1
Perioada de actualizare
de la 06.07.2023 17:52
până la 23.08.2023 10:22
2
Propunerea ofertelor
de la 23.08.2023 10:22
până la 31.08.2023 10:22
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 4 669 000 MDL
Perioada clarificărilor: 6 iul 2023, 17:52 - 23 aug 2023, 10:22
Perioada de depunere a ofertelor: 23 aug 2023, 10:22 - 31 aug 2023, 10:22

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform Caietului de sarcini

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Eugeniu Abașev
Telefonul de contact
(022)27-74-76
Datele achizitiei
Data publicării
6 iul 2023, 17:52
Data ultimilor modificări
10 iul 2023, 18:35
Achizitii.md ID
21084198
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.doc
Documentele la ofertă
-
6.07.23 17:52
caiet de sarcini 1.docx
Documentele la ofertă
-
6.07.23 17:52
Data:
10 iul 2023, 18:35
Subiectul întrebării:
CS
Întrebare:
Buna ziua! In Lista cu cantitățile de lucrări № 2-1-1 A1 Solutii arhitecturale, la poz 16 Termoizolarea exterioara peretilor a cladirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafata peretilor neteda: cu placi din vata minerala D=135 kg/m3, gr. 100 mm, inclusiv montarea cornierilor din aluminiu cu plasa la muchii. Este nevoie de indicat volumul cornierului din aluminiu (conform proiectului), deoarece codul IzF55C ne arata norma (0.00) .
Răspuns (14 iul 2023, 09:48):
Bună ziua. Norma la codul IzF55 C Cornier perforat va fi de 0,1ml.
Data:
11 iul 2023, 18:23
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Considerăm că solicitarea Dvs. privind personalul angajat de minim 30 persoane limitează accesul agenților economici la procedura de achiziție or, Antreprenorul are dreptul să contracteze subantreprenori sau să- și crească efectivul la necesitate iar pentru asigurarea unor eventuale riscuri prezintă și o garanției de bună execuție. Astfel, venim cu o solicitare de excludere a acestui punct sau să ne răspundeți la următoarele întrebări: (1) Cum a stabilit AC cifra de 30 și nu 28 sau 37? (2) 30 de angajați în total per companie sau 30 de angajați- muncitori și specialiști în construcție? (3) În cazul subcontractării lucrărilor, cum putem stabili corect ponderea personalului detașat de Antreprenor și cea a subantreprenorului pornind de la faptul că Antreprenorul are posibilitatea de a contracta cît lucrări atît și lucrări cu tot cu materiale?
Răspuns (24 iul 2023, 15:50):
Grupul de lucru pentru achiziții publice al MEC, consideră că cerința de la pct. 16 subpct. 21 din Anunțul de participare este una ce nu contravine legislației în vigoare, fiind solicitată în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate, fiind absolut relevantă pentru îndeplinirea contractului. Prin stabilirea acestui criteriu de calificare, grupul de lucru a urmărit scopul ca operatorul economic să dețină potențial pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice de lucrări și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa este declarată câștigătoare. Criteriile de calificare stabilite de către AC au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Totodată, potrivit pct. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”.
Data:
13 iul 2023, 10:07
Subiectul întrebării:
Documentatie de proiect
Întrebare:
Buna ziua, astfel cum obiectul nu este unul strategic sau cu destinatie secreta va rugam sa anexati documentatia de proiect fara care nu este posibil de calculat corect sistemele de retea, va multumim.
Răspuns (13 iul 2023, 10:14):
Bună ziua. Vă încurajăm să vă deplasați la obiect pentru a face cunoștință cu documentația de proiect.
Data:
13 iul 2023, 10:28
Subiectul întrebării:
personalul angajat de minim 30 persoane
Întrebare:
Solicitati Anexa nr .13??
Răspuns (24 iul 2023, 14:58):
Bună ziua. Se va prezenta numărul de angajați, nu mai puțin de 30 angajați în fiecare din ultimele 3 luni „confirmate prin extrase contabile la zi”. La necesitate, AC va solicita documente suplimentar.
Data:
17 iul 2023, 14:38
Subiectul întrebării:
disponibilitate de bani lichizi
Întrebare:
Se accepta linie creditara?
Răspuns (24 iul 2023, 15:36):
Bună ziua. Contractul de creditare cu termen de valabilitate pentru durata de executare a contractului (propusă de OE) se acceptă.
Data:
17 iul 2023, 14:39
Subiectul întrebării:
Extras contabil
Întrebare:
Ce presupune acest act?
Răspuns (24 iul 2023, 15:42):
Bună ziua. OE poate prezenta tabelul de evidență a timpului de lucru, IPC 21, M1, precum și alte documente care demonstrează îndeplinirea cerinței.
Data:
18 iul 2023, 18:28
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
Solicităm să ne răspundeți la Clarificarea din 11 iul 2023, 18:23
Răspuns (24 iul 2023, 15:51):
Bună ziua. Rugăm să faceți cunoștință cu răspunsul oferit.
Data:
24 iul 2023, 19:38
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
Suspendați procedura pînă la soluționarea contestației
Răspuns (21 aug 2023, 10:22):
Bună ziua. cu referire la clarificările din 11.07.2023 comunicăm: 1) cerința de la pct. 16 subpct. 21 din Anunțul de participare este una ce nu contravine legislației în vigoare, fiind solicitată în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate, fiind absolut relevantă pentru îndeplinirea contractului. Prin stabilirea acestui criteriu de calificare, grupul de lucru a urmărit scopul ca operatorul economic să dețină potențial pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice de lucrări și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa este declarată câștigătoare. Criteriile de calificare stabilite de către AC au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Totodată, potrivit pct. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”; 2) 30 de angajați în total per companie; 3) în cazul unei asocieri, sarcina va fi îndeplinită de fiecare parte proporțional ponderii acestuia la executarea contractului atribuit de AC.
Data:
21 aug 2023, 14:35
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
1. Solicităm autorității contractante să nu inducă agenții economici în eroare or, ANSC în Decizia nr. 03D-557-23 din 17.08.2023. nu s-a expus asupra legalității cerinței date. 2. Conform solicitării personalului angajat în total per companie, agenții economici se pot asocia cu orice companie, indiferent de domeniul de activitate (catering, horeca, ș.a.) pentru a fi eligibili numărului de 30 angajați, citez AC- noi nu am solicitat exact sa fie muncitori, personalul total să fie de minim 30, adică și din administrație și directori și contabili și toți care sunt, diriginți de șantier, manageri de vînzări și așa mai depart, toți vor fi luați în calcul. 3. Ofertanții au dreptul să subcontracteze lucrări.
Răspuns (21 aug 2023, 15:32):
Bună ziua. Rugăm să precizați care este întrebarea de clarificare. Totodată rugăm să țineți cont de specificul achiziției.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.