi pacienți diferiți. Cu referire la capacitatea containerului de 1000 ml se propune următoarea sintagmă „2 (două) unități fiecare cu capacitatea de recoltare în volum de 1 (unu) litru ±10%”.
Data:
19 oct 2023, 10:54
Subiectul întrebării:
Clarificare privind termenul de valabilitate restant
Întrebare:
Odată cu parvenirea informației de la producător, privitor la termenul de valabilitate scurt de viață a Bunurilor, precum și termenul de livrare îndelungat de la producător (SUA) până la Furnizor de Bunuri (Republica Moldova), solicităm respectuos de a accepta ca termenul de valabilitate restant (la momentu livrării) să constituie nu mai puțin de 60 de procente din termenul total al produselor, dar nu mai puțin de 12 luni.
Răspuns (20 oct 2023, 16:19):
Termenul de valabilitate de minim 80% din termenul stabilit inițial, rămâne nemodificat.
Lot nr. 36 Eprubetă, tip III, 8/9/10 ml
Data:
19 oct 2023, 11:52
Subiectul întrebării:
Răspuns (9 oct 2023, 13:23): Bună ziua, nu este clară clarificarea.
Întrebare:
In specificatiile tehnice solicitate sunt stipulate doua tipuri de volume. Unul -8/9/10 ml si altul- 6ml. Care este volumul solicitat?
Răspuns (19 oct 2023, 16:36):
Se solicită Eprubetă, tip III, 8/9/10 ml
Data:
20 oct 2023, 17:59
Subiectul întrebării:
lot 28 anulat
Întrebare:
Bună ziua, vă rog să ne informați de ce lotul 28 a fost anulat?
Răspuns (23 oct 2023, 13:45):
A fost anulat și inițiată o nouă procedură de achiziție publică, cu aplicarea licitației electronice. https://mtender.gov.md/tenders/ocds-b3wdp1-MD-1697197092594?tab=contract-notice
Data:
23 oct 2023, 14:58
Subiectul întrebării:
pentru lot 28
Întrebare:
dispozitivele trebuie oferite dacă consumabilele sunt diferite de dispozitivele pe care le dețineți, corect?
Răspuns (23 oct 2023, 15:55):
Lotul 28 a fost anulat și inițiată o nouă procedură de achiziție.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.