1
Perioada de actualizare
de la 03.11.2020 16:05
până la 20.11.2020 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 20.11.2020 11:00
până la 09.12.2020 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 464 342,20 MDL
Perioada clarificărilor: 3 nov 2020, 16:05 - 20 nov 2020, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 20 nov 2020, 11:00 - 9 dec 2020, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Legume și fructe, pentru trimestrul I al anului 2021 (Ianuarie, februarie, martie), necesar instituțiilor preșcolare din mun.Chișinău
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mitropolit Dosoftei, 99
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tatiana Oboroc
Telefonul de contact
060944418
Datele achizitiei
Data publicării
3 nov 2020, 16:05
Data ultimilor modificări
5 nov 2020, 8:57
Achizitii.md ID
21030211
CPV
03200000-3 - Cereale, cartofi, legume, fructe şi fructe cu coajă
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Mandarine
Buget: 554682.0 MDL
Activ
Mărar proaspăt
Buget: 106821.0 MDL
Activ
Dovleac
Buget: 143450.0 MDL
Activ
Roșii proaspete
Buget: 445380.0 MDL
Activ
Ceapă
Buget: 242550.0 MDL
Activ
Morcov
Buget: 238500.0 MDL
Activ
Cartofi
Buget: 1484700.0 MDL
Activ
Rădăcină de țelină
Buget: 170128.0 MDL
Activ
Tulpină de țelină
Buget: 232595.5 MDL
Activ
Banane
Buget: 765450.0 MDL
Activ
Ardei grași
Buget: 567600.0 MDL
Activ
Fasole verde, congelate
Buget: 282720.0 MDL
Activ
Mere proaspete
Buget: 707520.0 MDL
Activ
Portocale
Buget: 669900.0 MDL
Activ
Conopidă
Buget: 470365.0 MDL
Activ
Pătrunjel proaspăt
Buget: 106821.0 MDL
Activ
Brocoli
Buget: 535236.0 MDL
Activ
Varză
Buget: 284610.0 MDL
Activ
Sveclă roșie
Buget: 140580.0 MDL
Activ
Lămâie
Buget: 215733.7 MDL
Activ
Praz
Buget: 99000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
documentatia_standard.docx
Documentele la ofertă
3.11.20 16:05
duae.doc
Documentele la ofertă
3.11.20 16:05
anuntul de participare legume și fructe.doc
tenderNotice
5.11.20 08:57
Data:
4 nov 2020, 17:04
Subiectul întrebării:
Propunere
Întrebare:
Buna ziua. Ne adresam cu urmatoarele propuneri: 1.la lotul cartofi - impartirea cantitatii pe sectoare separat. Pentru deservirea a 124 institutii ar fi necesare 10 mijloace de transport, 10 soferi, 10 hamali. Cresterea cheltuielilor duce inevitabil la cresterea preturilor. Personalul angajat trebuie sa fie antrenat in activitati si in celelalte 4 zile ale saptamanii. Nu trebuie excluse si alte riscuri, cum ar fi: imbolnaviri, pana tehnica etc. In aceasta situatie AC risca sa nu fie aprovizionata cu cartofi. In cazul separarii lotului pe sectoare solutii ar putea fi identificate mai operativ. din practica cunoastem ca toate DETS prefera ca livrarea legumelor sa fie efectuata in ziua de luni. Lipsa incaperilor pentru pastrare in cadrul institutiilor duce inevitabil la aceasta solicitare. 2.cartofii ambalati in plase de 10-15 kg la fel presupune un cost mai mare. De obicei cartofii sunt in saci de la 25-28 kg. 3.varza, la fel, reiesind din faptul ca este voluminoasa, poate fi separata pe sectoare 4.mararul si patrunjelul, prazul sunt in cantittati mici. Un simplu calcul: marar pentru 3 luni 1660 kg, ceea ce ar insemna 553 kg lunar. Daca admitem ca in luna ar fi 4 livrari, atunci o livrare ar constitui 138 kg, ceea ce ar reveni in mediu unei institutii 1.11 kg. Care este plus valoare unei astfel de activitati? Propunem ca lotul sa fie constituit din mai multe produse similare (marar, patrunjel, praj, brocoli). 5.fructele, la fel, sa fie necesita a fi combinate. 6.in anuntul de participare dstra indicati faptul ca la momentul semnarii contractului va fi indicata ziua de livrare, nu excludem riscul ca toate DETS vor solicita una si aceiasi zi. Deaceea, concret, indicati ziua de livrare pentru fiecare directie. Acest lucru ar permite OE sa-si faca o planificare. 7.concretizati forma garantiei de buna executie: in documentatia standart sunt prevazute 2 modalitati, in anunt-doar transfer. 8.conform legislatiei oferta este constituita din: F3.1, F4.1, F4.2, DUAE si garantia pentru oferta, in cazul in care se solicita. OE desemnati invingatori incarca in sistem celelalte documente solicitate de AC. Dstra ati solicitat 23 de documente. Ne exprimam speranta ca veti lua in calcul propunerile.
Răspuns (5 nov 2020, 11:29):
Bună ziua, referitor la lotul de cartofi care urmează să fie achiziționat pentru instituțiile de educație timpurie din mun.Chișinău(5 scetoare), vă comunicăm următoarele. În caietul de sarcini este stabilit că cartoful se livrează odată în săptămână, ziua livrării se va stabili la data încheerii contractuluii cu autoritatea contractantă. Pentru fiecare sector va fi stabilite zile diferite pentru livrarea acestui produs. Nu a fost arătată ziua concretă din motivul că un operator economic poate fi desemnat câștigător pentru 2/3 poziții de legume(cartofi, ceapă, morcov....), în cazut în care vom specifica pentru fiecare poziție o zi separat va fi nevoit să livreze intro zi morcov, în altă zi ceapă, deaceea și am stabilit în caietul de sarcini că graficul de livrare se va stabili la încheerea contractului, aceasta ar fi în favoarea agentului economic. Ce ține de ambalajul de 10-15 kg, a fost ales din motiv că avem instituții cu un număr de copii mai mic care n-au nevoie de o cantitate atît de mare. La fel este mai ușor de a putea verifica calitatea produsului livrat. Documentația a fost solicitată în strictă conformitate cu legislația, autoritatea contractantă a solicitat mai multe documente pentru a se asigura de executarea calitativă a clauzelor contractuale. Ce ține de garanția de bună execuție au fost făcute modificări în anunțul de participare.
Data:
12 nov 2020, 08:46
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Va salutam. 1. 1.Dstra raspundeti, precum ca Ce ține de ambalajul de 10-15 kg, a fost ales din motiv că avem instituții cu un număr de copii mai mic care n-au nevoie de o cantitate atît de mare.Concretizati, va fi acceptat sacul mai mare de 15 kg? 2.mararul si patrunjelul, prazul sunt in cantittati mici. Un simplu calcul: marar pentru 3 luni 1660 kg, ceea ce ar insemna 553 kg lunar. Daca admitem ca in luna ar fi 4 livrari, atunci o livrare ar constitui 138 kg, ceea ce ar reveni in mediu unei institutii 1.11 kg. Care este plus valoare unei astfel de activitati? Propunem ca lotul sa fie constituit din mai multe produse similare (marar, patrunjel, praj, brocoli). La aceasta intrebare nu ati raspuns, iar intre timp intra in vigoare si altele, de ex.Echipa achizitii.md Vă informează că, din 26 noiembrie 2020, va fi introdusă o taxă pentru utilizarea platformei noastre (servicii de publicitate și informații conform contractului) la depunerea ofertelor comerciale în valoare de 25 lei (inclusiv TVA) pentru fiecare lot pentru toate tipurile de achiziții (Achiziție de valoare mică, Cererea ofertelor de preț, Licitație deschisă). 5.fructele, la fel, necesita a fi combinate.(la fel nu ati raspuns)
Răspuns (12 nov 2020, 14:24):
Bună ziua. Condițiile sunt puse conform necesităților, grupul de lucru nu are atribuții de a calcula veniturile și cheltuielile.
Data:
17 nov 2020, 08:46
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Buna ziua! Totusi in privinta Lotului "Varza", ambalajul cerut de Autoritatea Contractanta si anume 5-10 kg. este putin probabil de executat,cauza fiind: - produsul dupa starea sa este voluminos si neincapator in asa ambalaje mici. Bine este in ambalaje cel putin de 20 kg. Pentru a fi pastrata starea produsului intacta si fara defectiuni. Producatorii ambaleaza produsul dat in saci de aproximativ 25-28 kg. Transportarea acestuia atrage dupa sine din nou un procent oarecare de deteriorare, preambalarea dupa conditiile cerute si din nou transportarea la punctul de destinatie la fel apar deteriorari. In final acest produs este trecut din mina in mina de citeva ori - respectiv deteriorari vor fi plus la aceasta toate lucrarile adaugatoare atrage dupa sine costuri suplimentare si respectiv majorarea pretului. Propunerea este de modificat ambalajul de la 20 pina la 25 kg. Referitor la pozitia "Mere Proaspete" la fel- toti producatorii depoziteaza acest produs in cutii de carton a cite 20 kg. Preambalarea acestuia are aceleasi consecinte la fel ca acel al pozitiei "Varza". Reesind din cele expuse este oportun de a modifica la aceste doua produse ambalajul cu atit mai mult ca timp de o saptamina aceste produse, cit de mici n-ar fi institutiile destinatare - 20 kg de varza si 20 kg de mere le consuma. Va multumim pentru intelegere.
Răspuns (17 nov 2020, 09:55):
Bună ziua, condițiile sînt conform necesităților instituțiilor
Data:
19 nov 2020, 13:26
Subiectul întrebării:
CLARIFICARE
Întrebare:
Onorata autoritate contractanta, solicitam respectuos: 1.sa specificati zilele de livrare pentru fiecare directie separat. OE trebuie sa -si planifice activitatile pentru fiecare zi a saptamanii. Remarca dstra, precum ca se va stabili cu fiecare directie separat la momentul semnarii contractului, pune la banuiala rezonabila faptul, ca careva din directii vor dori sa li se livreze legumele de baza in zilele de joi sau vineri; 2.de ce ambalajul la cartofi, varza trebuie sa fie 10-15 kg, pe cand unitatea de masura este kg? Oricum totul se cantareste; 3.la lotul cartofi dstra limitati participarea producatorilor mici, deoarece cantitatea cultivata ar fi mai mica decat cantitatea solicitata sau nu dispun de un numar mare de mijloace de transport. Va multumim.
Răspuns (19 nov 2020, 16:40):
Bună ziua, autoritatea contractantă, foarte clar s-a expus cu referire la ziua livrării produsului, reeterăm că la semnarea contractului se va ține cont de toate circumstanțele și ziua livrării se va stabili de comun acord cu Operatorul Economic cîștigător. Referitor la ambalajul produselor nu se schimbă, a fost ales anume asa conform necesităților. Punctul 3, n-am înțeles întrebarea prin ce limităm participarea producătorilor mici, cantitatea a fost calculată conform necesităților.
Data:
19 nov 2020, 14:47
Subiectul întrebării:
Propunere
Întrebare:
Reiesind din cerintele inaintate de AC si raspunsurile la intrebari se incalca flagrant prevederile art.39 (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici.; art.39 (2) În sensul alin. (1), autoritatea contractantă stabilește obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale astfel încît să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului.; art.40 (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. In temeiul art.41 (1) Pînă la expirarea termenului de depunere a ofertelor, autoritatea contractantă are dreptul să modifice documentația de atribuire fie din proprie inițiativă, fie ca răspuns la solicitarea de clarificare a unui operator economic conform art. 35, prelungind, după caz, termenul de depunere a ofertelor, astfel încît de la data aducerii la cunoștință a modificărilor operate pînă la noul termen de depunere a ofertelor să rămînă cel puțin 50% din termenul stabilit inițial. Avizul de prelungire a termenului de depunere a ofertelor, cu indicarea motivului care a stat la baza acestei decizii, este adus la cunoștință prin intermediul mijloacelor de informare care au fost utilizate la solicitarea depunerii ofertelor, precum și este comunicat imediat tuturor operatorilor economici care au depus o cerere de participare.
Răspuns (19 nov 2020, 16:43):
Bună ziua, întrebarea d-voastră nu este prea clară, lasă loc de întrepretări. Autoritatea contractantă la elaborarea caietului de sarcini a consultat atât legislația cât și specialiști în domeniu, reeșind din necesități grupul de lucru a solicitat cerințele invocate.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.