Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
02.03.2023 14:25
până la 13.03.2023 10:00
până la 13.03.2023 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la
13.03.2023 10:00
până la 03.04.2023 09:00
până la 03.04.2023 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 035 300 MDL
Perioada clarificărilor:
2 mart 2023, 14:25 - 13 mart 2023, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
13 mart 2023, 10:00 - 3 apr 2023, 9:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Medicamente și diagnosticanți de uz veterinar
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun.Chișinău,str.Mihail Kogălniceanu,63
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Iuliana Prisacari
Telefonul de contact
022-26-46-48
Datele achizitiei
Data publicării
2 mart 2023, 14:25
Data ultimilor modificări
10 mart 2023, 11:36
Achizitii.md ID
21074980
MTender ID
CPV
33600000-6 - Produse farmaceutice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lot 1. Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine, cabaline, ovine și caprine
Buget: 127500.0 MDL
Achiziţia nu a avut loc
Lotul nr. 2 - Lot 2. Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea speciilor de animale receptive la virusul rabic (cîini, pisici, bovine, ovine, caprine și cabaline)
Buget: 705000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 3 - Lot 3. Tuberculin mamifer PPD pentru cercetarea bovinelor
Buget: 195000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.docx
Istoricul documentului
-
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.docx
ID: 222b3888-0b6e-4320-b0e9-80bcddc014cd
Documentele la ofertă
-
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023.docx
ID: 222b3888-0b6e-4320-b0e9-80bcddc014cd
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
10.03.23 11:27
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.semnat.signed.pdf
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.semnat.signed.pdf
Istoricul documentului
-
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.semnat.signed.pdf
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023 modificat.semnat.signed.pdf
ID: 38956c00-b562-430f-979c-317e6da2c2d8
Documentele la ofertă
-
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023.semnat.semnat.pdf
anunt de participare medicamente și diagnosticanți 2023.semnat.semnat.pdf
ID: 38956c00-b562-430f-979c-317e6da2c2d8
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
10.03.23 11:27
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și diagnosticanți de uz veterinar ansa 2023 modificată.docx
Istoricul documentului
-
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și diagnosticanți de uz veterinar ansa 2023 modificată.docx
ID: c1bec62e-764c-480e-a417-3b0c9f82248f
Documentele la ofertă
-
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 medicamente și diagnosticanți de uz veterinar ansa 2023.docx
ID: c1bec62e-764c-480e-a417-3b0c9f82248f
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
10.03.23 11:36
Data:
6 mart 2023, 15:13
Subiectul întrebării:
Tema: Conducere nouă dar scheme vechi de delapidării a banului public.
Întrebare:
Reieșind din cerințele și termenii obligatorii stabiliți pentru procedura de achiziție publică anunțată, se poate ușor determina prealabil cine urmează să fie cîștigătorul ochit. Miza de cîștig în cadrul acestei proceduri de achiziții propuse se avansează către un operator economic determinat preliminar de către ANSA, care de-a lungul timpului începînd cu anul 2008 menține și continuă diverse scheme de trucare a acestor licitații, sub pretextul asigurării cu medicamente și de uz veterinar pentru Programul anual a măsurilor antiepizootice.
În pofida faptului că au fost constatate multiple ilegalități și manevre de manipulare acoperite și mușamalizate prin diverse conjuncțiuni, inclusiv prin concursul factorilor decizionali ai ANSA, actualmente se propune un nou episod de trucare a acestei licitații, în scopul de a obține interese materiale din banii publici în schimbul desemnării drept cîștigător pentru pozițiile solicitate, a acestui operator economic reprezentat de una și aceiași persoană ce se dă drept ,,vicedirector” sau ,,director” a operatorilor economici desemnați, ce au monopolizat aceste achiziții publice.
De reținut că aceste ilegalități nu se pot realiza fără acceptul implicării directe a factorilor de decizie ai ANSA, la nivel de conducător de direcție sau o altă subdiviziune a aparatului central al ANSA.
Actualmente, intenția acestei grupări este de a fi desemnat din nou cîștigător în cadrul acestei licitații operatorul economic care va prezenta spre vînzare următoarele produse:
1. Lotul nr.1 – urmează să fie desemnat cîștigător produsul – CARBOROVAC;
2. Lotul nr. 2 – urmează să fie desemnat cîștigător produsul – BIOCAN-R;
3. Lotul nr.3 – urmează să fie desemnat cîștigător produsul – ROMTUBER PPD Bovin;
4. Lotul nr.4 – nu prezintă interes pentru această grupare, din cauza bugetului și cantității mici ai acestuia.
Deci, scopul acestei grupări este bine definit și determinat, propunîndu-și să-l realizeze inclusiv prin această procedură de achiziții publică prezentată ca una obiectivă și chipurile netrucată. Însă, lucrurile stau invers, deoarece cerințele tehnice, termenii și condițiile de eligibilitate sunt bine puse la punct de către reprezentanții din cadrul ANSA, în scop de a nu acorda nici o șansă unui alt operator economic, decît celui care deja au înțelegerea prealabilă pusă la punct de ani de zile.
Așadar, cerem să fie revizuite documentele de atribuire și să fie excluse acele cerințe limitative și restrictive care au fost introduse intenționat în anunțul de participare în scopuri restrictive și a nu da posibilitatea de a participa tuturor importatorilor de medicamente de uz veterinar din țară.
Totodată, cerem să se revie la cerințele față de eventualele produse, în conformitate cu cerințele tehnice aplicate pînă la actuala licitație.
Celor vizați (ei se cunosc), informăm că următoarea precizare va veni cu nume, prenume și alte confirmări a intențiilor coruptibile ale voastre, în scopul deturnării schemei propuse de delapidare a banilor publici, în cazul dacă nu modificați documentele de licitație în formă deschisă pentru toți operatorii economici interesați și ce ar permite participarea în respectiva licitație fără restricții.
Răspuns (7 mart 2023, 14:40):
Bună ziua,
Grupul de lucru pentru achiziții din cadrul autorității contractante a analizat întrebarea adresată de D-voastră și vă comunică următoarele:
Anunțul de participare și Documentația de atribuire a fost elaborată în conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Cerințele minime obligatorii de calificare și selecție sunt solicitate cu respectarea prevederilor cap. IV al Legii nr. 131/2015, iar specificațiile tehnice sunt întocmite cu respectarea art.37. În același timp, cerințele sunt stabilite ținând cont de principiile achizițiilor publice prevăzute la art.7 și au o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit.
Solicităm să oferiți precizări referitoare la care cerințe în viziunea D-voastră ar trebui revizuite de autoritatea contractantă.
Deasemenea, menționăm faptul că, autoritatea contractantă a stabilit cerințe tehnice specifice necesare pentru îndeplinirea Programului măsurilor strategice reieșind din resursele financiare disponibile, fără a avea predilecție față de un anumit produs comercial.
Data:
7 mart 2023, 11:37
Subiectul întrebării:
Tema: Solicitare privind excluderea cerinței părtinitoare referitor la deținerea unui anumit tip de profil în activitatea depozitului farmaceutic veterinar autorizat sanitar-veterinar.
Întrebare:
Potrivit pct.2 din Cerințele privind dotarea și exploatarea unităților autorizate pentru deținerea, distribuția și eliberarea medicamentelor de uz veterinar aprobată prin HG 696/2020 este definit clar și pe înțeles ce reprezintă - Depozitul FarmaceuticVeterinar care semnifică în sine o unitate farmaceutică veterinară ce are ca obiect de activitate, profilurile de achiziție de depozitare, de asigurare a calității (în condiții de temperatură, umiditate și lumină specificate de producător) și de distribuție angro (comerțul cu ridicata) a medicamentelor de uz veterinar, a reagenților și a seturilor de diagnostic de uz veterinar, a altor produse de uz veterinar, a hranei pentru animale și a furajelor cu conținut medicamentos.
Prin urmare, genurile și profilurile de activitate ale Depozitului Farmaceutic Veterinar ca unitate autorizată sanitar-veterinară, sunt prevăzute expres în HG 696/2020.
Respectiv, cerința obligatorie de eligibilitate pentru operatori economici inclusă în premieră la această licitație prin nominalizarea expresă a unui anumit profil și gen de activitate, pentru un depozit farmaceutic veterinar autorizat sanitar-veterinar este o modalitate și o formă de a împiedica și exclude operatorii economici care dețin autorizații sanitar-veterinare de funcționare a depozitului farmaceutic-veterinar, inclusiv de tip vechi, pe motiv că aceste autorizații sanitar-veterinare valabile nu indică genurile și profilurile de activitate, deoarece acestea sunt prevăzute în HG nr. 696/2020, ce au dreptul de activitate prin definiție să distribuie medicamente de uz veterinar, însă nu au scris expres în blancheta autorizației sanitar-veterinare deținute.
La fel de reținut că noua cerință este nejustificată și prin faptul că deținătorii de autorizații sanitar-veterinare de depozit farmaceutic veterinar sunt în drept să desfășoare orice profil și gen de activitate inclus în HG 696/2020 raportat la activitatea depozitului farmaceutic veterinar, inclusiv genul de distribuție a medicamentelor, însă nu îl au scris în foaia de blanchetă a autorizației sanitar-veterinare, care se eliberează de către Direcțiile teritoriale ale ANSA, din diverse varii motive, ale conducătorilor acestor subdiviziuni sau a executorilor care au întocmit aceste blanchete de autorizații sanitar-veterinare.
Mai mult, menționăm că o astfel de cerință în licitațiile similare nu era prevăzută, fiind specificat în mod simplu: deținerea autorizației sanitar-veterinare de funcționare a depozitului farmaceutic veterinar, fapt care confirmă respectarea cerințelor HG 696/2020.
Respectiv, se adeverește că această nouă cerință și anume indicarea unui anumit și determinat profil de activitate pentru deținătorul autorizației sanitar-veterinare de funcționare pentru depozit este o nelegitimitate, deoarece deținătorul autorizației sanitar-veterinare de funcționare a depozitului farmaceutic veterinar este în drept să exercite toate genurile incluse în sensul noțiunii de: ,,depozit farmaceutic veterinar” prevăzut la Cerințele privind dotarea și exploatarea unităților autorizate pentru deținerea, distribuția și eliberarea medicamentelor de uz veterinar aprobat prin HG 696/2020.
Or, prevederile Hotărîrii de Guvern enunțate nu prevede o astfel de divizare sau sistematizare a genurilor de activitate, însă prevede toate aceste genuri în dreptul de activitate a unui: Depozit Farmaceutic Veterinar, ce prezumă respectarea cerințelor HG 696/2020.
Aceste oscilații și noi impuneri face ca operatorii economici deținători de autorizații sanitar-veterinare de funcționare pentru depozitul farmaceutic veterinar, inclusiv autorizații de format vechi, valabile, să fie într-o permanentă alertă de modificare a blanchetelor de autorizații sanitar-veterinare și într-o continuă cheltuială suplimentară, care precum stiți nu este ușor de realizat deoarece, ați dat indicații subtile către subdiviziunile teritoriale să nu fie eliberate aceste autorizații.
Prin urmare, cerem să reveniți la solicitările anterioare, precum erau indicate pînă la această licitație și anume: - solicitați să fie prezentată autorizație sanitar-veterinară de funcționare pentru depozitul farmaceutic veterinar.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (7 mart 2023, 15:18):
Buna ziua.
Grupul de lucru pentru achiziții din cadrul autorității contractante vă informează că, condițiile pentru participare la licitațiile publice organizate de ANSA sunt elaborate în conformitate cu cadrul legal in vigoare la data efectuarii ecesteia.
Drept urmare, din data întrării în vigoare a Legii 119/2018 cu privire la medicamentele de uz veterinar, autorizațiile sanitare veterinare de funcționare pentru depozitul farmaceutic veterinar sunt emise in conformitate cu prevederile art. 15-19, 23 și 25 din legea sus numită.
Pct. 34-35 din HG 696/2020 cu privire la aprobarea Cerințelor privind dotarea și exploatarea unităților autorizate pentru deținerea, distribuția și eliberarea medicamentelor de uz veterinar, indică despre produsele care pot fi importate și distribuite angro de către un depozit farmaceutic veterinar.
In scopul tranzitării de la o prevederi vechi in domeniul farmaceutic veterinar la cele mai noi, dar și in scopul standardizarii profilurilor de activitate acordate, ANSA a elaborat un ordin ANSA nr.117 din 21.03.2019 cu privire la autorizarea unor agenti economici.
Totodata se mentioneaza că, condițiile pentru participare la licitația publică organizată de ANSA pentru anul 2023 sunt identice cu cele inaintate la licitatia din 2022.
Alegații cu privire la ”indicații subtile” favoritizm etc. se califică a fi delcaratii subiective în lipsa dovezilor care ar dovedi contrariul.
Data:
7 mart 2023, 14:00
Subiectul întrebării:
Excludeți cerința de menținere a monopolizării de către un anumit agent economic a cîștigurilor concursurilor organizate de către DVS.
Întrebare:
Prin anunțul de participare ați introdus un criteriu de eligibilitate față de operatorii economici și anume obligativitatea prezentării așa-numitei; ,,Scrisori de garanție pentru livrarea bunurilor emisă de producător în favoarea ofertantului”.
Deci, pretinsa cerință reprezintă un instrument inventat și aplicat de către un Șef de Direcție de profil din cadrul aparatului central al ANSA, ce se află în cîrdășie cu reprezentantul grupului de operatori economici prezentat de către una și aceiași persoană fizică, în scopul de a menține monopolizarea și dominarea acestor livrări de bunuri către Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, avînd substrat înțelegerile de cartel cu anumiți producători, exclusiv pentru anumite poziții de vaccinuri de uz veterinar. La fel, instrumentul dat asigură realizarea mecanismului pregîndit și menținut de către respectivul operator economic în comun cu reprezentantul ANSA de a elimina sistematic din competiție operatori economici potențiali, în scopul de a prezenta oferte de preț cu costuri exorbitante care ANSA va fi obligată să le suporte din contul bugetului public de stat, astfel în acest mod realizîndu-și interesul financiar urmărit sistematic prin trucarea acestor achiziții publice.
În altă ordine, sus-numita scrisoare de garanție pentru livrarea bunurilor nu poate servi drept o asigurare a calității bunurilor sau o siguranță a livrării în termen a acestora, deoarece aceste riscuri sunt asigurate prin alte instrumente legal instituite și anume prin garanția de ofertă/garanția de bună execuție și a prezentării actelor de calitate și conformitate a bunurilor solicitate la deschiderea ofertelor și ulterior în original la livrarea acestor bunuri.
Prin urmare, se confirmă faptul că această cerință constituie un impediment deghizat ce își are drept scop denaturarea concurenței și facilitarea unui anumit operator economic care deja are aranjamente cu producătorul și cu un reprezentant din cadrul ANSA. Mai mult, de menționat că actualmente, comerțul internațional se realizează prin rețeaua de dealeri, însă nu direct de la producători respectiv o eventuală scrisoare în actualele condiții nu este relevantă. Generalizînd, denunțăm intenția ANSA de a desfășura o licitație trucată spre favorizarea unui anumit operator economic, mai mult solicităm să rețineți faptul că astfel de practici (de solicitare a unor scrisori de la producător) au fost excluse, începînd cu anul 2019, urmare a recomandării decizionale ale Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor. Prin urmare, însăși Centrul pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate la achiziționarea medicamentelor centralizate, nu impune astfel de cerințe restrictive.
Respectiv, cerem să fie exclusă această cerință, deoarece constituie un obstacol de participare în licitație, limitînd astfel concurența și acordînd posibilitate acestui operator economic favorizat de către ANSA, de a impune prețuri neîntemeiat majorate în raport cu actualele prețuri medii de piață.
Răspuns (9 mart 2023, 09:20):
Bună ziua, grupul de lucru pentru achiziții din cadrul autorității contractante a analizat întrebarea D-voastră și vă comunică următoarele:
În conformitatea cu prevederile art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, conform cărora, pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Mai mult, potrivit alin. (3) din articolul menționat, autoritatea contractantă evaluează datele de calificare ale operatorului economic conform modului şi criteriilor expuse în documentația de atribuire.
Totodată, conform prevederilor art. 40 alin. (1) din legea prenotată, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Subsecvent, art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 prevede că ofertantul are
obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire, iar potrivit pct. 30 sub-pct. 14) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, grupul de lucru este obligat să examineze, să evalueze și să compare ofertele operatorilor economici în termenele și în condițiile stabilite în documentația de atribuire.
Data:
7 mart 2023, 15:10
Subiectul întrebării:
Specificația tehnică
Întrebare:
Solicităm respectuos să fie efectuate modificări în specificația tehnică și anume să fie stabilită o medie de doze pentru ,,medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine,cabaline, ovine și caprine,, și pentru ,,tuberculin mamifer PPD pentru cercetarea bovinelor;,
Rugăm să nu vă rezumați doar la indicarea unor specificații tehnice limitative, ci la asigurarea participării mai largi a mai multor operatori economici. Se compromite astfel concurența și se favorizează un singur operator economic anume.
Răspuns (9 mart 2023, 09:56):
Bună ziua, grupul de lucru pentru achiziții din cadrul autorității contractante a analizat întrebarea D-voastră și vă comunică următoarele:
În conformitatea cu prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, conform cărora, specificațiile tehnice solicitate de autoritatea contractantă vor prezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
Mai mult, potrivit alin. 4 din articolul menționat, specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire.
Astfel, autoritatea contractantă solicită pentru lotul nr. 3 Tuberculin mamifer PPD pentru cercetarea bovinelor - cantitatea 100 000 bucăți și pentru lotul nr. 4 Tuberculin PPD aviar – cantitatea 300 bucăți.
” Unitatea de măsură se consideră:1buc = 1 doză. O doza este constituită dintr-un volum care nu depășește 0,2 ml. Puterea de reacție minim 20 000 UI/ml. 1flacon/fiolă – maxim 10 doze, formă lichidă”.
Data:
10 mart 2023, 10:25
Subiectul întrebării:
Specificație tehnică
Întrebare:
Rugăm să fie efectuate modificări în dozarea următoarelor bunuri solicitate și anume:
1 flacon/fiolă=maxim 30 doze pentru ,,medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine,cabaline, ovine și caprine,,
și 1 flacon/fiolă= maxim 20 doze pentru ,,tuberculin mamifer PPD pentru cercetarea bovinelor,,.
Doar in licitația anterioară ,,Medicamente și diagnosticanți de uz veterinar (repetat),, nr. ocds-b3wdp1-MD-1647328839499 din 15.03.2022, ați indicat in specificatia tehnica anume aceste dozari.
În acest context, solicităm modificarea ambalajului privind cantitatea maximă impusă în documentele de licitație, care ar permite participarea mai largă a operatorilor economici și ar asigura achiziționarea produselor mai ieftine.
Răspuns (10 mart 2023, 11:35):
Bună ziua, grupul de lucru pentru achiziții a examinat înrebarea D-voastră și vă comunicăm următoarele:
Anunțul de participare și documentația de atribuire a fost MODIFICATĂ.
Prin urmare, volumul ambalajului pentru Lotul nr. 1 ”Medicament de uz veterinar imunologic pentru vaccinarea contra bolii antrax la bovine, cabaline, ovine și caprine” este ”1flacon/fiolă - maxim 30 doze”
și
volumul ambalajului pentru Lotul nr. 3 ”Tuberculin mamifer PPD pentru cercetarea bovinelor” este ”1flacon/fiolă – maxim 20 doze, formă lichidă”.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK