1
Perioada de actualizare
de la 28.11.2022 14:25
până la 15.12.2022 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 15.12.2022 10:00
până la 26.12.2022 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 28 902 440 MDL
Perioada clarificărilor: 28 nov 2022, 14:25 - 15 dec 2022, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 15 dec 2022, 10:00 - 26 dec 2022, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție a edificiului Substației de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească Orhei din str. Al. Donici, r-nul Orhei

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Constantin Virnav, 16
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Peștereanu Nina
Telefonul de contact
+37322025907
Datele achizitiei
Data publicării
28 nov 2022, 14:10
Data ultimilor modificări
12 dec 2022, 14:24
Achizitii.md ID
21068333
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Anunt de participare
Specificaţie tehnică
-
28.11.22 14:25
Documentatia standard
Specificaţie tehnică
-
28.11.22 14:25
Formularul de deviz nr. 1 lista cu cantitatile de lucrari
Specificaţie tehnică
-
28.11.22 14:25
Model declaratie privind confirmarea identitii beneficiarilor
Specificaţie tehnică
-
28.11.22 14:25
DUAE
Specificaţie tehnică
-
28.11.22 14:25
Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări - corectat
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini corectat.
6.12.22 11:59
Anunt de participare modificat
Specificaţie tehnică
Anunt de participare modificat (la pct. 16 (19) din anuntul de participare a fost modificata sintagma 40% in 30%)
12.12.22 14:24
Data:
5 dec 2022, 21:20
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini: compartimentul 2-1-12
Întrebare:
Este dublat sau e asemanator? Nu se vede logica unde sunt utilizate utilajele Confirmati va rog corectitudinea caietului de sarcini prezentat Va multumesc mult.
Răspuns (6 dec 2022, 11:57):
S-a produs o eroare, caietul de sarcini corectat se anexeaza.
Data:
5 dec 2022, 21:27
Subiectul întrebării:
2-1-14 e acelasi lucru?
Întrebare:
Se dubleaza sau e pentru diferite blocuri? e foarte asemanator se face impresia ca si maculatorul a ajuns la tender.
Răspuns (6 dec 2022, 11:57):
S-a produs o eroare, caietul de sarcini corectat se anexeaza.
Data:
6 dec 2022, 13:41
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini - actualizat: 2-1-14 (pozitiile 29-38) Система ПB1
Întrebare:
(pozitiile 29-38) Система ПB1 se repeta identic cu (pozitiile 39-45) Система ПB1 Confirmati ca caietul de sarcini corespunde cu cerintele autoritatii contractante
Răspuns (6 dec 2022, 16:18):
Caietul de sarcini este perfectat de proiectant și verificat. Devizul oferta se va elabora strict conform caietului de sarcini. Totodata mentionam ca termenul de deschidere va fi prelugit.
Data:
6 dec 2022, 14:02
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini 2-1-14 - actualizat: pozitia 126 si 127 sunt identice?
Întrebare:
Confirmati va rog veridicitatea caietului de sarcini si prelungiti termenul de prezentare a ofertelor.
Răspuns (6 dec 2022, 15:36):
Ca urmare a clarificarii, s-a specificat caiet de sarcini "corectat". Totaodata si dupa data anexarii se poate vedea ca cel corectat este plasat la data de azi - 06.12.2022. Din pacate, din motive tehnice, platforma nu permite excluderea/stergerea caietului de sarcini intitial.
Data:
6 dec 2022, 14:13
Subiectul întrebării:
Buna seara
Întrebare:
Dupa care caiet de sarcini de orientam? pe platforma sunt 2 caiete de sarcini Multumesc anticipat
Răspuns (6 dec 2022, 15:36):
Ca urmare a clarificarii, s-a specificat caiet de sarcini "corectat". Totaodata si dupa data anexarii se poate vedea ca cel corectat este plasat la data de azi - 06.12.2022. Din pacate, din motive tehnice, platforma nu permite excluderea/stergerea caietului de sarcini intitial.
Data:
6 dec 2022, 14:40
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini 2-1-14 - actualizat: pozitiile se repeta....
Întrebare:
Pozitia 24 Sistema P4 (lucrari de constructie) - VC18A (probabil aceasta pozitie se anuleaza) Pozitia 177 Sistema P4 (Lucrari de montare) - VC18A (probabil aceata pozitie e corecta)
Răspuns (6 dec 2022, 16:19):
Caietul de sarcini este perfectat de proiectant și verificat. Devizul oferta se va elabora strict conform caietului de sarcini. Totodata mentionam ca termenul de deschidere va fi prelugit.
Data:
6 dec 2022, 19:31
Subiectul întrebării:
Întrebare
Întrebare:
În caietul de sarcini 2-1-14 actualizat (Теплоснабжение), poziția 139 (Металл для крепления трубопроводов) 550kg, apoi poziția 231 în același deviz (крепление трубопроводов tеплоснабжение) iar 550kg. Evident una din poziție e dublată iar cantitatea e semnificativă (550kg), din cele din urma creste valoarea devizului inevitabil. Cum procedăm ?
Răspuns (9 dec 2022, 09:09):
Caietul de sarcini este perfectat de proiectant și verificat. Devizul oferta se va elabora strict conform caietului de sarcini. Totodata mentionam ca termenul de deschidere va fi prelugit.
Data:
6 dec 2022, 19:32
Subiectul întrebării:
Intrebare
Întrebare:
În caietul de sarcini 2-1-14 actualizat (Теплоснабжение), poziția 139 (Металл для крепления трубопроводов) 550kg, apoi poziția 231 în același deviz (крепление трубопроводов tеплоснабжение) iar 550kg. Evident una din poziție e dublată iar cantitatea e semnificativă (550kg), din cele din urma creste valoarea devizului inevitabil. Cum procedăm ?
Răspuns (9 dec 2022, 09:10):
Caietul de sarcini este perfectat de proiectant și verificat. Devizul oferta se va elabora strict conform caietului de sarcini. Totodata mentionam ca termenul de deschidere va fi prelugit.
Data:
6 dec 2022, 19:40
Subiectul întrebării:
https://telegra.ph/Lucr%C4%83ri-de-construc%C8%9Bie-a-edificiului-Substa%C8%9Biei-de-Asisten%C8%9B%C4%83-Medical%C4%83-Urgent%C4%83-Prespitaliceasc%C4%83-Orhei-din-str-Al-Donici-r-nul-Orh-12-06
Întrebare:
În caietul de sarcini 2-1-14 actualizat (Теплоснабжение), poziția 139 (Металл для крепления трубопроводов) 550kg, apoi poziția 231 în același deviz (крепление трубопроводов tеплоснабжение) iar 550kg. Evident una din poziție e dublată iar cantitatea e semnificativă (550kg), din cele din urma creste valoarea devizului inevitabil. Cum procedăm ?
Răspuns (9 dec 2022, 10:33):
Buna ziua. Mentionam faptul ca, caietul de sarcini este perfectat și verificat de proiectant, de accea devizul oferta se va elabora strict conform caietului de sarcini.
Data:
7 dec 2022, 12:49
Subiectul întrebării:
caie
Întrebare:
1
Răspuns (8 dec 2022, 15:02):
-
Data:
8 dec 2022, 12:39
Subiectul întrebării:
documentatia de participare
Întrebare:
Disponibilitate de bani lichizi si/sau resurse creditare si/sau mijloace circulante, etc., necesar pentru îndeplinirea contractului de achiziție , Minim 40 % din valoarea ofertei fără TVA, - este o conditie abuziva, cine din operatori economici va tine in cont asa suma enorma, DVS limitati operatorii economici de dreptul de a participa la licitatie, Solicitam insistemnt sa modificati cerinta data in caz contrar ne vom adresa la ANSC
Răspuns (12 dec 2022, 15:20):
A fost modificat anuntul de participare, iar cerința respectiva a fost modificată, valoarea de 40% a fost micsorată la 30%.
Data:
8 dec 2022, 13:37
Subiectul întrebării:
Disponibilitate de bani lichizi si/sau resurse creditare si/sau mijloace circulante, etc., necesar pentru îndeplinirea contractului de achiziție , Minim 40 % din valoarea ofertei fără TVA
Întrebare:
Va rugam să indicați care este prevederea legala să solicitați o astfel de cerință aberativă
Răspuns (12 dec 2022, 14:27):
A fost modificat anuntul de participare, iar cerința respectiva a fost modificată, valoarea de 40% a fost micsorată la 30%.
Data:
8 dec 2022, 21:00
Subiectul întrebării:
Disponibilitatea de bani lichizi
Întrebare:
Buna seara. Luând în considerare că termenul de execuție solicitat este de 11 luni, iar valoarea achizitiei este de 28 902 440lei, iar conform DS, Operatorul Economic trebie sa dispuna de resurse financiare pentru prima luna de executare + a doua luna de executare, termenul aproximativ pentru receptionarea platii executate in prima luna. Astfel rezulta ca disponibilitatea de resurse financiare si creditare trebuie sa fie: 28 902 440lei raportat la 11luni = 2 627 495 lei / luna * 2luni = 5 254 990lei ceea ce constituie 18,2% din valoarea estimata a lucrarilor. Din ceea ce rezultă că Disponibilitatea de bani lichizi si/sau resurse creditare si/sau mijloace circulante pe care o puteti legal solicita este de cca.20%. Asfel solicitam respectuos sa modificati criteriul de calificare indicat la pc.16 sub-pct 19. Disponibilitate de bani lichizi si/sau resurse creditare si/sau mijloace circulante, etc., necesar pentru îndeplinirea contractului de achiziție cu Descrierea cerintei de calificare: Minim 20 % din valoarea ofertei fără TVA, original sau copie confirmată aplicarea semnăturii electronice a ofertantului. Multumesc anticipat.
Răspuns (12 dec 2022, 14:27):
A fost modificat anuntul de participare, iar cerința respectiva a fost modificată, valoarea de 40% a fost micsorată la 30%.
Data:
8 dec 2022, 23:04
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Rugam AC sa ne explice care sunt argumentele legale privind solicitarea "Declarație privind experiența similară, conform anexei 12 din documentația standard, original sau copie, confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului. Operatorul economic sau membrii asocierii împreună trebuie să demonstreze că au finalizat în ultimii 5 ani (calculaţi până la data limită de depunere a ofertelor): - un contract ce au avut ca obiect execuţia unor lucrări similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 75% din valoarea viitroului contract Sau - valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Trebuie să nominalizeze contractul/ contractele în baza cărora se întrunesc cerinţele stabilite, pentru fiecare dintre acestea prezentându-se informaţii detaliate, conform următoarelor documente suport: - copii ale respectivului/ respectivelor contract/ contracte, astfel încât autoritatea contractantă să poată identifica natura lucrărilor executate, valoarea acestora şi preţul; - procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului", din cele solicitate pot depune ofertele doar companiile ce au executat in ultimul an de activitate un volum de lucrari ce depaseste oferta si nu se calculeaza cumularea contractelor pentru ultimii 5 ani de activitate, ca ex. solicitat de AC un contract in valuare de 75% din viitorul contract, executat in ultimii 5 ani de activitate. Din cele expuse se creeaza impresia ca se favoreaza o companie, si exclude libera concurenta....Solicitam modificarea Anuntului de participare pct. 16 subpct. 7, cu sintagma "Valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimii 5 ani de activitate să fie egală sau mai mare decît valoarea viitorului contract, pina la deschiderea ofertelor" Multumim anticipat.
Răspuns (9 dec 2022, 08:58):
Buna ziua, Cerinta respectivă a fost solicitată absolut la toate procedurile organizate de institutia noastra și nu a fost inclus aanume pentru licitația dată, totodată este solicitata si de celelalte autoritati ontractante si nu intimplator, dar din motiv ca legea privind azhizitiile publice prevede cerinta respectiva art. 22, pct. 3, a) - a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Cerinta respectiva nu o putem schimba după bunul plac a unui operator economic, drept urmare, remarca Dvs precum că se favorizeaza o anumită companie este aberantă, deoarece legea achizitiilor publice nu a fost stabilita de IMSP CNAMUP sau de catre alte autoritati contractante.
Data:
9 dec 2022, 09:39
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Nu este corect sa insistati pe (valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decît valoarea viitorului contract), ceea ce denota faptul ca AC favorizeaza doar companieile ce au executate unle obiecte similare in ultimul an de activitate, in timp ce a fost pandemie, efect economic drastic a post-pandemie, si nu este clar care este diferenta din experienta similara acumulata in ultimul an de activitate cu cea acumulata in ultimii 5 ani de activitate?
Răspuns (12 dec 2022, 08:32):
Buna ziua, Repetat mentionam ca cerintele respective sunt prevazute de legislatia privid achizitiile publice (mai sus v-am prezentat extrasul din lege) precum si DS pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, care stipuleaza urmatoarele: 40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Drept urmare, Va rugam sa nu insistati pe acest subiect cu atit mai mult sa insinuati absolut eronat ca AC favorizeaza unumite companii in cazul cind respecta (nu insista) legislatia in vigoare. De ce nu Va puneti intrebarea logica in situatia respectiva, daca AC poate modifica anumite prevederi din legea achizitiilor publice dupa bunul sau plac, fara a suporta careva consecinte? Daca aveti pretentii/neclaritati la prevederile legislative, Va rugam sa le adresati institutiilor competente, in caror atributii a fost promovarea/intocmirea/votarea/implementarea legislatiei (AAP, MF, Parlament, Guvern, s.a.). O zi buna!
Data:
14 dec 2022, 11:01
Subiectul întrebării:
Buna ziua.
Întrebare:
Conform cerintelor diocumentatiei Standard, Operatorii Economici trebuie sa corespunda cerintelor minime de calificare. Spunetine v[ rog in baza caror calcule sau caror dispozitii legale la D-stra s-a obtinut ca cerinta de calificare minima trebuie sa fie 30% dar nu 20% cum a fost demonstrat mai sus prin calcule.
Răspuns (14 dec 2022, 15:22):
Buna ziua, Calculul si afirmatiile Dvs precum ca "Operatorul Economic trebuie sa dispuna de resurse financiare pentru prima luna de executare + a doua luna de executare, termenul aproximativ pentru receptionarea platii executate in prima luna", sunt niste afirmatii inventate si nu careva prevederi legislative (cu atit mai mult daca sa discutam despre achizitii de lucrari). Documentatia de atribuire nu prevede achitarea in avans a lucrarilor, nu prevede nici receptionarea lunara a lucrarilor executate si nici careva cerinte cu referire la prezentarea/receptionarea proceselor verbale de terminare a lucrarilor, respectiv nu intelegem pe ce Va bazati cind mentionati ca aveti nevoie de bani lichizi/surse creditare....doar p/u primele 2 luni? Grupul de lucru considera cerinta de 30% ca un % minim rezonabil și care va permite operatorului economic desemnat cîștigător sa intitieze lucrarile fara a astepta un avans din partea AC si fara a astepta achitarea pentru anumite lucrari in primele luni de executie.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.