Răspuns (14 mai 2021, 11:54):
Pct. 17 din anunțul de participare
Conform art. 22 alin.(3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice
În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii;
c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);
d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;
e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului;
f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului;
g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.
Astfel, în cazul în care veți studia prevederile normative menționate mai sus o să constați că autoritatea contractantă în conformitate cu lit. b) și c) din alinatul menționat este în drept să solicite date despre persoanele angajate, or este cunoscută practica operatorilor economice de a utiliza certificatele de competențe ale acestora fără să cunoască persoanele despre acest fapt, (descărcate de pe platforma Mtender), inclusiv achitarea la necesitate a salariilor în plic.
Ce ține de prevederile Legii cu privire la date cu carcter personal la care face ți trimitere ținem să vă informăm că legea menționată prevede depersonalizare datelor cu caracter personal, respectiv sunteți în drept să depersonalizați datele care considerați că constituie date cu caracter personal și să nu tergiversați procedura de achiziție publică.
Cu referire la faptul dacă asigurăm s-au nu secretul pe platforma de achiziții, vă informă că odată ce un operator economic dorește să contracteze resurse bugetare urmează să cunoască că achizițiile publice sunt guvernate de principiul transparenței prevăzut la articolul 7 din Legea nr. 131/2015, respectiv totul este public pentru toți, ofertele pot fi vizualizate de toți participanții la procedură și restul doritori, inclusiv pentru a se asigură că grupul de lucru respectă tratamentul egal față de ofertanți la atribuirea contractului și utilizează eficient banii publici.