1
Perioada de actualizare
de la 18.05.2022 16:54
până la 29.05.2022 15:25
2
Propunerea ofertelor
de la 29.05.2022 15:25
până la 23.06.2022 06:25
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 688 732 MDL
Perioada clarificărilor: 18 mai 2022, 16:54 - 29 mai 2022, 15:25
Perioada de depunere a ofertelor: 29 mai 2022, 15:25 - 23 iun 2022, 6:25

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Bunurile urmează a fi livrate în termen de 15 de zile de la data comenzii, din contul Furnizorului, cheltuielile fiind incluse în oferta de preț. Plata se va efectua pentru fiecare comandă, prin transfer în contul de decontare al Furnizorului în termen de 30 de zile din data recepționării facturii fiscale, conform comenzii. Livrarea și plata se va efectua eșalonat.
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Sarmizegetusa, 51
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
I.M. Parcul Urban de Autobuze
Telefonul de contact
022837349
Datele achizitiei
Data publicării
18 mai 2022, 16:54
Data ultimilor modificări
27 mai 2022, 15:25
Achizitii.md ID
21056735
CPV
09200000-1 - Petrol, cărbune şi produse petroliere
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anunț de participare - semnat (modificat 27.05.2022).pdf anunț de participare - semnat (modificat 27.05.2022).pdf
Documentele la ofertă
-
27.05.22 15:25
Data:
23 mai 2022, 10:12
Subiectul întrebării:
cantitatile
Întrebare:
producatorul produce doar butoaie sigilate 205L iar PUA cere butoaie 208L, propunerile pot fi respinse?
Răspuns (23 mai 2022, 10:39):
Buna ziua, vor fi analizate toate ofertele, despre respingerea ofertei sau acceptării va expune grupul de lucru
Data:
24 mai 2022, 08:19
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare
Întrebare:
Bună ziua, rugăm să modificați caietul de sarcini deoarece sunt comise niște omisiuni. Astfel în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să clarificați următoarele în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil. Lotul 1 poziția 1.1 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz Isuzu se solicită un ulei cu specificare tehnică ZF TE ML-20, dar nu este indicată complet specificația tehnică, astfel pentru acest model de autobuz și cutie de viteză producătorul solicită omologări de tipul ZF TE ML20.105 din subgrupa 20F, rugăm să efectuați această modificare, totodată pentru această poziție rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.2 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz VDL rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z2 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.3 se solicită omologarea ZF TE ML-20 unde iarăși nu este indicată concret subgrupa solicitată. Menționăm faptul că omologarea dată are un număr mare de diferite uleiuri dar sunt clasificate în diferite subgrupe cu proprietăți tehnice diferite, astfel ele urmează a fi menționate expres în caietul de sarcini conform necesităților entității contractante. Lotul 1 poziția 1.4 rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.5 rugăm să includeți omologarea MAN unde paradox ea lipsește comparativ cu celelalte poziții expuse anterior unde ea nu este necesară. Lotul 2 poziția 2.1 omologarea ZF TE ML 12 este iarăși incompletă lipsește subcategoria, dacă acest ulei punte spate este destinat pentru autobuze ISUZU aceasta trebuie să fie ZF TE ML 12M, rugăm să indicați subcategoria necesară. Lotul 4 poziția 4.1 Ulei pentru motoare la autobuze MAN VDL VOLVO se solicită un tip de ulei care să corespundă la 3 omologări M3477, CES 20081, VOLVO VDS-4, rugăm să divizati aceast lot în 3 poziții așa cum s-a făcut anterior în lotul 1 din această licitație din următoarele considerente: în aceste momente de criză economică cînd municipalitatea întîmpină dificultăți în subvenționarea transportului public din mun. Chișinău este necesară o gestiune mai eficientă a banului public, astfel achiziția unui ulei care corespunde unui nr. mare de omologări tehnice din partea producătorilor auto presupune un preț mai mare, vădit irațional în aceste momente dificile. Rugăm să vă expuneți concret pentru fiecare poziție indicată și să efectuați modificările solicitate, în caz contrar tindem să intuim că entitatea contractantă urmărește să trucheze licitația dată și să favorizeze un singur pruducător și vom fi nevoiți să contestăm documentația de atribuire conform procedurii.
Răspuns (27 mai 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Data:
26 mai 2022, 07:59
Subiectul întrebării:
Referitor la Anuntul de Participare
Întrebare:
Bună ziua, rugăm să modificați caietul de sarcini deoarece sunt comise niște omisiuni. Astfel în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să clarificați următoarele în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil. Lotul 1 poziția 1.1 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz Isuzu se solicită un ulei cu specificare tehnică ZF TE ML-20, dar nu este indicată complet specificația tehnică, astfel pentru acest model de autobuz și cutie de viteză producătorul solicită omologări de tipul ZF TE ML20.105 din subgrupa 20F, rugăm să efectuați această modificare, totodată pentru această poziție rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.2 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz VDL rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z2 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.3 se solicită omologarea ZF TE ML-20 unde iarăși nu este indicată concret subgrupa solicitată. Menționăm faptul că omologarea dată are un număr mare de diferite uleiuri dar sunt clasificate în diferite subgrupe cu proprietăți tehnice diferite, astfel ele urmează a fi menționate expres în caietul de sarcini conform necesităților entității contractante. Lotul 1 poziția 1.4 rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.5 rugăm să includeți omologarea MAN unde paradox ea lipsește comparativ cu celelalte poziții expuse anterior unde ea nu este necesară. Lotul 2 poziția 2.1 omologarea ZF TE ML 12 este iarăși incompletă lipsește subcategoria, dacă acest ulei punte spate este destinat pentru autobuze ISUZU aceasta trebuie să fie ZF TE ML 12M, rugăm să indicați subcategoria necesară. Lotul 4 poziția 4.1 Ulei pentru motoare la autobuze MAN VDL VOLVO se solicită un tip de ulei care să corespundă la 3 omologări M3477, CES 20081, VOLVO VDS-4, rugăm să divizati aceast lot în 3 poziții așa cum s-a făcut anterior în lotul 1 din această licitație din următoarele considerente: în aceste momente de criză economică cînd municipalitatea întîmpină dificultăți în subvenționarea transportului public din mun. Chișinău este necesară o gestiune mai eficientă a banului public, astfel achiziția unui ulei care corespunde unui nr. mare de omologări tehnice din partea producătorilor auto presupune un preț mai mare, vădit irațional în aceste momente dificile. Rugăm să vă expuneți concret pentru fiecare poziție indicată și să efectuați modificările solicitate, în caz contrar tindem să intuim că entitatea contractantă urmărește să trucheze licitația dată și să favorizeze un singur pruducător și vom fi nevoiți să contestăm documentația de atribuire conform procedurii.
Răspuns (27 mai 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Data:
26 mai 2022, 08:04
Subiectul întrebării:
Specificatii solicitate
Întrebare:
Bună ziua, în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să modificați caietul de sarcini pentru Lotul 5 poziția 5.1 Ulei pentru motor Castrol Vecton 15W-40 CJ-4/E9 din următoarele considerente. În urma consultărilor din sursele web oficiale Castrol https://www.castrol.com/ro_ro/romania/home/heavy-commercial-vehicles-oil-and-fluids/product-types/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-vecton.html#tab_castrol-vecton-15w-40-ck-4-e9 uleiul solicitat de entitatea contractantă este deja scos din producție și nu se mai întîlnește în vînzare. Dacă totuși vor exista oferte cu acest tip de ulei există bănuială rezonabilă că este un ulei contrafăcut. Modelul solicitat de ulei este înlocuit cu Castrol Vecton 15W-40 CK-4/E9 cu aprobare Cummins Ces 20086. Analizînd informațiile preluate din mass-media intuim că uleiul din acest lot urmează să fie folosit la lotul de 31 autobuze Isuzu Citiport Euro6 achiziționate în februarie 2019 (pentru lotul de 100 de autobuze Isuzu Citiport Euro5 mentenanța este efectuată din contul furnizorului, iar lotul de autobuze la mîina a doua fiind fără garanție). Conform specificației tehnice solicitate de entitatea contractantă și deasemenea a uzinei producătoare pentru autobuze de model Isuzu Euro 6 sunt necesare uleiuri cu omologări Cummins CES 20081. Așadar în baza celor menționate constatăm faptul că entitatea contractantă încalcă art. 28 (1) și (2) privind principiile aplicabile achizițiilor sectoriale din legea nr. 74/2020 și solicităm corectarea specificației tehnice pentru Lotul 5 poziția 5.1 prin excluderea modelului concret de ulei solicitat deoarece el nu se mai produce, stabilirea specificațiilor tehnice pentru ulei minime necesare stabilite de uzina producătore și anume ACEA E-9, API CJ-4, CES 20081 SAE 15W-40.
Răspuns (27 mai 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Data:
26 mai 2022, 08:04
Subiectul întrebării:
Specificatii solicitate
Întrebare:
Bună ziua, în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să modificați caietul de sarcini pentru Lotul 5 poziția 5.1 Ulei pentru motor Castrol Vecton 15W-40 CJ-4/E9 din următoarele considerente. În urma consultărilor din sursele web oficiale Castrol https://www.castrol.com/ro_ro/romania/home/heavy-commercial-vehicles-oil-and-fluids/product-types/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-vecton.html#tab_castrol-vecton-15w-40-ck-4-e9 uleiul solicitat de entitatea contractantă este deja scos din producție și nu se mai întîlnește în vînzare. Dacă totuși vor exista oferte cu acest tip de ulei există bănuială rezonabilă că este un ulei contrafăcut. Modelul solicitat de ulei este înlocuit cu Castrol Vecton 15W-40 CK-4/E9 cu aprobare Cummins Ces 20086. Analizînd informațiile preluate din mass-media intuim că uleiul din acest lot urmează să fie folosit la lotul de 31 autobuze Isuzu Citiport Euro6 achiziționate în februarie 2019 (pentru lotul de 100 de autobuze Isuzu Citiport Euro5 mentenanța este efectuată din contul furnizorului, iar lotul de autobuze la mîina a doua fiind fără garanție). Conform specificației tehnice solicitate de entitatea contractantă și deasemenea a uzinei producătoare pentru autobuze de model Isuzu Euro 6 sunt necesare uleiuri cu omologări Cummins CES 20081. Așadar în baza celor menționate constatăm faptul că entitatea contractantă încalcă art. 28 (1) și (2) privind principiile aplicabile achizițiilor sectoriale din legea nr. 74/2020 și solicităm corectarea specificației tehnice pentru Lotul 5 poziția 5.1 prin excluderea modelului concret de ulei solicitat deoarece el nu se mai produce, stabilirea specificațiilor tehnice pentru ulei minime necesare stabilite de uzina producătore și anume ACEA E-9, API CJ-4, CES 20081 SAE 15W-40.
Răspuns (27 mai 2022, 13:11):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.