Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 79 322 525 MDL
Perioada clarificărilor: 4 nov 2019, 14:30 - 6 dec 2019, 16:03
Perioada de depunere a ofertelor: 6 dec 2019, 16:03 - 24 dec 2019, 16:03

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de reconstrucție a Blocului operator al IMSP Institutul de Medicină Urgentă, str. Toma Ciorbă nr.1, mun. Chișinău
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Toma Ciorba nr.1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Serviciul achizitii publice
Telefonul de contact
022250809, 022250707
Datele achizitiei
Data publicării
4 nov 2019, 14:30
Data ultimilor modificări
24 dec 2019, 16:03
Achizitii.md ID
21014045
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
18 nov 2019, 12:22
Subiectul întrebării:
lista cu cantitati
Întrebare:
Buna ziua, 1.Greutatea balustradelor de inox nu concide cu cantitatea. Greutatea balustrade reala conform lungimei mai mica de cat este indicate in lista de cantitati.
Răspuns (4 dec 2019, 14:28):
Întrebarea nu este clară. Pentru a primi un răspuns la întrebarea înaintată, indicați concret denumirea, compartimentul, alineatul din documentele de deviz, la care se face referință.
Data:
18 nov 2019, 12:23
Subiectul întrebării:
FDA
Întrebare:
Cerem clarificare la punctul 4.4 din FDA 4.4. Ediţia aplicabilă a Incoterms și termenii comerciali acceptați vor fi (după caz): - 2013
Răspuns (4 dec 2019, 16:03):
Regulile comerțului international Incoterms se aplică în cazul livrărilor bunurilor. S-au operat modificări la punctul 4.4 din FDA 4.4 și s-a exlus ediția aplicabilă.
Data:
18 nov 2019, 12:25
Subiectul întrebării:
FDA
Întrebare:
Clarificare la capitol 3 punct 26 subpunct 7 din FDA “La finalizarea lucrărilor Antreprenorul urmează să transmită Manualul de mentenanță.”
Răspuns (4 dec 2019, 16:05):
Manualul de mentenanță reprezintă tot setul de documente ce descriu procedurile și metodele ce asigură mentenanța în perioada de garanție și post garanție, și anume: pașapoartele tehnice, manualele de utilizare, proiectul de execuție cu modificări (în cazul în care vor fi modificări), certificatele de calitate sau conformitate pentru utilaj și echipament. Toate documentele vor fi transmise printr-un proces-verbal de predare-primire semnat de Antreprenor general și Beneficiar
Data:
18 nov 2019, 12:51
Subiectul întrebării:
La capitolul 7.3.c) FDA - "Garantia de buna executie"
Întrebare:
Cind se restituie Antreprenorului garantia de buna executie: Garantia de buna executie se va restitui Antreprenorului in baza notificarii Beneficiarului catre agentul bancar: - conform art. 3.7 din contract notificarea se va face după semnarea procesului -verbal de recepție la terminarea lucrarilor în cel mult 15 zile. - conform articolului 6.11 din contract notificarea se va face după semnaraea procesului-verbal de recepție finală în cel mult 15 zile (recepția finala se efectuiează după 3 ani de la recepția obiectului la terminarea lucrărilor) - conform art. 6.13 Beneficiarul trebuie să restituie garanția de bună execuție în cel mult 15 zile după expirarea perioadai de garanție (perioada de garanție a lucrarilor de reconstrucție minimum - 5 ani după recepția obiectului la terminarea lucrailor) În cazul adjudecării contractului, Beneficiarul va accepta constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive din situațiile lunare de plată cu depozitarea la o instituție bancara acceptată de ambele părți. Vă mulțumim.
Răspuns (4 dec 2019, 16:06):
Perioadele de restituire a garanției de bună execuție menționate în contractul-model au fost indicate în conformitate cu Documentanția-standard, aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 176 din 5 octombrie 2018. Urmare a modificărilor efectuate, restituirea Garanției de bună execuție se va face după darea în exploatare și semnarea procesului-verbal de recepție finală în cel mult 15 zile. Cu referire la constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive din situațiile lunare de plată cu depozitarea la o instituție bancara acceptată de ambele părți, aceasta contravine legislației în domeniul achiziției. Astfel, garanția de bună execuție este solicitată în conformitate cu art.68 alin (8) din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, pct. 48, Secțiunea 6 Adjudecarea contractului din Documentația-standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 176 din 5 octombrie 2018. Modificările necesare au fost operate.
Data:
25 nov 2019, 14:25
Subiectul întrebării:
pct. 18 FDA Nota cu privire la experienta similara, lit. b)
Întrebare:
"certificare de buna executie" asemenea document in constructie nu exista, ce document de fapt este solicitat?
Răspuns (4 dec 2019, 16:06):
Conform pct.18 b) din FDA si Anunțul de participare cu referire la experiența similiară, certificările de bună execuție reprezintă de fapt scrisorile de recomandare ale Beneficiarilor în asemenea lucrări de (re)construcție, în care vor fi indicate toate datele de contact ale ultimilor. Respectiv, în pct.18 lit.b) din FDA si Anunțul de participare a fost suplinit cu termenul ”Scrisoare de recomandare”.
Data:
25 nov 2019, 14:27
Subiectul întrebării:
pct. 12 FDA Informatie privind asocierea
Întrebare:
inafara formularului F 3.14, care alte documente trebuie prezentate cu referire la asociat? Scrieti lista exhaustiva de acte. Exista cerinte fata de acordul de asociere? Daca da, care sunt?
Răspuns (4 dec 2019, 14:43):
Modelul acordului de asociere poate fi descărcat de pe site-ul https://tender.gov.md/ro la rubrica -Documente-Modele de documente-Acord de asociere. Cu referire la actele necesare a fi prezentate de către fiecare asociat, este indicat în pct. 19, Secțiunea 2 Criterii de calificare din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 176 din 5octombrie 2018. În cazul în care vreun Asociat nu este rezident al RM, acesta va prezenta toate actele echivalente (similare).
Data:
25 nov 2019, 14:30
Subiectul întrebării:
pct. 26 FDA Conditii speciale
Întrebare:
Aceste prevederi trebuie prevazute in contractul de antrepriza.
Răspuns (4 dec 2019, 16:08):
Condițiile special solicitate sunt incluse în Anexa la contractul de antrepriză. S-au operat modificările necesare.
Data:
25 nov 2019, 14:44
Subiectul întrebării:
pct. 26 FDA Conditii speciale
Întrebare:
subpct. 3. "Materialele de constructii inainte de a fi procurate urmeaza sa fie aprobate de catre beneficiar" Nu este clara prevederea. Odata cu semnarea contractului, se accepta devizul oferta care contine lista de materiale. Aceasta reprezinta aprobarea beneficiarului sau ulterior semnarii, inainte de orici procurare de materiale va fi necesara o aprobare suplimentare? Exista vreo procedura in aceste sens? Cine va fi responsabil de tergiversarea termenilor? Nu reprezinta oare aceasta un motiv de a impune o opinie subiectiva pentru anumite produse/echipamente ?
Răspuns (4 dec 2019, 15:05):
Condiția dată presupune un proces separat după acceptarea Devizului Ofertă, ce constă în aprobarea de către Beneficiar a materialelor de construcție înainte de a fi procurate.
Data:
25 nov 2019, 14:48
Subiectul întrebării:
pct. 26 FDA Conditii speciale
Întrebare:
subpct.6. In conformitate cu prevederile legislatiei nationale in domeniul constructiilor, darea in exloatare a obietivelor de constructie reprezinta o atributie a beneficiarului
Răspuns (4 dec 2019, 15:06):
Norma data presupune două aspecte: 1) Partea documentară 2) Lucrările de remediere a neconformităților în lucrările executate Partea documentară este o atribuție a Beneficiarului, Antreprenorul general fiind obligat să pregătească pachetul de documente necesare pentru darea în exploatare și să însoțească Beneficiarul în procesul de dare în exploatare. Lucrările de remediere a neconformităților în lucrările executate în vederea dării în exploatare ține exclusiv de responsabilitatea Antreprenorului general și se fac din contul acestuia.
Data:
25 nov 2019, 15:20
Subiectul întrebării:
lista cu cantitati
Întrebare:
este oare sau nu, in opinia dvs., un "moment coruptibil" indicarea denumirii comerciale a materialelor si echipamentelor pentru ofertare?
Răspuns (4 dec 2019, 15:07):
În memorial explicativ la proiectul de execuție ,,Reconstrucția blocului operator al IMSP Institutul de Medicină Urgentă, str. Toma Ciorbă nr.1, mun. Chișinău”, în punctul nr.1 Date generale este indicat expres că orice echipament sau materiale indicate în acest proiect pot fi înlocuite cu altele cu parametrii tehnico-economici asemănătoare sau mai performante – cu coordonare cu beneficiar și proiectant. Astfel, denumirile comerciale indicate sunt ca indicatori de referință pentru calitate.
Data:
5 dec 2019, 18:18
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna seara, unde putem gasi in caietul de sarcini CABINE MODULARE sali de operatii ca cantitati?
Răspuns (6 dec 2019, 14:49):
Pentru finisarea interioara a salilor de operatii proiectul prevede montarea sistemelor modulare prefabricate, prestate si instalate "la cheie" de catre o companie specializata in domeniu. Aceste se descriu detailiat in compartimentul "Interioare (IA)" si "Memoriul Explicativ"din documentatia de proiect si nu se inclde in Caiet de Sarcini comun. In baza documentatiei din compartimentul "Interioare (IA)", compania specializata in domeniu v-a calcula de sinistatator toate volumele, cantitatile de lucrari si materiale necesare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.