Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 1 333 333,33 MDL
Perioada clarificărilor: 18 nov 2021, 13:37 - 29 nov 2021, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor: 29 nov 2021, 14:00 - 6 dec 2021, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de furnizare a energiei electrice pentru anul 2022, conform cerințelor din caietul de sarcini.
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Constantin Tănase, 7
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Adrian Andrievschi
Telefonul de contact
022 26 25 36
Datele achizitiei
Data publicării
18 nov 2021, 13:37
Data ultimilor modificări
6 dec 2021, 14:00
Achizitii.md ID
21047075
CPV
65300000-6 - Distribuţie de energie electrică şi servicii conexe
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Data:
19 nov 2021, 08:39
Subiectul întrebării:
Lacune in legislatie
Întrebare:
Intrarea in vigoare a regulilor pietei este aminata pina la 1.01.22, faptul dat pune in dificultate participarea intreprinderilor din paita libera. Careeste sensul licitatiei daca in ea pot participa nuami intreprinderile reglementate care detin tarif reglementat? Acerste intrerpinderi nu pot oferi un tarif mai jos decit cel reglementat
Răspuns (22 nov 2021, 12:11):
Ținând cont că pe piață există mai mulți operatori economici licențiați pentru prestarea serviciilor similare obiectului contractului, autoritatea contractantă este obligată să se conformeze cerințelor Legii nr. 131 privind achizițiile publice și anume să organizeze și să desfășoare o procedură de achiziție publică prevăzută de Legea sus menționată.
Data:
19 nov 2021, 08:41
Subiectul întrebării:
Numarul mare de acte solicitate
Întrebare:
Care este motivul solicitarii asa un numar de acte: Formularul DUAE; Declarația privind confirmarea beneficiarului efectiv; Raportul financiar pentru ultimul an de activitate; Certificatul de efectuare sistematică a plății impozitelor eliberat de Inspectoratul Fiscal; Declarația privind lista principalelor lucrări/prestări efectuate în ultimele 3 ani; Declarația de neimplicare în practicile frauduloase și de corupere; Declarația privind excludere privind procedura de atribuire ce vin în aplicarea art. 18 din Legea nr. 131 din 03.07.2015; Licența. Nu era suficient: Licenta si Oferta - furnizorii care prestează servicii de furnizare a energiei electrice activează în baza licenței emise de către ANRE, activitatea cărora este legiferată de legislația din domeniu
Răspuns (22 nov 2021, 12:18):
Documentele obligatorii la depunerea ofertei și cerințele minime de calificare sunt prevăzute de Legea nr. 131 privind achizițiile publice. La desfășurarea procedurii în cauză, grupul de lucru pentru achiziții a optat pentru cerințe minime de calificare care constau în prezentarea unui număr minim de documente ce urmează a fi prezentate de operatorii economici.
Data:
19 nov 2021, 08:43
Subiectul întrebării:
Procedura complicata
Întrebare:
Dvs ca Ministerul Finantelor sunteti promotorul in domeniu - de ce procedura este asa de complexa nu era suficent numai Licenta si Oferta. Serviciul de furnizare a energie electrice nu poate fi comparat cu alt tip de servicii.
Răspuns (22 nov 2021, 12:20):
Condițiile prezentării ofertei și cerințele minime de calificare sunt prevăzute de Legea nr. 131 privind achizițiile publice.
Data:
22 nov 2021, 16:54
Subiectul întrebării:
Oferta de pret
Întrebare:
Se va accepta oferta in forma de discaunt de la tarif reglementat aprobat de ANRE? Este evident că în caz de crestere a tarifului reglementat pe parcursul anului 2022 acest aspect automat va duce si cresterea tarifului pentru Dvs. Acest lucru va semnifica automat devierea de la bugetul initial planificat in licitatie. Corespunde aceasta prevedere exigenților urmărite de Dvs
Răspuns (23 nov 2021, 09:26):
Oferta de preț urmează a fi calculată și prezentată conform cerințelor expuse în caietul de sarcini. În cazul în care, pe parcursul derulării contractului apar modificări, acestea vor fi efectuate în limitele prevăzute de lege.
Data:
23 nov 2021, 09:56
Subiectul întrebării:
Oferta de pret
Întrebare:
Logic din motiv ca este licitatie pe un termen de 1 an, pretul oferit trebuie sa fie valabil pentru toata perioada contractuala si nici decum sa fie facuta referinta la tarif reglementat. Ce fel de piata liberalizata este daca sa face referinta la tarif reglementat si Dvs ca agent economic nu aveti certidudine.
Răspuns (24 nov 2021, 17:23):
Modalitatea de calculare a prețului ce urmează a fi inclus în ofertă, inclusiv valabilitatea prețului ofertat sunt descrise la pct. 20 și 21 din caietul de sarcini.
Data:
29 nov 2021, 09:55
Subiectul întrebării:
Perioada contractului
Întrebare:
Scopul licitatie obtinerea unui pret mai bun decit cel existent pentru intreaga perioada contractuala. Care vor fi actiunile Dvs in caz daca pe parcursul anului pretul va creste din diferite motive: a crescut pret de referinta la intreprinderile reglementate sau alte componenente din tarif (tarif la transport, furnizor central, alte) - veti coordona cresterea tarifului sau va veti baza pe prevederile contractuale, avind ca rezerva si aplicarea garantiei de buna executie?
Răspuns (29 nov 2021, 12:55):
Formarea prețului ofertei/contractului este descrisă la pct. 20 din caietul de sarcini. Modalitățile de modificare a prețului contractului sunt descrise la pct. 21 din caietul de sarcini. Garanția de bună execuție se constituie la momentul încheierii contractului și va constitui 0,5% din suma contractului atribuit fără TVA.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.