Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21053531
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
61 745 600 MDL
Perioada clarificărilor:
18 mart 2022, 16:36 - 3 mai 2022, 14:30
Perioada de depunere a ofertelor:
3 mai 2022, 14:30 - 29 mai 2022, 13:51
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Transport sanitar (ambulanțe de tip B 4x4 )conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMPS SCM Gheorghe Paladii
Informația despre anulare
Motivul anulării
Se anulează procedura de achiziție publică în temeiul art. 71 (1) lit. d) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice având în vedere că a fost depusă o ofertă neconformă, și anume nu au fost elaborată şi prezentată în conformitate cu cerințele cuprinse în documentația de atribuire.
În același timp, menționăm că, CAPCS va iniția o nouă procedură de achiziție publică numai după reconfirmarea specificațiilor tehnice și alocațiilor bugetare de către beneficiarii finali IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMSP Spitalul Clinic Municipal ”Gheorghe Paladi”.
În același timp, menționăm că, CAPCS va iniția o nouă procedură de achiziție publică numai după reconfirmarea specificațiilor tehnice și alocațiilor bugetare de către beneficiarii finali IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMSP Spitalul Clinic Municipal ”Gheorghe Paladi”.
Data anulării
29 iul 2022, 9:16
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
18 mart 2022, 16:36
Data ultimilor modificări
29 iul 2022, 9:16
Achizitii.md ID
21053531
MTender ID
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
24 mart 2022, 15:20
Subiectul întrebării:
Termen de livrare
Întrebare:
In contextul situatie actuale in lume, solicitam sa mariti termenul de livrare de la 160 la 270 zile.
Răspuns (24 mart 2022, 16:34):
Conform caietului de sarcini atașat, termenul de livrare este indicat până la data de 31.12.2022 în tranșe, pct. 4 și pct. 11 din anunțul de participare. Termenul de 160 zile se referă la valabilitatea ofertelor. Astfel, în cazul în care găsiți careva discrepante în caietul de sarcini vă rugăm să ne comunicați.
Data:
25 mart 2022, 08:38
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificari
Întrebare:
1. Va rugam sa indicati metoda si conditiile de plata, care se vor regasi la art.3.4 din contract. Aceste informatii trebuie sa fie cunoscute inca din etapa depunerii ofertelor, pentru a exista o previzibilitate pentru agentul economic furnizor.
2. Care este valoarea penalitatilor prevazute de art.10 din contract?
3. Care va fi termenul de plata a pretului stabilit prin contract sau care este modalitatea de stabilire a termeului de plata?
4. Avand in vedere situatia de pe plan international, va rugam sa acceptati in legatura cu acest contract efectuarea de plati in avans, dupa cum urmeaza:
-30% la semnarea contractului dar dupa constituirea garantiei de buna executie, pe baza facturii de avans emise de catre furnizor;
-50% la livrare, in baza facturii fiscale emise de furnizor si a documentelor justificative privind receptia cantitativa si calitativa a produselor;
-20% la 15 zile dupa receptia cantitativa si calitativa.
Multumim!
Răspuns (25 mart 2022, 16:37):
Modelul de contract a fost atașat, în partea ce ține de achitarea în avans menționăm că Legislația Republici Moldova nu permitea achitarea în avans, cu excepția prevederilor art. 66 alin. (5) din Legea nr. 181 din 25-07-2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale.
Data:
25 mart 2022, 15:07
Subiectul întrebării:
Termen de livrare
Întrebare:
Va rugam sa ne mentionati daca exista posibilitatea prelungirii termenului de livrare prevazut la pct.4 in caietul de sarcini și pct.11 din anunțul de participare, tinand cont de situatia actuala internationala cand lipsa componentelor (semiconductorilor) si a materiei prime afecteaza producatorii de autovehicule.
In plus, avand in vedere ca data semnarii contractului de furnizare este direct conditionata de perioada de finalizare a evaluarii ofertelor depuse si comunicarii castigatorului, termenul maxim de livrare pana la data de 31.12.2022 mentionat in documentatia de atribuire este extrem de scurt pentru ca Furnizorul sa achizitioneze autosasiurile (40 buc.), echipamentele si sa realizeze si operatiunile de carosare.
Răspuns (31 mart 2022, 10:42):
Ca urmare a solicitării dvs. cu privire la prelungirea termenului de livrare a ambulanțelor, menționăm că termenul de livrare nu poate fi modificat/prelungit având în vedere că mijloacele financiare provin din bugetul de stat și toate operațiunile financiare urmează a fi finalizate până la data de 31.12.2022.
Data:
31 mart 2022, 15:51
Subiectul întrebării:
Termen de garanţie
Întrebare:
Care este termenul de garanţie a autovehiculului şi a echipamentului?
Răspuns (31 mart 2022, 17:07):
In punctul nr. 8 din caietul de sarcini ,,GARANȚIE” este indicat ,,Toate echipamentele trebuie să aibă cel puțin 36 de luni garanție din momentul semnării primirii. Vehiculul trebuie să aibă o garanție minimă de 200.000 km sau 24 de luni, indiferent care primul se va realiza.”
Data:
31 mart 2022, 15:58
Subiectul întrebării:
Anul producerii autovehiculului
Întrebare:
Bună ziua,
Aţi putea vă rog să ne informaţi, care este anul de producere a autovehiculului solicitat?
Răspuns (7 apr 2022, 18:08):
Anul producerii autovehiculelor poate fi 2021-2022.
Data:
31 mart 2022, 16:05
Subiectul întrebării:
Termen de achitare
Întrebare:
Bună ziua,
Care este termenul de achitare a bunurilor livrate?
Răspuns (31 mart 2022, 17:09):
În modelul de contract atașat la pct. 3.3. este menționat ,,Achitarea plăţilor pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în valută lei, prin intermediul Ministerului Finanțelor – Trezoreria de Stat, în termen de 30 zile după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar. Dovada achitării plăţilor pentru Bunurile livrate constituie emiterea Ordinului de plată către Ministerul Finanțelor – Trezoreria de Stat. ”
Data:
31 mart 2022, 16:34
Subiectul întrebării:
Mostra
Întrebare:
Deschiderea ofertei va avea loc pe data de 26.04.2022, conform datelor din e-licitaţie, dar Dvs aţi menţionat că livrarea se va începe din data de 31.05.2022 indicat în site-ul e-licitaţie şi tot aici DVS solicitaţi în pct. 4 din Caietul de Sarcini organizarea prezentării pe teritoriul RM a unei mostre de ambulanţe asamblată şi echipată pentru a verifica comformitatea acesteia cu termeni de referinţă. Care este sensul prezentării acestei mostre, dacă în pct. 15 al Caietului de Sarcini DVS solicitaţi prezentarea unui catalog cu fotografii color a autovehiculelor cu echipament.
Totodată, în cazul în care autosanitara nu va fi dotată corespunzător specificaţiei tehnice solicitate – atunci aceasta nu va fi acceptată, iar ofertanţii îşi asumă un risc enorm privind livrarea bunurilor.
În totalizare, solicităm anularea obligaţiei ofertantului de a prezenta pînă la livrare o mostră de autosanitară care este solicitată în anunţul de participare şi caietul de sarcini.
Răspuns (7 apr 2022, 18:15):
mostra de autosanitară cît și echipamentele din dotare este solicitată pentru a putea fi examinată de către specialiștii grupului de lucru ,, de facto”, deoarece amplasarea, fixarea și decuparea rapidă a echipamentului pot fi verificate doar în prezența mostrei atât în timpul deplasării cât și staționării. Toate obiecțiile depistate la mostră pot fi corectate la auto ambulanțe care vor fi livrate ulterior. Cu referire la livrarea se va începe din data de 31.05.2022 indicat în site-ul e-licitaţie, este o data relativă indicată pe platforma de achiziție, în cazul în care oferta va fi potențială câștigătoare se va termenul de prezentare a mostrei, în termeni relevanți.
Data:
1 apr 2022, 10:47
Subiectul întrebării:
Anul producerii
Întrebare:
Bună ziua,
Anul producerii ambulanţei trebuie să fie din anul 2022?
Răspuns (7 apr 2022, 18:15):
Anul producerii autovehiculelor poate fi 2021-2022.
Data:
1 apr 2022, 11:26
Subiectul întrebării:
Termen de achitare - Concretizare la răspunsul Dvs din data de 31.03.2022 ora 17:09
Întrebare:
Dvs aţi menţionat că:,, în modelul de contract atașat la pct. 3.3. este menționat ,,Achitarea plăţilor pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în valută lei, prin intermediul Ministerului Finanțelor – Trezoreria de Stat, în termen de 30 zile după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar”. Vă informăm că în pct. 6.3 lit. b) stipulat în modelul de contract este indicat că: ,,să transfere Vînzătorului, în termen de 10 zile bancare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de primire-predare semnat de către Vînzător şi Beneficiar. “ Solicităm să fie indicată o formulă unică de achitare, pentru excluderea confuziilor. Operaţi vă rog modificările necesare în Documentaţia de atribuire.
Răspuns (12 apr 2022, 14:28):
Termenul de achitare indicat la pct. pct. 3.3. și pct. 6.3 lit. b) din modelul de contract a fost corelat, mulțumim pentru clarificare.
Data:
1 apr 2022, 11:57
Subiectul întrebării:
Roata de rezervă
Întrebare:
Bună ziua,
În caietul de sarcini pct. 2.3 nu este specificat în conformitate cu ce anotimp să fie roata de rezervă a ambulanţei. Indicaţi vă rog acest moment.
Răspuns (7 apr 2022, 18:18):
Roata de rezervă va fi echipată cu anvelopă pentru anotimpul în care va fi primită ambulanța, respectiv, cu același tip de anvelope care va fi echipată ambulanța
Data:
1 apr 2022, 12:20
Subiectul întrebării:
Sistem de frînare
Întrebare:
Bună ziua,
Puntea din spate a ambulanţei să fie echipată cu sistem de frînare cu disc sau tamburi?
Răspuns (7 apr 2022, 18:20):
Puntea din spatele a ambulanței să fie echipată cu sistem de frânare cu disc
Data:
1 apr 2022, 13:01
Subiectul întrebării:
Cuplarea tracţiunii punţii din faţă
Întrebare:
Bună ziua,
Cuplarea tracţiunii punţii din faţă trebuie să fie automată sau manuală?
Mulţumesc.
Răspuns (12 apr 2022, 11:56):
Cuplarea tranzacții punții din față sau spate, în dependență de modelul mijlocului de transport, trebuie să fie automată cu posibilitatea de blocare manuală, după caz.
Data:
1 apr 2022, 14:09
Subiectul întrebării:
Oglinzi retrovizoare
Întrebare:
Bună ziua,
• Oglinzile retrovizoare reglabile electric și încălzite, au braţul lung sau scurt?
Răspuns (12 apr 2022, 11:58):
Oglinzile retrovizoare reglabile electrice și încălzite vor avea braț standard, de la uzina producătorului conform standardelor.
Data:
1 apr 2022, 14:31
Subiectul întrebării:
Numărul de cilindri
Întrebare:
Capacitatea cilindrului 2000-2200 cm3 - care este numărul de cilindri 4 sau V 6?
Răspuns (12 apr 2022, 11:59):
Capacitatea cilindrului 2000-2200 cm3 numărul de cilindri 4
Data:
1 apr 2022, 15:07
Subiectul întrebării:
TVA
Întrebare:
Vă rog să ne informaţi, suma totală a prezentului Contract include şi TVA?
Dacă da, atunci solicităm să adaugaţi în modelul de contract în pct. 3.3.2 în redacţie nouă sintagma ,,inclusiv TVA” .
Răspuns (12 apr 2022, 14:26):
Conform art. 103 alin. 24 capitolul 4 din Codul fiscal nr. 1163-XIII/1997, autoturismele şi alte autovehicule (pozițiile tarifare indicate în nomenclatorul combinat al mărfurilor 870321, 870322, 870323, 870324, 870331, 870332, 870333) sunt scutite de TVA.
Data:
1 apr 2022, 15:22
Subiectul întrebării:
Punctul 1.1.2
Întrebare:
Solicităm să adăugaţi în pct. 1.1. 2 noţiunea ,,să transfere Centrului mijloacele financiare pentru bunurile recepţionate” - aşa cum este specificat în HG nr. 1128 din 10.10.2016 anexa 3, secţiunea 7 în modelul de contract.
Răspuns (12 apr 2022, 12:23):
Menționăm că sintagma ,, Beneficiarul se obligă să transfere Centrului, iar Centrul la rândul său, să plătească Vânzătorului prețul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului, în termenele și modalitatea stabilite de prezentul Contract”, nu poate fi indicată în modelul de contract atașat în sistemul electronic, atât timp, cât mijloacele financiare sunt alocate din bugetul de stat, de către Ministerul Sănătății și parte din proiect.
Data:
1 apr 2022, 15:29
Subiectul întrebării:
Punctul 5
Întrebare:
În HG 1128 din 10.10.2016 anexa 3 secţiunea 7-a în modelul de contract achiziţii publice este indicat următorul punct ,,5. Beneficiarul se obligă să transfere Centrului, iar Centrul la rîndul său, să plătească Vînzătorului preţul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului, în termenele şi modalitatea stabilite de prezentul Contract.”. Însă, acest punct (nr.5) lipseşte în modelul de contract publicat pe e-licitaţie. Solicităm adăugarea acestui punct în mod obligatoriu în modelul de contract adăugat pe e-licitaţie.
Răspuns (12 apr 2022, 12:23):
Menționăm că sintagma ,, Beneficiarul se obligă să transfere Centrului, iar Centrul la rândul său, să plătească Vânzătorului prețul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului, în termenele și modalitatea stabilite de prezentul Contract”, nu poate fi indicată în modelul de contract atașat în sistemul electronic, atât timp, cât mijloacele financiare sunt alocate din bugetul de stat, de către Ministerul Sănătății și parte din proiect.
Data:
1 apr 2022, 15:40
Subiectul întrebării:
Punctul 2.2.3
Întrebare:
Care este % exact de reducere sau majorare argumentată a cantităţii Bunurilor faţă de cea contractată iniţial? Prin urmare, solicităm să introduceţi în pct. 2.2.3 al modelului de contract, % exact în limitele prevederilor legislaţiei.
Răspuns (12 apr 2022, 12:30):
Majorarea bunurilor se permite cu maxim 15% conform prevederilor art. 76 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Menționăm că micșorarea cantităților nu este reglementată de legislație, însă se va micșora cantitatea cu acordul ambelor părți pe parcursul executării contractului.
Data:
1 apr 2022, 16:04
Subiectul întrebării:
Condiţiile de primire-predare a bunurilor
Întrebare:
Vă rog să ne specificaţi în scris, care sunt data, termenii şi condiţiile de primire-predare a bunurilor din documentaţia publicată pe e-licitaţie?
Răspuns (12 apr 2022, 12:33):
Conform documentației de atribuire atașate este menționat termenul de livrare până la 31.12.2022. Prin urmare până la 31 decembrie contractul trebuie să fie executat în totalitate. Condițiile de predare- privire sunt indicate în 14 din caietul de sarcini atașat.
Data:
1 apr 2022, 16:08
Subiectul întrebării:
Situaţii excepţionale
Întrebare:
Vă rog să ne clarificaţi că în caz de apariţie a covid-19,cînd ţările se vor afla în lockdown şi în situaţii excepţionale, care vor fi condiţiile prevăzute şi modalităţile de soluţionare a acestui impediment şi unde este prevazut în documentaţie acest punct?
Răspuns (12 apr 2022, 13:55):
În modelul de contract atașat în sistemul electronic, sunt indicate toate condițiile în situații excepționale
Data:
1 apr 2022, 16:16
Subiectul întrebării:
Obligaţiile Vînzătorului
Întrebare:
Vă rog să clarificaţi care sunt obligaţiile Vînzătorului şi anume pct. 6 6.1. lit. b) f) h) l) stipulate în modelul de contract plasat pe e-licitaţie?
Răspuns (12 apr 2022, 14:11):
pct. 6 6.1. lit. b)-Vânzătorul înainte de a livra bunurile este obligat să informeze beneficiarul cu 15 zile înainte despre disponibilitatea livrării;
pct.6 6.1. lit. f) în perioada de garanție a bunurilor vânzătorul să asigure mentenanța bunurilor livrate fără nici o plată suplimentară;
pct. 6 6.1. lit. h) în perioada de garanție a bunurilor vânzătorul să organizeze, inspecții planificate/întreținere profilactică și calibrare conform programului stabilit în manual tehnic și mentenanța dispozitivului medical.
pct. 6 6.1. lit. l) Câștigătorul, până la începutul livrării ambulanțelor, va organiza prezentarea pe teritoriul Republicii Moldova a unei mostre de ambulanță asamblată și echipată pentru a verifica conformitatea acesteia cu termenii de referință.
Data:
12 apr 2022, 14:44
Subiectul întrebării:
Concretizare la răspunsul din 12 apr 2022, 11:59
Întrebare:
Care este marja acceptată a devierii capacității volumului cilindric a motorului indicate 2000-2200 cm3, se permite un indice nesemnificativ raportat în procente a devierii de la parametrii stabiliți?
Răspuns (20 apr 2022, 08:49):
Marja acceptată a devierii capacității volumului cilindric a motorului indicat este 1950-2240 cm3, se permite un indice nesemnificativ raportat de producător.
Data:
12 apr 2022, 14:50
Subiectul întrebării:
Concretizare la răspunsul din 7 apr 2022, 18:15 (mostră)
Întrebare:
Solicităm anularea obligației ofertantului de a prezenta pînă la livrare o mostră de autosanitară:
Ce fel de examinare de facto? Este imposibil ca să fie adusă mostra pentru a efectua modificările, deoarece prealabil se coordonează prototipul proiectului de produs, iar producătorii de autospeciale au schema pregătită înainte de producerea și instalarea acestora.
Ce fel de corectare la auto ambulanțe? Cum este posibil ca ofertantul să asambleze un alt echipament, decît cel solicitat de Dvs în caietul de sarcini, iar la livrare să fie verificat în actul de primire-predare și cine din ofertanți să își asume un risc major să prezinte un alt echipament decît cel solicitat de Dvs? De aceea, considerăm că nu este obligatoriu de a prezenta mostra, sau sunt agenți economici care au în stoc ambulanțe și Dvs favorizați pe cineva anume?
Toate modificările se fac la etapa proiectării autosanitarei, însă nu la finalizarea produsului. Mai mult, procurarea autospecialelor de tipul dat nu sunt primele în Republica Moldova și reprezintă un complex standart, care DVS îl cunoașteți perfect, iar producătorii de ambulanțe produc aceste ambulanțe conform stadardului EN1789/2007 în ultima redacție.
Răspuns (19 apr 2022, 18:09):
Mostra de autosanitară cat și echipamentelor din dotare sunt cerute pentru a putea fi examinată de către specialiștii grupului de lucru ,,de facto”, deoarece amplasarea, fixarea și decuplarea rapidă a echipamentului poate fi verificată doar în prezența mostrei, atât în timpul deplasării cât și staționării. Toate obiecțiile depistate la examinarea mostrei pot fi corectate la autoambulanțele care vor fi ulterior livrate.
Data:
12 apr 2022, 15:03
Subiectul întrebării:
Girofarul
Întrebare:
Girofarul urmează să fie agățat pe acoperiș, sau încadrat în acoperiș (pentru a evita deteriorările acestuia de către crengile copacilor, firilor agățate sau alte obstacole caracteristice zonei noastre)?
Răspuns (19 apr 2022, 18:12):
Girofarele urmează să fie agățate pe acoperiș, dar în așa mod încât la atingerile crengilor sau a cablurilor, acestea să alunece pe deasupra fără a fi deteriorate, totodată se vor accepta și modelele încadrate în acoperiș
Data:
12 apr 2022, 15:13
Subiectul întrebării:
Punctul.6.3 din modelul de contract
Întrebare:
În pct. 6.3 lit. a) Dvs indicați că ,,Centrul se obligă să efectueze în perioada ce nu depășește 48 ore devamarea mărfii, care a fost livrată conform condițiilor prezentului Contract și transmiterea acesteia prin factură fiscală către Beneficiar”, dar în pct. 6.3 lit.b) pct. 4.1 lit. a), pct. 2.1 și pct. 2.5 Dvs menționați ,,să transfere Vînzătorului, în termen de 10 zile bancare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar, sumele bănești pentru achitarea Bunurilor livrate conform termenului DDP INCOTERMS 2020”.
Reieșind din cele menționate mai sus, solicităm să efectuați modificări în toate actele, în anunțul de participare, caietul de sarcini și modelul de contract – să fie specificată o cerință legală în toate actele.
Răspuns (21 apr 2022, 17:27):
Pct. 6.3 lit. a) din modelul de contract a fost exclus.
Data:
12 apr 2022, 15:18
Subiectul întrebării:
Încărcătura greutății ambulanței
Întrebare:
Care sunt cerințele autosanitarei față de încărcătura greutății: standart, completă sau max?
Răspuns (20 apr 2022, 08:27):
Cerințele autosanitarei față de încărcătura greutății vor fi: masa ambulanței inclusiv echipamentul din dotare + încărcătura minim 500 kg.
Data:
12 apr 2022, 15:29
Subiectul întrebării:
Airbag
Întrebare:
Autovehiculul urmează să fie dotat cu airbag pentru șofer și pasager: frontal, sau și lateral?
Răspuns (20 apr 2022, 08:30):
Autovehiculul urmează să fie dotat cu airbag pentru șofer și pasager, dotarea cu airbag lateral se va considera un avantaj.
Data:
12 apr 2022, 15:34
Subiectul întrebării:
Cuplarea tracțiunii punții din față, concretizare la răspunsul din 12 apr 2022, 11:56
Întrebare:
Din răspunsul Dvs nu este clar răspunsul privitor la cuplarea tracțiunii punții din față. Ce fel de mecanism poate fi AWD automat sau selectabil, sau 4WD part-time sau cu normă întreagă?
Răspuns (20 apr 2022, 08:43):
Mecanismul AWD cu buton adițional LOCK, pentru a putea bloca la necesitate.
Data:
12 apr 2022, 15:52
Subiectul întrebării:
Punctul 1.1.2 obiectul Contractului
Întrebare:
Solicităm să introduceți modificări în pct. 1.1.2 din modelul de contract, exact ca în redacția care este stipulată și aprobată în modelul de contract a HG nr. 1128 din 10.10.2016.
Răspuns (20 apr 2022, 18:13):
Menționăm, repetat că mijloacele financiare sunt alocate de Ministerul Sănătății, beneficiari fiind IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMPS SCM Gheorghe Paladii, odată cu modificarea pct. 1.1.2 din modelul de contract atașat, va fi contradictoriu pct. 1.1.3.
Data:
12 apr 2022, 16:04
Subiectul întrebării:
Punctul nr.5
Întrebare:
Solicităm să introduceți în modelul de contract punctul 5 și anume ,,Beneficiarul se obligă să transfere Centrului, iar Centrul la rîndul său, să plătească Vînzătorului preţul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului, în termenele şi modalitatea stabilite de prezentul Contract." ( punctul nr. 5 este stipulat în modelul de contract aprobat în HG nr. 1128 din 10.10.2016). Acest punct lipsește în modelul de contract al Dvs, vă rugăm respectuos să îl adăugați.
Răspuns (20 apr 2022, 18:15):
Menționăm, repetat că mijloacele financiare sunt alocate de Ministerul Sănătății, beneficiari fiind IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească și IMPS SCM Gheorghe Paladii, odată cu modificarea pct. 5 din modelul de contract atașat, va fi contradictoriu pct. 1.1.2 și pct. 1.1.3
Data:
12 apr 2022, 16:12
Subiectul întrebării:
Forța majoră
Întrebare:
În contractul Dvs, nu este indicată noțiunea de ,,Forța majoră” – așa cum este prevăzută în HG 1128 și anume în modelul tip a contractului de achiziții publice. Solicităm în mod de urgență, să introduceți în modelul de contract noțiunea de ,,Forță majoră” în redacția aprobată conform Hotărîrii de Guvern nr. 1128 din 10.10.2016 și suplimentar de introdus în pct. 7.1 și cazurile de COVID-19.
Răspuns (20 apr 2022, 18:08):
Menționăm că sintagma ,,Forța majoră” a fost exclusă și înlocuită cu sintagma ,,Justificarea datorită unui impediment” conform codului Civil, astfel, ambele exprimă aceleași clauze.
Data:
14 apr 2022, 10:20
Subiectul întrebării:
Electric battery-operated aspirators
Întrebare:
Question – if both aspirators will be transported inside of ambulance? If yes, all devices must be secured and fixed according EN 1789 requirements
Răspuns (20 apr 2022, 08:46):
Un aspirator va fi fixat pe peretele ambulanței, conform cerințelor EN 1789; Un aspirator portabil, electric, dotat cu geantă pentru transportare și sistem pentru alimentare și fixare în ambulanță.
Data:
22 apr 2022, 15:41
Subiectul întrebării:
Reusable mattress
Întrebare:
Reusable mattress for the main stretcher. You require with minimum 6 handholds and system for fastening patient. If you are going to transfer every time patient with main mattress it means that you every time have to take out four point (shoulder) restraints because these restraints according to EN 1865-1:2010 must be fixed to stretcher’s frame via mattress (for the security of the patient). Due to this action can be damaged tightness of the mattress. According to EN 1865-1:2010 mattress shall have welded seams to prevent the ingress of fluids and infection. We would like to suggest to use separate carry sheet with 6 or 8 handles (3 handles on each longitude side, and 1 handle on each end).
Răspuns (27 apr 2022, 10:05):
Salteaua reutilizabilă pentru targa principală va corespunde cerințelor caietului de sarcini, fiind folosită doar în cazuri excepționale la transferul pacientului critic de pe targa din autosanitară pe targa unităților primiri urgente din spital, în alte cazuri va fi folosită salteaua de transfer care este prevăzută să fie în dotare, conform caietului de sarcini.
Data:
22 apr 2022, 16:13
Subiectul întrebării:
Equal opportunities for all European companies
Întrebare:
We would like to kindly ask to ensure equal opportunities for all European companies to participate in this tender and allow to provide offer in English. Due to the reason that this procurement has been published in official ted.europa.eu site and technical specification is available in English, we suppose that a simply technical mistake occurred and in procurement documents left demand that offer shall be provided in official National language only.
Răspuns (28 apr 2022, 14:44):
The award documentation has been modified, bids submitted in English will be accepted.
Data:
22 apr 2022, 16:46
Subiectul întrebării:
Национальные и Международные Стандарты
Întrebare:
На основании каких национальных и международных стандартов, национальных технических регламентов и нормативов, а также технических руководств и общих технических спецификаций, в том числе европейских, разработанных в соответствии с процедурами, адаптированными к потребностям рынка Республики Молдова были определены технические условия (техническая спецификация специального медицинского автотранспорта) данной процедуры закупки?
Răspuns (27 apr 2022, 10:06):
Cerințele tehnice ale transportului sanitar au fost stabilite conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească, iar dotarea autosanitarelor cu dispozitive medicale este în conformitate cu norme minime de dotare a ambulanțelor Serviciului de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească, stabilite conform Anexei nr. 10 la ordinal MSMPS al RM nr. 430 din 03.04.2019.
Data:
22 apr 2022, 16:52
Subiectul întrebării:
Question regarding Automatic defibrillator with monitor defibrillation.
Întrebare:
Required defibrillation – of type BTE (biphasic truncated exponential waveform): According to the European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation “there are two main types of biphasic waveform: the biphasic truncated exponential (BTE) and rectilinear biphasic (RLB). There is no evidence that one biphasic waveform or device is more effective than another.” We would like to notice that according to European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation and 2020 American Heart Association Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care (2020 AHA Guidelines) should be generally described type of defibrillation: Defibrillation – of type Biphasic, impedance compensated rectangular impulse. According to mentioned above we ask to allow to offer devices with both types of defibrillation: biphasic truncated exponential (BTE) and rectilinear biphasic (RLB).
Răspuns (27 apr 2022, 10:06):
Conform caietului de sarcini a fost solicitată defibrilarea de tip BTE (undă exponențială bifazică trunchiată), care este cerința de bază și obligatorie, iar tipul de defibrilare rectiliniu bifazic (RLB) este opțional.
Data:
29 apr 2022, 13:20
Subiectul întrebării:
Question regarding Automatic defibrillator with monitor defibrillation.
Întrebare:
Required defibrillation – of type BTE (biphasic truncated exponential waveform): According to the European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation “there are two main types of biphasic waveform: the biphasic truncated exponential (BTE) and rectilinear biphasic (RLB). There is no evidence that one biphasic waveform or device is more effective than another.” We would like to notice that according to European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation and 2020 American Heart Association Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care (2020 AHA Guidelines) should be generally described type of defibrillation: Defibrillation – of type Biphasic, impedance compensated rectangular impulse. According to mentioned above we ask to allow to offer devices with both types of defibrillation: biphasic truncated exponential (BTE) and rectilinear biphasic (RLB).
Răspuns (3 mai 2022, 13:47):
Conform caietului de sarcini a fost solicitată defibrilarea de tip BTE (undă exponențială bifazică trunchiată), care este cerința de bază și obligatorie, iar tipul de defibrilare rectiliniu bifazic (RLB) este opțional.
Data:
29 apr 2022, 13:43
Subiectul întrebării:
Question regarding changes in engine displacement
Întrebare:
Dear Sirs, Please let me know what caused the change in engine displacement from the original - ,,up to 2200,, cubic centimeters to the range ,,2000 – 2200,, cubic centimeters? I am forced to note that in this class of ambulances, only FORD vehicles correspond to the changed (new) range of engine displacement. And such an adjustment without clear explanations excludes the very possibility of participating in the procurement with offers of cars of other brands. This practice is in conflict with the European Union public procurement policy.
Răspuns (3 mai 2022, 13:47):
În capacitatea cilindrică a motorului cu intervalul ,,2000 – 2200,, cm3 corespund mai multe mărci ale diferitor producători de autospeciale, de exemplu:
1. Mercedes Sprinter
2. VW Crafter
3. Citroen Jumper
4. Ford Transit
5. Fiat Ducato
6. Peugeot Boxer
7. Opel Movano.
Data:
29 apr 2022, 14:17
Subiectul întrebării:
Solicitare privind ajustarea documentelor de atribuire
Întrebare:
Bună ziua! Prin prezenta solicităm respectuos să interveniți pentru a corecta și modifica conținutul documentelor de atribuire publicate de către DVS., deoarece se constată în textul acestora multiple contraziceri și neconformări dintre versiunea engleză și cea publicată în limba de stat. Totodată, se atestă cerințe tehnice în caietul de sarcini din versiunea engleză altele, decît cele prevăzute în Caietului de sarcini din versiunea română. Considerăm că respectivele confuzii sunt de ordin tehnic și nu au aplicare intenționată pentru a deruta participanții în procedura de achiziții publice. Respectiv solicităm să operați modificările de rigoare și să publicați modificările în ordinea procedurală stabilită de legislație. Multumim.
Răspuns (29 apr 2022, 16:42):
Vă rugăm să ne indicați exact care sunt divergențele din caietul de sarcini publicat în limba română și în engleză, pentru a putea corecta cerințele.
Data:
29 apr 2022, 14:20
Subiectul întrebării:
Inquiries concerning Procurement
Întrebare:
Main stretchers. We noticed that there are no any demands about adjustable footrest. According to EN 1865-1:2010 there is requirement “the lying area shall have an adjustable footrest with a minimum length of 900 cm. It shall be possible to raise the leg section (shock position) by at least 150. It shall be possible to maintain the angle of adjustment under all normal conditions of loading and unloading”. Is it missed or you do not require this demand at all?
Răspuns (3 mai 2022, 13:50):
Conform pct. 7.1 al caietului de sarcini sunt prevăzute cerințele: Să respecte cerințele standardului EN 1865-1:2010+A1:2015; Înălțimea reglabilă cu minimum 3 poziții; Poziția Trendelenburg și anti- Trendelenburg (poziția anti-șoc) atunci când căruciorul este pe propriile roți.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK