1
Perioada de actualizare
de la 12.04.2021 11:08
până la 25.04.2021 13:09
2
Propunerea ofertelor
de la 25.04.2021 13:09
până la 15.05.2021 13:09
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 203 333,33 MDL
Perioada clarificărilor: 12 apr 2021, 11:08 - 25 apr 2021, 13:09
Perioada de depunere a ofertelor: 25 apr 2021, 13:09 - 15 mai 2021, 13:09

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Tip: Soluție antispam pentru email, inclusiv 12 luni de suport standard de la producător.
Cantitate: Licență per activ email users (pentru 600-1000 users). Este responsabilitatea ofertantului de a determina modelul de licențiere.
Cerințe de licențiere:
Toate licențele livrate vor include prețul pentru un an de suport și mentenanță, furnizat de producătorul licențelor, care va începe de la data acceptanței soluției. În cazul activării licențelor până la data acceptanței soluției, toate costurile suportate de producătorul de licențe în timpul efectuării lucrărilor de instalare, configurare vor fi suportate de către ofertant.
Cerințe tehnice si specifice
Soluția propusă trebuie sa fie o soluție inovatoare, care va asigura următoarele cerințe:
1. Cerințe pentru securitatea datelor corporative:
• Filtru de SPAM și viruși;
• Protecție spoofing, fishing și malware;
• DoS protectie;
• Filtru costumizabil mesaje de intrare/ieșire;
• Recepționarea emailuri prin protocoalele SMTP, IMAP și POP.
2. Cerințe pentru Managementul politicilor:
• Filtrare după adrese IP și conținut;
• Categoriale Bulk email;
• Criptare conținut;
• DNS Reverse blocare;
• TLS encryption;
• Blocare după character-set;
• Filtrare după expeditor/destinatar;
• Blocare URL pattern;
• Autentificare secundară;
• Suport RBL si DNSBL;
• Capabilitatea de a mapa nivelurile de probabilitate de spam la acțiuni; în funcție de nivelurile de probabilitate configurate, mesajele trebuie procesate în patru fluxuri: Mesaje acceptate, Mesaje etichetate, Mesaje în carantină, Mesaje blocate,
• Textul pentru etichetarea mesajelor trebuie să fie configurabil.
3. Cerințe pentru protecție viruși și SPAM.
• Analiză reputație IP;
• SPF si DomKey verificare;
• Algoritmi de scor Rules-based;
• Integrare Exchange AV Agent,
• Despachetare arhive din atașamente;
• Filtru după tipul de fișiere;
• Protecție avansata pentru ransonware, atacuri targhetate, zero hour;
• Suport motor de analiza Bayesian;
• Toate mesajele și atașamentele primite trebuie scanate cu modulul antivirus;
• Blocare sau plasare în carantină a mesajelor după categoria de atașamente; trebuie recunoscute cel puțin următoarele categorii: documente MS-Office, documente PDF, fișiere executabile, fișiere multimedia, scripturi Windows;
• Blocare mesaje sau carantină cu atașamente care conțin cuvinte cheie sau modele de text specifice;
• Blocare sau plasare în carantină a mesajelor după tipul MIME de atașament;
• Clasificarea spamului trebuie să se bazeze pe analiza imaginilor cu recunoaștere optică a caracterelor.
4. Cerințe pentru prevenirea scurgerilor de date și reputație:
• Prevenirea de pierdere de reputație și blacklisting;
• Filtre predefinite (HIPAA, PAN, US Social Security Numbers, etc.),
• Posibilitatea de a bloca, a pune în carantină sau a eticheta mesajele pentru anumite adrese de e-mail sau domenii ale destinatarului;
• Blocare mesajele sau carantină după numele atașamentului sau modelul de nume;
• Blocare sau plasare în carantină a mesajelor după tipul MIME de atașament.
5. Cerințe End Users:
• Filtru User-based;
• Spam scoring individual;
• Gestionare individuală a listelor allow/block;
• Gestionare de către utilizatori a carantinei și email-uri reținute.
Cerințe Administrare si Sistem
Soluția propusă trebuie să corespundă următoarelor cerințe Sistem și Administrare:
6. Cerințe Administrare produs:
• Interfața de administrare Web;
• Posibilitate de administrare a utilizatorilor;
• Existenta a unui instrument de raportare complex, customizabil cu grafice și statistică;
• Interfața LDAP;
• Suport pentru mai multe nume de domen;
• Administrare la distanță securizată;
• Delegare suport utilizatori si administratori;
• Monitorizare stocare: spațiu folosit / liber;
• Performanță de procesare și capacitate gratuită;
• Statistica mesajelor într-o anumită perioadă de timp;
• Integrare SNMP;
• Integrare SIEM.
7. Cerințe instalare soluție propusă:
• Virtual apliance;
• Suport multiplatformă de virtualizare (VMware, Citrix XEN).
8. Cerințe pentru perioada de Suport standard oferit de producător:
• Pentru soluția ofertată se solicită a fi 12 luni din data acceptanței finale a soluției;
• Producătorul trebuie să ofere suport prin e-mail sau conectare de la distanță;
• Protecție avansată a amendărilor de securitate;
• Actualizarea la oră a nomenclatoarelor SPAM și BD reputațiunile;
• Actualizarea la oră a sistemului antivirus și antimalware.
Notă:
Pentru verificarea corespunderii cerințelor înaintate, după deschiderea ofertelor, la solicitarea autorității contractante în decurs de 3 zile lucrătoare Ofertantul va oferi versiunea trial a soluției ofertate pentru testare.
Lucrările de instalare, configurare, punerea în funcțiune a soluției și asigurarea suportului la definirea/configurarea soluției precum și transferul de cunoștințe Beneficiarului inclusiv furnizarea documentației de instalare, configurare și restabilire a serviciului oferit, trebuie să fie executate de Ofertant, iar costul acestora trebuie să fie incluse în ofertă.
Termen de livrare: 30 zile lucrătoare din data intrării în vigoare a contractului, care va include și timpul lucrărilor de instalare, configurare și punerea în funcțiune a soluției.

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Elena Samoila
Telefonul de contact
022822237
Datele achizitiei
Data publicării
12 apr 2021, 11:08
Data ultimilor modificări
12 apr 2021, 12:11
Achizitii.md ID
21038311
CPV
48700000-5 - Utilitare pentru pachete software
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
2. anunt de participare.docx
tenderNotice
12.04.21 11:08
3. duae.doc
Criterii de eligibilitate
12.04.21 11:08
1. documentatia de atribuire.doc
Documentele la ofertă
12.04.21 11:08
Data:
12 apr 2021, 12:11
Subiectul întrebării:
Numarul de useri solicitati de AC
Întrebare:
Buna ziua, Rog sa ne oferiti nr. final de licente = useri necesari pentru a fi licentiati. Desi este indicat ca ofertantul va defini singur modul de licentiere, totusi avem nevoie de un numar cat mai exact de useri pentru care se doreste protectia tip antispam. Multumim.
Răspuns (13 apr 2021, 15:29):
Bună ziua, Numărul final de licențe constituie - Licenta pentru 600 de utilizatori. Vă mulțumim.
Data:
13 apr 2021, 11:19
Subiectul întrebării:
Clasificarea spamului trebuie să se bazeze pe analiza imaginilor cu recunoaștere optică a caracterelor.
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa excludeti aceasta cerinta deoarece este una ce limiteaza numarul de solutii la cel putin doar doi producatori si anume Fortinet si Cisco, pe cand ceilalti potentiali furnizori de solutii mari nu dispun de un asemnea functional. Drept referinta vedeti link-ul in documnetatia tehnica Fortimail https://docs.fortinet.com/document/fortimail/6.4.0/administration-guide/352990/configuring-antispam-profiles-and-antispam-action-profiles#profile_2424801504_1868809 , de asemena la CISCO in documentatia oficial disponibila este specificat ca "Image Analysis" este o caracteristică suplimentară care necesita licențiare pentru a fi activată și utilizată pe Cisco Email Security (ESA).
Răspuns (15 apr 2021, 09:57):
Bună ziua, Cu referire la solicitarea privind excluderea cerinței privind „Clasificarea spamului trebuie să se bazeze pe analiza imaginilor cu recunoaștere optică a caracterelor”. Din considerentul că această funționalitate este oferită doar de către Fortinet și Cisco vă infomăm că funcționalitatea dată este oferită de asemenea și de alți vendori, precum: Network Box, ClearSwift, Barracuda. De asemenea, ținând cont de faptul că funționalitate dată este una necesară, aceasta va fi menținută ca și criteriu pentru evaluarea ofertelor. Vă mulțumim.
Data:
16 apr 2021, 09:59
Subiectul întrebării:
Cerințe pentru protecție viruși și SPAM.
Întrebare:
Buna ziua. Va rugam sa clarificati cerinta ”Algoritmi de scor Rules-based”.
Răspuns (16 apr 2021, 13:41):
Bună ziua, Se face o comparație între conținutul mesajului din e-mail și un set de reguli, pentru a afla dacă un mesaj este SPAM sau nu. Fiecărei reguli din set îi este atribuită o pondere, scor, care se aplică pe mesaj în urma verificării. La început, fiecare mesaj de e-mail primit are un scor zero. Apoi, e-mailul este analizat pentru a detecta dacă corespunde oricărei reguli existente. Dacă mesajul corespunde unei reguli, atunci ponderea regulii se adăugată la scorul final al e-mailului. La sfârșit, dacă se constată că scorul final depășește o anumită valoare prag, atunci e-mailul este declarat spam.
Data:
16 apr 2021, 10:05
Subiectul întrebării:
Clasificarea spamului trebuie să se bazeze pe analiza imaginilor cu recunoaștere optică a caracterelor.
Întrebare:
Aceasta cerinta nu sporeste nivelul de detectare a spamului si reduce considerabil productivitatea echipamentului. Va recomandam ca această cerinta să fie eliminata din cerinte fata de solutie.
Răspuns (16 apr 2021, 13:42):
Bună ziua, Pentru sporirea productivității echipamentului și a întregului sistem vom respecta cu strictețe recomandările cu privire la cerințele tehnice hardware, descrise în ghidurile și instrucțiunile de instalare și administrare a sistemului. Ținând cont de faptul că cerința dată este una necesară, aceasta va fi menținută. Vă mulțumim.
Data:
16 apr 2021, 10:06
Subiectul întrebării:
Cerințe pentru prevenirea scurgerilor de date și reputație
Întrebare:
Buna ziua. Va rugam sa clarificati cerinta ”Prevenirea de pierdere de reputație și blacklisting”.
Răspuns (16 apr 2021, 13:43):
Bună ziua, Se presupune că sistemul va ține cont de listele recunoscute de Blaklisting și Geo-IP. Vă mulțumim.
Data:
16 apr 2021, 14:37
Subiectul întrebării:
Cerințe End Users
Întrebare:
Buna ziua. Cu referire la cerinta "Filtru User-based" Va rugam sa ne furnizati exemple.
Răspuns (16 apr 2021, 15:56):
Bună ziua, Această cerință presupune ca utilizatorul să dețină posibilitatea de a crea anumite filtre.
Data:
19 apr 2021, 09:30
Subiectul întrebării:
Cerințe End Users
Întrebare:
Buna ziua. Cu referire la cerinta ”Individual spam scoring” Va rugam sa clarificati cerinta si sa ne furnizati exemple.
Răspuns (19 apr 2021, 10:50):
Bună ziua, Funcționalitatea „Individual spam scoring” este o optiune cu ajutorul căreia utilizatorul își poate gestiona singur careva reguli de categorizare a mailurilor ca fiind spam sau nu. Poate aloca o pondere referitor la mesaj, dupa subiect, atașament, nume de domeniu de unde parvine mesajul sau alti parametri în dependență de funcționalitatea solutie.
Data:
19 apr 2021, 13:42
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Integrare Exchange AV Agent este o cerința obligatorie sau este opţionala
Răspuns (20 apr 2021, 10:02):
Bună ziua, Cerința dată este una obligatorie.
Data:
23 apr 2021, 10:44
Subiectul întrebării:
cu referire la "Suport pentru mai multe nume de domenii" respectiv "Integrare SNMP"
Întrebare:
Bună ziua, vă rugăm să clarificați, vis-a-vis de cerințele: "Suport pentru mai multe nume de domenii" respectiv "Integrare SNMP", nivelul de importanță și obligativitate. Plecând de la premisa extrem de realistă că impunerea cerințelor respective atrage după sine un cost material de neglijat și care nu pare a fi justificat în acest caz particular, se acceptă ca soluția propusă în licitație sa acopere aceste cerințe la un nivel opțional?
Răspuns (23 apr 2021, 13:09):
Bună ziua, Vă informăm că cerințele menționate de Dvs sunt opționale. Mulțumim.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.