Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21063096
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
9 236 941 MDL
Perioada clarificărilor:
7 sept 2022, 16:41 - 19 sept 2022, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
19 sept 2022, 10:00 - 23 sept 2022, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Construcția unei anexe la grădinița de copii nr.2 din c.Coșnița r-ul Dubăsari
Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul art. 71 alin.(1) lit g) .
Procedura de achiziție nu a fost inclusă în planul anual de achiziții aprobat și publicat pe pagina web pentru anul 2022. Nerespectarea punctului 17,18 din H.G.nr.1419/2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achziții publice și s-au încălcat principiile de reglementare a relațiilor privind achzițiile publice stabilite conform art.7 lit.a) și b) din Legea nr.131/2015 privind Achizițiile publice.
Procedura de achiziție nu a fost inclusă în planul anual de achiziții aprobat și publicat pe pagina web pentru anul 2022. Nerespectarea punctului 17,18 din H.G.nr.1419/2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achziții publice și s-au încălcat principiile de reglementare a relațiilor privind achzițiile publice stabilite conform art.7 lit.a) și b) din Legea nr.131/2015 privind Achizițiile publice.
Data anulării
4 oct 2022, 16:52
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-4572, MOLDOVA, Dubăsari, s.Coşniţa, str. Pacii, nr. 51
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Gafeli Alexei
Telefonul de contact
068585755, 024844236
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
7 sept 2022, 16:41
Data ultimilor modificări
4 oct 2022, 16:52
Achizitii.md ID
21063096
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Construcția unei anexe la grădinița de copii nr.2 din c.Coșnița r-ul Dubăsari
Buget: 9236941.0 MDL
Anulată
Data:
8 sept 2022, 19:09
Subiectul întrebării:
Experienta
Întrebare:
Sincer, va iesiti din minti deja toti. Vau dat dreptul de a organiza proceduri de achizitii si sau apucat maturatorii de prin primarii sa faca achizitii. Revizuiti punctele ce tin de experienta similara. Cititi de 20 de ori prevederile legale, documentatia standard si nu interpretati cum va convine. De unde mama dracului scoateti 2 ani, 4 ani, 2 contracte, 4 milioane, ori voi interpretati asa cum vreti. Cine dracu va elaboreaza documentatia asta? Oarenu gasiti nici un specialist? Organizati proceduri se miliiane si nu puteti platinormal un specialist atestat in achizitii? Si mai terminatio cu licitatia electronica, organizati o licitatie normala de lucrari, ca nu suntem la piata si ne targuim pentru un porc. E vorba se lucrari, cu devize elaborate, cu o sumedenie de documente atasate, nu poti juca cu pretul ca la piata, ai deviz fix, suma exacta. Specialisti….
Răspuns (9 sept 2022, 10:14):
Licitaţia este organizată în conformitate cu Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice şi Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziţiile publice de lucrări.
Data:
8 sept 2022, 19:32
Subiectul întrebării:
Finantare
Întrebare:
Care este bugetul Autorității publice locale,suma pentru anul acesta?
Care este contribuția Consiliului Raional ?
Răspuns (9 sept 2022, 10:15):
Bugetul primăriei comunei Coşniţa aprobat pentru anul 2022 conform Deciziei Consiliului local nr. 7/1 din 20.12.2021 este de 36550,90 mii lei. Din valoarea totală estimată în cadrul prezentei proceduri de licitaţie contribuţia primăriei stabilită conform Contractului de finanţare reprezintă 1084330 lei iar suma pentru anul acesta va depinde de rezultatele licitaţiei respective şi progresul lucrărilor executate ulterior. Consiliul raional nu este parte la prezenta procedură de licitaţie şi nu contribuie financiar la acest proiect.
Data:
9 sept 2022, 19:19
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Conform Ordinului Nr.69 din 07.05.2021 emis de Ministerul Finanțelor cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, în speță pct.40 care prevede „Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13)” sau „2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13)”.
Astfel, Documentația standard aprobată de organele abilitate este standard pentru toate autoritățile contractante, inclusiv pentru Primăria comunei Coșnița. Prin modificare prevederii ce ține de experiența similară în Documentația standard, dvs în calitate de autoritate contractantă nu faceți altceva de cât să favorizați un anumit agent economic. Ori, conform prevederilor art. 1 alin. (2) lit. b), din Leagea nr. 131 din 05.05.2015 privind achizițiile publice de lucrări, „Autoritatea contractantă, prin intermediul grupului de lucru sau, după caz, al specialistului certificat în domeniul achizițiilor publice, este obligată, să asigure obiectivitatea şi imparțialitatea în cadrul procedurilor de achiziție publică”, prevedere ignorată cu nonșalanță de către Autoritatea contractantă.
În acest sens solicităm, în termen de 3 zile să fie corectate prevederile de țin de experiența similară din Documentația standard publicată de dvs, în caz contrar vom contesta pe acest subiect la organele abilitate.
Răspuns (12 sept 2022, 16:39):
Vă mulţumim pentru sesizare. Urmare a examinării solicitării Dvs. grupul de lucru a dispus ajustarea anunţului respectiv privind organizarea achiziţiei publice de lucrări în vederea respectării cadrului legal în vigoare. În contextul dat atragem atenţia OE interesaţi asupra modificării pct. 16 subpct. 10 şi 11 din Anunţul de participare – acestea vor corespunde cu prevederile Ordinului Ministerului Finanţelor nr 69 din 07.05.2021, art. 40 şi respectiv art. 36 2). Totodată a suferit ajustări de redactare şi pct. 16 subpct. 16 din Anunţ, deşi esenţa ultimului a rămas exact aceeaşi. Pentru o mai bună claritate, la anunţ va fi adăugat link-ul de acces online la documentaţia tehnică de proiect. În acelaşi context anunţăm despre completarea caietului de sarcini conform solicitării de clarificări enunţate de unii OE (caietul de sarcini va fi desfăşurat). Ajustările enunţate vor fi operate în anunţ în termen de 24 de ore.
Data:
10 sept 2022, 11:52
Subiectul întrebării:
Garantie pentru oferta
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa publicati rechizitele bancare
in vederea perfectarii garantiei prin transfer la contul autoritatii contractante,
multumim anticipat.
Răspuns (12 sept 2022, 15:27):
Buna ziua. Rechizitele bancare în vederea efectuării garanției: Primăria com.Coșnița
Denumirea băncii:Ministerul Finanțelor Trezorăria de stat Codul fiscal:1007601009381 IBAN:MD02TRPCDW518410A01614AA Cod bancar:TREZMD2X
Data:
10 sept 2022, 11:59
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa atasati pe platforma de achizitii publice
- Formularul de deviz nr. 1 – lista cu cantitatile de lucrari, DESCIFRAT,
in conformitate cu cerintele Anexei nr. 23 la Documentatia standart pentru realizarea
achizitiilor publice de lucrari, aprobata prin Ordinul Ministerului Finantelor nr. 69, 7 mai 2021.
Nota: Autoritatea contractanta trebuie sa ataseze la caietul de sarcini,
Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitatile de lucrari, descifrat
(publicarea descifrata a consumului de resurse aferent fiecarei norme de deviz).
Răspuns (12 sept 2022, 16:40):
Vă mulţumim pentru sesizare. Caietul de sarcini desfăşurat va fi făcut accesibil ca parte a anunţului în cel mult 24 ore.
Data:
12 sept 2022, 10:17
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa concretizati volumul de lemn utilizat in pozitia 160 CG02A - Dusumele oarbe din
scinduri de rasinoase, brute, pe suprafete mai mari de 16 mp, impregnate cu lignolineum, aplicate in 2 straturi executate cu un rind de scinduri batute pe rigle de stejar (podele din OSB 20mm pe bare din lemn 200x50mm cu pas 500mm) - date prezentate nu specifica volumul de lemn utilizat, multumim anticipat
Răspuns (12 sept 2022, 16:40):
Vă mulţumim pentru sesizare. Caietul de sarcini desfăşurat va fi făcut accesibil ca parte a anunţului în cel mult 24 ore.
Data:
14 sept 2022, 18:23
Subiectul întrebării:
DUAE
Întrebare:
Solicitam anexare DUAE format Word pentru a fi suplinit cu raspunsuri de OE
Răspuns (15 sept 2022, 10:01):
Am atasat DUAE in format WORD.
Data:
15 sept 2022, 16:31
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
La poz. 44 din caietul de sarcini privind instalatii de apa si canalizare, la materiale nu este inclusa cadita, trebuie sa o includem sau nu?
Răspuns (16 sept 2022, 09:36):
Vă mulţumim pentru sesizare. La poz.44 Cădița trebuie inclusă.
Data:
15 sept 2022, 18:24
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
La poz. 12,13,14,15,25 in caiet de sarcini este o grosime, iar in lista de resurse (caiet de sarcini adaugat ultimul) este stipulata alta grosime, pe care sa o folosim?
Răspuns (16 sept 2022, 10:21):
Vă mulţumim pentru sesizare.Operatorii economici la elaborarea ofertei sale urmează să folosească ultimul caiet de sarcini (varianta descifrată) publicat de Autoritatea contractantă.
Data:
19 sept 2022, 08:33
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Incarcati proiectul,Al putea studia,mersi anticipat
Răspuns (19 sept 2022, 09:34):
Buna ziua.În caietul de sarcini este indicat link-ul de acces la documentația tehnică.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK