1
Perioada de actualizare
de la 07.07.2020 17:52
până la 17.07.2020 08:30
2
Propunerea ofertelor
de la 17.07.2020 08:30
până la 07.08.2020 08:30
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 10 735 000 MDL
Perioada clarificărilor: 7 iul 2020, 17:52 - 17 iul 2020, 8:30
Perioada de depunere a ofertelor: 17 iul 2020, 8:30 - 7 aug 2020, 8:30

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Echipament de protecţie pentru pompieri

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gh. Asachi, 69
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Vasilii Bodarev
Telefonul de contact
022-785159
Datele achizitiei
Data publicării
7 iul 2020, 17:52
Data ultimilor modificări
14 iul 2020, 11:12
Achizitii.md ID
21025828
CPV
35100000-5 - Echipament de urgenţă şi de siguranţă
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare.pdf anunt de participare.pdf
tenderNotice
Anunt de participare
7.07.20 17:52
documentatia standard.pdf documentatia standard.pdf
Documentele la ofertă
Documentaţia Standard
7.07.20 17:52
caiet sarcini echipament protecție 07052020.docx
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
11.07.20 11:07
caiet sarcini echipament igsu (2).pdf caiet sarcini echipament igsu (2).pdf
Specificaţie tehnică
caiet de sarcini
11.07.20 11:07
duae.pdf duae.pdf
Criterii de evaluare
Document Unic de Achiziţie European
14.07.20 11:12
Data:
9 iul 2020, 09:40
Subiectul întrebării:
Casca de protectie, numarul necesar.
Întrebare:
Buna ziua, în anuntul de participare lot 7. cantitatea solicitata este de 240 buc. Conform caietului de sarcini anexa nr.7 solicitati casca culoarea rosu - 25 buc. casca culoarea galben-verzui - 180 buc. Au disparut 35 buc. Va rugam sa corectati ori in anunt, ori in caietul de sarcin. Va multumesc, o zi frumoasa.
Răspuns (9 iul 2020, 13:41):
Multumim despre informarea erorii. În scurt timp se va corecta.
Data:
9 iul 2020, 09:44
Subiectul întrebării:
Documentația standard
Întrebare:
Certificat de conformitate și raportul de încercări eliberat de organismul independent străin cu traducere în limba română în filelul atașat vor fi acceptate?
Răspuns (9 iul 2020, 12:48):
În conformitate cu art.23 Standarde de asigurare a calităţii alin (1) al Legii 131/2015 În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. (2) În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător
Data:
9 iul 2020, 09:49
Subiectul întrebării:
Documentația standard
Întrebare:
Conform caietului de sarcini fiecare lot are descriere tehnică în anexe. Întrebare: dacă în formularul F4.1. poate fi indicat, că descrierea tehnică este în Anexe, pe care le vom atașa la formular, sau descriere trebuie să fie numai în formularul F4.1, chiar dacă tabelul va fi mare?
Răspuns (9 iul 2020, 13:32):
Se acceptă propunerea. Dar să fie clar indicat in care anexe va fi specificarea tehnică deplină propusă de către Dumneavoastră
Data:
9 iul 2020, 10:03
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua, Va rugam sa anexati Caietul de sarcini in format .doc pentru a putea lucra cu traducerile. Multumim.
Răspuns (9 iul 2020, 13:00):
B.ziua. Se anexează caietul de sarcini conform solicitărilor.
Data:
9 iul 2020, 14:00
Subiectul întrebării:
Cască de protecție
Întrebare:
Mostre prezentate de ofertant trebuie să fie de culoarea roșie și galbenă, sau numai una dintre culori va fi acceptabilă?
Răspuns (9 iul 2020, 14:26):
este necesarul să fie prezentate 2 mostre: 1 buc Roșu (RGB 255,0,0) 1 buc Galben-verzui (RGB 204,255,153) fluorescent
Data:
9 iul 2020, 14:02
Subiectul întrebării:
Documentația standard
Întrebare:
În documentația solicitați prezentarea contractelor incheiate și executate. Care contracte aveți în vedere?
Răspuns (9 iul 2020, 14:47):
Conform cerințelor IPO 14 a Documentației standard aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 173 din 05 octombrie 2018
Data:
9 iul 2020, 14:27
Subiectul întrebării:
Specificatia tehnica, aparat de protectie
Întrebare:
Punctul 7.7 Masca faciala de protectie si respiratie. Punctul 7.7.2 Greutatea mastii faciale nu trebuie sa depaseasca 600 gr. Greutatea mastilor faciale incepe de la 450 gr - 750gr. in dependenta de materialul corpului si materialul harnasamentului. In cazul Dumneavoastra favorizati un agent economic cu o anumita marca de masca faciala. Va rugam sa modificati cerinta tehnica. O zi buna.
Răspuns (9 iul 2020, 15:02):
Inspectoratul stabilește specificația și condiția produsului solicitat, iar specificațiile tehnice au fost elaborate în baza celor mai bune produse de pe piață precum și din practica utilizării acestora.
Data:
9 iul 2020, 15:26
Subiectul întrebării:
Specificatia tehnica, aparat de protectie, masca faciala, casca de protectie
Întrebare:
Stimat Inspectorat, noi cunoastem foarte bine ca autoritatea contractanta are obligatia de a stabili in documentatia de atribuire orice cerinta, criteriu, regula. Iar noi ca agent economic de a solicita clarificari pe marginea caietului de sarcini. Din momentul in care observam abateri de la Legea privind achizitiile publice cerem sa faceti modificari in caitul de sarcini pentru a nu ingradi drepturile noastre si a altor agenti economici de a participa la licitatia data. Din caracteristicile prezentate ca catre Dumneavoastra noi socotim ca favorizari un anumic agent ecomomic si anume reprezentantul companiei Dräger pe teritoriul R. Moldova. Stabilind un criteriu exact caracteristicilor tehnice marfurilor produse de aceasta companie. De exemplu: Casca de pompieri - se creaza o impresie ca sa facut doar un copy paste de pe pagina oficiala a companie Dräger casca de protectie HPS7000, Va rugam sa ajustati datele tehnice pentru a nu ingradi drepturile altor agenti economici, in caz contrar vom fi nevoiti sa contestam documentatia (speciaficatia tehnica) catre ANSC. Multumim.
Răspuns (10 iul 2020, 11:40):
Bună ziua, stimate operator economic. Ca argumentare la obiecțiile înaintate, Inspectoratul comunică următoarele. Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat de către specialiștii din cadrul Inspectoratului pe domeniul respectiv, independenți și necondiționați de nimeni cu respectarea principiului de a identifica și stabili cele mai optime specificații pentru echipamentul ce urmează a fi achiziționat și utilizat de către pompieri în diferite misiuni de serviciu, protejîndu-le viața și integritatea în cele mai periculoase acțiuni. Suplimentar, dorim să aducem la cunoștința Dumneavoastră, că nu au fost consultati sau implicați careva operatori economici care ar fi favorizați în urma elaborării caietului respectiv, iar descrierea produselor în acesta a fost efectuată în baza bunelor practici pe parcurs, întru îmbunătățirea condițiilor de lucru și nivelului de securitate a efectivului de intervenție.
Data:
9 iul 2020, 15:35
Subiectul întrebării:
Documentația standard
Întrebare:
Conform cerințelor IPO 14 a Documentației standard aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 173 din 05 octombrie 2018, este necesar de prezentat datele raportului financiar pentru evaluarea capacității economice a ofertantului. La procedură de achiziție dvs. solicitați rapotul financiar și DUAE, și informația privind datele financiare poate fi găsită acolo. Deci, repetăm întrebarea: care contracte trebuie să fie prezentate?
Răspuns (9 iul 2020, 16:15):
Extras din IPOI 14. Capacitate tehnică și/sau profesională 14.1. În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: a. o listă a principalelor livrări de bunuri similare efectuate în ultimii 3 ani, conţinînd valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. Livrările de bunuri se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat şi, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obţinerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de bunuri se realizează printr-o declaraţie a operatorului economic; b. o declarație referitoare la echipamentele tehnice şi la măsurile aplicate în vederea asigurării calităţii, precum şi, dacă este cazul, la resursele de studiu şi cercetare; c. informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obținut de către ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii; d. certificate sau alte documente emise de organisme abilitate în acest sens, care să ateste conformitatea bunurilor, identificată clar prin referire la specificaţii sau standarde relevante; e. mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru, dovada experienţei specifice în livrarea bunurilor; f. capacitate minimă de producere sau echipamentele și/sau capacitate minimă profesională. Raspuns la intrebare: dovada experienţei specifice în livrarea bunurilor care se atribuie la echipamente de protecție în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor
Data:
10 iul 2020, 12:15
Subiectul întrebării:
Specificatia tehnica
Întrebare:
Buna ziua, Stimata Autoritate Contractanta conform Legii 131/2015 privind achizitiile publice art. 37 Regulile privind descrierea bunurilor, lucrarilor si serviciilor. alin.(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”. In cazul in care autoritatea contractanta a indicat in caracteristica tehnica a mastii faciale greutatea nu mai mare de 600 gr., in cazul in care in caracteristica castii de protectie sa indicat: rezistenta mecanica a carcasei >80 J, amorizarea loviturii >50 kJ, rezistenta la perforare > 30 kJ, in cazul in care in caietul de sarcini este scris ca ~ochelarii de protectie cu marginea de jos moale~si a altor caracteristici care expres sunt caracteristici direct modelului companiei Dräger casca de protectie HPS7000, socotim ca conform Legii privind achizitiile publice si conform art. 37 aliniatul (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici, ne-au fost lezate drepturile de participare la licitatie. Insistam sa efectuati modificari cu caracteristici de la ... pina la sau echivalent ....in caz contrar ne rezevam dreptul conform art. 82, 83 la prezentei legi privind depunerea contestatiei pe marginea caietului de sarcini. O zi buna.
Răspuns (11 iul 2020, 11:03):
În urma examinării pieții internaționale în domeniul producerii echipamentului și utilajului individual de protecție pentru pompieri, s-a contatat că există cel puțin 3 producători/companiii din UE și SUA care se încadrează în specificațiile tehnice ale căștii de protecție aprobate în prezentul caiet de sarcini. Totodată, aducem la cunoștință modificarea cerinței privind greutatea măștii faciale de la 600 gr. la 700 gr. Luînd în considerație cele expuse, Inspectoratul își exprimă deschiderea spre o colaborare constructivă și corectă, în scopul realizării obiectivelor propuse.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.