1
Perioada de actualizare
de la 13.09.2022 09:33
până la 23.09.2022 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 23.09.2022 09:00
până la 04.10.2022 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 505 808 MDL
Perioada clarificărilor: 13 sept 2022, 9:33 - 23 sept 2022, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 23 sept 2022, 9:00 - 4 oct 2022, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Instalarea sistemului de iluminare stradală eficientă în comuna Cuhnești
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4919, MOLDOVA, Glodeni, s.Cuhneşti, Primaria c.Cuhnesti r-ul Glodeni RM
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Angela Ceban
Telefonul de contact
069993723
Datele achizitiei
Data publicării
13 sept 2022, 9:33
Data ultimilor modificări
13 sept 2022, 19:06
Achizitii.md ID
21063483
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
caietele de sarcini4.semnat.pdf caietele de sarcini4.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
caiet de sarcini1.semnat.pdf caiet de sarcini1.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
duae_ro_0.doc
Documentele la ofertă
DUAE
13.09.22 09:33
caiet de sarcini6.semnat.pdf caiet de sarcini6.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
caiet de sarcini2.semnat.pdf caiet de sarcini2.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
caiet de sarcini5.semnat.pdf caiet de sarcini5.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
ds_lucrari.docx
Documentele la ofertă
Documentatia standard
13.09.22 09:33
caiet de sarcini3.semnat.pdf caiet de sarcini3.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
13.09.22 09:33
anunt.semnat-3.pdf anunt.semnat-3.pdf
tenderNotice
Anunt de participare
13.09.22 09:33
Data:
13 sept 2022, 19:06
Subiectul întrebării:
proiectul de executie
Întrebare:
credeti ca e posibil sa publicati proiectul de executie
Răspuns (14 sept 2022, 14:17):
In conformitate cu punctul 29 al HG nr.639 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări - În componența caietului de sarcini pentru achiziția lucrărilor se includ listele cu cantitățile de lucrări, conform reglementărilor naționale din domeniul construcțiilor.
Data:
13 sept 2022, 19:14
Subiectul întrebării:
Punctul 26 din anunt de participare (ISO 45001 este o cerinta ilegala) eliminati va rog cerinta
Întrebare:
Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Procedând la examinarea în fond a contestației, Agenția reține că ÎM „Grădina Zoologică” a publicat pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 07.08.2020, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1596798249779, privind achiziționarea „Lucrărilor de construcție a volierului pentru lemuri la Grădina Zoologică din mun. Chișinău”. În context, analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea își manifestă dezacordul cu cerința autorității contractante indicată la pct. 15 subpct. (31) din anunțul de participare și, respectiv, la pct. 3 subpct. (31) din FDA, prezentarea obligatorie de către potențialii ofertanți a: „Certificat al Sistemului de Management al sănătății și securității ocupaționale ISO 45001:2018”. Astfel, relevante speței sunt prevederile art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit cărora, în funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Concomitent, conform art. 18 din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă 7 va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activității profesionale; c) capacitatea economică și financiară; d) capacitatea tehnică și/sau profesională; e) standarde de asigurare a calității; f) standarde de protecție a mediului. Prin urmare, solicitarea Certificatului ISO 45001:2018 cu referire la sistemele de management al sănătății și securității ocupaționale contravine prevederilor enunțate supra. În acest sens, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că „conform cerințelor art. 23 alin. (2) al legii nr. 131/2015, în caz dacă operatorul economic va prezenta un alt Certificat care demonstrează existenta unui Sistem de Management al SSM, echivalent certificatului solicitat, autoritatea contractantă va fi obligată să-l ia în considerare la evaluarea ofertelor”, în condițiile în care prevederile art. 23 din legea prenotată reglementează dreptul autorității contractante de a solicita respectarea anumitor standarde de calitate, în speță ISO 9001:2015, prevăzut la pct. 15 subpct. (29) din anunțul de participare, iar modalitatea de îndeplinire a cerinței respective nefiind limitată doar la Certificatul ISO 9001:, urmând a fi acceptate și orice alte certificări, care trebuie să confirme că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, raportate la sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, însă Certificatul ISO 45001:2018 nu cade sub incidența acestor prevederi. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante 8 de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici.
Răspuns (14 sept 2022, 14:11):
Certificatele ISO, din punctul 26 din anuntul de participare, nu sunt cerinte obligatorii.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.