1
Perioada de actualizare
de la 13.06.2023 10:07
până la 23.06.2023 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 23.06.2023 10:00
până la 28.06.2023 10:00
3
Licitaţie
de la 29.06.2023 15:00
până la 29.06.2023 15:41
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 647 488,60 MDL
Perioada clarificărilor: 13 iun 2023, 10:07 - 23 iun 2023, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 23 iun 2023, 10:00 - 28 iun 2023, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea lucrărilor de reparație capitală a acoperișului blocului de pedopsihiatrie

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-3110, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, strada Iurie Gagarin nr. 114
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Turcu Ghenadie
Telefonul de contact
67880266
Datele achizitiei
Data publicării
13 iun 2023, 10:07
Data ultimilor modificări
13 iun 2023, 11:14
Achizitii.md ID
21082407
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
doc.stan.lucrari.pdf doc.stan.lucrari.pdf
Documentele la ofertă
-Documentația standard
13.06.23 10:07
caiet de sarcini semnat.pdf caiet de sarcini semnat.pdf
Documentele la ofertă
-Caoiet de sarcini
13.06.23 10:07
anunț acoperiș.docx
Documentele la ofertă
-Anunț de participare
13.06.23 10:07
deviz lucrări.pdf deviz lucrări.pdf
Documentele la ofertă
-Lista cantități de lucrări
13.06.23 10:07
duae.semnat.pdf duae.semnat.pdf
Documentele la ofertă
-Document unic de achiziție european
13.06.23 10:07
anunț acoperiș.semnat (1).pdf anunț acoperiș.semnat (1).pdf
Documentele la ofertă
-Anunț de participare
13.06.23 10:07
duae word.doc
Documentele la ofertă
-Document unic de achiziție european
13.06.23 10:07
contract model.semnat (1).pdf contract model.semnat (1).pdf
Model de сontract
-Contract model
13.06.23 10:07
Data:
13 iun 2023, 11:14
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta! Din ce motiv ati micsorat valoarea obiectului?
Răspuns (13 iun 2023, 14:50):
Buna ziua, valoarea estimată a obiectului achiziției sa micșorat din motivul alocării mijloacelor bănești la compartimentul dat.
Data:
14 iun 2023, 09:16
Subiectul întrebării:
Valoarea estimata
Întrebare:
Stranie decizie. Ce treaba are valoarea estimata a proiectului de executie, conform caietului de sarcini cu bugetul dvs si alocarea de mijloace banesti pentru acest obiect? Lucrarile necesare de executat au un pret, iar banii pentru a executa aceste lucrari ii gasiti dvs. Dvs. nicidecum nu puteti micsora valorea doar ca nu aveti bani suficienti!!! Apropo, atit proiectul, cit si devizul de cheltuieli trebuia sa treaca verificarea acestora cu eliberarea raportului de verificare. Aveti aceste rapoarte? In baza la ce micsorati dvs., daca volumele au ramas aceleasi? Independent ati micsorat costul lucrarilor, materialelor? Pentru asa ceva antreprenorii sunt descalificati! Dar dvs in ce baza legala ati facut micsorarea?
Răspuns (15 iun 2023, 14:42):
Buna ziua, procedura de achiziție a fost publicată în conformitate cu legea cu privire la achizițiile publice, respectiv Autoritatea contractantă dispune de documentele necesare conform documentației standard lucrări.
Data:
14 iun 2023, 15:15
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
modificati licitatia in 3 runde daca vrei calitate la lucrari.... altfel no cautati cu operatorul care va fi desemnat cistigator... constructia nui kupi/pradai ....
Răspuns (14 iun 2023, 15:59):
Buna ziua, conform p.21 din anunțul de participare este prevăzută licitația electronică în 3 runde.
Data:
14 iun 2023, 15:16
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
modificati doar o runda sa fie initiala
Răspuns (14 iun 2023, 16:02):
Buna ziua, conform p.21 din anunțul de participare este prevăzută licitația electronică în 3 runde.
Data:
15 iun 2023, 14:41
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Licitatia, dupa parerea mea este organizata de catre vreun pacient. Fara suparare. Sunteti incapătanati sa mentineti niste cerinte nerelevante si prostesti. Si cea mai mare problema e ca nu se iau in considerare propunerile OE. Propuneri de altfel bune, menite sa aduca plus valoare la calitate si termeni.
Răspuns (15 iun 2023, 14:46):
Buna ziua , cerințele expuse în anunț de participare sunt relevante și corepund legii cu privire la achizițiile publice și documentației sdandard lucrări.
Data:
15 iun 2023, 15:26
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Stimata AC, in cazul licitatiei electronice la lucrari se creaza 2 mari probleme pe care mai tarziu le veti simti tot voi. 1. Intr-o concurenta sanatoasa fiecare OE se traduie sa dea propunerea initiala cat mai mica, pt a avea avantajul in runde. Astfel pretul se diminueaza cu 30-40%, poate chiar mai mult. Dupa care incepe nebunia din runde, unde chiar e dezastru. Fiecare risca ca la cazino si propun sume ireale si nejustificate, pentru ca intr-un minut cat ai posibilitatea sa scrii suma nu poti ajusta devizul la noua realitate din runde. Astfel se propun sume din cap nejustificate. Pretul in runde se mai diminueaza cu 10-20%. Astfel se poate ajunge la un pret si circa 50-60% diminuat fata de suma estimativa. Intrebare: cum credeti ca potentialul castigator va efectua lucrari calitative si in termen cu un pret diminuat cu 60%? La procurari de bunuri este chiar relevant acest tip de licitatie, pentru ca ai concret cateva pozitii pe care de bati. La lucrari situatie e total diferita. Ai un deviz initial de la care nu poti devia hazardat. 2. Ajustarea devizului dupa runde. In urma confruntarilor din runde se creaza o noua realitate, cu sume diferite, deseori cifre rotunde, care ne impun sa ajustam preturile in deviz nu dupa preturi reale pe piata, dar in asa fel ca suma finala sa ne iasa cea de dupa runde. Astfel se incalca si norme si tot ce e de incalcat. La final va zic: Ati micsorat unilateral suma estimativa fata de procedura precedenta (avand aceleasi volume de lucrari), plus la toate se diminueaza suma la propunerile initiale si inca mai tare dupa runde. La final veti avea de efectuat lucrari care real costa 3 743 890 (conform primei proceduri) cu cel mult 1 400 000, suma care va ramane dupa licitatia electronica. Sa vedeti atunci concert.
Răspuns (15 iun 2023, 15:58):
În conformitate cu prevederile legii cu privire la achizițiile publice micșorarea prețului obiectului achiziției rămîne la discreția operatorului economic.
Data:
17 iun 2023, 11:43
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Bună ziua! În anunțul de participare pctl. 16, sbpctl. 4 - Propunerea financiară - OE va prezenta informații cu privire la prețuri, tarife precum și alte condiții financiare și comerciale legate de obiectul de Achiziții Publice de lucrări. Sub ce formă solicitați să prezentăm aceste informații și ce ar trebui să cuprindă acestea?
Răspuns (19 iun 2023, 08:27):
Buna ziua, informația solicitată trebuie să fie prezentattă conform formularelor Nr.3 deviz local resurse și formular Nr.5 catalog de prețuri pentru obiectul achiziției, care conțin denumirea lucrării de construcții, manopera, materiale, prețul acestora.
Data:
21 iun 2023, 13:48
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Stimati colegi poate boicotam dizmatul creat de autoritatea contractanta si ii lasam fara acoperis anul acesta. Ce spunet ?
Răspuns (21 iun 2023, 16:40):
Buna ziua, în conformitate cu prevederile art.35 din legea nr.131/2015, orice oprator economic interesat, are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Întrebarea d-stră nu se atribuie la compartimentul documentația de atribuire.
Data:
22 iun 2023, 15:35
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
poz 44 care este norma la plasa in m2?
Răspuns (23 iun 2023, 08:52):
Buna ziua, volumul în metri2 de plasă se va depista în timpul lucrărilor la desfacere a invelitorilor după necesitate.
Data:
23 iun 2023, 09:02
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Apare intrebarea cum alcatuim devizul referitor materialului - plasa - necunoscand cit folosim? Ce fel de raspuns in timpul lucrarilor dupa necesitate?
Răspuns (23 iun 2023, 09:12):
La desfacerea sistemului de ventilare se va aprecia cantitatea, volumul.
Data:
23 iun 2023, 09:14
Subiectul întrebării:
Răspuns (23 iun 2023, 09:12): La desfacerea sistemului de ventilare se va aprecia cantitatea, volumul
Întrebare:
Ce credeti ca este corect asa raspuns?Cum operatorii economici sa prezinte ofertele ?
Răspuns (23 iun 2023, 09:18):
Pentru verificare puteți să vizitați obiectul lucrărilor la fața locului.
Data:
23 iun 2023, 09:19
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Stimata AC, din raspunsurile care la dati se simte ca nu prea aveti nevoie de participanti la aceasta licitatie. Raspundeti la intrebari clar si concret fara cuvinte la general.
Răspuns (23 iun 2023, 09:37):
Pentru verificarea devizului de lucrări vizitați obiectul achiziției.
Data:
23 iun 2023, 09:21
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Dvoastra aveti proiectul de indeplinire a lucrarilor unde aveti indicate practic toate cele necesare, discutati cu proiectantul si devizierul si ne dati raspunsuri concrete dealtfel veti avea contestatii.
Răspuns (23 iun 2023, 09:38):
Pentru a evita neclarități vizitați obiectul achiziției.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.