Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
22.06.2022 16:54
până la 12.07.2022 11:00
până la 12.07.2022 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la
12.07.2022 11:00
până la 28.07.2022 10:00
până la 28.07.2022 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
56 046 710 MDL
Perioada clarificărilor:
22 iun 2022, 16:54 - 12 iul 2022, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor:
12 iul 2022, 11:00 - 28 iul 2022, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
conform anunțului de participare și conform caietelor de sarcini
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2060, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Bd. Traian 21/2
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
22 iun 2022, 16:54
Data ultimilor modificări
29 iun 2022, 12:15
Achizitii.md ID
21058906
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lucrări de reparație la LT Iu. Hașdeu subordonat DETS Botanica
Buget: 56046710.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunț_de_participare_28_09_2021 modificat.docx
Istoricul documentului
-
anunț_de_participare_28_09_2021 modificat.docx
ID: 93dc0c44-a83d-4c73-a9bb-f5efd54fccd7
Documentele la ofertă
-
anunț_de_participare_28_09_2021.docx
ID: 93dc0c44-a83d-4c73-a9bb-f5efd54fccd7
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
27.06.22 16:52
th bloc nou liceu i. hasdeu 17.03.22.pdf
th bloc nou liceu i. hasdeu 17.03.22.pdf
Documentele la ofertă
-
29.06.22 12:15
sa bloc nou liceu i. hasdeu 09.03.22.pdf
sa bloc nou liceu i. hasdeu 09.03.22.pdf
Documentele la ofertă
-
29.06.22 12:15
alimentarea cu energie electrica liceu iulia hasdeu.pdf
alimentarea cu energie electrica liceu iulia hasdeu.pdf
Documentele la ofertă
-
29.06.22 12:15
liceu_iu_hasdeu_cba_verificat_compressed.pdf
liceu_iu_hasdeu_cba_verificat_compressed.pdf
Documentele la ofertă
-
29.06.22 12:15
iluminat electric exterior liceu iulia hasdeu.pdf
iluminat electric exterior liceu iulia hasdeu.pdf
Documentele la ofertă
-
29.06.22 12:15
Data:
22 iun 2022, 21:18
Subiectul întrebării:
Buget
Întrebare:
va rog sa publicati ce buget aveti pe fiecare an?Multumesc
Răspuns (23 iun 2022, 15:08):
pentru anul 2022 este prevăzute 5 000 000 lei, pentru anii 2023-2024 nu știm ce sume vor fi alocate.
Data:
23 iun 2022, 09:15
Subiectul întrebării:
Lot
Întrebare:
De ce nu faceti achizitia pe loturi?
Răspuns (23 iun 2022, 14:59):
da de ce trebuie să publicăm pe loturi?
Data:
23 iun 2022, 16:24
Subiectul întrebării:
Buget
Întrebare:
Ajustarea contractului o sa fie in baza legii achizitiei publice si Hotaririlor de guvern care se emit acum?
Răspuns (23 iun 2022, 16:51):
Ajustarea contractului o sa fie în baza legii care va fi în vigoare la momentul executării contractului
Data:
23 iun 2022, 16:47
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Cum se poate de obtinut proiectul de reconstructie?
Răspuns (23 iun 2022, 16:54):
dacă doriți să faceți cunoștință cu proiect contactați inginerul Dl Sergiu Grușevan 022765752
Data:
23 iun 2022, 17:03
Subiectul întrebării:
Buget
Întrebare:
Va rugam sa va expuneti, daca valoarea estimativa prezentata la licitatie de catre Autoritatea Contractanta a fost actualizata reesind din preturile la materiale din 2022 si schimbarea si directiva Ministerului de Finance N13-09/94 din 14.04.22
Răspuns (24 iun 2022, 08:17):
da a fost actualizat
Data:
24 iun 2022, 13:05
Subiectul întrebării:
documentele de calificare
Întrebare:
Act bancar care va demonstra disponibilitatea de bani lichizi 15% din valoarea ofertei este o suma enorma intrebarea este daca se acccepta -Act bancar care va demonstra disponibilitatea de bani lichizi 15%, linii creditare sau materiale circulante sau alte mijloace financiare
Răspuns (24 iun 2022, 15:21):
Operatorul economic trebuie sa demonstreze ca dispune de aceasta suma sub forma de lichidități, pentru a demonstra capacitatea financiare de începe executarea lucrărilor. Companiile care intenționează sa participe au dreptul să-și consolideze orice capacitate atit tehnica, cit și financiara, respectând astfel condițiile de asociere, sau sa demonstreze ca sunt capabile de sinestator.
Data:
24 iun 2022, 13:09
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Minim ani de experiență - luind ]n consideratie ca boiectul este voluminos si nu in fiecare si se publica licitatii la asa sume solicitam sa modificati cerinta de calificare -executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 50% din valoarea viitorului contract, - pentru a nu limita participarea operatorilor economici
Răspuns (24 iun 2022, 13:20):
nu vom modifica cerința.
Cirința a fost stabilită în conformitatea cu ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări art. 40 alin. 1)executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract ....
Data:
24 iun 2022, 13:51
Subiectul întrebării:
Documente de calificare
Întrebare:
Fisierul "Documentatia Standart" - nu se deschide, arata eruare. Rugam sa il mai incarcati o data pe sait. Multumesc.
Răspuns (24 iun 2022, 14:08):
am încărcat
Data:
24 iun 2022, 14:40
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Luind in consideratie specificul si volumul lucrarilor , pentru a asigura participarea pe scara larga a OE la procedura , solicitam grupului de lucru de a examina modificarea cerintei aferente experiantei in ultimii cinci ani darea obiectului in exploatare de la 75% din costul obiectului la 50%
Răspuns (24 iun 2022, 17:00):
nu vom modifica cerința. Cirința a fost stabilită în conformitatea cu art. 22 alin. (3) lit.a) și în conformitate cu ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări art. 40 alin. 1) care prevede că ”executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract ....”
Data:
24 iun 2022, 16:57
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Multstimata Autoritate Contractanta Dvs pentru anul 2022 aveti alocata suma de 5mln lei , dar indicati ca OE sa detina lichiditate de 9mln , unde este logica , sau Dvs doriti ca OE sa execute lucrarile din banii proprii
Răspuns (27 iun 2022, 08:51):
Stimați operatori economici vă informăm că conform legislației în vigoare organile bugetare nu au drept să achită bunuri/lucrări/servicii în avans, astfel trebuie să aveți surse financiare proprii pentru executarea lucrărilor.
Data:
24 iun 2022, 17:02
Subiectul întrebării:
dorumtente de calificare
Întrebare:
Asa obiecte mari de circa de 70 mln lei nu in fiecare zi se poblica si nici de 40mln , evident ca doritori sa participe sunt multi dar din cauza ca indicati ca experienta similara in ultimii 5 ani a obiectului similar in marime de 75% asta ar rezulta darea obiectului a unui obiect de circa 50mln lei, evident ca nu toti detin asa experienta , astfel Dvs limitati dreptul de a participa la licitatie, sau deja se cunoaste cine e cistigatorul. Solititam insistent grupului de lucru de de examina si de a schimba conditiile experientei similare darea unui obiect in exploatare in ultimii 5 ani de la 75% la 50%, si in privinta lichiditatii mijloacelor financiare sa indicati o suma cit de cit mai reala de nu 15% din suma pe cind alocate pentru a.2022 sunt numai 5mln
Răspuns (27 iun 2022, 16:23):
cerința nu va fi modificată este stabilită în conformitate cu legislația în vigoare.
Data:
25 iun 2022, 15:35
Subiectul întrebării:
Conditii de calificare
Întrebare:
Condițiile special de care depinde îndeplinirea contractului: a) preţul lucrărilor include toate cheltuielile, inclusiv TVA şi trebuie să fie fix pe toată perioada de executare a contractului;- acest pret fix va fi ajustat anual conform Regulamentului de ajustare la contractele cu termen continui mai mare de un an???
Răspuns (27 iun 2022, 08:47):
contractul va fi ajustat în conformitate cu legislația în vigoare la momentul executării contractului.
Data:
25 iun 2022, 15:52
Subiectul întrebării:
Documentele de calificare
Întrebare:
Conform Ordinului Ministerului Finanțelor cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări (nr. 69, 7 mai 2021) s-a aprobat documentatia standart obligatorie pentru realizarea achiziţiilor publice de lucrări unde sint si toate anexele obligatorii pentru calificarea ofertantilor. Intrebarea noastra este urmatoarea: De ce asa importante Anexe cum ar fi anexa n12, 13 14,15.16 chiar si Anexa N17 - se prezinta la solicitarea AC daca v-a fi nevoie??? Nu va pare ca e absurd - suma licitatiei 560467120 lei faraTVA, Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: preț cel mai scăzut, deci subintelegem , ca orice Operator Economic care o sa dea un pret minim - indiferent de experienta, dotare, stare economica, financiara, o sa fie numit invingator?? Va rugam sa modificati cerintele - ca toate documentele standart sa fie obligatoriii si sa fie incarcate pe platforma pentru exercitarea transparentei , in caz contrat v-om fi nevoiti sa contestam anuntul acestei licitatii
Răspuns (27 iun 2022, 08:46):
Înainte de a depune contestația propunemsă luați cunoștința cu art. 65 alin. (4) legii 131 cu privire la achiziții publice cu art. 20 alin.(1), (8) legii 131 cu privire la achiziții publice.
Data:
27 iun 2022, 14:59
Subiectul întrebării:
Raspunsul DVs la intrebarea din 25.06.22, 15;54
Întrebare:
In contextul raspunsului Dvs din 27.06.22, 8:46 am transmis o solicitare de clarificare la Agentia Achizitii publice si vedeti mai jos raspunsul lor:
Buna ziua,
Autoritatea Contractanta la inițierea unei procedurii de achiziții publice de lucrări, elaborează/publică un anunț de participare unde are obligaţia de a stabili orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Documentația standard va fi publicată cu anexele destinate Operatorilor Economici la elaborarea și prezentarea ofertelor (anexa nr. 7 – 24):
Dacă AC solicită prezentarea Anexei 7,8,9,10,11,12,13,14,15 - în cazul dat va fi obligatoriu să fie încărcate împreună cu oferta!
În cazul în care ofertantul subcontractează un alt agent economic va completa Anexa 16
În cazul în care ofertantul recurge la susținerea unor alte persoane Anexa 17 se va prezenta.
În cazul în care Operatorul Economic se asociază cu un alt Operator obligatoriu v-a prezenta Anexele 18-21.
Deci in contextul rapunsului AAP va rugam sa modificati Documentatia de atribuire si Invitatia de participare
Răspuns (27 iun 2022, 16:53):
s-a modificat
Data:
28 iun 2022, 19:16
Subiectul întrebării:
Criteriile de evaluare
Întrebare:
In punctul 19 din Invitatia la licitatie este indicat . Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: preț cel mai scăzut. Intrebarea - va rugam sa ne explicati in baza carui act normativ este primit asa criteriu de evaluare - numai pretul cel mai mic - adica subintelegem, ca la o licitatie atit de complexa, cu lucrari de reconstructie complicate - evaluarea se va face numai in baza pretului cel mai mic - indiferent daca oferta corespunde cerintelor de evaluare si documentatiei de executie?????
Răspuns (29 iun 2022, 09:20):
stimați solicitanți de a da clarificări Vă rugăm frumos înainte de a depune astfel de întrebări examinați legislația în vigoare care reglamintează procedurile de achiziții publice.
Cunoștința cu actele normative care reglamintează procedurile de achiziții publice puteți să faceți pe saitul Agenției Achiziții Publice rubrica legislația.
Data:
28 iun 2022, 19:17
Subiectul întrebării:
Documentatia de proiect
Întrebare:
Va rugam sa plasati informatia - De unde putem lua documentatia de proiect?? pentru toate compartimentele
Răspuns (29 iun 2022, 09:08):
stimați operatori economici puteți să luați cunoștință cu proect la sediu DETS Botanica în secția ingineri.
Data:
29 iun 2022, 10:53
Subiectul întrebării:
Documentia de proiect
Întrebare:
Va rugam sa sa plasati proiectul pe portal - este imposibil de a consulta toate compartimentele la sediul DETS
Răspuns (29 iun 2022, 12:16):
s-a încărcat
Data:
29 iun 2022, 16:38
Subiectul întrebării:
Răspunsul Autoritatii Contractante (29 iun 2022, 09:20):
Întrebare:
Am consultat actele normative - Legea 131 achizItii publice - Articolul 26. Criterii de atribuire a contractului de achiziţii publice
(1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor legale sau administrative privind preţul anumitor bunuri ori remunerarea anumitor servicii, autoritatea contractantă atribuie contractul de achiziţii publice/acordul-cadru ofertantului care a depus oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.
(2) În sensul prevederelor alin. (1), autoritatea contractantă stabileşte oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic pe baza criteriului de atribuire şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentația de atribuire.
(3) Pentru determinarea celei mai avantajoase oferte din punct de vedere economic în conformitate cu prevederile alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a aplica unul dintre următoarele criterii de atribuire:
a) preţul cel mai scăzut;
b) costul cel mai scăzut;
c) cel mai bun raport calitate-preţ;
d) cel mai bun raport calitate-cost.
Deci, conform acestui act normativ - In punctul 19 din Invitatia la licitatie . Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: PRETUL CEL MAI SCAZUT- trebuie sa fie adaugat autoritatea contractantă - IN BAZA CRITERIULUI DE ATRIBUIRE SI A FACTORILOR DE EVALUARE PREVAZUTI IN DOCUMENTATIA DE ATRIBUIRE.Va rugam sa modificati ca sa fie clar pentru toti participantii
Răspuns (29 iun 2022, 16:50):
criteriu a fost stabilit în conformitate cu legislația în vigoare și este clar.
operatorii economici care doresc să participe trebuie să cunoască legislația.
astfel nu vom modifica nimic
Data:
11 iul 2022, 20:01
Subiectul întrebării:
Garantia pentru lucrari
Întrebare:
Explicati va rog, p.6 din invitatia de participare. Conform ultimelor modificari a legislatiei privind calitatea in constructii, garantia lucrarilor ar trebui sa fie 5 ani. Dstra conform caror norme aplicati aceasta cerința? Daca ofertantul v-a propune garantia lucrarilor 5 ani, v-a fi temei de descalificare?
Răspuns (12 iul 2022, 09:05):
de ce considerați că trebuie să fie numai de 5 ani? Legea a stabilit un termen minim de 5 ani dar dacă o să cetiți articol până la capăt o să vedeți că legea privede că executantul răspund potrivit obligaţiilor ce le revin ”... pe toată durata de existenţă a construcţiei”.
Data:
11 iul 2022, 20:18
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Avind in vedere termenii si conditiile de livrare, conform p.12. , se solicita garantie de buna executie in cuantum de 5% conform p.9. Conform HOTĂRÂRII Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări Art.153.Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
In solicitarea Dstra, va referiti la transfer la contul AC cuantumul de 5% din suma totala a contractului, pina la semnarea contractului, sau transfer la contul AC in cuantum de 5 % din suma facturilor emise spre achitare?
Răspuns (12 iul 2022, 09:00):
Contractul va fi însoțit de o Garanție de bună execuție (emisă de o bancă comercială) sau Garanția de bună execuție prin transfer la Contul autorității contractante.
Data:
12 iul 2022, 09:05
Subiectul întrebării:
Garanție de buna execuție
Întrebare:
Răspundeți va rog, explicit la intrebare!
Răspuns (12 iul 2022, 09:08):
ce nu este clar?
sau prezentați Garanție de bună execuție (emisă de o bancă comercială) sau Garanția de bună execuție prin transfer la Contul autorității contractante.
Data:
12 iul 2022, 10:00
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Stimati Domni/Doamne, raspundeti clar la intrebarea adresata. In solicitarea Dstra, va referiti la transfer la contul AC cuantumul de 5% din suma totala a contractului, pina la semnarea contractului, sau transfer la contul AC in cuantum de 5 % din suma facturilor emise spre achitare? Ce nu este clar in aceasta intrebare?
Răspuns (12 iul 2022, 10:50):
transfer la contul AC în cuantumul de 5% din suma alocată p/u fiicare an bugetar. 1 parte se prezintă la momentul semnarii contractului. următoarele părți pe anuii 2023 și 2024 se prezintă la începutul fiicării an bugetar.
Data:
12 iul 2022, 10:09
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Legat de prezentarea actului ce demonstrează disponibilitatea de bani lichizi, prezentarea contractelor de creditare cu demonstrarea posibilității de creditare în cuantum de 15 % din valoarea ofertei se consideră eligibil ?
În caz contrar, se poate de interpretat ca limitare a ofertanților și poate fi contestat acest punct.
Răspuns (12 iul 2022, 10:39):
Prezentarea contractului de linii creditare se acceptă, dacă în contract este stipulat că resursele vor fi alocate anume p/u obiectivul dat,contractul trebuie să fie semnat intre o bancă comenrcială și OE, cu respectarea tuturor condițiilor de creditare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK