1
Perioada de actualizare
de la 04.01.2023 14:41
până la 01.02.2023 11:09
2
Propunerea ofertelor
de la 01.02.2023 11:09
până la 23.02.2023 11:09
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 9 575 564 MDL
Perioada clarificărilor: 4 ian 2023, 14:41 - 1 febr 2023, 11:09
Perioada de depunere a ofertelor: 1 febr 2023, 11:09 - 23 febr 2023, 11:09

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reactive - 2023

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Serviciul achizitii publice
Telefonul de contact
022250809, 022250707
Datele achizitiei
Data publicării
4 ian 2023, 14:41
Data ultimilor modificări
30 ian 2023, 11:09
Achizitii.md ID
21071049
CPV
33690000-3 - Diverse medicamente
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Data:
4 ian 2023, 17:34
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Va rugam sa plasati caietul de sarcini cu descrierea fiecarei pozitii si valoarea estimativa care se atribuie pu fiecare pozitie. Multumim!
Răspuns (5 ian 2023, 09:30):
Descrierea fiecarei pozitii se regaseste in Documentatia standard atasata la procedura (anexa 22 Specificatii tehnice). Valoarea estimativa este indicata pentru fiecare lot/pozitie in parte (accesind lotul este indicata valoarea si lista pozitiilor din lot)!
Data:
9 ian 2023, 22:51
Subiectul întrebării:
Caiest de sarcini
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, corect si respectuos fata de toti participantii licitatiei respective ar fi sa completati corect, cum se cere conform documentatiei de atribuire - tabelul din anuntul de participare unde este indicat: denumirea pozitiei, specificatiile tehnice si pretul estimativ pentru fiecare lot. Dvs oricum completati aceste date, doar modul in care ati facut-o ingreunati munca altcuiva, care este la fel de sirguiciosa ca si a Dvs ca Autoritate contractanta. Rugam sa aveti un respect reciproc.Multumim
Răspuns (10 ian 2023, 11:34):
Descrierea fiecarei pozitii se regaseste in Documentatia standard atasata la procedura (anexa 22 Specificatii tehnice). Valoarea estimativa este indicata pentru fiecare lot/pozitie in parte (accesind lotul este indicata valoarea si lista pozitiilor din lot)!
Data:
19 ian 2023, 07:24
Subiectul întrebării:
Echipamente de tip inchis
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta, avind in vedere ca intentionati sa achizitionati majoritatea reagentilor pentru sisteme de tip inchis, devine foarte clar faptul cine vor fi participantii la aceasta licitatie si care va fi ofertele finale. In acest aspect se pierde esenta procesului de licitatie publica. Licitatia devine un instrument prin care doar se oficializeaza relatiile anterioare bine stabilite. Va indemnam ca sa luati in considerare practicile altor institutii medicale care pentru sistemele de tip inchis au permis oferte alternative si au avut doar de cistigat de pe urma unei concurente sanatoase. Solicitam ca pentru loturile de reagenti dedicati pentru sisteme de tip inchis sa fie permise oferte alternative sau tehnologie similara care sa includa absolut tot necesarul pentru efectuarea aceluiasi numar de investigatii in aceleasi conditii cu aceeasi calitate. Drept referinta va rugam sa consultati conditiile inaintate in LP nr. 21068607 unde usor se pot vedea avantajele licitatiei publice si nu doar mimarea acestora. Va multumim
Răspuns (19 ian 2023, 09:15):
Cerințele au fost înaintate conform prevederilor legislației în vigoare, cu respectarea principiilor de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice și anume: utilizarea eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorității contractante, transparența achizițiilor publice, asigurarea concurenței, tratamentului egal, imparțialității și nediscriminării tuturor ofertanților. Totodată ținem să menționăm că condițiile înaintate, în felul cum au fost solicitate, în speță ar determina impunerea unor cerințe dezavantajoase pentru autoritatea contractantă/beneficiarii finali, fapt care este inadmisibil, la caz, or, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia/a beneficiarilor finali, iar autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra necesităților obiective ale sale și modalității de satisfacere a lor, conform art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, care prevede că specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor și serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
Data:
20 ian 2023, 07:40
Subiectul întrebării:
Cerințele au fost înaintate conform prevederilor legislației...
Întrebare:
Ținem să menționăm că includerea în documentația de atribuire a obligativității ca reactivele ofertate să fie compatibile cu analizatorul de tip închis, duce la restrîngerea, împiedicarea și denaturarea concurenței. Prin aceste acțiuni autoritatea contractantă creează condiții discriminatorii pentru participanții la licitație. În acest sens, facem trimitere la Decizia Plenului Consiliului Concurenței, nr. DA-17/18-19 din 21.03.2019, https://competition.md/public/files/Decizie-17-18-19-din-21032019-Sited05bc.pdf, potrivit căreia, autoritatea contractantă, ca urmare a constatării încălcării prevederilor Legii concurenței nr. 183 din 11.07.2012, a fost obligată de a include în documentația de atribuire a posibilității ofertării de către întreprinderi la procedurile de achiziții împreună cu reactivele și alte consumabile, și dispozitivul de tip închis compatibil cu acestea. Prin urmare solicităm modificarea documentației de atribuire, în conformitate cu cerințele legale, prin oferirea posibilității fiecărui ofertant de a transmite în comodat, odată cu reactivii, dispozitivul medical compatibil cu aceștia. Multumim
Răspuns (30 ian 2023, 10:58):
ANUNT DE PARTICIPARE pct.11. Admiterea sau interzicerea ofertelor alternative: _se admite depunerea ofertelor alternative pentru loturile 15,25,30,31,36,37 cu următoarele condiții:.......
Data:
30 ian 2023, 16:27
Subiectul întrebării:
Aplicarea tratamentului diferentiat
Întrebare:
Atragem atentia ca pentru asigurarea unui tratament egal pentru toți operatorii economici, în scopul evitării denaturării concurenței și al asigurării tratamentului egal pentru toți operatorii, autoritatea contractantă urmează să aplice condiții egale pentru toate loturile de achiziție a reactivilor compatibili doar cu un singur dispozitiv medical. Prin admiterea ofertelor alternative, doar pentru cîteva loturi, din totalul celor existente, se admite un tratament diferențiat față de operatori, ceea ce duce în continuare la încălcarea legislației în vigoare. Astfel solicităm includerea dreptului de a veni cu oferte alternative și pentru celelalte loturi de achiziție a reactivilor compatibili doar cu un singur dispozitiv medical. Va multumim
Răspuns (30 ian 2023, 16:33):
Cerințele au fost înaintate conform prevederilor legislației în vigoare, cu respectarea principiilor de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice și anume: utilizarea eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorității contractante, transparența achizițiilor publice, asigurarea concurenței, tratamentului egal, imparțialității și nediscriminării tuturor ofertanților. Totodată ținem să menționăm că condițiile înaintate, în felul cum au fost solicitate, în speță ar determina impunerea unor cerințe dezavantajoase pentru autoritatea contractantă/beneficiarii finali, fapt care este inadmisibil, la caz, or, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia/a beneficiarilor finali, iar autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra necesităților obiective ale sale și modalității de satisfacere a lor, conform art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, care prevede că specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor și serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.