1
Perioada de actualizare
de la 05.08.2019 22:07
până la 20.08.2019 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 20.08.2019 11:00
până la 06.09.2019 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 500 000 MDL
Perioada clarificărilor: 5 aug 2019, 22:07 - 20 aug 2019, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 20 aug 2019, 11:00 - 6 sept 2019, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Echipament telefonic (Modernizarea sistemului VOIP)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, Piaţa Marii Adunări Naţionale 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Dmitri Rоmаnеsсu
Telefonul de contact
+37322820980
Datele achizitiei
Data publicării
5 aug 2019, 19:48
Data ultimilor modificări
9 aug 2019, 16:18
Achizitii.md ID
21010729
CPV
32550000-3 - Echipament telefonic
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
DUAE VOIP
Documentele la ofertă
DUAE-DOC
5.08.19 22:07
ANUNŢ DE PARTICIPARE.signed
tenderNotice
Anunț de participare
5.08.19 22:07
Anexa 1 Specificatii tehnice VOIP.signed
Specificaţie tehnică
Cerințe tehnice
5.08.19 22:07
Documentatia_standard_bunuri.signed
Documentele la ofertă
Documentatia de atribuire
5.08.19 22:07
DUAE VOIP.signed
Documentele la ofertă
DUAE
5.08.19 22:07
FDA.signed
tenderNotice
Fișa de date a achiziției
5.08.19 22:07
07-Anunt de intentie_Echipament telefonic.signed
tenderNotice
Anunț de intenție
5.08.19 22:07
Data:
9 aug 2019, 16:18
Subiectul întrebării:
Clarificari preliminare set nr. 1
Întrebare:
In vederea otimizarii din punct de vedere al pretului si al functionalitati va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari: C1.04 In schema generala este descris protocolul de functionare al unui sistem VOIP Cisco, care foloseste o structura descentralizata, cu elemente hardware separate (sip proxy, Sip gateway, baza de date, server radius de autentificare, etc) si cu interfete de administrarea separate. Acest lucru implica o complexitate foarte mare a sistemului, resurse hardware mari si probabil redimensionari ale masinilor virtuale la modificarea capacitatilor de trafic Va rugam sa ne precizati daca se acepta un sistem care sa aiba toate componentele (sip proxy, sip gateway, server autentificare, baza de date) integrate intr-o aplicatie unica si cu o interfata de administrare unica. C1.08 Va rugam sa precizati ce intelegeti prin “prelucrarea a cel putin 500 de sunete concomitente”. “500 de sunete concomitente” inseamna 500 de useri sau inseamna 500 de convorbiri simultane? Daca inseamna 500 de convorbiri simultane, va rugam sa ne precizati numarul maxim de useri care vor fi declarati in sistem si tipul lor (sip, IP proprietar, digital, analog, DECT, wifi) C1.11 Va rugam sa ne spuneti ce intelegeti prin “5000 clienți (entități de tarifare)” Nr total de useri? Daca da va rugam sa specificati tipul acestor useri (sip, IP proprietar, digital, analog, DECT, wifi) C1.15, C1.16, C2.05 Furnizarea numerelor externe precum si asigurarea portabilitati acestor numere se face de catre operatorul de telefonie si nu de catre client. STISC va functiona ca operator de telefonie? Daca nu, va rugam sa precizati daca mai este nevoie de acest modul si eventual, daca este totusi nevoie, cum va fi utilizat in aceasta situatie (un numar portat numai ajunge la clientul ce a detinut acest numar, ci este rutat direct de catre operatorul de telefonie la noul proprietar) C1.31 Protocolul SS7 ruteaza apelurilor dintre retele mari, operatori, tari. Este folosit pentru interconectarea dintre operatorii de telefonie (capacitati foarte mari de traffic). In cazul dumneavostra sunt necesare doar 8 interfete E1. Asigurarea protocolului SS7 impune pe deoparte folosirea unui gateway suplimentar (pret ridicat) iar pe de alta parte aranjamente speciale cu operatorii de telefonie - in afara contractelor uzuale. De fapt in acest moment operatorii ofera catre clienti doar 3 tipuri de linii externe: linii analogice, E1 ISDN, SIP. In aceste conditii va rugam sa precizati daca conditia SS7 este mandatorie. C1.32 SIP -I/T este un protocol folosit deasemenea interconectarea operatorilor de telefonie. Acesta incapsuleaza ISUP (semnalizarea folosita SS7). In aceste conditii, va rugam sa precizati daca conditia SIP-I/T este mandatorie. C1.34 Din schita prezentata la cap. Arhitectura generala nu rezulta: - Cate trunchiuri sip vor fi folosite pt interconectarea cu operatorii de telefonie (sunt precizate doar 80 de canale sip de interconectare cu Skipe Business) - Unde vor dispusi userii SIP – in LAN/WAN-ul STISC sau in afara acestuia. Aceste doua aspecte au impact in dimensionarea Session Border Controler. Va rugam sa precizati: - Cate trunchiuri sip vor fi folosite pt interconectarea cu operatorii de telefonie? - Daca userii vor fi in afara LAN/WAN-ul STISC, va rugam sa precizati numarul acestora. C3.01, C3.02, C3.04 Intelegem ca se doresc rapoarte de taxare ale apelurilor interne externe, selectabile dupa user/department/companie/ perioada, cu posibilitatea de “sechedule” si cu posibilitatea de limitare a accesului la numerele externe atunci cand s-a depasit un prag de consum . In situatia in care presumtia noastra nu este corecta sau suficienta, va rugam sa detaliati aceste cerinte C3.05 Atata vreme cat STISC nu este operator de telefonie, numerele cu taxa inversa se achizitioneaza de la operatorul de telefonie, fara fi necesara o facilitate speciala in sistemul de voce al clientului. Va rugam sa ne precizati daca se mentie aceasta cerinta. C3.15 Va rog sa detaliati despre ce abonamente este vorba. C4.05 Va rugam sa precizati despre ce contact este vorba C4.11 Va rugam sa descrieti raportul la care va referiti H1.09, H1.10 Solutia oferita de noi nu necesita resurse hardware atat de mari, va rugam sa precizati daca putem oferi resurse hardware mai mici, adaptate la cerintele sistemului oferit de noi in conformitate cu facilitatile solicitate. H1.14 Sistemul oferit de noi este un sistem real time care asigura redundanta aplicatiilor printr-un mechanism software proprietar . Astfel in cazul defectarii serverului/aplicatiei MAIN trecerea pe serverul StBy se va face fara intreruperea convorbirilor in curs HA-ul sistemelor real time nu poate fi asigurat in mod convenabil de catre HA-ul componentei de virtualizare, deoarece se pierd o parte din starile dinamice ale sistemului. In conditiile in care redundanta sistemul oferit de noi nu se bazeaza pe HA-ul sistemului de virtualizare, va rugam sa precizati daca trebuie sa mai oferim HA pt componenta de virtualizare. S1.02 Va rugam sa precizati la ce fel de subscriptii va referiti
Răspuns (13 aug 2019, 17:52):
Întrebarea: C1.04 In schema generala este descris protocolul de functionare al unui sistem VOIP Cisco, care foloseste o structura descentralizata, cu elemente hardware separate (sip proxy, Sip gateway, baza de date, server radius de autentificare, etc) si cu interfete de administrarea separate. Acest lucru implica o complexitate foarte mare a sistemului, resurse hardware mari si probabil redimensionari ale masinilor virtuale la modificarea capacitatilor de trafic Va rugam sa ne precizati daca se acepta un sistem care sa aiba toate componentele (sip proxy, sip gateway, server autentificare, baza de date) integrate intr-o aplicatie unica si cu o interfata de administrare unica. Răspunsul: Cu referire la interfața unica de gestionare (administrare), va comunicam ca nu sunt careva restricții in acest sens. Totodată rugam sa țineți cont ca toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C1.08 Va rugam sa precizati ce intelegeti prin “prelucrarea a cel putin 500 de sunete concomitente”. “500 de sunete concomitente” inseamna 500 de useri sau inseamna 500 de convorbiri simultane? Daca inseamna 500 de convorbiri simultane, va rugam sa ne precizati numarul maxim de useri care vor fi declarati in sistem si tipul lor (sip, IP proprietar, digital, analog, DECT, wifi) Răspunsul: Cerința se refera la numărul minim de sunete/convorbiri simultane prin diferite protocoale SIP, SIP-I/T, SS7, Skype For Business, DSS, etc; Cu referire la numărul maxim de useri a se vedea răspunsul de la întrebarea C1.11 Întrebarea: C1.11 Va rugam sa ne spuneti ce intelegeti prin “5000 clienți (entități de tarifare)” Nr total de useri? Daca da va rugam sa specificati tipul acestor useri (sip, IP proprietar, digital, analog, DECT, wifi) Răspunsul: Punctul se refera la numărul minim de clienți (agenți economici / Customers) cu care sunt semnate contracte de prestări servicii de telefonie VoIP; Fiecare client (agent economic / Customer) poate sa includă 1 sau mai mulți utilizatori, conectați prin diferite metode (sip, sip-trunk, ATA, SkypeForBuisiness, etc). Totodata, solutia nu trebuie sa limiteze într-un careva forma numărul de useri, sau numărul acestora trebuie sa fie minim de 30 mii, daca aceasta prevede condițiile de licențiere a soluției. Întrebarea: C1.15, C1.16, C2.05 Furnizarea numerelor externe precum si asigurarea portabilitati acestor numere se face de catre operatorul de telefonie si nu de catre client. STISC va functiona ca operator de telefonie? Daca nu, va rugam sa precizati daca mai este nevoie de acest modul si eventual, daca este totusi nevoie, cum va fi utilizat in aceasta situatie (un numar portat numai ajunge la clientul ce a detinut acest numar, ci este rutat direct de catre operatorul de telefonie la noul proprietar) Răspunsul: I.P. ”Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică” (în continuare - STISC) este operator de telefonie. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C1.31 Protocolul SS7 ruteaza apelurilor dintre retele mari, operatori, tari. Este folosit pentru interconectarea dintre operatorii de telefonie (capacitati foarte mari de traffic). In cazul dumneavostra sunt necesare doar 8 interfete E1. Asigurarea protocolului SS7 impune pe deoparte folosirea unui gateway suplimentar (pret ridicat) iar pe de alta parte aranjamente speciale cu operatorii de telefonie - in afara contractelor uzuale. De fapt in acest moment operatorii ofera catre clienti doar 3 tipuri de linii externe: linii analogice, E1 ISDN, SIP. In aceste conditii va rugam sa precizati daca conditia SS7 este mandatorie. Răspunsul: STISC este operator de telefonie. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C1.32 SIP -I/T este un protocol folosit deasemenea interconectarea operatorilor de telefonie. Acesta incapsuleaza ISUP (semnalizarea folosita SS7). In aceste conditii, va rugam sa precizati daca conditia SIP-I/T este mandatorie. Răspunsul: STISC este operator de telefonie. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C1.34 Din schita prezentata la cap. Arhitectura generala nu rezulta: - Cate trunchiuri sip vor fi folosite pt interconectarea cu operatorii de telefonie (sunt precizate doar 80 de canale sip de interconectare cu Skipe Business) - Unde vor dispusi userii SIP – in LAN/WAN-ul STISC sau in afara acestuia. Aceste doua aspecte au impact in dimensionarea Session Border Controler. Va rugam sa precizati: - Cate trunchiuri sip vor fi folosite pt interconectarea cu operatorii de telefonie? - Daca userii vor fi in afara LAN/WAN-ul STISC, va rugam sa precizati numarul acestora. Răspunsul: Soluția nu trebuie sa limiteze numărul de trunchiuri SIP sau numărul acestora trebuie sa fie minim de 5000 in conformitate cu c1.11. Întrebarea: C3.01, C3.02, C3.04 Intelegem ca se doresc rapoarte de taxare ale apelurilor interne externe, selectabile dupa user/department/companie/ perioada, cu posibilitatea de “sechedule” si cu posibilitatea de limitare a accesului la numerele externe atunci cand s-a depasit un prag de consum . In situatia in care presumtia noastra nu este corecta sau suficienta, va rugam sa detaliati aceste cerinte Răspunsul: Capitolul C3 reflecta cerințele minime pentru modul gestionare utilizatori din cadrul sistemului VOIP de tarifare si control (BillingSystem pentru operator de telefonie VoIP). Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C3.05 Atata vreme cat STISC nu este operator de telefonie, numerele cu taxa inversa se achizitioneaza de la operatorul de telefonie, fara fi necesara o facilitate speciala in sistemul de voce al clientului. Va rugam sa ne precizati daca se mentie aceasta cerinta. Răspunsul: STISC este operator de telefonie. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C3.15 Va rog sa detaliati despre ce abonamente este vorba. Răspunsul: STISC este operator de telefonie. Cerința se refera la abonamente (subscripții, pachete) de servicii care includ servicii prestabilite (minute, permisiuni/direcții) si/sau stabilesc condiții de tarifare. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: C4.05 Va rugam sa precizati despre ce contract este vorba Răspunsul: Fiecare client poate sa includă 1 sau mai multe contracte după care se solicită sa fie făcute filtrări. Întrebarea: C4.11 Va rugam sa descrieti raportul la care va referiti Răspunsul: STISC este operator de telefonie și are interconectare directa cu alți operatori de telefonie. Rapoarte sunt necesare pentru întocmirea rapoartelor de verificare a traficului de sunete intre operatori și calcularea facturilor acestora. Întrebarea: H1.09, H1.10 Solutia oferita de noi nu necesita resurse hardware atat de mari, va rugam sa precizati daca putem oferi resurse hardware mai mici, adaptate la cerintele sistemului oferit de noi in conformitate cu facilitatile solicitate. Răspunsul: STISC este operator de telefonie. Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Întrebarea: H1.14 Sistemul oferit de noi este un sistem real time care asigura redundanta aplicatiilor printr-un mechanism software proprietar . Astfel in cazul defectarii serverului/aplicatiei MAIN trecerea pe serverul StBy se va face fara intreruperea convorbirilor in curs HA-ul sistemelor real time nu poate fi asigurat in mod convenabil de catre HA-ul componentei de virtualizare, deoarece se pierd o parte din starile dinamice ale sistemului. In conditiile in care redundanta sistemul oferit de noi nu se bazeaza pe HA-ul sistemului de virtualizare, va rugam sa precizati daca trebuie sa mai oferim HA pt componenta de virtualizare. Răspunsul: Toate cerințele sunt minime si obligatorii. Totodată nu sunt careva restricții cu privire la modul de asigurare a HA-ului. Întrebarea: S1.02 Va rugam sa precizati la ce fel de subscriptii va referiti. . Răspunsul: Cerința se refera la componentele software si hardware pentru aplicarea actualizărilor de program. Dacă pentru obținerea și aplicarea (instalarea/update/upgrade) acestora sunt necesare careva subscripții, atunci necesita să fie incluse.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.