Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 500 000 MDL
Perioada clarificărilor: 12 apr 2021, 21:48 - 21 apr 2021, 17:00
Perioada de depunere a ofertelor: 21 apr 2021, 17:00 - 27 apr 2021, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Elaborarea documentației tehnice pentru amenajarea Parcul Unirii din com. Stăuceni (pentru amenajarea unui complex multifuncțional: recreativ, educațional, cultural, artistic, sportiv, ecologic).

Informația despre anulare
Motivul anulării
Anulare în baza art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Argumentare: În cadrul perioadei de clarificări, au fost înaintate întrebări cu referire la modalitatea procedurii și anume, licitație electronică, pentru achiziția ce presupune activități intelectuale. În motivare fiind menționate prevederile de la art. art. 63 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și pct. 7 din Regulamentul privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018: ”Contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrânsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv.”
Analizând cadrul normativ și dat fiind obiectul achiziției un contract de proiectare arhitecturală, ce presupune aspecte estetice, funcționale, de accesibilitate, precum și o anumită pregătire profesională a echipei de proiectare, ceea ce nu poate fi definit cu exactitate în scopul efectuării unei licitații electronice, cu atât mai mult că a fost stabilit criteriul de evaluare cel mai bun raport preț-calitate, Grupul de lucru a decis anularea procedurii de achiziție prin Cerere ofertelor de prețuri și lansarea unei noi proceduri prin Licitație deschisă.
Data anulării
16 apr 2021, 16:15
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4839, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Stăuceni, Alexei Mateevici
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Alexandr VORNICU
Telefonul de contact
022326670
Datele achizitiei
Data publicării
12 apr 2021, 21:48
Data ultimilor modificări
16 apr 2021, 16:15
Achizitii.md ID
21038424
CPV
71200000-0 - Servicii de arhitectură şi servicii conexe
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Data:
13 apr 2021, 23:14
Subiectul întrebării:
Schimbarea licitației electronice în licitaţie deschisă
Întrebare:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Răspuns (14 apr 2021, 20:16):
Pentru demararea procedurii de achiziție, reieșind din suma estimativă a contractului ce urmează a fi atribuit, autoritatea contractantă s-a bazat pe prevederile art. 57 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 31 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, utilizarea licitației electronice este obligatorie pentru achizițiile publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri. După cum bine cunoașteți, SIA RSAP automat setează opțiunea de licitație electronica pentru procedura prin COP pentru bunuri și servicii. De asemenea, analizând compartimentul clarificări pentru proceduri similare (în special, cu întrebări de clarificare similare), se constată că unele autorități contractante au anulat procedura, dar sunt cazuri când autoritatea contractantă a desfășurat procedura prin COP și a atribuit contractul. Respectiv, decizia aparține Grupului de lucru. O soluție certă ar fi ca sistemul să permită selectarea opțiunii corespunzătoare (adică fără licitație electronica) pentru aceste cazuri expres prevăzute în lege. Or, art. 63 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prin prevederea ”Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice.” nu impune autorităților contractante renunțarea la COP în favoare LP pentru contracte de achiziții publice de servicii de proiectări, dar că proiectarea de lucrări nu poate fi supusă licitației electronice, în pofida acestui fapt, SIA RSAP automat setează opțiunea de licitație electronică.
Data:
14 apr 2021, 20:34
Subiectul întrebării:
Schimbarea licitației electronice în licitaţie deschisă
Întrebare:
Examinati cu atentie si pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri, aprobat HG987/2018, conform caruia contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv.
Răspuns (14 apr 2021, 21:31):
E aceeași întrebare de clarificare la care a fost plasat un răspuns. Pentru demararea procedurii de achiziție, reieșind din suma estimativă a contractului ce urmează a fi atribuit, autoritatea contractantă s-a bazat pe prevederile art. 57 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 31 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, utilizarea licitației electronice este obligatorie pentru achizițiile publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.