Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 9 344 890 MDL
Perioada clarificărilor: 16 aug 2022, 15:31 - 15 sept 2022, 16:00
Perioada de depunere a ofertelor: 15 sept 2022, 16:00 - 26 sept 2022, 16:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție a rețelei de apeduct sect. Valicica Nouă, com. Truseni, (etapa I)

Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul art.71, alin.1, lit. (g)
Data anulării
15 nov 2022, 10:15
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
8039, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Truşeni, strada 27 august 30
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Nedreaga Ghenadii
Telefonul de contact
022-598-111
Datele achizitiei
Data publicării
16 aug 2022, 15:31
Data ultimilor modificări
15 nov 2022, 10:16
Achizitii.md ID
21061716
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
16 aug 2022, 23:04
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare
Întrebare:
In anunt cereti ca garantia de buna executie sa fie o garantie emisa de o banca, dar HG638 in Pct153. Spune :Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate; 3) transfer pe contul autorității contractate. Dupa cum vedeti garantia bancara nu e prevazuta. Veti schimba sau sa mergem pe cotestare ca o condiție restrictiva?
Răspuns (26 aug 2022, 13:09):
Forma garanției în cuantum de 5 % din valoarea contractului cu TVA solicitate conform Anuntului de participare redactat: rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți
Data:
16 aug 2022, 23:05
Subiectul întrebării:
Caetul de sarcini
Întrebare:
Aveti obligația să publicati F1 desfasurata, o faceti sau si asta sa contestam?
Răspuns (26 aug 2022, 12:28):
Caietul de sarcini a fost redactat.
Data:
17 aug 2022, 09:10
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020:  pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției.  pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant.  pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției.  Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor,
Răspuns (26 aug 2022, 12:29):
Caietul de sarcini a fost redactat
Data:
17 aug 2022, 18:17
Subiectul întrebării:
Disponibilitate bani lichizi
Întrebare:
Pe anul 2022 aveti alocati 5 000 000 lei si tot 5 000 000 lei cereti sa avem pe cont care este motivul unei asemenea cerinte?
Răspuns (26 aug 2022, 13:11):
Grupul de lucru decide asupra condițiilor din documentatia de atribuire, a fost modificata suma banilor lichizi. Vizualizati Anuntul de participare redactat.
Data:
19 aug 2022, 10:10
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Poz 20 banda se exclude?
Răspuns (26 aug 2022, 12:18):
Nu se exclude
Data:
19 aug 2022, 14:10
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
deviz 2-2, poz.1 - tipul hidrantului?
Răspuns (26 aug 2022, 12:09):
Hidrant, D=80 mm, h=1000 mm, subteran
Data:
19 aug 2022, 15:14
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
18. Garanția de bună execuție a contractului, după caz_NECESAR, scrisoare de garanție bancară, cuantumul_5%_ din valoarea totală cu TVA a contractului de achiziții publice. Acasta prevedere contravine legii si luni o contestam neaparat. Ar fi bine sa studiati HG 638, PCT.153, de unde veti vedea ce forma poate avea o garantie de buna executie.
Răspuns (26 aug 2022, 13:11):
Vizualizati Anuntul de participare redactat.
Data:
19 aug 2022, 15:22
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
7. Confirmarea soldului bancar Document emis de banca, prin care se confirmă existența resurselor financiare disponibile sau o linie de credit deschisă în valoare de minim 5 mln. Lei. Din suma contractului ce urmează a fi atribuit, eliberat la maxim 10 zile de la data plasării ofertei. Varianta scanată de pe originalul, confirmată prin semnatura electronică Cum se raporteaza acasta cerinta la art 7 din Legea 131 prin care vi sae impune asigurare liberei concurente, atragerea cit mai multor ofertanti, proportionalitatea masurilor si altele? Cerinta ca un contract de credit sa fie publicat char intrece masura admisibilului, sar mai accepta ca el sa fie declarat cu prezentarea la AC, dar sa il publicam cu datele confidentiale cu gajurile si fiducisorii indicati.
Răspuns (26 aug 2022, 13:12):
Vizualizati Anuntul de participare redactat
Data:
19 aug 2022, 15:37
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
deviz 2-4, poz 37 clasa la beton?
Răspuns (26 aug 2022, 12:10):
Beton Clasa C15
Data:
22 aug 2022, 08:06
Subiectul întrebării:
Disponibilitate bani lichizi
Întrebare:
Conform documentatiee standart 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ 3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere) 3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar. 3.4. Plata facturii finale se va face imediat după verificarea şi acceptarea situaţiei de plată definitive de către Beneficiar. Dacă verificarea se prelungeşte din diferite motive, dar în special datorită unor eventuale litigii, contravaloarea lucrărilor care nu sunt în litigiu va fi plătită imediat, insa in anuntul de participare solicitati Confirmarea soldului bancar 5 000 000 pentru a demara lucrarile adica 100% sa executam lucrari in avans, sau modificati contractul sau modificati aceasta cerinta abuzuva
Răspuns (26 aug 2022, 13:26):
Vizualizati Anuntul de participare redactat.
Data:
22 aug 2022, 11:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 7-1, poz 28 si 30, noi dublăm arborii ?
Răspuns (26 aug 2022, 12:10):
Din pozitia 28 arborii au fost exclusi
Data:
22 aug 2022, 13:13
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 4-1, explicați Vă rog pozițiile 7,8 și 9
Răspuns (26 aug 2022, 12:14):
Conductori de legare la pamint, priza de pamint, orizontala, din otel fisie, sectiune 160 mm2
Data:
22 aug 2022, 15:46
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Ce denumire are devizul 4-1?
Răspuns (26 aug 2022, 12:15):
Statia de pompare. Alimentarea cu energie electrică
Data:
24 aug 2022, 09:09
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-5, poz 27 care este norma la Cornier din aluminiu?
Răspuns (26 aug 2022, 13:00):
Pozitia 27: din Devizul 2-5 nu are astfel de element.
Data:
24 aug 2022, 15:23
Subiectul întrebării:
Procedura de achizitie
Întrebare:
Tinind cont ca la procedura respectiva, sa depus contestatie , solicitam sa suspendati licitatia, sau sa prelungiti perioada de clarificari pina cind se va emite decizia ANSC, in acest sens!!!!
Răspuns (26 aug 2022, 13:24):
Avind in vedere intrebarile depuse in perioada de clarificari, grupul de lucru a redactat documentatia de atribuire si a prelungit perioada de clarificări. Vizualizati documentatia de pe platformă.
Data:
26 aug 2022, 13:51
Subiectul întrebării:
Răspuns (26 aug 2022, 13:11): Grupul de lucru decide asupra condițiilor din documentatia de atribuire, a fost modificata suma banilor lichizi. Vizualizati Anuntul de participare redactat
Întrebare:
Care este motivul unei asemenea cerinte 3 mln disponibiliate bani lichizi?, urmeaza sa executam lucrari in valoare de 3 mln lei dupa care urmeaza sa se achite cu noi?, or Conform documentatiee standart Contract model 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ 3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere) 3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar. 3.4. Plata facturii finale se va face imediat după verificarea şi acceptarea situaţiei de plată definitive de către Beneficiar. Dacă verificarea se prelungeşte din diferite motive, dar în special datorită unor eventuale litigii, contravaloarea lucrărilor care nu sunt în litigiu va fi plătită imediat, or in anuntul de participare solicitati Confirmarea soldului bancar 3 000 000 pentru a limita participarea la aceasta procedura de achizitii, sau modificati contractul astfel incit aceasta cerinta ABUZIVA sa se resfirga asupra celui care este deacord cu solicitarea autoritatii contractante care face o asemea solicitare, dumneavoastra faceti o solicitate care la propriu nu va avea nici o influenta asupra viitorului antreprenor ce va executa lucrarea respectiva, explicati-ne care e motivul unei asemenea solicitare?
Răspuns (29 aug 2022, 14:33):
Avînd în vedere prevederile contractului de finanțare, încheiat în baza Hotărîrii Guvernului nr.23/2022, cu privire la Documentul unic de program pentru anii 2022-2024 și a Planului anual de finanțare a programelor și proiectelor de dezvoltare locală pentru anul 2022, obiectul fiind acordarea finanțării pentru implementarea Proiectului de executie ”Sistemul de alimentare cu apă în satul Trușeni (sectorul Vălicica Nouă), prin care se obligă Autoritatea contractantă să execute în termeni cît mai restrînși lucrările preconizate în caietul de sarcini.
Data:
29 aug 2022, 14:47
Subiectul întrebării:
anuntul de particip[are
Întrebare:
Avînd în vedere prevederile contractului de finanțare, încheiat în baza Hotărîrii Guvernului nr.23/2022, cu privire la Documentul unic de program pentru anii 2022-2024 și a Planului anual de finanțare a programelor și proiectelor de dezvoltare locală pentru anul 2022, obiectul fiind acordarea finanțării pentru implementarea Proiectului de executie ”Sistemul de alimentare cu apă în satul Trușeni (sectorul Vălicica Nouă), prin care se obligă Autoritatea contractantă să execute în termeni cît mai restrînși lucrările preconizate în caietul de sarcini. Dtre duceti lumea in eroare intentionat sau din necunoastere? Deci intrebam clar sa fie comunicata suma alocata pentru anul 2022. Nu uitati ca traim in Moldova si toate secretele is demult publicate
Răspuns (29 aug 2022, 14:53):
Conform Anuntului de participare: Surse financiare alocate în anul 2022 – 5 000 000 LEI Surse financiare alocate în anul 2023 – 7 107 690 LEI
Data:
29 aug 2022, 15:04
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Conform Anuntului de participare: Surse financiare alocate în anul 2022 – 5 000 000 LEI Surse financiare alocate în anul 2023 – 7 107 690 LEI Deci doriti ca noi sa va creditam cu 3 mln. Llicitatii cu cost estimativ de peste 30 mln se solicita sume mai mici ,deci nu se constientizeaza ca exagerati. Cit priveste 5 mln. care spuneti ca le aveti pe ce va bazati, veti putea confirma prin acte ca vi sa alocat 5 mln?
Răspuns (29 aug 2022, 15:09):
Da vom putea confirma prin acte.
Data:
29 aug 2022, 15:38
Subiectul întrebării:
Răspuns (29 aug 2022, 14:33): Avînd în vedere prevederile contractului de finanțare, încheiat în baza Hotărîrii Guvernului nr.23/2022, cu privire la Documentul unic de program pentru anii 2022-2024 și a Planului anual de finanțare a programelor și proiectelor de dezvoltare locală pentru anul 2022, obiectul fiind acordarea finanțării pentru implementarea Proiectului de executie ”Sistemul de alimentare cu apă în satul Trușeni (sectorul Vălicica Nouă), prin care se obligă Autoritatea contractantă să execute în termeni cît mai restrînși lucrările preconizate în caietul de sarcini
Întrebare:
Acesta nu e un argument ca sa solicitati sa va executam noi lucrari in avans de 3 mln lei
Răspuns (29 aug 2022, 17:11):
Grupul de lucru decide asupra conditiilor pentru implementarea proiectului
Data:
29 aug 2022, 16:32
Subiectul întrebării:
Răspuns (29 aug 2022, 14:33): Avînd în vedere prevederile contractului de finanțare, încheiat în baza Hotărîrii Guvernului nr.23/2022, cu privire la Documentul unic de program pentru anii 2022-2024 și a Planului anual de finanțare a programelor și proiectelor de dezvoltare locală pentru anul 2022, obiectul fiind acordarea finanțării pentru implementarea Proiectului de executie ”Sistemul de alimentare cu apă în satul Trușeni (sectorul Vălicica Nouă), prin care se obligă Autoritatea contractantă să execute în termeni cît mai restrînși lucrările preconizate în caietul de sarcini
Întrebare:
Doc. standart publicata de dumneavoastra nu prevede, ca urmeaza sa executam lucrari de minim 3 mln Lei pentru a prezenta procese verbale de receptie a lucrarilor executate, or legea 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice la fel nu va permite sa faceti solicitari abuzive, vom fi nevoiti sa contestam documentatia de atribuire
Răspuns (9 sept 2022, 15:43):
Vizualizati documentatia standart redactata
Data:
30 aug 2022, 12:03
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
Ati introdus un sir de modificari in anunt si CS dar ati lasat o cerinta disproportionala si vadit restrictiva care aduce la limitarea numarului de participanti, ne referim la cerinta detinerii a 3 mln. lei de catre ofertant. Acasta cerinta nu are nici un temei juridic ori chiar invers Legea 181, din 25-07-2014, spune inversul in art 66, alin (5) Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția: a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune; Dupa cum vedeti Legiuitorul are toata intelegerea ca contractele de lucrari au un specific al lor mai copex. Mai mult ca atit ;Legea 131 in art 7 va indica: Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice Reglementarea relaţiilor privind achiziţiile publice se efectuează în baza următoarelor principii: b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; e) menţinerea ordinii publice, bunelor moravuri şi siguranţei publice, g) libera circulaţie a mărfurilor, libertatea de stabilire şi de prestare a serviciilor; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; i) proporţionalitate; Despre ce tratament egal sau proportionalitate si libera concurenta putem vorbi cu asa cerinte? Proportional ar fi sa va aliniati la Legea 181 in partea ce tine de avans, dar chiar si daca nu dispuneti de surse in avans atunci nu cereti nici de la ofertanti, ori indicati o suma minim necesara, un 5% ar fi cea mai corecta solutie ce iar impaca pe toti
Răspuns (9 sept 2022, 15:43):
Plățile aferente prezentului contract în cadrul Proiectului de execuție se vor efectua de către Beneficiar în tranșe, care nu pot fi mai mici de 10% din valoarea totală a contractului de achiziție publică, pentru volumele de lucrări executate, în conformitate cu prevederile Contractului de finanțare nr.294-M11584DL2022 din 16.08.2022.
Data:
30 aug 2022, 12:23
Subiectul întrebării:
ANUNT
Întrebare:
Articolul 327/1. Încălcarea regulilor de iniţiere şi desfăşurare a procedurilor de achiziţii publice (4) Restricţionarea în orice mod a accesului operatorilor economici la procedura de atribuire a contractelor de achiziţii publice se sancţionează cu amendă de la 15 la 60 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere.
Răspuns (9 sept 2022, 15:44):
Ne conformăm legislației în vigoare. O zi bună Vă dorim!
Data:
9 sept 2022, 16:13
Subiectul întrebării:
CAIETUL DE SARCINI
Întrebare:
Poz 24 CL18A Confectii metalice diverse din profile laminate, tabla, tabla striata, otel beton, tevi pentru sustineri sau acoperiri, inglobate total sau partial in beton. indicati urmatoarele resurse: 7214240021 810 Lacatus CM h -om 0,3420 9310060019 920 Muncitor deservire CM h -om 0,0180 7212030022 700 Sudor h -om 0,0180 2734113803 207 Sirma neagra moale d = 2 mm kg 0,0180 2710703501 12 Platbanda 60 x 16 mm kg 1,8000 2873155901 200 Electrozi pentru sudura kg 0,0090 4011106202 741 Energie electrica kw 0,0144 1010126200 341 Carbuni de forja (huila) kg 0,0270; Intrebare cu ce va suda sudorul, in resurse lipseste aparatul de sudat, sau este prevazut in alt loc?
Răspuns (12 sept 2022, 14:05):
Pentru poz. nr. 24 din, a fost utilizata norma CL18A, care nu prevede utilajul de sudura. Puteti verifica aceasta norma in WINSMETA.
Data:
9 sept 2022, 16:19
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Lista cu cantitaţile de lucrări nr. 7-1 si devizul 7-2, poz.20 aceiasi situatie sudor este, electrozi sunt dar utilajul de sudura nui, cum procedam?
Răspuns (12 sept 2022, 11:57):
Pentru poz. nr. 20 din lista cu cantitaţile de lucrări nr. 7-1 si devizul 7-2, a fost utilizata norma CL18A, care nu prevede utilajul de sudura.
Data:
9 sept 2022, 16:27
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
devizul 7-1, poz. 10 si 14 orevad montarea a 70 m.l bordura, in devizul 7-2 poz 14 si 10 sunt prevazute 155 m/l de bordura, dar din norma a fost exclus betonul, ca pozitie separata betonul nul regasim, pe ce montam bordurele pe ciment si nisip care a ramas in norme?
Răspuns (12 sept 2022, 11:56):
DA
Data:
9 sept 2022, 16:32
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
poz 16 si poz. 13 deviz 2-1 prevad ca utilaj Buldozer pe senile si asta pe asfalt, ce varamine din drum?
Răspuns (12 sept 2022, 11:53):
Lucrările urmează a fi executate fără a deteriora asfaltul.
Data:
9 sept 2022, 16:41
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
nicaeri in resurse nu vedem sa fie prevazuta pelicula de semnalizare ( banda de avartizare) cu exceptia poz 19 unde direct indicati ca o excludeti, am inteles corect ca banda de avertizare nu este prevazuta?
Răspuns (12 sept 2022, 11:54):
Banda de semnalizare a fost indicată în poz.aparte, nr.25.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.