1
Perioada de actualizare
de la 02.10.2019 17:06
până la 09.10.2019 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 09.10.2019 10:00
până la 15.10.2019 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 992 108 MDL
Perioada clarificărilor: 2 oct 2019, 17:06 - 9 oct 2019, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 9 oct 2019, 10:00 - 15 oct 2019, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

(repetat) ”Reparația capitală a coridoarelor în două blocuri și reparația capitală a blocurilor sanitare la Școala primară nr.21 „S.Vanghelii” din str. T.Vladimirescu, nr.16, mun. Bălți”, conform necesităților DÎTS a Primăriei mun.Bălți

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3101, MOLDOVA, mun.Bălţi, locality, str Independeței
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ceremuș Liliana
Telefonul de contact
+37323154622
Datele achizitiei
Data publicării
2 oct 2019, 16:51
Data ultimilor modificări
2 oct 2019, 17:19
Achizitii.md ID
21012778
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
(repetat) documentatia_standard_lucrari scoala nr.21
Documentele la ofertă
FDA, formulare, contract-model
2.10.19 17:06
(repetat) Anunț de Participare - scoala nr. 21
tenderNotice
Anunț de participare
2.10.19 17:06
Verificare 21 школа.FR11
Raport de evaluare
Raport de verificare
2.10.19 17:06
Технич. зад. на работы 21 школа . 2019г (rum)
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
2.10.19 17:06
DUAE (rep)
Documentele la ofertă
www.duae.md
2.10.19 17:06
12-08-2019_11-33-41
projectPlan
Proiect
2.10.19 17:06
3-19-4 f1 devize
billOfQuantity
Lista cu cantitățile de lucrări
2.10.19 17:06
Data:
2 oct 2019, 17:19
Subiectul întrebării:
Anunt de participare p. 14
Întrebare:
-Minim 3 ani de actvitate a companiei- -În conformitate cu documentele de înregistrare a întreprinderii- -DA- este un criteriu lipsit de drept.
Răspuns (2 oct 2019, 18:09):
Autoritatea contractantă a prevăzut criteriul de calificare menționat, ținînd cont de: Partea IV din DUAE – Criteriile de selecție - Pentru contractele de achiziție de lucrări: executarea de lucrări de tipul specificat Numai pentru contractele de achiziții publice de lucrări: în perioada de referință, operatorul economic a îndeplinit următoarele lucrări de tipul specificat. Autoritățile contractante pot solicita experiența de până la cinci ani și pot accepta experiența acumulată în urmă cu peste cinci ani; precum și p.15 lit.a) din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de lucrări - 15.1. Ofertantul va prezenta documente care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract: a) o listă a lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări (recomandări) de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit, ei vor prezenta și formularul F3.9 Avînd în vedere că este organizată procedura COP, aplicînd principiul proporționalității, au fost prevăzuți minim 3 ani de experiență/activitate a companiei.
Data:
2 oct 2019, 17:24
Subiectul întrebării:
Anunt de participare p. 14
Întrebare:
Astfel, în speță sunt relevante următoarele dispoziții legale: - art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/15, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă, în funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici; - alin. (8) din articolul menționat dispune că criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit; - alin. (9) din același articol, prevede că autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și 5 selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească; - art. 18 alin. (1) din legea menționată supra, potrivit căruia autoritatea contractantă va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activității profesionale; c) capacitatea economică și financiară; d) capacitatea tehnică și/sau profesională; e) standarde de asigurare a calității; f) standarde de protecție a mediului. - art. 22 alin. (3) din aceiași lege, conform căruia în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate și numai în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați, valoarea, perioada și locul execuției lucrărilor și precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu și dacă au fost duse la bun sfârșit; b) informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obținut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calității; c) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru execuția lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7); d) declarația referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat și ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani; e) dacă este cazul, informații privind măsurile de protecție a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului; f) declarația referitoare la utilajele, instalațiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului; g) informații privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenția să o subcontracteze.
Răspuns (2 oct 2019, 18:14):
Solicităm respectuos expunerea succintă a întrebării concrete. Ați inserat o serie de prevederi legale, fără a înainta o clarificare.
Data:
2 oct 2019, 18:29
Subiectul întrebării:
Anunt de participare p. 14
Întrebare:
Consider ilegal, -Minim 3 ani de actvitate a companiei- Examinati articolele sus mentionate.
Răspuns (3 oct 2019, 09:01):
Autoritatea contractantă este în drept să impună condiții pe care le consideră necesare. Avînd în vedere că este organizată procedura COP, aplicînd principiul proporționalității, au fost prevăzuți minim 3 ani de experiență/activitate a companiei, și nu 5 cum e prevăzut în Legea nr.131/2015: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Nu considerăm limitativă condiția respectivă.
Data:
3 oct 2019, 09:08
Subiectul întrebării:
Răspuns (3 oct 2019, 09:01):
Întrebare:
Lista lucrărilor in ultimii 5 ani însă nu 5 ani de activitate a companiei, in acest mod limitați agenții economici de a participa la procedura...
Răspuns (3 oct 2019, 11:31):
Solicităm respectuos conformarea cu cerințele înaintate de autoritatea contractantă. Condiția ”Minim 3 ani de actvitate a companiei” nu contravine prevedrilor art.22 alin.(3) din Legea 131/15.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.