Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
13.07.2023 10:21
până la 02.08.2023 16:00
până la 02.08.2023 16:00
2
Propunerea ofertelor
de la
02.08.2023 16:00
până la 14.08.2023 10:00
până la 14.08.2023 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
12 000 000 MDL
Perioada clarificărilor:
13 iul 2023, 10:21 - 2 aug 2023, 16:00
Perioada de depunere a ofertelor:
2 aug 2023, 16:00 - 14 aug 2023, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Servicii de pază fizică la obiectivele S.A. „Apă-Canal Chişinău”
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Albişoara 38
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Andrei Bulmag
Telefonul de contact
022256797, 067748246, 060711110
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
13 iul 2023, 10:21
Data ultimilor modificări
26 iul 2023, 14:35
Achizitii.md ID
21084728
MTender ID
CPV
79710000-4 - Servicii de siguranţă
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Servicii de pază fizică la obiectivele S.A. „Apă-Canal Chişinău”
Buget: 12000000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
26 iul 2023, 14:35
Subiectul întrebării:
Suma estimativa a procedurii de achizitie
Întrebare:
Suma estimativă 12 000 000 lei inclusă în anunțul de participare este calculată incorect, fără luarea la evidență a cerințelor legislației de muncă la compartimentul salarizării și salariului minim, orelor de muncă și de odihnă și nu acoperă chiar cheltuielile salariale ale gardienilor necesare pentru asigurarea pazei fizice celor 42 obiective (posturi) solicitate în caietul de sarcini.
În caietul de sarcini sunt incluse 42 posturi de pază fizică, cu orele de pază totale lunare 26 735 ore. Majoritatea posturilor (38 din celor 42) au regimul de lucru non-stop, sau preponderent de noapte. Astfel, cheltuielile salariale necesare pentru gardienii din post se va calcula în modul următor:
• 23,67 lei/ora (salariu minim stabilit de HG nr. 854 din 7 decembrie 2022) + 16,7% (adaos pentru lucru în orele de noapte, art. 159 CM RM) + 3,7% (adaos mediu pentru lucru în 13 zile de sărbători, art. 111 și art. 158 CM RM) + 7,9% (rezervarea fondului concediilor) + 24% (defalcări în CNAS) = 38,12 lei/ora.
Suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor salariale ale gardienilor pentru perioada de 12 luni constituie:
38,12 lei/ora x 26 375 ore lunare x 12 luni = 12 229 658 lei
Astfel, suma estimativă de 12 milioane de lei, alocate de autoritatea contractantă nu acoperă cheltuielile salariale, cu deficitul 229 mii de lei.
Suma indicată nu include cheltuielile administrative, pentru uniformă și profitul prestatorului, care în mod obligatoriu se include în orice calcul al tarifelor de pază fizică și constituie cel puțin 25% din suma cheltuielilor salariale.
Este interesant că, procedura curentă este anunțată pentru procurarea serviciilor de pază fizică pentru anii 2023/2024, iar suma estimativă a rămas aceiași, ca și pentru anii 2022/2023. Astfel, nu a fost luată la evidență faptul, că salariu minim garantat în perioada trecută s-a majorat cu 14,3% (HG nr. 854 din 7 decembrie 2022), majorând proporțional și cheltuielile salariale ale prestatorului serviciilor de pază.
Mai mult de atât, conform art. 3 al Legii nr. 1432/2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim necesitatea modificării cuantumului salariului minim se examinează de către Guvern cel puţin o dată pe an. Astfel, următoarea majorare poate fi aprobată începând cu 01 ianuarie 2024. În cazul creșterii salariului cu 15% și mai mult, prestatorul va suporta pierderi esențiale până la expirarea termenului prestării serviciilor.
Astfel, reieșind din calculele expuse suma estimativă urmează a fi majorată cel puțin cu 40%.
Răspuns (27 iul 2023, 08:10):
Precizăm că, conform planului de achiziție al S.A. „Apă-Canal Chişinău” pentru anul 2023, publicat pe pagina web a întreprinderii, valoarea estimată a procedurii privind achiziționarea serviciilor de pază fizică constituie 12000000,00 lei fără TVA, care a fost calculată reieșind din cheltuielile pentru prestarea acestor servicii în anul 2022, aceasta fiind actuală la data aprobării și publicării planului de achiziții.
Astfel, cu referire la solicitarea de a ajusta valoarea estimativă a procedurii de achiziție în cauză, menționăm că, valoarea respectivă nu îngrădește dreptul operatorilor economici de a participa la prezenta procedură şi, totodată, nu afectează atribuirea contractului de achiziție, în măsura în care, legislația din domeniul achizițiilor sectoriale nu prevede careva restricții în acest sens.
În concluzie, precizăm că operatorii economici interesați de a participa la licitaţia organizată de către S.A. „Apă-Canal Chişinău”, în scopul achiziţionării serviciilor de pază fizică, urmează să elaboreze oferta în conformitate cu cerinţele/condiţiile documentaţiei de atribuire, precum şi cu respectarea obligațiilor aplicabile în domeniul mediului, social și al muncii, instituite prin actele normative naționale, iar în cazul în care, oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic va depăși valoarea estimată publicată de către entitatea contractantă, ultima va identifica resurse financiare suplimentare celor planificate, pentru a fi acoperit deficitul rezultat.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK