Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 12 900 080 MDL
Perioada clarificărilor: 19 mai 2021, 13:59 - 3 iun 2021, 12:50
Perioada de depunere a ofertelor: 3 iun 2021, 12:50 - 26 iun 2021, 16:50

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de mentenanța a sistemului de radio comunicații TETRA și a magistralei de transport radio-releu, piese de schimb și consumabile necesare
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Vasile Alecsandri nr.42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Anastasia Caraivanova
Telefonul de contact
069449630
Datele achizitiei
Data publicării
19 mai 2021, 13:59
Data ultimilor modificări
2 aug 2021, 8:31
Achizitii.md ID
21039773
CPV
50300000-8 - Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru computere personale, pentru echipament de birotică, pentru echipament de telecomunicaţii şi pentru echipament audiovizual
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
19 mai 2021, 16:14
Subiectul întrebării:
Cerintele tehnice
Întrebare:
Corect întelegem că răspunsurile primite la întrebările din versiunea precedentă a licitației (din 18 mai 2021) rămân actuale?
Răspuns (19 mai 2021, 16:39):
Da, răspunsurile primite la întrebările din versiunea precedentă rămân actuale.
Data:
20 mai 2021, 13:16
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Ați indicat că echipamentul care a fost instalat în 2020 este pe garanție, iar serviciile de întreținere nu necesită intervenție fizică asupra echipamentului. Și în cazul detectării defectelor echipamentului în perioada de garanție, acesta va fi reparat de producător. dar în punctul 3 indicați că: 2) Înlocuirea unităților sau componentelor (FRU) care funcționează defectuos. Implicit, înlocuirea ansamblurilor de echipamente defecte în perioada de garanție este prerogativa producătorului și centrului de servis autorizat. Cu toate acestea, solicitați acest lucru de la ofertanți. Vă rugăm să modificați această cerință luând în considerare toate circumstanțele specificate și serviciile cu adevărat necesare. De asemenea, vă rugăm să indicați dacă va fi obținută permisiunea producătorului pentru intervenția tehnică în echipamente care sunt în garanție și pentru cele fără garanție, dar cu unele componente care nu sunt supuse intervenției unor structuri neautorizate.
Răspuns (21 mai 2021, 15:32):
Echipamentele care se află în perioada de garanție nu sunt supuse reparațiilor, acestea vor fi reparate doar de producător, înlocuirea componentelor FRU se va face la echipamentele care nu sunt în garanție. Permisiunea producătorului pentru intervențiile la echipamentele în afara garanției nu se va cere.
Data:
20 mai 2021, 13:16
Subiectul întrebării:
Raspunsuri
Întrebare:
Răspunsul (19 mai 2021, 11:47) și Răspunsul (19 mai 2021, 11:48) - de fapt, aceste două răspunsuri se contrazic reciproc. Pe de o parte, solicitați ca întreținerea sistemului să fie efectuată de personal calificat pentru sistemele TETRA, pe de altă parte, solicitați contracte pentru furnizarea de servicii pentru sprijinirea sistemelor simple de telecomunicații. Vă rugăm să determinați ce doriți și să specificați exact ce certificate ar trebui să dețină specialiștii, ce servicii de telecomunicații sunt solicitate în cauză. În plus, nu ați răspuns la întrebarea referitoare la MAF - este nevoie sau nu? Și vă rugăm, să indicați ce document poate înlocui certificatul ISO 9001 pentru dvs.
Răspuns (21 mai 2021, 15:35):
Dat fiind faptul că achiziția se referă atît la componenta software/hardware, precum și deservirea stațiilor de bază, se solicită persoane certificate în comunicațiile TETRA. Totodată, furnizorul trebuie să dețină experiență și în servicii de mentenanță a sistemelor de telecomunicații. Cu referire la MAF este clar stipulat in anunț ca cerință obligatorie Autorizație de la producător sau un alt act ce atestă dreptul de a livra bunurile necesare, precum și certificatele de conformitate aferente. Ca cerință a fost indicat și deținerera Certificatului de conformitate al Sistemului de management al calității ISO 9001:2008 sau echivalent - se acceptă orice alt certificat/standart de management al calității, sunt unele țări care în loc de ISO au aprobate Standarte sau Gosturi.
Data:
23 mai 2021, 21:21
Subiectul întrebării:
Răspuns (21 mai 2021, 15:35)
Întrebare:
Orice producător de echipamente are reprezentanții săi pe un anumit teritoriu sau pe o anumită regiune. În cazul Republicii Moldova, din câte cunoaștem, există o singură companie care furnizează echipamentele Motorola și, în consecință, reieșind din logica Dvs, doar aceasta are dreptul de a-i presta utilizatorilor tehnici Motorola serviciile de service. Deoarece Moldova nu se află pe teritoriul Uniunii Europene (unde nu există restricții teritoriale și orice companie din țările UE poate participa la orice licitație din țările UE), nu există nicio oportunitate legală de a schimba această situație și de a furniza MAF pentru această ofertă. Prin astfel de cerințe limitați, de fapt, posibilitatea de a participa la licitație pentru toate companiile, cu excepția unei singure companii, limitând, inclusiv, și participarea celor companii, care au o vastă experiență în implementarea proiectelor de telecomunicații și întreținerea ulterioară a infrastructurii, inclusiv și a echipamentelor TETRA. Pe baza celor de mai sus, considerăm că dispozițiile Legii nr. 131 privind achizițiile publice (art.7) sunt încălcate. Vă rugăm să excludeți cerințele restrictive pentru toți ofertanți.
Răspuns (26 mai 2021, 14:46):
Anunțul de participare a fost modificat conform solicitării, a fost exclusă autorizația de la producător pentru livrarea bunurilor.
Data:
24 mai 2021, 11:09
Subiectul întrebării:
Cerinte tehnice
Întrebare:
1. Prestatorul va asigura asistența tehnică de către un personal de ingineri de asistență tehnică calificați în diagnosticarea și rezolvarea rapidă a performanței infrastructurii și a problemelor operaționale care va fi livrat pentru stațiile de bază MTS, Control Room și MSO. Исходя из констатации необходимых работ и соответствующей квалификации обслуживающего персонала, просим уточнить каким образом должна быть подтверждена квалификация специалистов (сертификаты от производителя о пройденном обучении, письмо от производителей о праве на обслуживание или еще что-то)? Prestatorul are următoarele obligații: 2) Înlocuirea unităților sau componentelor (FRU) care funcționează defectuos Вы в своих ответах указали, что часть оборудования находится на гарантии. Как вышеуказанное требование соотносится с фактом возможного снятия оборудования с гарантии, если был зафиксирован неавторизованный доступ к нему?
Răspuns (26 mai 2021, 14:50):
1. Necesar de prezentat: Document confirmativ de la producător ce autorizează dreptul ofertantului de a presta serviciile necesare Ingineri sau personal certificat în: administrarea, configurarea, instalarea, depanarea stațiilor MTS1/MTS4 Ingineri sau personal certificat în: administrarea, configurarea, instalarea, depanarea Dimetra X Core 2. Echipamentele care se află în perioada de garanție nu sunt supuse reparațiilor, acestea vor fi reparate doar de producător, înlocuirea componentelor FRU se va face la echipamentele care nu sunt în garanție. Permisiunea producătorului pentru intervențiile la echipamentele în afara garanției nu se va cere.
Data:
24 mai 2021, 15:17
Subiectul întrebării:
instalarea camerelor IP
Întrebare:
Vă rugăm să specificați dispunerea camerelor IP pe site-urile (în măsura în care înțelegem acestea sunt planificate pentru a fi instalate pe site-uri), în cazul în care există particularități ale locației acestora
Răspuns (25 mai 2021, 09:40):
În caietul de sarcini este stabilită cerința de a livra 10 Sisteme video cu 4 camere IP+ registrator PoE, nu se cere instalarea lor, acestea vor fi instalate de către beneficiar.
Data:
25 mai 2021, 12:19
Subiectul întrebării:
Referitor - Răspuns (21 mai 2021, 15:32)
Întrebare:
Pentru a pregati ofertă tehnică și financiară corectă, rugăm pzentarea listei echipamentelor care sunt pe garanție.
Răspuns (26 mai 2021, 16:46):
La momentul actual în perioada de garanție se află echipamentele instalate în locațiile: 1101_PRO_O 1103_VIS_O 1104_BAX_O 1105_BOC_O 1107_TRF_R 1108_CHT_O 1111_RDN_U 1112_BUR_U 1113_ANI_O 1114_CRC_M 1117_MHL_O 1118_AVD_O 1119_VIS_O 1120_CRL_U 1121_COR_O 1122_LBD_U 1123_CIU_U 1124_MOS_O 1125_VUL_G 1126_CIS_O 1128_TRS_O 1129_CAI_O 1131_TOC_O 1132_COP_M 1135_COS_F 1136_ORH_O 1312_CON_U 1313_CAH_R 1314_LIM_O 1315_CHE_S 1316_BAU_O 1317_SAF_F 1318_SAI_F 1321_TDP_F 1405_BEL_O 1407_MIH_O 1410_VAR_O 1424_CIO_U 1425_SOL_U 1427_REZ_S 1428_CRI_S 1429_MAR_O 1430_DON_O 1431_TUD_F 1432_MAI_S 1433_RTC_S 1448_IVN_R 2238_MIN_R 2403_CAL_F 2406_GIU_F 2408_GVM_F 2409_GFR_F 2415_CHT_R 2421_ONE_F 2430_SOR_R Echipamentele din locațiile menționate nu se vor repara de către ofertant, aceasta se va face de către producător conform cerințelor garanției. În locațiile menționate se vor efectua doar intervențiile planificate, precum și cele de mentenanță a sistemului (cu excepția reparațiilor) conform cerințelor caietului de sarcini.
Data:
25 mai 2021, 14:18
Subiectul întrebării:
Termenii și condițiile de livrare/prestare/executare
Întrebare:
Pentru pregătirea corectă a unei oferte comerciale, vă rugăm să clarificați condițiile de lucru și sprijinul pe baza informațiilor din ANUNȚ DE PARTICIPARE: contractul se aplică doar pentru o perioadă până la 31 decembrie a. 2021 ?
Răspuns (26 mai 2021, 16:47):
Perioada contractuală va fi pînă la 31.12.2021
Data:
25 mai 2021, 14:42
Subiectul întrebării:
Piese de schimb și consumabile necesare
Întrebare:
Pe baza răspunsului dvs. la întrebarea despre camere - Răspuns (25 mai 2021, 09:40), înțelegem corect că același lucru se aplică și altor materiale și componente?
Răspuns (26 mai 2021, 16:49):
Consumabilele, piesele de schimb și bunurile vor fi livrate la depozitul beneficiarului, cu ulterioara instalare în caz de necesitate de către prestator la locații în cadrul intervențiilor planificate și neplanificate, conform cerințelor descrise în caietul de sarcini. Cu excepția sistemului de video monitorizare care va fi livrat la depozitul beneficiarului, iar instalarea acestora va fi efectuată doar de către beneficiar.
Data:
25 mai 2021, 17:45
Subiectul întrebării:
Cameră video exterioară (3 buc.)
Întrebare:
Este descris echipamentul companiei Dahua (https://atehno.md/products/dahua-ipchfw1420sp-4-mp-13-4mp-progressive-scan-cmos-wdr120db-40mp20fps-26881520-3mp-25fps20481536-30ks-pal-lux-001luxf14color-0luxf20ir-on-balans-belogo-5-rezimov-osv-9359843473870). Solicităm să faceți modificări, deoarece echipamentul este EOL și astfel de descriere contravine cu normele stipulate în Legea Achizițiilor Publice.
Răspuns (26 mai 2021, 16:50):
Specificațiile tehnice au fost revizuite, totodată vă comunicăm că exista cel puțin 3 producători total compatibil cu specificațiile solicitate.
Data:
25 mai 2021, 17:47
Subiectul întrebării:
HDD
Întrebare:
Cum să demonstrăm că HDD este compatibil cu: ”Stocarea de informație să fie creată pentru a gestiona până la 64 de camere pe unitate și să fie proiectată pentru sisteme de securitate de supraveghere de înaltă definiție, cu mai mult de opt golfuri, în permanență pe 24 de ore”?
Răspuns (26 mai 2021, 16:50):
Specificația a fost modificată.
Data:
25 mai 2021, 17:48
Subiectul întrebării:
Cutie de distribuție, Suport pentru pilon
Întrebare:
Puteți să clarificați ce ar însemna Brand Name pentru echipamente din categoria dată.
Răspuns (26 mai 2021, 16:51):
Se solicită ca bunurile ofertate să fie livrate de la același producător ca și la soluția video.
Data:
25 mai 2021, 17:55
Subiectul întrebării:
Sistem Anti incendiar
Întrebare:
În caiet de sarcini sunt indicate cerințe pentru echipamentele produse de compania BOLID (https://bolid.ru/production/orion/fire-fighting-devices/s2000-aspt.html#faq). Descriere contravine cu normele stipulate în Legea Achizițiilor Publice și limitează participanții la achiziție. Rugăm să faceți schimbări din cerințele necesare, deoarece pe piață sunt o gamă largă de produse analogice care datorită unor cerințe nu se încadrează în cele solicitate. Deasemenea rugăm să indicați garanția solicitată (termenul, condițiile de deservire - la fața locului sau în servis centru), locul instalarii daca este necesar.
Răspuns (26 mai 2021, 16:52):
Sistemul anti incendiar existent la momentul dat este de model Bolid, respectiv se va accepta orice soluție deplin compatibilă cu acesta.
Data:
31 mai 2021, 12:19
Subiectul întrebării:
1.3.2 Reparații curente a echipamentelor set 100 000 lei Conform capitolului 3.3.2
Întrebare:
vă rugăm să explicați această cerință. Сeea ce înseamnă 100.000 lei în coloana „cantitate”?
Răspuns (1 iun 2021, 12:46):
Suma va fi bugetată în cuantumul solicitat, adică această sumă este destinată reparatiei echipamentului care se va defecta pe perioada contractată.
Data:
31 mai 2021, 13:54
Subiectul întrebării:
Сerinte tehnice
Întrebare:
Swich-uri LAN; Servere; Console de expediere; Echipamente de exploatare forestieră; Dispozitive de securitate a rețelei, cum ar fi firewall-uri. Vă rugăm să indicați ce mărci de echipamente sunt în această listă? (sunt necesare informații pentru a furniza documente care să confirme calificările inginerilor)
Răspuns (1 iun 2021, 12:47):
În cadrul Sistemului sunt utilizate echipamentele de la urmatorii producatori HP, Aruba Networks, Motorola, Fortigate.
Data:
31 mai 2021, 14:11
Subiectul întrebării:
Referitor la Răspunsul (21 mai 2021, 15:35)
Întrebare:
Ați indicat că ați anulat necesitatea MAF-lui. Documentul confirmativ care îl solicitați - Document confirmativ de la producător ce autorizează dreptul ofertantului de a presta serviciile necesare - formal reprezintă MAF-ul. Ce s-a schimbat? Rugăm cerința "Document confirmativ de la producător ce autorizează dreptul ofertantului de a presta serviciile necesare" să fie eliminată.
Răspuns (1 iun 2021, 12:48):
Pentru serviciile de mentenanta se va accepta orice document de la producator care va demonstra capacitatea ofertantului de a presta servicii de mentenanta solicitate.
Data:
31 mai 2021, 14:52
Subiectul întrebării:
Licență de activitate și/sau Autorizația de funcționare
Întrebare:
În licitației, există următoarele tipuri de servicii: Servicii de suport și întreținere a Sistemului TETRA; Deservirea sistemului de alimentare de rezervă (UPS) inclusiv baterii; Deservirea construcțiilor metalice și împrejmuirea acestora; Verificarea verticalității turnului;Deservirea fundațiilor de beton (...la necesitate se va efectua fortificarea fundațiilor);Deservirea sistemului și instalațiilor electrice 10KVA/0.4KVA (Verificarea și înlăturarea defecțiunilor la cablurile electrice, verificarea și înlăturarea defecțiunilor la sistemul de electroalimentare 10kV, verificarea și înlăturarea defecțiunilor la contoarele electrice, întrerupătoarelor, prizelor electrice, sistemul de iluminare); Deservirea grupului electrogen; Deservirea sistemului de alimentare DC – 48V inclusiv baterii; Deservirea instalațiilor de împământare; Deservirea sistemului de stingere cu gaz inert; Deservirea stingătoarelor manuale de incendiu; Deservirea sistemului de aer condiționat si sistemului de încălzire. Vă rugăm să indicați pentru care dintre serviciile de mai sus este necesar să furnizați licențe pentru dreptul de a efectua lucrări și certificatele corespunzătoare pentru ingineri?
Răspuns (1 iun 2021, 12:50):
Ofertantul urmeaza să demonstreze capacitatea sa, cît și a personalului angajat pentru a putea asigura totalitatea serviciilor solicitate, respectiv urmează să prezinte pentru fiecare subdomeniul din cele solicitate o licentiere/certificate de instruire/autorizare de la producator/orice alt document care ar atesta deținerea specializării in domeniu.
Data:
1 iun 2021, 15:23
Subiectul întrebării:
Raspunsul - 31 mai 2021, 14:11
Întrebare:
Documentul de la produсător trebuie cumva sa fie ”atașat” teritorial către Republica Moldova și respectiv către licitația dată?
Răspuns (3 iun 2021, 12:00):
Nu. Se va accepta orice document eliberat de către producător ce atestă dreptul de a presta serviciile respective, indiferent de competența teritorială a acestuia
Data:
1 iun 2021, 15:34
Subiectul întrebării:
Raspunsul - 31 mai 2021, 13:54
Întrebare:
Corect înțelegem, că calificările personalului pentru deservirea HP, Aruba Networks, Motorola, Fortigate trebuie confirmate? Ce certificate trebuie să furnizăm pentru dispozitivele HP / Aruba (presupunem că HP Enterprise), Fortigate? În ceea ce privește echipamentul Motorola, ați expus detaliat solicitările. De asemenea, vă rugăm să clarificați dacă personalul pentru deservire trebuie să facă parte din cadrul companiei? În caz contrar, ce document care confirmă relația dintre personal și compania care participă la licitație trebuie furnizat?
Răspuns (3 iun 2021, 12:00):
Ofertantul trebuie să demonstreze că deține personal calificat/certificat în setarea, gestionarea și depanarea echipamentului menționat. Personalul poate fi atât angajat al ofertantului sau nu, cu condiția demonstrării unui raport juridic între ofertant și acesta.
Data:
2 iun 2021, 09:58
Subiectul întrebării:
Raspunsul - 31 mai 2021, 14:52
Întrebare:
Corect înțelegem că ofertantul trebuie să ofere autorizații pentru cel puțin următoarele activități: 1. Licență pentru import, export, dezvoltare, producție și vânzare de mijloace criptografice și tehnice de protecție a informațiilor, mijloace tehnice speciale destinate obținerii informațiilor confidențiale; Furnizarea de servicii în domeniul protecției criptografice și tehnice a informațiilor 2. Licență pentru instalarea și (sau) reglarea, întreținerea sistemelor automate de detectare și stingere a incendiilor, precum și protecția împotriva fumului în clădiri și avertizare de incendiu 3. Licență pentru construcție și (sau) întreținere, exploatare, precum și crearea stațiilor de retranslare a televiziunii sau radio, respectiv rețelelor 4. Licență de furnizare a serviciilor pentru crearea, implementarea și întreținerea sistemelor informatice automate de importanță națională, inclusiv a produselor software Deoarece aveți nevoie de un certificat ISO 9001, înțelegem corect că aceste activități ar trebui să fie reflectate în certificat?
Răspuns (3 iun 2021, 12:00):
Corect, este necesar ca ofertantul să dețină licențele menționate cu excepția Licenței de furnizare a serviciilor pentru crearea, implementarea și întreținerea sistemelor informatice automate de importanță națională, inclusiv a produselor software care nu este obligatorie. Totodată, ofertantul trebuie să dețină personal calificat pentru deservirea rețelelor electrice până la 1000 V și a grupurilor electrogene (UPS, generator).
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".