Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 362 500 MDL
Perioada clarificărilor: 23 aug 2019, 14:12 - 28 aug 2019, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 28 aug 2019, 15:00 - 5 sept 2019, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Elaborarea documentaţiei de proiect şi deviz pentru «Construcția sistemului de canalizare menajer-fecaloidă din cartierul locativ mărginit cu str.Vlahuță, Radișcev, Muzicescu, Aivazovskii, Maria Cebotari din mun.Bălți»

Informația despre anulare
Motivul anulării
Din motive tehnice
Data anulării
28 aug 2019, 11:54
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, locality, p-ţa Independenţei, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ceremuș Liliana
Telefonul de contact
+37323154623
Datele achizitiei
Data publicării
23 aug 2019, 14:01
Data ultimilor modificări
28 aug 2019, 11:54
Achizitii.md ID
21011535
CPV
71200000-0 - Servicii de arhitectură şi servicii conexe
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
24 aug 2019, 23:16
Subiectul întrebării:
Caiet de Sarcini
Întrebare:
Buna ziua!. In anuntul de participare punctul 8 este indicat ca documentatia de proiect se va elabora „Conform Caietului de Sarcini anexat”. Pe platforma nu am gasit incarcat nici un Caiet de Sarcini pentru aceasta licitatie. Va rugam sa supliniti documentele pentru procedura respectiva si sa publicati Caietul de Sarcini integral cu specificarea a tuturor volumelor de lucrari solicitate de catre AC. Multumesc!
Răspuns (27 aug 2019, 11:14):
Solicităm respectuos examinarea cu atenție a tuturor documentelor anexate. Astfel, în Documentația standard veți regăsi Fișa de date a achiziției, formulare-tip pentru completare, contractul-model precomletat, precum și CAIETUL DE SARCINI - p.28-29, Specificații tehnice F4.1 - p.30, Specificații de preț F 4.2 - p.31-32.
Data:
27 aug 2019, 14:27
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor
Întrebare:
Citiți mesajul în întregime ... „În conformitate cu prevederile art. 57 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 31 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, utilizarea licitației electronice este obligatorie pentru achizițiile publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri. Pentru alte tipuri de achiziție, utilizarea licitației electronice este facultativă. În acest caz, urmează a fi respectate prevederile art. 63 al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Totodată, conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”, - a răspuns oficial Agenția Achiziții Publice la întrebarea dacă utilizarea licitației electronice este obligatorie (vezi pe portalul AAP, rubrica „ÎNTREBĂRI FRECVENTE”, pct. 24).
Răspuns (28 aug 2019, 09:13):
Autoritatea contractantă se confruntă în repetate rînduri cu problema aplicării/neaplicării licitației electronice. Conform prevederilor legale, aceasta poate fi aplicată doar în urma calificării ca cerințe și criterii a participanților la procedură. De facto, este invers - mai întîi are loc clasificarea după preț, apoi autoritatea contractantă parcurge la examinarea documentelor în scopul calificării agențiolr economici. La moment, autoritatea contractantă nu are opțiunea de aplicare/neaplicare a licitației electronice în cadrul procedurilor COP pentru achiziția de bunuri și servicii. Platformele electronice prevăd licitația electronică pentru procedurile menționate în mod automatizat.
Data:
27 aug 2019, 14:30
Subiectul întrebării:
Cheltuieli pentru verificarea și expertizarea DPD
Întrebare:
De către cine vor fi suportate cheltuielile pentru verificarea și expertizarea documentației de proiect și deviz?
Răspuns (28 aug 2019, 09:15):
Cheltuielile respective le suportă autoritatea contractantă.
Data:
27 aug 2019, 21:28
Subiectul întrebării:
Acte necesare pentru inceprea lucrarilor de proiectare
Întrebare:
Buna ziua. Va rog sa na spuneti daca aveti toate documentele necesare, valabile, pentru inceperea lucrarilor de priectare, se are in vedere fisa de oordonari cu avizarea la oraganele competente: Agentia Mediului, Centrul de Medicina Preventiva, Serviciul situatii exceptionale, Certificat de Urbanism si alte institutii/furnizor interesati? Multumesc.
Răspuns (28 aug 2019, 09:33):
Autoritatea contractantă a parcurs la întocmirea setului necesar de acte - condițiile tehnice sint anexate la procedură. Pînă la începutul executării contractului, OE va dispune de documente necesare avizate.
Data:
27 aug 2019, 23:37
Subiectul întrebării:
Codul practic CPL 01.01.2012
Întrebare:
Codul practic CPL 01.01.2012, la care faceți trimitere în documentația de atribuire, nici nu există. Presupunem că ar fi vorba despre o greșeală de ordin tehnic, astfel solicităm de la Dvs. o clarificare în acest.
Răspuns (28 aug 2019, 09:20):
Vă recomandăm spre documentare: http://www.incercom.md/?id=d1 ”LISTA DOCUMENTELOR NORMATIVE IN CONSTRUCTII” CP L.01.01:2012 ”Instrucţiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de con­strucţii-montaj prin metoda de resurse” Ord. № 6 din 23.01.13 M.O. № 31-35 2013; Prezentul document normativ stabileşte modul de întocmire a devizelor pentru lucrările de construcţii-montaj prin metoda de resurse şi reprezintă unul din documentele normative ale capitolului “Economia construcţiilor”, care face parte integrantă din sistemul de documente normative în construcţii. Documentul are scopul de a asigura o metodologie unitară, care să servească pentru participanţi la procesul de construcţii privind determinarea valorii de deviz a obiectivului de investiţii, formarea preţurilor contractuale pentru lucrările executate.
Data:
28 aug 2019, 10:15
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Vă îndemnăm să atrageți atenția că „contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv”, fapt prevăzut expres de pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, relevant speței fiind și art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, potrivit căruia „anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. În acest context, soluția propusă spre examinare autorității contractante este de a anula procedura de achiziție publică în cauză cu inițiere repetată, la publicarea căreia, în loc de COP să fie selectat LP, astfel licitația electronică este facultativă.
Răspuns (28 aug 2019, 11:16):
Scopul autorității contractante este de a reduce termenul de publicare - 12 zile pentru COP vs. 20 zile pentru LP, avînd în vedere termenul maxim de executie a documentație de proiect și deviz 2,5 luni în a.2019. În calitate de operator economic aveți dreptul de a menține prețul ofertei pe parcursul rundelor, fără a-l micșora. Primăria mun.Bălți a inițiat mai multe proceduri COP pentru elaborarea DPD, la care participanții și-au menținut prețurile. Vă rugăm să ne informați dacă insistați pe anularea procedurii în cauză. Mulțumim.
Data:
28 aug 2019, 11:18
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Da, insistăm.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.