1
Perioada de actualizare
de la 06.01.2022 21:58
până la 16.01.2022 17:00
2
Propunerea ofertelor
de la 16.01.2022 17:00
până la 19.01.2022 08:00
3
Licitaţie
de la 20.01.2022 13:00
până la 20.01.2022 14:32
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 583 333,33 MDL
Perioada clarificărilor: 6 ian 2022, 21:58 - 16 ian 2022, 17:00
Perioada de depunere a ofertelor: 16 ian 2022, 17:00 - 19 ian 2022, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Produse sanitare, materiale anti-pandemie.
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, bd. Ștefan Cel Mare și Sfânt, nr. 134
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Cristina Coteț
Telefonul de contact
+37367497697
Datele achizitiei
Data publicării
6 ian 2022, 21:44
Data ultimilor modificări
14 ian 2022, 14:46
Achizitii.md ID
21049744
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul 1 Deznfectanți
Buget: 270000.0 MDL
Activ
Lot 4 Înălbitor
Buget: 61000.0 MDL
Activ
Lot 5 Săpun lichid
Buget: 149763.33 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Declaratie Operator Economic
Criterii de eligibilitate
Declaratie Operator Economic
6.01.22 21:58
FORMULARUL F3.9
Criterii de eligibilitate
FORMULARUL F3.9
6.01.22 21:58
Materiale anticovid_Anunt
Criterii de eligibilitate
Materiale anticovid_Anunt
6.01.22 21:58
Formularul F4.1 si F4.2
Specificaţie tehnică
Formularul F4.1 si F4.2
13.01.22 12:05
FORMULARUL OFERTEI F3.1
Specificaţie tehnică
FORMULARUL OFERTEI F3.1
14.01.22 08:14
FORMULARUL OFERTEI F3.1 - V2
Specificaţie tehnică
FORMULARUL OFERTEI F3.1 - V2
14.01.22 14:46
Data:
7 ian 2022, 11:59
Subiectul întrebării:
Lot 1
Întrebare:
Venim cu rugamintea sa separati lotul 1 , Dezinfectant 1L si 5 L
Răspuns (10 ian 2022, 13:41):
Bună ziua, Produsele sunt din aceeași categorie. Totodată vă informăm că separarea pe loturi a dezinfectanților nu este posibilă tehnic. Vă mulțumim pentru interesul față de procedurile noastre. O zi bună!
Lotul 1 Deznfectanți
Data:
10 ian 2022, 09:56
Subiectul întrebării:
Дезинфектант на 1 литр
Întrebare:
на 1 литр помпа , тригер или крышка ?
Răspuns (11 ian 2022, 09:28):
Bună ziua, Operatorul economic poate oferta dezinfectant în ambalaj de 1L cu orice tip închidere. Este important ca oferta să corespundă documentației de atribuire, cantității și bugetului disponibil. Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: cel mai mic preț, cu corespunderea cerințelor față de ofertant și corespunderea tuturor cerințelor tehnice.
Lotul 1 Deznfectanți
Data:
10 ian 2022, 09:57
Subiectul întrebării:
Дезинфектант на 1 литр
Întrebare:
Жидкий или гель? закрываться как должен помпа , тригер или крышка ?
Răspuns (11 ian 2022, 09:30):
Bună ziua, Operatorul economic poate oferta dezinfectant în ambalaj de 1L cu orice tip închidere (produs lichid - revedeti specificația tehnică). Este important ca oferta să corespundă documentației de atribuire, cantității și bugetului disponibil. Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: cel mai mic preț, cu corespunderea cerințelor față de ofertant și corespunderea tuturor cerințelor tehnice.
Data:
11 ian 2022, 10:42
Subiectul întrebării:
Lot 1 Unitate de masura
Întrebare:
8064 de bucati se are in vedere flacoane? Respectiv 2484 flacoane de 5L si 5580 flacoane de 1 L?
Răspuns (11 ian 2022, 11:58):
Buna ziua, Se are in vedere: Dezinfectant in ambalaj de 5L - 2484 bucăți(butelii) Dezinfectant in ambalaj de 1L - 5580 bucăți (butelii) Total 8064 bucăți (butelii).
Data:
11 ian 2022, 13:46
Subiectul întrebării:
criterii de evaluare LOT 1 - amblaj 1 litru
Întrebare:
Buna ziua In specificatiile tehnice prezente in caietul de sarcini, butelia de 1 litru nu este specificata modalitatea de inchidere. Prin urmare aceasta butelie poate fi capac simplu, triger sau pompa (asa cum s-a scris si mai sus). In acelasi moment, in criteriile de evaluare a ofertelor din pct.11 din caietul de sarcini este specificat clar CEL MAI MIC PRET (nespecificand modalitatea si daca se va lua in calcul diferentele descries mai sus). Iar prin raspunsurile DVS, confirmati acest lucru. Prin urmare, in cazul in care se opteaza pentru ofertarea produsului cu capac simplu, cu siguranta acest produs va fi cel mai ieftin, insa procesul de utilizare a acestuia va fi si cu multe pierderi – deci inconvenienta pentru DVS si process de achizitii suplimentare pentru pompe. In schimb daca se oferteaza cu pompa, atunci produsul final e mai scump ca al concurentului si prin urmare poate fi descalificat financiar. Deci care e Solutia finala aleasa ? sau cum vor influienta cele descrise mai sus procesul de alegere a celei mai bune oferte ? Multumesc !
Răspuns (11 ian 2022, 15:23):
Bună ziua, Operatorul economic poate oferta dezinfectant în ambalaj de 1L cu orice tip închidere. Este important ca oferta să corespundă documentației de atribuire, cantității și bugetului disponibil. Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: cel mai mic preț, cu corespunderea cerințelor față de ofertant și corespunderea tuturor cerințelor tehnice.
Data:
12 ian 2022, 15:26
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Valoarea estimativa a sapunului lichid de 5 L este foarte mica, revizuiti va rog!
Răspuns (12 ian 2022, 16:53):
Bună ziua, Vă aducem la cunoștință că bugetul a fost stabilit în baza studiului prețurilor de piață pentru sapunul lichid de 5L.
Data:
12 ian 2022, 15:48
Subiectul întrebării:
Cerințe de calificare
Întrebare:
Conform Articolului 65 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, la al. 4 este prevăzut că ”Prezentarea ofertei presupune depunerea într-un set comun a propunerii tehnice, a propunerii financiare, a DUAE și, după caz, a garanției pentru ofertă”. Autoritatea contractantă solicită în schimb o serie de acte care se contraczic între ele. În anunțul de participare tipul procedurii de achiziție este Cererea ofertelor de preț. Conform informației plasate pe platforma electronică aceasta figurează ca procedura cu costuri mici adică de mică valoare. Conform Legii sus citate, la atr. 2 al. 1 lita) dar și la art. 57, autoritatea contractantă poate atribui contracte de achiziţii publice de bunuri prin cererea ofertelor de preţuri, cu condiţia ca valoarea estimată a achiziţiei este între 200 000 – 800 000 lei. Prin urmare autoritatea contractantă trebuie să ajusteze tipul procedurii de achiziție. În aceeași ordine de idei, vă informăm că prin ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15-09-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii, a fost aprobată noua documentație pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii. Astfel, autorităţile contractante sunt obligate să iniţieze şi să desfăşoare procedurile de achiziţii de bunuri și servicii conform Documentaţiei standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri și servicii noi. Autoritatea contractantă a solicitat prezentarea formulareor abrogate. În contextul celor expuse, întru evitarea contestării procedurii date, solicităm efectuarea modificărilor de rigoare și aducerea procedurii de achiziție în cadrul legal. Contam pe receptivitatea instituției!
Răspuns (12 ian 2022, 16:51):
Bună ziua, În conformitate cu Legea nr. 131/2015, art.5 „Excepţii” alineatul 1 litera a) “Prevederile prezentei legi nu se aplică contractelor de achiziții publice atribuite de autorităţile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al SERVICIILOR POȘTALE şi care se înscriu în cadrul acestor activități, acestea fiind reglementate de alte acte normative de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale; Procedura dată de achiziție este aplicată sub incidența actului normativ: Hotărârea de Guvern Nr. 351 din 10-06-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor la întreprinderea de stat. Astfel, conform HG351/2020 art. 66 În anunțul publicat urmează a fi specificat în mod obligatoriu termenul până când urmează a fi prezentate ofertele pe marginea achiziției desfășurate. Astfel, grupul de lucru va asigura publicarea invitației de participare în așa mod încât până la termenul-limită de prezentare a ofertelor să existe un termen de cel puțin 5 zile lucrătoare pentru procedura „Achiziții prin cererea ofertelor de prețuri”. Totodată, vă informăm că plaftorma M-Tender nu este adaptată integral după cerințele actului normativ menționat supra, iar aplicarea procedurii de “Cerere a ofertelor de prețuri” pe plaftorma M-Tender impune setarea obligatorie a 11 zile minim de derulare a procedurii, ceea ce depășește dublu termenii admiși de actele normative de care ne conducem. Soluția tehnică de a seta termenul prevăzut de legislație în cazul dat este aplicarea procedurii de achiziție de valoare mică pe M-Tender. Suplimentar, vă comunicăm că, sub titlul invitației de participare a fost menționat actul legislativ care guvernează această procedură de achiziție.
Data:
12 ian 2022, 21:39
Subiectul întrebării:
formularele ofertei
Întrebare:
Conform ordinului Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15-09-2021 formularele solicitate de DVS la pct. 1-3 au fost anulate. Fie modificați cerința data cu formularele noi, fie excludețile.
Răspuns (13 ian 2022, 09:23):
Bună ziua, Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15-09-2021 a fost aprobat "În scopul asigurării aplicării unei metodologii unice privind procedurile de achiziţii publice de bunuri și servicii, în temeiul art. 50 din LEGEA NR. 131/2015 PRIVIND ACHIZIŢIILE PUBLICE". În conformitate cu Legea nr. 131/2015, art.5 „Excepţii” alineatul 1 litera a) “Prevederile prezentei legi nu se aplică contractelor de achiziții publice atribuite de autorităţile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al SERVICIILOR POȘTALE şi care se înscriu în cadrul acestor activități, acestea fiind reglementate de alte acte normative de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale; Astfel, entitățile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al SERVICIILOR POȘTALE şi care se înscriu în cadrul acestor activități pot utiliza ca suport anexele din Documentațiile standard pentru realizarea achizițiilor publice, aprobate de către Ministerul Finanțelor. Totodată entitatea contractantă poate modifica anexele din Documentațiile standard pentru realizarea achizițiilor publice în dependență de complexitatea procedurii de atribuire și de necesitățile entității. Prin urmare, în cadrul acestei proceduri de achiziție vor fi utilizate formularele indicate în documentația de atribuire.
Data:
13 ian 2022, 09:14
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Doriti sapun lichid cu glicerina cu parfum la o valoare asa estimativa de mica, daca asa a afost aprobat bugetul inseamna ca micsorati din cantitate
Răspuns (13 ian 2022, 09:51):
Bună ziua, Vă aducem la cunoștință că bugetul a fost stabilit în baza studiului prețurilor de piață pentru sapunul lichid de 5L (inclusiv în baza caracteristicilor solicitate în specificația tehnică).
Data:
13 ian 2022, 11:18
Subiectul întrebării:
Documentatia
Întrebare:
Buna ziua ,faceti va rog cunostinta cu documentatia obligatorie noua care au intrat in vigoare vin anul 2021 -la dumneavoastrea toate documentele solicitate sunt vechi care nu au valoare legala.Pe platforma agentiei le gasiti pe celea noi. Astfel achizitia v-a fi la solicitarea participantilor contestata si anulata.
Răspuns (13 ian 2022, 12:12):
Buna ziua, Vă rugăm să revedeti raspunsul din data de 12.01.2022 ora 16:51. Menționăm repetat că Legea 131/2015. NU SE APLICĂ contractelor de achiziţii publice atribuite de autorităţile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale şi care se înscriu în cadrul acestor activităţi, ACESTEA FIIND REGLEMENTATE DE ALTE ACTE NORMATIVE de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale Astfel, entitățile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al SERVICIILOR POȘTALE şi care se înscriu în cadrul acestor activități pot utiliza ca suport anexele din Documentațiile standard pentru realizarea achizițiilor publice, aprobate de către Ministerul Finanțelor. Totodată entitatea contractantă poate modifica anexele din Documentațiile standard pentru realizarea achizițiilor publice în dependență de complexitatea procedurii de atribuire și de necesitățile entității.
Data:
13 ian 2022, 11:29
Subiectul întrebării:
Tipul procedurii
Întrebare:
La asa suma tipul procedurii nu pate fi Achizitii costuri mici.Este ori COP ori Licitatie deschisa.
Răspuns (13 ian 2022, 11:38):
Buna ziua, Vă rugăm să revedeti raspunsul din data de 12.01.2022 ora 16:51. În titlul invitației de participare a fost menționat tipul procedurii de achiziție (COP) și actul legislativ care guvernează această procedură.
Data:
13 ian 2022, 12:00
Subiectul întrebării:
Tipul procedurii
Întrebare:
Dumneavoastra duceti in eroare si ofertantii si dupa si Agentia contestatiilor daca COP il camuflati sub Achizitii costuri mici.Sunt alte cerinte ,alte documentatii si alte cerinte dupa ce se petrece licitatia.Legile achizitiilor publice sunt unice pentru toti.Va rugam sa faceti schimbari si la tipul procedurii si in documentatie .
Răspuns (13 ian 2022, 12:16):
Bună ziua, Vă rugăm sp revedeți răspunsul din data 12.01.2022 ora 16:51. Totodată, Vă comunicăm că, în titlul invitației de participare este menționat tipul procedurii de achiziție (COP) și actul legislativ care guvernează această procedură. Astfel, conform HG351/2020 art. 66 "În anunțul publicat urmează a fi specificat în mod obligatoriu termenul până când urmează a fi prezentate ofertele pe marginea achiziției desfășurate. Astfel, grupul de lucru va asigura publicarea invitației de participare în așa mod încât până la termenul-limită de prezentare a ofertelor să existe un termen de cel puțin 5 zile lucrătoare pentru procedura „Achiziții prin cererea ofertelor de prețuri”. Totodată, Vă informăm că plaftorma M-TENDER NU ESTE ADAPTATĂ INTEGRAL DUPĂ CERINȚELE ACTULUI NORMATIV MENȚIONAT SUPRA, iar aplicarea procedurii de “Cerere a ofertelor de prețuri” pe plaftorma M-Tender impune setarea obligatorie a 11 zile minim de derulare a procedurii, ceea ce depășește dublu termenii admiși de actele normative de care ne conducem. Soluția tehnică de a seta termenul prevăzut de legislație (HG 351) în cazul dat este aplicarea procedurii de achiziție de valoare mică pe M-Tender.
Data:
13 ian 2022, 12:32
Subiectul întrebării:
Tipul procedurii
Întrebare:
M-Tender exista din 2017 si toti pina acum se conformau legilor achizitiilor publice .La dumneavoastra exista alte acte normative? Participati primul an pe platforme oficiale si din start cu incalcari majore COP de aceea si au alti termeni pentru a clarifica toate intribarile si documentele.Pentru COP ca document obligatoriu se cere DUAE -un document adoptat si perfectat de catre AGENTIA SERVICII PUBLICE.Documentele solicitate de dumneavoastra ca 3.9/4.1/4.2 nu exista .Sunt Anexe 7/8/22/23.Aici puteti face cunostinta ce documente sunt solicitate si ce fel de modele pentru ce fel de Tipuri de procedurihttps://tender.gov.md/ro/documente/modele-de-documente-achizitii-publice.Va rugam sa va conformati Legilor si documentelor si sa faceti schimbarile cuvinite.
Răspuns (13 ian 2022, 12:53):
Bună ziua, Vă rugăm sa revedeți răspunsul din data 12.01.2022 ora 16:51.
Data:
13 ian 2022, 12:48
Subiectul întrebării:
Tipul procedurii
Întrebare:
Dumneavoastra tot motivati ca legea NU SE APLICĂ contractelor de achiziţii publice atribuite de autorităţile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale şi care se înscriu în cadrul acestor activităţi,Atunci avem o intrebare catre Dumneavoastra REGIA TRANSPORT ELECTRIC Î.M. care participa de multi ani oficial pe platforma la achizitii ,din ce domeniul face parte? La licitatie de 525000,00 lei au tipul de procedura Licitatie deschisa si se conformeaza legilor achizitilor publice ocds-b3wdp1-MD-1641984061566.Dar din practica de 4 ani de participare la licitatii pe platforme nu am intilnit sa fie scris tipul procedurii pe platforma Achizitii costuri mici dar pe anunt COP.Va rugam sa faceti schimbari.
Răspuns (13 ian 2022, 18:06):
Bună ziua, Vă comunicăm că, în titlul invitației de participare este menționat tipul procedurii de achiziție (COP) și actul legislativ care guvernează această procedură. Vă informăm că plaftorma M-TENDER NU ESTE ADAPTATĂ INTEGRAL DUPĂ CERINȚELE ACTULUI NORMATIV MENȚIONAT SUPRA, iar aplicarea procedurii de “Cerere a ofertelor de prețuri” pe plaftorma M-Tender impune setarea obligatorie a 11 zile minim de derulare a procedurii, ceea ce depășește dublu termenii admiși de actele normative de care ne conducem. Soluția tehnică de a seta termenul prevăzut de legislație (HG 351) în cazul dat este aplicarea procedurii de achiziție de valoare mică pe M-Tender. La consultarea serviciului suportului tehnic la platforma E-Licitatie si reprezentanților MF ne-a fost recomandată aplicarea procedurii tehnice de Achizitie de valoare mică cu indicarea in documentatia de atribuire a procedurii corespunzătoare. Conform HG351/2020, termenii minimi de desfășurare a procedurii sunt respectați!!! Utilizarea DUAE NU ESTE OBLIGATORIE pentru autorităţile contractante care îşi desfăşoară activitatea în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al SERVICIILOR POȘTALE şi care se înscriu în cadrul acestor activități, acestea fiind reglementate de alte acte normative de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor în sectorul energetic, al apei, al transporturilor şi al serviciilor poştale;
Data:
13 ian 2022, 22:48
Subiectul întrebării:
Tipul documentelor
Întrebare:
Tipul documentelor pe care solicitați nu exista la moment la proceduri de Achizitii publice. Nu exista documente 3.1/3.9/4.2 și 4.1 Sunt anexe 7/8/22 și 23.
Răspuns (14 ian 2022, 08:17):
Vedeti documentele atasate.
Data:
14 ian 2022, 11:42
Subiectul întrebării:
garantie
Întrebare:
In anunțul de participare autoritatea contractantă nu solicită garanție pentru oferta sau garanție de buna execuție. Conform formularului solicitat F3.1. operatorul economic se obligă sa obțină o Garanţie de bună execuţie în conformitate cu FDA6, pentru executarea corespunzătoare a contractului de achiziţie publică. Același FDA la care se face referire, stipuleaza ca nu trebuie sa existe discrepanțe între documentația de licitație. Prin urmare, suntem puși in situația cind cerințele nu sunt clar expuse, iar autoritatea contractantă foloseste prevederile legislației după bunul plac. Formularele noi nu sunt puse în aplicare, (am vazut și motivarea) pe cind se aplica cele abrogate, care provoaca confuzie. Intervenim cu solicitarea de a ne explica, cum procedam noi, operatorii economici în situația descrisă? Odată ce nu se cere sa prezentam garanția de buna execuție, ca cerință obligatorie, pentru ce ne obligam noi la prezentarea acesteea prin semnarea formularului F3.1? VA mulțumesc anticipat!
Răspuns (14 ian 2022, 14:49):
Buna ziua, Revedeti utlima varianta a fomularului ofertei.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.