Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
06.05.2020 11:16
până la 25.05.2020 10:00
până la 25.05.2020 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la
25.05.2020 10:00
până la 28.05.2020 10:00
până la 28.05.2020 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 010 355 MDL
Perioada clarificărilor:
6 mai 2020, 11:16 - 25 mai 2020, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
25 mai 2020, 10:00 - 28 mai 2020, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Servicii de elaborare a documentației de proiect - 4 loturi
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2019, MOLDOVA, mun.Chişinău, or.Codru (mun. Chişinău), str.Costiujeni, 8
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
6 mai 2020, 11:16
Data ultimilor modificări
22 mai 2020, 16:23
Achizitii.md ID
21022526
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția str. Soarelui din or.Codru (inclusiv trotuar)
Buget: 240766.0 MDL
Activ
Lotul nr. 2 - Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru amenajarea cuvetei rîulețului de evacuare a apelor pluviale din str. Schinoasa Vale pînă la str. Cîmpului 47
Buget: 283173.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
Istoricul documentului
-
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
ID: 28e0640c-9420-47b0-90d0-853aadb74049
Documentele la ofertă
-
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (2).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (2).semnat.pdf
ID: 28e0640c-9420-47b0-90d0-853aadb74049
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
13.05.20 10:44
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
Istoricul documentului
-
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
ID: 43954d14-b2d5-49f2-8df8-f5b281b14abd
Documentele la ofertă
-
documentatia_standard_servicii (2).semnat.pdf
documentatia_standard_servicii (2).semnat.pdf
ID: 43954d14-b2d5-49f2-8df8-f5b281b14abd
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
22.05.20 16:23
Data:
6 mai 2020, 17:15
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare
Întrebare:
Din prevederile pct. 11 AP și pct. 3.5 FDA, rezultă că termenul de prestare solicitat de AC este 90 zile. Astfel, vă solicităm să modificați pct. 7 AP, pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2, potrivit cărora termenul ar fi de 30 zile.
Răspuns (7 mai 2020, 10:05):
Vor fi modificate!
Data:
7 mai 2020, 13:41
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Conform AP, se solicita ca ofertantul sa prezinte: pct. 6 „Graficul de indeplinire a lucrarilor”, pct. 11 „Cazier juridic al ofertantului” si pct. 14 „Graficul de executie”. Explicatine va rog care e diferenta dintre documentul mentionat la pct. 6 si respectiv pct. 14, iar in partea ce tine pct. 11 rugam sal excludeti, dat fiind faptul ca exista formularul F3.5, F3.6 si DUAE care include in sine informatia despre antecedente penale.
Răspuns (13 mai 2020, 10:44):
Punctul 14 și 15 au fost excluse. Insă punctul 11 rămâne, deoarece este o dovadă importantă privind antecedentele penale ale operatorului economic.
Data:
13 mai 2020, 12:46
Subiectul întrebării:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare
Întrebare:
In termenul de 90 zile se include ori nu etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare.
Răspuns (13 mai 2020, 13:43):
Se include!
Data:
13 mai 2020, 14:19
Subiectul întrebării:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Întrebare:
Potrivit pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 - „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. Capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect. Vă informăm că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Controlul de autor urmează a efectuat în baza unui contract separat între autoritate contractantă şi autor(i) de proiect. Reieșind din cele expuse, solicităm să confirmați că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară.
Răspuns (14 mai 2020, 08:39):
Conform caietului de sarcini.
Data:
14 mai 2020, 10:56
Subiectul întrebării:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Întrebare:
Stimata AC, am invocat mai sus prevederile unui act normativ, care are forta juridica obligatorie, si intr-o eventuala contestare a documentatiei de atribuire la ANSC, normele imperative ale cadrului legal prevaleaza asupra cerintelor din documentatia de atribuire/anuntul de participare/caietul de sarcini care ii contrazic.
Răspuns (15 mai 2020, 09:15):
Ați solicitat să confirmăm că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiare. Și autoritatea contractantă a confirmat că aceste cheltuieli sunt prevăzute în caietul de sarcini care a fost elaborat de către un operator economic. Faceti diferență vă rog dintre supravegherea lucrărilor de contrucție care evident sunt prevăzute în devizele pentru realizarea contrucției și supravegherea de autor care este preconizată pentru elaborarea proiectelor. Trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor, CONFORM CAIETULUI DE SARCINI. Totuși este straniu să întrebați așa lucruri odată ce trebuie să cunoașteți asemenea elemente distinctive.
Data:
15 mai 2020, 12:03
Subiectul întrebării:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Întrebare:
Prin „supravegherea de autor” se subintelege supravegherea lucrărilor de contrucție de catre proiectant. Or, notiunile „supravegherea de autor”, „supravegherea lucrărilor de contrucție” si „controlul de autor” - de facto au acelasi sens, fapt care se confirma si prin urmatoarele aspecte: pct. 13 din CS prevede ca „supraveghere de autor este nесеsаr”, iar pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA stipuleaza sarcini și responsabilități impuse proiectantului - „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție”. Astfel, cerinta dvs precum ca „trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor” este contrara prevederilor legale, in conditiile in care pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 reglementeaza expres ca „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. In acest sens, reiteram ca capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect si că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Consulati operatorul economic care v-a elaborat CS pentru a va asigura ca noi nu va inducem cumva in eroare. Solutia optima propusa grupului de lucru spre examinare, este ca la aceasta solicitare de clarificari autoritatea contractanta sa raspunda in mod clar ca cheltuieli pentru pozitia data nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară. Tine a fi precizat faptul ca in acest fel nu va fi necesara operarea unor modificari in documentatia de atribuire (inclusiv AP si CS).
Răspuns (15 mai 2020, 13:44):
Recapitulăm - supraveghere TEHNICĂ a lucrărilor de construcție înseamnă a face conform devizelor un contract cu RESPONSABILUL TEHNIC care va supravegherea realizarea propriu zisă a obiectivului. Supravegherea de AUTOR are loc atunci cînd se elaborează proiectul obiectului inclusiv cu supravegherea obiectului care urmează a fi realizat. Operatorul economic care a realizat caietul de sarcini a confirmat necesitatea acestei poziții.
Data:
15 mai 2020, 14:50
Subiectul întrebării:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Întrebare:
Sincer, avem impresia de parca vorbim in limbi diferite. Nimeni nu pune la indoiala faptul ca supravegherea tehnica se realizeaza de catre un RESPONSABIL TEHNIC. Or, această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect, respectiv continutul documentatiei de atribuire stipuleaza sarcini și responsabilități impuse PROIECTANTULUI, si in momentul in care ati prevazut la pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA ca PROIECTANTUL VA TREBUI „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție” - asta deja reprezinta o supraveghere de autor. Iar supravegherea (controlul) de autor nu se poate determina pana la elaborarea documentatiei de proiect si deviz, respectiv operatorii economici participanti nu pot in prealabil „ghici” costul acestor activitati.
Răspuns (15 mai 2020, 15:21):
Complicați lucruri. Conform caietului de sarcini este indicat și elaborarea inclusiv a devizelor. Dacă doriți să participați vă conformați includeți în propunerea financiară supravegherea de autor.
Data:
15 mai 2020, 18:35
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Precizati va rog modul de demonstrare a îndeplinirii prevederilor pct. 8 din anuntul de participare - „Ofertantul este obligat să facă cunoştinţă cu obiectivul (cerință obligatorie)...”. Multumim anticipat
Răspuns (18 mai 2020, 08:27):
Vizitați Grădinița nr. 194. din or.Codru pentru a vedea pavilioanele.
Data:
15 mai 2020, 19:57
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare (continuare)
Întrebare:
Potrivit pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 termenul de prestare ar fi de 30 zile, pe cand acesta trebuie sa fie 90.
Răspuns (18 mai 2020, 08:30):
Se va modifica în 90 de zile.
Data:
19 mai 2020, 13:17
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Cum va putea ofertantul sa demonstreze autorității contractante ca a vizitat obiectele (act confirmativ)?
Răspuns (20 mai 2020, 11:00):
O simplă declarație că a vizitat obiectivul.
Data:
21 mai 2020, 14:24
Subiectul întrebării:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare
Întrebare:
De catre cine vor fi suportate cheltuieli pentru etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare?
Răspuns (21 mai 2020, 14:33):
Analizați punctul 9 din caietele de sarcini.
Data:
22 mai 2020, 14:49
Subiectul întrebării:
Termenul
Întrebare:
Solicitam repetat sa modificati termenul de prestare de la pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 (nu 30 zile, dar 90).
Răspuns (22 mai 2020, 16:24):
S-a modificat!
Data:
22 mai 2020, 16:31
Subiectul întrebării:
Termenul (continuare)
Întrebare:
Ati omis sa modificati termenul si in formularul F4.2!
Răspuns (25 mai 2020, 08:22):
Acest formular nu va schimba nimic. Daca acum se fac modificări în documentație se va prelungi termenul de depunere a ofertelor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK