1
Perioada de actualizare
de la 04.08.2023 16:10
până la 15.08.2023 10:30
2
Propunerea ofertelor
de la 15.08.2023 10:30
până la 20.09.2023 10:30
3
Licitaţie
de la 21.09.2023 15:00
până la 21.09.2023 15:14
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 595 160 EUR
Perioada clarificărilor: 4 aug 2023, 16:10 - 15 aug 2023, 10:30
Perioada de depunere a ofertelor: 15 aug 2023, 10:30 - 20 sept 2023, 10:30

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
4 aug 2023, 16:10
Data ultimilor modificări
11 aug 2023, 17:55
Achizitii.md ID
21087225
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Ambulanțe de tip B 4X2
Buget: 1595160.0 EUR
Activ
Documentele procedurii de achiziție
offer guarantee- model.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
technical proposal- model.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
espd.doc
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
agreement cnamup.doc
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
request for participation- model.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
statement on the validity of the offer.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
financial proposal- model.docx
Documentele la ofertă
-
4.08.23 16:10
anunt_de_participare11.08.2023.signed.pdf anunt_de_participare11.08.2023.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
11.08.23 16:52
participation notice11.08.2023.signed.pdf participation notice11.08.2023.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
11.08.23 16:52
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
11.08.23 17:55
Data:
8 aug 2023, 13:31
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 17, 7. Lista echipamentelor, Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile:
Întrebare:
Referitor la Pag 17, 7. Lista echipamentelor, Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile: - Dimensiune externă (L * W * H): 240 * 170 * 195 mm (+/-20 mm); Clarificare : Va rugam sa mentionati daca acceptati ca geanta frigorifica sa aiba: ­Dimensiune interioară (L): 280 mm, acesta depasind cu 7 mm, marja maxima de (240mm+20mm) * 5% = 273 mm. Mentionam ca acest lucru nu afecteaza actul medical, iar dispozitivul, nu are un volum interior mai mic decat cel solicitat de 1,5 L.
Răspuns (11 aug 2023, 15:11):
Se acceptă Geantă frigorifică conform cerințelor minime stabilite în documentația de atribuire.
Data:
8 aug 2023, 13:32
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 17, 7. Lista echipamentelor, Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile
Întrebare:
Clarificare : Va rugam sa specificati daca geanta frigorifica trebuie sa fie inregistrata ca dispozitiv medical si sa întrunesca cerințele prevăzute de Directiva Europeană 93/42/ CEE privind dispozitivele medicale .
Răspuns (14 aug 2023, 14:43):
În cazul în care geanta frigorifică este catalogată drept dispozitiv medical: conform documentației de atribuire (pct. 15 subpct. 8 din anunțul de participare) s-a solicitat prezentarea documentelor Documente ce atestă calitatea bunurilor Pentru dispozitivele medicale din clasa I de risc se va prezenta certificatul de conformitate CE și/sau declarații de conformitate CE de la producător, valabil. Pentru dispozitivele medicale din clasa a IIA, clasa IIB, clasa III se va prezenta certificatul de conformitate CE de la producător - valabil. Totodată, prezentarea de către potențialii câștigători Dovada înregistrării dispozitive medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, Dovada înregistrării dispozitive medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Astfel, reieșind din cele menționate, pentru dispozitivele medicale se va prezenta documentele sus menționate, și după caz înregistrare în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale (obligație conform prevederile Legii RM nr. 102 din 09.06.2017 ”Cu privire la dispozitivele medicale”). În cazul în care geanta frigorifică nu este catalogată drept dispozitiv medical, se vor prezenta documente de conformitate și/sau de calitate, care atestă conformitatea și/sau calitatea bunurilor.
Data:
8 aug 2023, 13:34
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 15, 7. Lista echipamentelor, Dispozitiv ECG cu geantă de transportare.
Întrebare:
Referitor la Dispozitivul ECG cu geantă de transportare, se solicita: memorie interna pentru 300 unde ECG. Card SD de minim 2Gb încorporat, care permite înregistrarea a peste 10000 de unde ECG; Clarificare : Va rugam sa mentionati daca acceptati si dispozitive ECG care au o memorie interna mai mare decat cea solicitata de dumneavoastra, de 800 de evenimente, dar care nu au card SD. Transferul de date facandu-se prin USB.
Răspuns (11 aug 2023, 15:22):
Conform art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu cerințele minime din documentaţia de atribuire.
Data:
8 aug 2023, 13:35
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 15, 7. Lista echipamentelor, Dispozitiv ECG cu geantă de transportare. Software de actualizare on line disponibil.
Întrebare:
Va rugam sa acceptati si dispozitive ECG cu software de actualizare disponibil gratuit la cerere.
Răspuns (11 aug 2023, 15:23):
Se acceptă doar cu condiția că acesta va fi oferit gratuit.
Data:
8 aug 2023, 13:36
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 15, 7. Lista echipamentelor, Dispozitiv ECG cu geantă de transportare.
Întrebare:
Referinta: Pag 15, 7. Lista echipamentelor, Dispozitiv ECG cu geantă de transportare. Medicul poate vizualiza ECG trimis de pe ambulanță la stația PC de la staționar. Clarificare : Va rugam sa clarificati daca doriti ca aceasta transmisie de date sa se faca in timp real sau prin modulul Wi-Fi.
Răspuns (11 aug 2023, 15:24):
Se expediază prin intermediul modulului Wi-Fi în format de fișier PDF sau alt standart ce ar permite transmiterea datelor pentru investigarea acestora.
Data:
8 aug 2023, 13:39
Subiectul întrebării:
Referitor la modelele de formulare
Întrebare:
Referitor la existenta unor neconcordante intre modelele de formulare depuse in cadrul procedurii, si anume: - Formularul "Specificatii tehnice" - modelul din fisierul denumit "ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021", Anexa nr.22 contine un numar de 7 coloane iar in fisierul excel denumit "formularele" are un numar de 8 coloane; - Formularul "Specificatiii de pret", modelul din fisierul denumit "ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021", Anexa nr.23 contine un numar de 11 coloane iar in fisierul excel denumit "formularele" are un numar de 9 coloane; Clarificare: Va rugam sa mentionati care sunt formularele finale ce trebuie completate de catre fiecare ofertant, conform legilor in vigoare.
Răspuns (11 aug 2023, 18:00):
Formularele specificațiilor tehnice și de preț se prezintă conform modelelor, Anexa nr. 22 și Anexa nr. 23 din Documentația Standard aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021. Discrepanțele din formularele atașate și Anexele aprobate prin Ordinul sus menționat, au fost înlăturate. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
9 aug 2023, 13:51
Subiectul întrebării:
Referitor la Garantia pentru oferta
Întrebare:
Va rugam sa ne mentionati daca Garantia pentru oferta este constituita prin Garanție Bancară (conform Anexei nr. 9) sau Polita de asigurare, documente emise de catre institutii nerezidente, documente semnate cu semnatura electronica (documente cu valoare de original), sunt recunoscute si acceptate de dvs. in Republica Moldova?
Răspuns (11 aug 2023, 15:28):
Conform documentației de atribuire pct. 16, se solicită Garanția pentru ofertă: în cuantum de 2 % din valoarea ofertei: Garanția pentru ofertă se acceptă în lei/euro. Transfer la contul instituției Beneficiar: MF-TT Chișinău-bugetul de stat Centrul pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate Cod fiscal: 1016601000212 Cont IBAN: MD17AGPGBB518430C01859AA- cont în EURO. Cont IBAN: MD23TRPCCC518430B01859AA- cont în lei MDL. Banca benefic.: Ministerul Finanțelor-Trezoreria de stat Codul băncii: TREZMD2X. Cu următoarea notă: Garanția pentru ofertă în cuantum de 1% la procedura de achiziție publică nr. _____din ______. Notă: În cazul transferului operatorul economic va prezenta ordinul de plată cu confirmarea de către bancă a executării plății până la termenul limită de depunere a ofertei sau Garanție Bancară conform Anexa nr. 9 din Documentația standard aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021. Notă: În cazul în care garanția pentru ofertă este prezentată sub formă de garanție bancară, aceasta urmează a fi prezentată în original (dacă este semnată olograf de către bancă) la sediul CAPCS, după deschiderea ofertelor în termen de 72 de ore. Termenul de valabilitate a garanției bancare trebuie să fie același cu termenul de valabilitate a ofertei. Prezentarea oricărui alt formular decât cel aprobat prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021 constituie temei de respingere a ofertei, conform pct. 49 din Ordin.
Data:
10 aug 2023, 08:36
Subiectul întrebării:
Referitor la Garanția pentru ofertă si Garantia de buna executie a contractului
Întrebare:
Va rugam sa acceptati ca modalitate de constituire a garantiei pentru oferta si a garantiei de buna executie, sa poata fi constituite si prin Polita de asigurare emisa de catre o societate de asigurari.
Răspuns (11 aug 2023, 15:29):
Conform documentației de atribuire pct. 16, se solicită Garanția pentru ofertă: în cuantum de 2 % din valoarea ofertei: Garanția pentru ofertă se acceptă în lei/euro. Transfer la contul instituției Beneficiar: MF-TT Chișinău-bugetul de stat Centrul pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate Cod fiscal: 1016601000212 Cont IBAN: MD17AGPGBB518430C01859AA- cont în EURO. Cont IBAN: MD23TRPCCC518430B01859AA- cont în lei MDL. Banca benefic.: Ministerul Finanțelor-Trezoreria de stat Codul băncii: TREZMD2X. Cu următoarea notă: Garanția pentru ofertă în cuantum de 2% la procedura de achiziție publică nr. _____din ______. Notă: În cazul transferului operatorul economic va prezenta ordinul de plată cu confirmarea de către bancă a executării plății până la termenul limită de depunere a ofertei sau Garanție Bancară conform Anexa nr. 9 din Documentația standard aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021. Notă: În cazul în care garanția pentru ofertă este prezentată sub formă de garanție bancară, aceasta urmează a fi prezentată în original (dacă este semnată olograf de către bancă) la sediul CAPCS, după deschiderea ofertelor în termen de 72 de ore. Termenul de valabilitate a garanției bancare trebuie să fie același cu termenul de valabilitate a ofertei. Prezentarea oricărui alt formular decât cel aprobat prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021 constituie temei de respingere a ofertei, conform pct. 49 din Ordin.
Data:
10 aug 2023, 08:39
Subiectul întrebării:
Referitor la draftul de contract
Întrebare:
Va rugam sa clarificati prevederile art. 2.3 din contarct in care se prevede: „ Beneficiarul poate solicita o reducere sau majorare argumentată a cantităţii de Bunuri în limitele prevederilor legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice, informînd despre aceasta Vînzătorul cu 10 zile înainte de livrare”. In conditiile in care contractul este asumat si semnat pentru livrarea în tranșe în termen de până la 12 luni din data semnării acestuia, inserarea unei clauze prin care Beneficiarul poate solicita o majorare a cantitatii de bunuri cu 10 zile inainte de livrare, ni se pare neavenita si total lipsita de sens. Furnizorul, dupa semnarea contractului de achizitie, incepe executarea acestuia, dar, producerea tuturor celor 21 de bucati de produs nu se realizeaza dintr-o data, ci pe parcursul derularii contractului. Societatea noastra este implicata in multe si diverse proiecte care sunt in curs de executare, cu planificarea exacta a activitatii de productie, planificare realizata cu scopul de a-si putea onora intocmai obligatiile de livrare asumate in cadrul contractelor cu diversi beneficiari. Avem fara indoiala capacitatea de a executa obiectul contractului, detinand intreaga logistica pentru realizarea lui, dar termenul acordat prin inserarea acestei termen de 10 zile nu corespunde unei realitati fizice. In consecinta, va rugam sa eliminati posibilitatea stabilita in favoarea beneficiarului de a solicita suplimentarea cantitatii produsului cu 10 zile inainte de livrare.
Răspuns (11 aug 2023, 15:44):
Prevederile pct. 2.3 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate. Totodată, vă informăm că micșorarea sau majoarea în limitele Legii nr. 131/2015 poate fi realizată doar prin acordul de voință a tuturor părților, semnând un acord adițional în acest sens. Suplimentar vă informăm că termenul de 10 zile este un termen de referință în cazul micșorării cantității.
Data:
10 aug 2023, 08:39
Subiectul întrebării:
: Referitor la draftul de contract
Întrebare:
Va rugam reformularea clauzei din art. 3.3. „Achitarea plăților pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în euro/lei MDL conform cursului oficial al BNM, la data achitării, în termen de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar”, in sensul modificarii datei la care se va raporta paritatea euro/lei MDL, respectiv din „la data achitarii”, in „la data efectuarii platii”. Solicitam aceasta deoarece exista posibilitatea ca la data emiterii facturii de catre societatea noastra, cursul euro/leu MDL sa fie stabilit la o anumita valoare, iar la data achitarii, aceasta sa fie o valoare diferita, caz in care, in situatia scaderii ei, societatea noastra ar suferi un prejudiciu rezultat din diferenta de valoare intre cele doua cursuri.
Răspuns (11 aug 2023, 15:53):
Achitarea plăților pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în euro (pentru nerezidenți)/lei (pentru rezidenți) MDL conform cursului oficial al BNM, la data achitării.
Data:
10 aug 2023, 08:40
Subiectul întrebării:
Referitor la draftul de contract
Întrebare:
Solicitam stabilirea unor penalitati identice atat la art. 9.9, cat si la art. 9.10, in sensul ca acestea sa fie aceleasi atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator. Nu exista nicio justificare pentru ca penalitatile datorate de autoritatea contractanta sa fie mai mici decat cele datorate de catre contractant in eventualitatea intarzierii. Drepturile si obligatiile in cadrul contractului trebuie sa fie corelative, stabilite in asa fel incat sa nu puna una dintre parti intr-o situatie juridica superioara celeilalte.
Răspuns (11 aug 2023, 15:53):
Prevederile pct. 9.9 și 9.10 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate.
Data:
10 aug 2023, 08:40
Subiectul întrebării:
Referitor la draftul de contract
Întrebare:
Solicitam plafonarea penalitatilor de intarziere datorate de catre autoritatea contractanta conform art.9.10, la 30% din valoarea contractuala (in loc de 5%), similar penalitatilor prevazute la art.9.9, avand in vedere faptul ca partile contractului trebuie sa fie pe aceeasi pozitie economica si juridica.
Răspuns (11 aug 2023, 15:54):
Prevederile pct. 9.10 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate.
Data:
10 aug 2023, 10:07
Subiectul întrebării:
Referitor la valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziţii publice eventual atribuit
Întrebare:
Buna ziua! Prtrivit documentatiei de atribuire publicata pe portalul public MTender, CAPCS declara valoarea estimativa a procedurii de achizitie publica suma - 1 595 160 euro. In acelasi timp, art. 71, lit. d) din Legea nr. 131/2015 cu privire la achizitii publice admite o depăşire cu pina la 30% din valoarea estimată a achiziţiei, calculată conform legi enuntate. Respectiv, solicitam urmatoarele clarificari: 1. Se v-a acceptata, valoarea inclusă în propunerea financiară a ofertanului ce se v-a conforma valoarii admise de norma legala sus-enuntata, cu pina la 30% din valoarea estimată a achiziţiei anuntata de catre autoritatea contractanta? 2. Beneficiarul final va fi capabil sa achite o valoarea inclusă în propunerea financiară a ofertanului ce se v-a conforma valoarii admise de norma legala sus-enuntata cu pina la 30% din valoarea estimată a achiziţiei anuntata de catre CAPCS? 3. Care este valoarea fondului, exact, alocat beneficiarului CNAMUP pentru îndeplinirea contractului de achiziţii publice propus?
Răspuns (11 aug 2023, 16:00):
Conform prevederilor art. 71 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 131/2015 prvind achizițiile pubice, autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice dacă ofertele depuse depăşesc cu 30% valoarea estimată a achiziţiei, calculată conform prezentei legi sau – prin valoarea inclusă în propunerea financiară, depăşesc valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziţii publice. Valoarea estimativă întru achiziționarea a 21 de ambulanțe este de 1 595 160 EURO.
Data:
11 aug 2023, 09:38
Subiectul întrebării:
LICITATIE PREGATITA PENTRU CISTIG CATRE SRL DELTAMED
Întrebare:
Domnilor, cerem sa modificati cerintelelicitatiei de la Anuntul de participare, fiindca acestea sunt restrictive si faciciliteaza doar un singur producator anume Deltamed, Romania.
Răspuns (11 aug 2023, 16:04):
Solicităm respectuos formularea clarificărilor asupra documentației de atribuire, care considerați că ar îngrădi un drept al dvs. de a participa la procedura în cauză.
Data:
11 aug 2023, 12:37
Subiectul întrebării:
Specificatia tehnica - Cerinte generale
Întrebare:
Va rugam sa corelati tipul de ambulanta solicitat in documentatia de atribuire - CERINTE GENERALE, intre cele mentionate in specificatia tehnica versiunea in limba engleza (type B 4 x 4 ambulance) cu cele mentionate in versiunea in limba romana (Ambulante tip B 4 x 2).
Răspuns (11 aug 2023, 16:06):
Informația va fi corelată. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
11 aug 2023, 12:55
Subiectul întrebării:
Modificare de cerinta din caietul de sarcini, in functie de capacitatea operatorului DELTAMED, Romania
Întrebare:
Din ce considerente rationale au fost modificata cerinta de procurare a ambulantelor de tip B, tractiune 4X4, in cerinta obligatorie si avantajata a ambulantelor cu tractiune 4X2? O prima explicatie a avantajarii ambulantelor cu tractiune 4X2 in detrimentul celor 4X4 constituie interesul arhitectiolr si autorilor de licitatie de a fuziona comanda acestui lot 21 unitati de ambulante cu comanda de 41 ambulante urmare a contractului atribuit operatorului economic DELTAMED SRL in licitatia anterioara publicata la 08.02.2023 planificata si desfasurata de catre aceiasi arhitectori si autori. Explicatii fariseice stim ca le puteti efectua, dar expicati va rog rationamentul schimbarii acestei mici schimbari care aduce mari avantaje companiei Deltamed si dezavantaje echipajelor de medici si paramedici care trebuie sa detina in gestiune astfel de unitati cu tractiune 4X4, pentru a ajunge la timp si la cele mai indepartate si inaccesibile locatii din republica.
Răspuns (14 aug 2023, 13:42):
Ca urmare a clarificării depuse de dvs. menționăm următoarele: conform prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. CAPCS reține faptul că autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra necesităților obiective ale sale și modalității de satisfacere a lor, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurilor de achiziție publică.
Data:
11 aug 2023, 13:16
Subiectul întrebării:
Opriti dezmatul de favorizare si tocare a banilor publici in folosul unui anumit agent economic in detrimentul interesului general al populatiei si contribuabilor din RM
Întrebare:
Atentionam, faptul ca intr-un mod brutal si prin aceasta licitaie se intentioneaza repetat sa avantajeze un operator economic din afara tarii si anume Deltamed, Romania in scopuri si interese inguste de profit si despracare a contribuabilor din RM. CAPCS in mod viclean isi propune achizitionarea a unui lot de ambulante la un numar mai mic -21 unitati- si caracteristice tehnice a vehicolului mai slabe -4X2- cu acelasi buget in raport cu un numar de abmulante mai mare de -23 unitati- cu tractiune -4X4- cu acelasi buget care a fost anuntat la inceput de an 2023. Cerem sa reveniti la cerinta obligatoie anuntata la inceputului anului si anume 23 unitati, tractiune 4X4, in bugetul anuntat actualmente. Intelegem bine ca interesul de a genera profituri mai mari, nerezitentilor RM la moment este mai avantajos decit a a asigura neceitatile populatiei cu vehicole utile si exploatabile pe drumurile rele din satele Moldovei. Modificati cerinta din 4x2 in 4x4, asa precum a fost de la inceput prestabilit.
Răspuns (14 aug 2023, 13:43):
Ca urmare a clarificării depuse de dvs. menționăm următoarele: conform prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. CAPCS reține faptul că autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra necesităților obiective ale sale și modalității de satisfacere a lor, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurilor de achiziție publică.
Data:
11 aug 2023, 15:59
Subiectul întrebării:
!!!
Întrebare:
Граждане, из так называемой рабочей группы закупающего органа, имейте честь и наберитесь наконец-то мужества признать, что вы давно, последовательно и целенаправленно создаете преференции конкретному, определенному, скорое всего не вами, экономическому оператору для неправомерного присуждения ему договора поставки. Прекратите раз за разом менять технические требования, ничем не обосновывая подобные изменения. Прекратите издеваться над национальными экономическими операторами, создавая видимость законности и прозрачности подготовки и проведения закупки автомашин скорой медицинской помощи. Либо уже объявите нужного вам победителя, даже НЕ дожидаясь окончания срока подачи оферт, либо отмените этот постыдный тендер. Соберите заинтересованных экономических операторов и проведите честные и открытые консультации с рынком, как это предусматривает статья 38. Закона «О государственных закупках».
Răspuns (11 aug 2023, 16:18):
Solicităm respectuos formularea clarificărilor asupra documentației de atribuire, care considerați că ar îngrădi un drept al dvs. de a participa la procedura în cauză.
Data:
14 aug 2023, 14:36
Subiectul întrebării:
Referinta: Pag 17, 7. Lista echipamentelor, Geantă frigorifică pentru medicamente termolabile
Întrebare:
Clarificare : Va rugam sa specificati daca geanta frigorifica trebuie sa fie inregistrata ca dispozitiv medical si sa întrunesca cerințele prevăzute de Directiva Europeană 93/42/ CEE privind dispozitivele medicale .
Răspuns (14 aug 2023, 14:43):
În cazul în care geanta frigorifică este catalogată drept dispozitiv medical: conform documentației de atribuire (pct. 15 subpct. 8 din anunțul de participare) s-a solicitat prezentarea documentelor Documente ce atestă calitatea bunurilor Pentru dispozitivele medicale din clasa I de risc se va prezenta certificatul de conformitate CE și/sau declarații de conformitate CE de la producător, valabil. Pentru dispozitivele medicale din clasa a IIA, clasa IIB, clasa III se va prezenta certificatul de conformitate CE de la producător - valabil. Totodată, prezentarea de către potențialii câștigători Dovada înregistrării dispozitive medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, Dovada înregistrării dispozitive medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Astfel, reieșind din cele menționate, pentru dispozitivele medicale se va prezenta documentele sus menționate, și după caz înregistrare în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale (obligație conform prevederile Legii RM nr. 102 din 09.06.2017 ”Cu privire la dispozitivele medicale”). În cazul în care geanta frigorifică nu este catalogată drept dispozitiv medical, se vor prezenta documente de conformitate și/sau de calitate, care atestă conformitatea și/sau calitatea bunurilor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.