1
Perioada de actualizare
de la 25.10.2021 11:13
până la 04.11.2021 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 04.11.2021 09:00
până la 15.11.2021 11:30
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 6 442 590,60 MDL
Perioada clarificărilor: 25 oct 2021, 11:13 - 4 nov 2021, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 nov 2021, 9:00 - 15 nov 2021, 11:30

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

„Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – Rețele de alimentare cu apă în s. Brăila”

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ilie Leahu
Telefonul de contact
022381255 022383525
Datele achizitiei
Data publicării
25 oct 2021, 11:13
Data ultimilor modificări
1 nov 2021, 16:40
Achizitii.md ID
21045821
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0.doc
Documentele la ofertă
-
25.10.21 11:15
img_0004.pdf img_0004.pdf
Documentele la ofertă
Anunț de participare
29.10.21 16:52
apeduct braila proiect.pdf apeduct braila proiect.pdf
Documentele la ofertă
Proiect
1.11.21 09:40
Data:
27 oct 2021, 18:33
Subiectul întrebării:
Elaborarea PEL
Întrebare:
Buna ziua Va rugam sa concretizati cerinta indicata la pct. 15 (11) din Anuntul de Participare, si anume prezentarea PEL in termen de 15 zile din data semnarii contractului?
Răspuns (28 oct 2021, 14:07):
PEL se face de către antreprenorul care semnează contractul. PEL este organizarea de șantier elaborat de către antreprenor în dependenta de citi oameni o sa fie antrenați în executarea lucrărilor și ce utilaje/numărul utilajelor care vor fi folosite. Antreprenorul va elabora și graficul de execuție.
Data:
27 oct 2021, 18:49
Subiectul întrebării:
Utilaje, instalatii, echipamente tehnice de care poate dispune operatorul economic.
Întrebare:
Buna ziua pct.16 (7) din Anexa 2 la Documentatia Standart, se solicita ca cerinta obligatorie prezentarea "Declaraţie referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de lucrări sau servicii de proiectare și de lucrări, conform anexei nr. 14". Va rugam clarificati sintagma DE CARE POATE DISPUNE OPERATORUL atita timp cit in anexa nr. 14 nu se regaseste nici un utilaj sau alt echipament. Multumim
Răspuns (28 oct 2021, 09:04):
Buna ziua, anexa nr. 14 o completați în depedență de ce utilaje, instalații și echipamente dispuneți dvs pentru îndeplinirea contractului, desigur, având în vedere lista de lucrări pe care urmează să o executați. Autoritatea contractantă nu vă cunoaște capacitatea dvs tehnică pentru a indica un anumit utilaj/echipament în anexa 14.
Data:
27 oct 2021, 20:14
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Anexa 15, DECLARAŢIE privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului: solicitarea ca ofertantul sa aiba persoana in calitate de arhitector sef Concretizati functiile si necesitatea ARHITECTORULUI SEF tinind cont ca se liciteaza un contract de lucrari?
Răspuns (28 oct 2021, 09:09):
Desigur ca nu se solicita arhitect șef. Anexa 15 se ajustează conform tipului de contract. Oricum pentru claritate, vom exclude aceasta sintagmă din compartimentul respectiv.
Data:
28 oct 2021, 11:40
Subiectul întrebării:
Documentatia de proiect
Întrebare:
Tinind cont de situatia pandemica din tara, declararea situatiei de urgenta in domeniul sanatatii si in scopul limitarii intilnirilor, va rugam respectuos sa incarcati pe platform si proiectul tehnic.
Răspuns (1 nov 2021, 09:41):
Buna ziua, proiectul a fost plasat pe platforma.
Data:
28 oct 2021, 12:01
Subiectul întrebării:
Certificate de conformitate
Întrebare:
pct. 16 (9), Anexa 2 a Documentatiei de licitatie: se solicita prezentarea certificatelor de conformitate a materialelor utilizate la executarea contractului. Tinind cont ca e o cerinta obligatorie, Va rrugam sa precizati/concretizati ce fel de certificate de conformitate se solicita? Certificatele urmeaza sa confirme CONFORMITATEA materialelor cu anumite cerinte specifice aplicabile (art. 2 Legea nr. 235 din 01/12/2011). Va rugam sa precizati care sunt acestea?
Răspuns (3 nov 2021, 08:50):
Buna ziua, dvs prezentati certificate de conformitate eliberate de către organele specializate în certificarea materialelor menționate.
Data:
28 oct 2021, 13:37
Subiectul întrebării:
termenul de garantie a lucrarilor
Întrebare:
In DL se solicita ca termenul de garantie a lucrarilor sa fie de minim 5 ani. Va rugam sa specificati cum urmeaza a fi dovedit acest fapt?
Răspuns (28 oct 2021, 14:09):
Printr-o declarație a operatorului economic ofertant, semnată electronic de către administrator/persoana împuternicită în modul corespunzător.
Data:
28 oct 2021, 16:22
Subiectul întrebării:
Elaborarea PEL
Întrebare:
PEL se face de către antreprenorul care semnează contractul. PEL este organizarea de șantier elaborat de către antreprenor în dependenta de citi oameni o sa fie antrenați în executarea lucrărilor și ce utilaje/numărul utilajelor care vor fi folosite. Antreprenorul va elabora și graficul de execuție. Ceea ce descieti in raspuns se numeste POE - Proiect de Organizare a executiei, altfel numit POS, in care se specifica numarul persoanelor antrenate in executarea lucrarilor, tipul utilajelor si numarul acestora, metodele de lucru si graficul de excutie, etc (art 47 (b) HG361 din 25/06/1996). In documentatia de licitatie cit si in listele cu cantitati se solicita ca cerinta obligatorie prezentarea Proiectul de Executie a Lucrarilor (PEL) in maxim 15 zile de la momentul semnarii contractului. Acest document se elaboreaza si se intocmeste pe perioada de executie a lucrarilor si este definitivat dupa finalizarea lucrarilor cu prezentarea comisiei de receptie la terminarea lucrrailor. Sunt doua documente complet diferite. Este irelevant ca sa se solicite prezentarea documentului respectiv la inceputul lucrarilor cind acesta reflecta insusi executarea de facto a lucrarii. Anume din acest motiv a si fost pusa intrebarea. In scopul elaborarii unei oferte corecte si desigur ca dvs sa obtineti oferte pe masura asteptarilor si corespunzatoare, va rugam sa clarificati ce inlcude pozitia nr.2 din devizul "schema de executie, ......"?
Răspuns (1 nov 2021, 09:42):
Buna ziua, cerința respectiva a fost exclusă din documentația de atribuire.
Data:
29 oct 2021, 11:58
Subiectul întrebării:
Garantia de participare
Întrebare:
Va rugam sa specificati forma garanției de participare sau daca exista alte conditii fata de aceasta. Va multumim.
Răspuns (29 oct 2021, 16:51):
Buna ziua, dacă vă referinți la garanția pentru ofertă, atunci urmează să o prezentați sub forma garanției bancare
Data:
1 nov 2021, 10:30
Subiectul întrebării:
Documentaia de proiect
Întrebare:
Proiectul a fost incarcat. Multumesc. pentru a pregati o oferta cit mai corecta, atasati si Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari, descifrat (publicarea descifrata a consumului de resurse aferent fiecarei norme de deviz), obligatiune asumata de Beneficiar.
Răspuns (1 nov 2021, 16:40):
Am plasat pe platforma si formularul prenotat.
Data:
1 nov 2021, 15:42
Subiectul întrebării:
documentatia de licitatie
Întrebare:
anexa 2 16 (8) din documentatia de licitatie: va rog clarificati, la ce va referiti cind se solicita "procesele verbale sa fie însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului"?
Răspuns (3 nov 2021, 13:13):
Buna ziua, nu se solicita exhaustiv aceste documente. Este o soluție alternativă în demonstrarea experienței minime a ofertantului. În cazul în care doriți să faceți dovada experienței minime prin prezentarea ”procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului”, atunci interpretăm aceste din urmă acte ca fiind documente emise de către beneficiari (declarații, dispoziții, confirmari ș.a), care ar adeveri executarea lucrărilor de către dvs cu respectarea tuturor cerințelor și normelor înaintate.
Data:
1 nov 2021, 15:50
Subiectul întrebării:
laborator acreditat
Întrebare:
Laboratorul acreditat pentru testarea cordoanelor de sudura produse in urma sudarii cap la cap a conductelor si a fitingurilor din PEID in conformiatte cu noram AcA10. Norma data se referea doar la sudura cap la cap nu si la fitinguri: Montarea in pamint a tevilor din polietilena de presiune, de inalta densitate, destinate alimentarilor cu apa, asamblate prin sudura cap la cap, conform normativului I-6-PE, avind diametrul de 110-140 mm. Va rugam sa precizati cum urmeaza sa fie verificate sudurile executate cu ajutorul fitingurilor din PEID?
Răspuns (3 nov 2021, 08:44):
Dacă vorbim de suduri electrosudabile, nu se supun verificarii. Se verifica numai coroanele de sudura, produse în urma sudurii cap cap.
Data:
3 nov 2021, 16:29
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Continutul actelor Difera la lista cu cantitățile de lucrări, apeduct și documentația standart 29.10.2021 - dupa ce ne orientam?
Răspuns (3 nov 2021, 21:47):
Sunt formulare diferite. Dacă le examinați atent atunci veți observa că ele conțin aceleași lucrări.
Data:
4 nov 2021, 07:45
Subiectul întrebării:
intrebari pe proiect
Întrebare:
Rugam sa ne ajutati sa intelegem, cum e posibil ca la intersectia retelelor de apa cu drumul regional G71 sa nu fie prevazute montarea tuburilor de protectie? Fiind un nod destul de important proiectul nu prevede nici un detaliul la acest subiect Rugam sa fie facute publice si Prescriptiile Tehnice eliberate de catre SA Administratia de Stat a Drumurilor.
Răspuns (4 nov 2021, 08:13):
La elaborarea ofertei de preț, va rugam sa folosiți cantitățile prezentate în formularul nr.1, care a fost supus verificării de către verificatori atestați.
Data:
4 nov 2021, 08:15
Subiectul întrebării:
Răspuns (3 nov 2021, 21:47):
Întrebare:
Sunt formulare diferite. Dacă le examinați atent atunci veți observa că ele conțin aceleași lucrări. - si totusi dupa ce ne orientam? (ele difera la continut si specificatii)
Răspuns (4 nov 2021, 08:27):
Folosiți formularul nr.1 desfășurat.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.