Selectaţi tipul procedurii
21041494
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
1 753 066,67 MDL
Perioada clarificărilor:
5 iul 2021, 14:02 - 12 aug 2021, 15:50
Perioada de depunere a ofertelor:
12 aug 2021, 15:50 - 20 aug 2021, 10:55
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
(repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)”
Informația despre anulare
Motivul anulării
Conform deciziei ANSC nr.03D-720-21 din 15.10.2021, Grupul de lucru a parcurs la reevaluarea ofertei S.C."NetSistem" S.R.L. În cadrul ședinței online organizate de ANSC, s-a constatat faptul că ofertantul a prezentat oferta și clarificările pentru ofertă incomplete și, în mare măsură, declarative, lipsite de documente confirmative. (Detalii în decizia ANSC nr.03D-720-21 din 15.10.2021)
În scopul confirmării cerințelor tehnice pentru corpuri de iluminat și stîlpi, stabilite în Caietul de sarcini, prin scrisoarea nr.10-13/108 din 19.10.2021 au fost solicitate repetat documentele confirmative specificate la pct.2, 3 și 4 în Caietul de sarcini. Prin solicitarea nr.05-10 din 20.10.2021, S.C."NetSistem" S.R.L. a cerut prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile. Prin scrisoarea nr. 10-13/110 din 21.10.2021, grupul de lucru a adus la cunoștință că urmează să fie reevaluată oferta desemnată cîștigătoare și să fie luată o decizie în maxim 10 zile (pînă pe 25 octombrie 2021).
Grupul de lucru urmează să dispună de timp suficient pentru examinarea documentelor, din acest motiv este în imposibilitate de a satisface cererea, or, informația este solicitată repetat și OE a dispus de timp suficient pentru a pregăti toate documentele, declarațiile, certificatele. Amintim că primele clarificări au fost solicitate pe data de 07.09.2021 prin scrisoarea nr. 10-13/78, pentru care a fost solicitată și satisfăcută prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor.
Totodată, pe data de 4 octombrie 2021, a avut loc ședința online la ANSC. Din dezbaterile care s-au desfășurat reieșea clar că există posibilitatea de admitere a contestației cu reevaluarea ofertelor, respectiv vor fi solicitate clarificări suplimentare. Pe lîngă aceasta, în DUAE și în Anunțul de participare la procedura în cauză, la pct.40 sbpct.3 este prevăzut:
3. Agenții economici vor furniza formularele, certificatele, avizele și alte documente indicate în anunțul de participare și în DUAE în termen de 1 zi din data solicitării acestora de către autoritatea contractantă.
Prin cererea de participare (anexa nr.7 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021) la procedură S.C."NetSistem" S.R.L. și-a exprimat interesul de a participa la procedură, în calitate de ofertant/candidat, neavînd obiecții la documentația de atribuire.
Prin urmare, din motivele expuse supra, grupul de lucru și-a exprimat imposibilitatea de a satisface cererea de prelungire a termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile.
Oferta S.C."NetSistem" S.R.L este neconformă.
În aceste circumstanțe, s-a parcurs la examinarea și evaluarea ofertei SRL ”Zepto”. În urma analizei devizelor și a documentelor de calificare, s-a constatat că nu au fost prezentate Avizul Agenției Supraveghere Tehnică și Dovada înregistrării în „Lista producătorilor” de produse supuse reglementărilor de responsabilitate extinsă a producătorilor, deținută de Agenția de Mediu prin intermediul unui subsistem informațional parte integrată a Sistemului informațional automatizat „Managementul deșeurilor” (https://siamd.gov.md/portal/deee.html). De asemenea, a apărut necesitatea de a actualiza certificatul de atestare tehnico-profesională și legitimația pentru diriginte de șantier – valabile pînă la 28.09.2021.
SRL ”Zepto” a prezentat avizul AST și documentele actualizate pentru diriginte de șantier, dar nu a prezentat numărul de înregistrare în listă nici al SRL ”Zepto”, nici al companiei ”Comelec Lux” SRL, reprezentant oficial al corporației «Schreder Group G.I.E.», lider mondial în domeniul iluminatului exterior. SRL ”Zepto” face referire la certificatul de management al deșeurilor deținut de producător. Cele expuse nu corespund cerinței de calificare și contravin prevederilor legale din HG 212/2018 din 07.03.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, potrivit pct. 52 din Regulament, de la 1 ianuarie 2019, pot introduce pe piață EEE numai producătorii înregistrați în „Lista producătorilor”, iar nerespectarea prevederilor Regulamentului de către cei implicați în ciclul de viață a EEE (producători, importatori, consumatori) constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor art. 154 din Codul Contravențional al Republicii Moldova. Oferta SRL ”Zepto” este inacceptabilă.
În temeiul art.71 alin. (1) lit.d) din Legea 131/2015, procedura este anulată din motivul că au fost depuse numai oferte inacceptabile și neconforme.
În scopul confirmării cerințelor tehnice pentru corpuri de iluminat și stîlpi, stabilite în Caietul de sarcini, prin scrisoarea nr.10-13/108 din 19.10.2021 au fost solicitate repetat documentele confirmative specificate la pct.2, 3 și 4 în Caietul de sarcini. Prin solicitarea nr.05-10 din 20.10.2021, S.C."NetSistem" S.R.L. a cerut prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile. Prin scrisoarea nr. 10-13/110 din 21.10.2021, grupul de lucru a adus la cunoștință că urmează să fie reevaluată oferta desemnată cîștigătoare și să fie luată o decizie în maxim 10 zile (pînă pe 25 octombrie 2021).
Grupul de lucru urmează să dispună de timp suficient pentru examinarea documentelor, din acest motiv este în imposibilitate de a satisface cererea, or, informația este solicitată repetat și OE a dispus de timp suficient pentru a pregăti toate documentele, declarațiile, certificatele. Amintim că primele clarificări au fost solicitate pe data de 07.09.2021 prin scrisoarea nr. 10-13/78, pentru care a fost solicitată și satisfăcută prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor.
Totodată, pe data de 4 octombrie 2021, a avut loc ședința online la ANSC. Din dezbaterile care s-au desfășurat reieșea clar că există posibilitatea de admitere a contestației cu reevaluarea ofertelor, respectiv vor fi solicitate clarificări suplimentare. Pe lîngă aceasta, în DUAE și în Anunțul de participare la procedura în cauză, la pct.40 sbpct.3 este prevăzut:
3. Agenții economici vor furniza formularele, certificatele, avizele și alte documente indicate în anunțul de participare și în DUAE în termen de 1 zi din data solicitării acestora de către autoritatea contractantă.
Prin cererea de participare (anexa nr.7 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021) la procedură S.C."NetSistem" S.R.L. și-a exprimat interesul de a participa la procedură, în calitate de ofertant/candidat, neavînd obiecții la documentația de atribuire.
Prin urmare, din motivele expuse supra, grupul de lucru și-a exprimat imposibilitatea de a satisface cererea de prelungire a termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile.
Oferta S.C."NetSistem" S.R.L este neconformă.
În aceste circumstanțe, s-a parcurs la examinarea și evaluarea ofertei SRL ”Zepto”. În urma analizei devizelor și a documentelor de calificare, s-a constatat că nu au fost prezentate Avizul Agenției Supraveghere Tehnică și Dovada înregistrării în „Lista producătorilor” de produse supuse reglementărilor de responsabilitate extinsă a producătorilor, deținută de Agenția de Mediu prin intermediul unui subsistem informațional parte integrată a Sistemului informațional automatizat „Managementul deșeurilor” (https://siamd.gov.md/portal/deee.html). De asemenea, a apărut necesitatea de a actualiza certificatul de atestare tehnico-profesională și legitimația pentru diriginte de șantier – valabile pînă la 28.09.2021.
SRL ”Zepto” a prezentat avizul AST și documentele actualizate pentru diriginte de șantier, dar nu a prezentat numărul de înregistrare în listă nici al SRL ”Zepto”, nici al companiei ”Comelec Lux” SRL, reprezentant oficial al corporației «Schreder Group G.I.E.», lider mondial în domeniul iluminatului exterior. SRL ”Zepto” face referire la certificatul de management al deșeurilor deținut de producător. Cele expuse nu corespund cerinței de calificare și contravin prevederilor legale din HG 212/2018 din 07.03.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, potrivit pct. 52 din Regulament, de la 1 ianuarie 2019, pot introduce pe piață EEE numai producătorii înregistrați în „Lista producătorilor”, iar nerespectarea prevederilor Regulamentului de către cei implicați în ciclul de viață a EEE (producători, importatori, consumatori) constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor art. 154 din Codul Contravențional al Republicii Moldova. Oferta SRL ”Zepto” este inacceptabilă.
În temeiul art.71 alin. (1) lit.d) din Legea 131/2015, procedura este anulată din motivul că au fost depuse numai oferte inacceptabile și neconforme.
Data anulării
26 oct 2021, 14:39
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, locality, p-ţa Independenţei, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ceremuș Liliana
Telefonul de contact
+37323154622
Datele achizitiei
Data publicării
5 iul 2021, 13:38
Data ultimilor modificări
26 oct 2021, 14:43
Achizitii.md ID
21041494
MTender ID
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
5 iul 2021, 20:16
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare p.7
Întrebare:
Dacă OE (ofertantul) nu va avea minim 5 ani experienta va fi descalificat???
Răspuns (6 iul 2021, 10:35):
Experiența de minim 5 ani este un criteriu obligatoriu de calificare.
Data:
6 iul 2021, 10:43
Subiectul întrebării:
Răspuns (6 iul 2021, 10:35):
Întrebare:
art. 22 alin. (3) (Prin urmare, întru considerarea prevederilor normative menționate supra, Agenția
reține că experiența similară a ofertantului se demonstrează prin execuția lucrărilor pe
parcursul ultimilor 5 ani sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în
ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract,
și nu printr-un număr minim de ani de activitate.)
Răspuns (6 iul 2021, 11:07):
Care este recomandarea specialistului Agenției?
Data:
6 iul 2021, 11:09
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugăm explicati declaratia din Caietul de sarcini: Iluminatul stradal Etapa I de la str. Al.cel Bun pînă la str. Lesecico se execută cu cablu de marca СИП2...? Indicati nivelul de iluminat cerut?
Răspuns (9 aug 2021, 15:30):
Este întocmit Caiet de sarcini actualizat.
Data:
6 iul 2021, 11:22
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.17. se cere - Declarație de conformitate pentru corpuri de iluminat din care să rezulte caracteristicile tehnice solicitate. Unde gasim caracteristicile tehnice solicitate pentru corpuri de iluminat?
Răspuns (8 iul 2021, 17:08):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
6 iul 2021, 11:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.21. se cere - Fise tehnice elaborate pentru corpuri de iluminat conform caietului de sarcini. In CS nu sunt cerinte pentru corpuri de iluminat. Unde gasim cerintele solicitate pentru corpuri de iluminat?
Răspuns (8 iul 2021, 17:07):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
6 iul 2021, 11:37
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Lege 131/2015, Articolul 37, alin.(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale. Asteptam descrierea performanţelor iluminatului stradal cerut, asteptat. Indicarea puterii LED 99W nu descrie performantele si nu garanteza atingerea lor.
Răspuns (6 iul 2021, 12:03):
Vă recomandăm respectuos, în perioada cît așteptăm răspunsul de la specialiștii responsabili de condițiile tehnice pentru a Vă satisface întrebările înaintate, să examinați proiectul tehnic anexat. Vă rugăm să ne informați dacă a reușit cu succes descărcarea acestora.
Data:
6 iul 2021, 11:49
Subiectul întrebării:
Răspuns (6 iul 2021, 11:07):
Întrebare:
Eliminarea punctului 7 din anunț de participare...
Răspuns (6 iul 2021, 11:57):
Am luat legătura cu Agenția Achiziții Publice privind criteriul respectiv și clarificările înaintate. S-a constatat că nu este o clarificare din partea specialiștilor AAP. În cazul necorespunderilor depistate de Agenție în documentația de atribuire, este întocmit Raport de monitorizare.
Data:
6 iul 2021, 11:50
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In caietul de sarcini nu sunt descrise cerintele principale de performanta a iluminatului strazii, care contribuie la atingerea scopului principal al proiectului. Fara aceste cerinte nu este posibila formarea ofertei corespunzatoare. Care sunt cerintele de performanta a iluminatului care trebuie obtinut?
Răspuns (8 iul 2021, 17:11):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
6 iul 2021, 11:56
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.19. se cere - Declarație efectuare masurări fotometrice. Care sunt valorile de nivel de iluminat, care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice?
Răspuns (7 iul 2021, 13:24):
Valorile de nivel de iluminat care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice trebuie să corespundă prevederilor NCM C.04.02:2017 tab.15 Clasa obiectului C1.
Data:
6 iul 2021, 12:01
Subiectul întrebării:
privind solicitare de deținere a certificatului ISO 9001
Întrebare:
Va rugăm să indicați in baza carui document normativ este inclusă cerință de calificare - deținere la participant a certificatului SMC conform cerințelor ISO 9001?
Legea 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice nu prevede o astfel de cerință, care este una discriminatorie pentru agenti economici din RM...
Răspuns (6 iul 2021, 13:14):
Recomandăm respectuos studierea documentației standard anexate. Este un document nou, aprobat prin OMF nr.69 din 07 mai 2021. Punctul 41. prevede: Operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001), acestea trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.
Data:
6 iul 2021, 12:01
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.18. se cere - Raport de încercări a corpurilor de iluminat. Concretizati la cera anume incercari sa depunem rapoarte si standardele de referinta?
Răspuns (7 iul 2021, 13:22):
Raportul va confirma corespunderea corpurilor de iluminat propuse cu caracteristicile solicitate.
Data:
6 iul 2021, 12:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.2. se cere - Ofertantul va prezentao listă lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani. Explicati criteriul de evaluare a acestei cerinte - trebuie sa fie cate 3;5;20 de proiecte pe an sau este de ajuns cate unul pentru a fi calificati la acest punct?
Răspuns (6 iul 2021, 13:18):
Prezentați lista lucrărilor executate de facto pentru fiecare din ultimii 5 ani.
Data:
6 iul 2021, 13:05
Subiectul întrebării:
Răspuns (6 iul 2021, 11:57):
Întrebare:
Totusi va fi eliminată cerința min 5 ani experiență din punctul 7 din anunț de participare?
Răspuns (6 iul 2021, 13:20):
Autoritatea contractantă solicită minim 5 ani de experiență similară.
Data:
6 iul 2021, 14:37
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Am inteles ca trebue sa prezentam toate lucrarile efectuate in fiecare an din ultimii 5 ani. Dar intrebarea a fost despre criteriul de evaluare a acestei cerinte sau cate proiecte pe an efectuate este necesar de prezentat ca sa fim calificati la acest punct?
Răspuns (6 iul 2021, 14:51):
Cel puțin un proiect / contract pentru fiecare an.
Data:
6 iul 2021, 14:45
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Multumim de recomandare de a studia proiectul, dar cu parere de rau nici acolo nu am gasit cerinte de performanta iluminatului. Si daca gasim in proiect referinte la clasa de iluminat acest fapt nu schimba faptul ca in CS lipsesc cerinte de iluminare. Fara prezenta in CS ele nu sunt obligatoare?
Răspuns (6 iul 2021, 15:55):
A anulat cineva responsabilitatea antreprinzătorului de a efectua lucrările în conformitate cu cerințele caietului de sarcini, a volumului de lucrări și a documentației de proiect în integral?
Data:
6 iul 2021, 14:55
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Răspuns (6 iul 2021, 14:51):Cel puțin un proiect / contract pentru fiecare an. In care document legislativ putem gasi reglamentarea acestei cerinte?
Răspuns (8 iul 2021, 17:10):
Autoritatea contractantă optează pentru desemnarea unui antreprinzător cu experiență în domeniu de cel puțin 5 ani. Cum poate altfel demonstra experiența operatorul economic?
Data:
6 iul 2021, 16:14
Subiectul întrebării:
minim 5 ani eperienta
Întrebare:
Conform documentatiei standart
40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).
Astfel, cerinta minim 5 ani experienta nu are o baza legitima si daca nu va fi eliminata vom fi nevoiti sa contestam documentatia de atribuire. Sau puteti sa consultati mai multe decizii Agentiei Nationale pentru Solutionarea a Contestatiilor cu acest subiect.
Răspuns (6 iul 2021, 17:00):
În aceeași documentație standard la pct.38.este menționat:
La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sunt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, după cum urmează:
1) o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit
Data:
6 iul 2021, 16:26
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Cerem scuze, poate nu e formulata corect intrebarea. Incercam altfel: La proiec sunt atasate calcule in Dialux ca dovada alegerii corecte a corpurilor de iluminat. Intrebarea este daca este obligatoriu de prezentat calcule in dialux pentru corpul de iluminat alternativ oferit? Daca DA, atunci cerintele pentru calcule trebuie sa fie in Caietul de sarcini.
Răspuns (7 iul 2021, 13:15):
Corpurile de iluminat trebuie să corespundă caracteristicilor declarate pentru obținerea rezultatelelor calculelor fotometrice.
Data:
6 iul 2021, 16:35
Subiectul întrebării:
Техническое задание
Întrebare:
В проекте есть рассчеты в Dialux, с указанием конкретного типа светильников, на базе которого проектировалось освещение. Вопрос: будут приняты для рассмотрения альтернативные светильники или необходимо использовать только светильник указанный в рассчете Dialux и ни как итаче?
Răspuns (9 aug 2021, 15:31):
Este întocmit Caiet de sarcini actualizat.
Data:
6 iul 2021, 17:08
Subiectul întrebării:
Răspuns (6 iul 2021, 17:00):
Întrebare:
Este diferenta intre în ultimii 5 ani si minim 5 ani experienta?experiența similară a ofertantului se demonstrează prin execuția lucrărilor pe
parcursul ultimilor 5 ani și nu printr-un număr de ani din momentul înregistrării
activității operatorului economic.
Răspuns (6 iul 2021, 18:05):
Conformati-Vă cerinței - Ofertantul va prezenta o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit.
Data:
6 iul 2021, 17:20
Subiectul întrebării:
minim 5 ani eperienta
Întrebare:
O listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani nu insemna - IN DECURS DE 5 ANI la rand. Aici se are in vedere lista lucrarilor cu vechime nu mai mult de 5 ani. Dar volumul lucrarilor pentru confirmarea experientei este definit in pct.40. Si daca cititi atent Anexa 13 care cere - DECLARAȚIE privind lista principalelor lucrări executate în ULTIMUL AN de activitate.
Răspuns (6 iul 2021, 18:04):
Conformati-Vă cerinței - Ofertantul va prezenta o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit.
Data:
6 iul 2021, 18:25
Subiectul întrebării:
Anexa 13
Întrebare:
Va referiti la Anexa 13 din DS? care cere - DECLARAȚIE privind lista principalelor lucrări executate în ULTIMUL AN de activitate. Перевод: ДЕКЛАРАЦИЯ о перечне основных работ, выполненных за ПОСЛЕДНИЙ ГОД деятельности. Где тут за 5 лет упоминается? Или Вы другую Anexa 13 имели в виду?
Răspuns (7 iul 2021, 10:32):
Ознакомьтесь с документом Documentatia standard - pct.38. La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sunt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, după cum urmează:
1) o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit;
В чем сложность вписать в указанный формуляр и работы выполненные ранее? Стандартную документацию разработало и утвердило министерство финансов. для сведения.
Data:
6 iul 2021, 21:20
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare p.7
Întrebare:
Totuși daca OE are doar 4 ani de cind este fondata compania dar are experiență similară pentru a întruni condițiile din AP, CS și DS, va fi descalificat din cauza ca nu are minim 5 ani de experiență conform p. 7 din AP???
Răspuns (7 iul 2021, 10:34):
Răspunsul autorității contractante este DA. Vă recomandăm să contactați și Dvs. linia verde a Agenției Achiziții Publice de la care veți primi un răspuns de clarificare, precum am procedat și noi ca organizatori ai procedurii.
Data:
7 iul 2021, 09:39
Subiectul întrebării:
Техническое задание
Întrebare:
В ТЗ указан тип опор и светильников, которые легли в основу проектирования, без включения слова «или эквивалент» как предписано законом 131/2015, Статья 37(6). Вопрос: Будут ли рассматриваться эквивалентные проедложения для опор и светильников, при соблюдении и аргументации всех заявленных характеристик и требований?
Răspuns (7 iul 2021, 13:08):
По желанию заказчика в проект включен определенный вид опор, в связи с чем альтернативные типы рассматриваться не будут.
Характеристики светильников установлены на основании фотометрических расчетов. Производитель не указан. Приниматься к оплате будут только при соответствии указанным параметрам.
Data:
7 iul 2021, 11:53
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Lege 131/2015, Articolul 37, alin.(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale. Asteptam descrierea performanţelor iluminatului stradal cerut, asteptat. Indicarea puterii LED 99W nu descrie performantele si nu garanteza atingerea lor.
Răspuns (8 iul 2021, 17:06):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
7 iul 2021, 13:23
Subiectul întrebării:
Техническое задание
Întrebare:
Приниматься к оплате будут только при соответствии указанным параметрам. Вопрос: Каким параметрам? Где оти есть? Подскажите пожалуйста где найти параметры? Мы не можем найти?
Răspuns (7 iul 2021, 13:31):
В папке zip 07-06-2021_15-14-50, папка Proiect, документ SFG
Data:
7 iul 2021, 13:34
Subiectul întrebării:
Техническое задание
Întrebare:
Альтернативные типы рассматриваться и не надо. Вопрос был про Эквивале́нтный товар.
Эквивале́нт — равнозначный, равноценный, равносильный) — нечто равноценное или соответствующее в каком-либо отношении чему-либо.
Альтернати́ва — другой — возможность выбора одной из двух или более исключающих друг друга возможностей. Почитайте закон 131/2015, Статья 37 п.(6) про эквивалент и ответьте Будут приниматься с рассмотрению эквивалентные проедложения?
Răspuns (8 iul 2021, 16:59):
Da, cu respectarea tutruor cerințelor tehnice.
Data:
7 iul 2021, 13:47
Subiectul întrebării:
Техническое задание
Întrebare:
Нет там ничего про требования к уровню освещенности, нет требований к светильникам, нет требований к опорам. Тем более этого нет в Техническом задании. А есть в законе 131/2015, Статья 37. Правила описания товаров, работ и услуг. (1) Технические спецификации товаров, работ и услуг, запрашиваемых закупающим органом, должны представлять собой четкое и полное описание предмета закупки, с тем чтобы выполнялись каждые требование и критерий, установленные закупающим органом. Как будет оцениваться оферта если нет основных требований?
Răspuns (8 iul 2021, 17:01):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
7 iul 2021, 13:50
Subiectul întrebării:
Закон 131/2015
Întrebare:
Статья 37. (6) Технические спецификации не должны содержать ссылки на конкретную торговую марку или конкретный хозяйствующий субъект, патент, эскиз или вид товаров, работ и услуг, указывать их конкретное происхождение, конкретного производителя или экономического оператора. В случае, когда не имеется достаточно точного способа описания требований к закупке и такая ссылка неизбежна, характеристики должны включать слова «или эквивалент».
Răspuns (8 iul 2021, 17:03):
Pct.40 din Anunțul de participare prevede:
Denumirile de producători, mărci etc. întîlnite în documentația de atribuire urmează a fi interpretate ca ”echivalentul” sau ”analogul”.
Data:
7 iul 2021, 13:56
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Răspuns (7 iul 2021, 13:15):
Corpurile de iluminat trebuie să corespundă caracteristicilor declarate pentru obținerea rezultatelelor calculelor fotometrice. Intrebare: Unde gasim cerintele fata de caracteristicile solicitate? Introduceti cerintele de performanta iluminarii, clasa de iluminat ceruta in conformitate cu standardul aplicat si caracteristicile cee a corpurilor de iluiminat in Caietul de sarcini. Pentru a putea evalua ofertele la corespunderea la aceste cerinte.
Răspuns (8 iul 2021, 17:02):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Data:
8 iul 2021, 12:17
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
după încheierea contractului, în cazul depistării unor divergențe, lucrări suplimentare
trebuie executate din contul antreprenorului, deoarece sunt riscurile lui. Aceasta cerinta are vreo baza legala? Adica daca beneficiarul va solicita careva lucrari suplimentare care nu sunt prevazute in proiect, antreprenorul este obligat sa le execute din contul lui?
Răspuns (8 iul 2021, 17:05):
Ofertantului i se recomandă să viziteze şi să examineze amplasamentul lucrării, inclusiv împrejurimile, şi să obţină toate informaţiile care pot fi necesare în vederea elaborării ofertei. Despre aceste circumstanțe este vorba.
Data:
8 iul 2021, 14:44
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție a contractului va constitui nu mai puțin de ___5___ ani.
Întrebare:
Garantia de buna executie va fi restituita dupa 5 ani?
Răspuns (8 iul 2021, 16:57):
Citiți cu atenție documentația standard. Contractul-model prevede:
3.6.Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza notificării Beneficiarului către agentul bancar. Notificarea se va face după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.
4.10. Antreprenorul, prin atribuirea ofertei în favoarea sa, se angajează să prezinte garanţia de bună execuţie a contractului, în cuantum de 5 % din valoarea contractului atribuit.
4.11. Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie Antreprenorului după semnarea procesului-verbal procesului-verbal la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.
Data:
10 aug 2021, 08:49
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Răspuns (8 iul 2021, 17:01):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe. Unde este completarea?
Răspuns (10 aug 2021, 09:15):
Caietul de sarcini actualizat se regăsește în Anexa nr. 23 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021 (anexat pe platformă - modificată 06.08.2021 - documentatia_standard_lucrari.semnat)
Data:
10 aug 2021, 09:34
Subiectul întrebării:
Specificatii tehnice
Întrebare:
Nu vedem nici o schimbare in documentatia de atribuire.
Răspuns (10 aug 2021, 11:22):
Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.
Data:
10 aug 2021, 09:54
Subiectul întrebării:
Actualizari
Întrebare:
Nu este posibila actualizarea documentatiei la moment, din cauza lucrarilor de mentenanta la achizii.md. Actualizarile nu sunt plasate pe platforma.
Răspuns (10 aug 2021, 11:23):
Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK