1
Perioada de actualizare
de la 25.06.2019 09:57
până la 11.07.2019 15:36
2
Propunerea ofertelor
de la 11.07.2019 15:36
până la 16.07.2019 15:36
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 255 840 MDL
Perioada clarificărilor: 25 iun 2019, 9:57 - 11 iul 2019, 15:36
Perioada de depunere a ofertelor: 11 iul 2019, 15:36 - 16 iul 2019, 15:36

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform anunțului
Produs în condiții de fabrică.
Livrarea, instalarea și configurarea la fiecare instituție în parte din contul operatorului economic. Propriu service centru.
Fiecare unitate de utilaj tehnologic va fi conectat la toate rețelile necesare p/u funcționarea utilajului inclusiv rețelele electrice cu utilizarea cablului electric din contul operatorului economic de la unitatea de utilaj până la cutia de distribuire, inclusiv până la panoul central de distribuire cu includerea tuturor accesoriilor necesare ( întrerupător diferențiat, demaror magnetic etc. Garanție 2 ani. Termen de livrare 30 zile după înregistarea contractului.
Pe perioada garanției produsului/utilajului, OE se obligă să petreacă deservirea tehnică a utilajului livrat în instituții din cont propriu, conform pașaportului tehnic al producătorului.

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2060, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Bd. Traian 21/2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Inna Frunză
Telefonul de contact
+37322776711
Datele achizitiei
Data publicării
25 iun 2019, 9:57
Data ultimilor modificări
9 iul 2019, 15:36
Achizitii.md ID
21009359
CPV
42900000-5 - Diverse utilaje de uz general şi special
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Lotul nr. 20 - Cuptoare
Buget: 320000.0 MDL
Activ
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Documentele procedurii de achiziție
duae .docx
Documentele la ofertă
25.06.19 09:57
informația despre furnizor.doc
Documentele la ofertă
25.06.19 09:57
doc standart bunuri utilaj.docx
Documentele la ofertă
9.07.19 15:36
anunț de participare.doc 2019 utilaj.doc
Documentele la ofertă
9.07.19 15:36
Cuve din inox IET 77 (3)
Data:
25 iun 2019, 10:19
Subiectul întrebării:
Cuve din inox IET 77 (3)
Întrebare:
pentru ce solicitați conectare la apeduct și canalizare, dacă în specificații cerute nu indicați necesitatea unui robinet, sau sistem de scurgere?
Răspuns (25 iun 2019, 15:46):
în caiet de sarcini vor fi efectuate modificări urmăriți procedura
Data:
25 iun 2019, 10:21
Subiectul întrebării:
Solicitare de reducere a perioadei de garanție
Întrebare:
Inoxplus SRL cu regret constata ca fiind exagerata perioada de garanție (3-5 ani) reieșind din termenul standard oferit de producător (2 ani), iar orice perioada care depășește durata de funcționare este supusa unor cheltuieli suplimentare (deservire, intervenție, reparație) suportate de furnizor local, care cumulativ vor depăși valoarea bugetata a unui bun destinat achiziției. De aceea solicitam reducerea termenului la 2 ani. Cadrul legal de referința: Legea Nr. 105 din 13.03.2003, Articolul 17 (12), al. (3) Dacă termenul de garanție este stabilit de producător, vânzătorul nu poate stabili un termen mai mic. + al. (4) În cazul în care producătorul nu a stabilit un termen de garanție pentru produsele de folosință îndelungată, consumatorul beneficiază de drepturile prevăzute la art. 18 alin. (2) dacă neconformitățile au apărut în termen de 2 ani de la livrarea produsului. La fel citind Articolul 183 al. (1) Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 18, este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. + al. (2) Pentru produsele a căror durată de funcționare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la alin. (1) se reduce la această durată.
Răspuns (25 iun 2019, 15:46):
în caiet de sarcini vor fi efectuate modificări urmăriți procedura
Data:
25 iun 2019, 10:25
Subiectul întrebării:
Solicitare de excluderea cerinței de intervenție in rețele electrice, apeduct si canalizare
Întrebare:
Inoxplus SRL atrage atenția asupra procedurii inițial organizate în sensul achiziției a unor bunuri, nicidecum de lucrări de reparații rețele electrice, apeduct sau canalizare. Astfel de lucrări necesita personal calificat (deținători de autorizații de acces și stampile de dare în exploatare), dar și de dotare tehnica respectiva. Cadrul legal de referința: Legea Nr. 131 Articolul 16. al. (8) Criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit. + al. (9) Autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Articolul 37. (7) Specificațiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire și nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurența între operatorii economici. Legea Nr. 174 Articolul 21. (5) Obiectele energetice pot fi construite și admise în exploatare în conformitate cu Legea nr. 163/2010 privind autorizarea executării lucrărilor de construcție. Exploatarea obiectelor energetice se efectuează doar după obținerea de către întreprinderile energetice a licențelor, a autorizațiilor, a altor acte permisive, eliberate în termenele și în condițiile stabilite prin lege.
Răspuns (25 iun 2019, 12:22):
Avînd în vedere că capacitatea utilajului și accesorelor propuse de către OE în cadrul achizițiilor nu coincide cu cerințele tehnice privind consumul de energie, apă și altele, ceia ce duce la imposibilitatea utilizării utilajului achiziționat și eșirea acestuia din funcție considerăm condiția de conectare la toate rețelile ca necesară și obligatorii și nu poate fi exclusă din caiet de sarcini.
Data:
25 iun 2019, 10:31
Subiectul întrebării:
Termenul de livrare
Întrebare:
Buna ziua! Va atragem atentia ca in anuntul de participare d-voastra solicitati efectuarea conectarilor din contul operatorului economic. Deci lucrarile de trasare retea, schimb retea, conectare si dare in exploatare a unui utilaj, va dura un termen considerabil de indelungat, mai mult ca atit, daca luam in consideratie regimul de lucru al institutiilor cit si disponibilitatea personalului in cadrul acestora si in cadrul DETS de a oferi explicatii si de a coodrona lucrarile de montare a utilajului, suntem de parere ca termenul rezervat pentru livrare/prestare/executare de doar 15 zile, este absurd si imposibil. Rugam sa revizuiti aceste conditii cit si va rugam sa explicati ce inseamna sintagma:- livrarea /.../ de catre OE in decurs de 15 zile de supa solicitarea, care este prezenta in specificatiile tehnice la utilajul solicitat. Totusi care sunt conditiile de livrare, 15 zile dupa incheierea contractului sau 15 zile de la solicitare. Credem corecta si va solicitam o schimbare in aceste conditii, de la 15 la 45 de zile calendaristice, asa cum este solicitat un numar mare de utilaj care trebuie repartizat la mai multe institutii si suplimentar la fiecare este necesar de executat lucrari de reparatie partiala sau schimb integral al unor retele.
Răspuns (25 iun 2019, 10:49):
OE care vor participa la loturile destinate IET 79. Avînd în vedere că la instituție merg lucrări de reconstrucție clădirii vor livra utilaj la solicitarea AC. Termen de livrare – va fi solicitat de către AC după închierea contractului.( livrarea va fi efectuată de către OE în decurs de 15 zile după solicitarea). la loturile destinate altor instituții în afară de IET 79. termen de livrare - 15 zile după închierea contractului.
Data:
25 iun 2019, 10:48
Subiectul întrebării:
Aviz sanitar sau Certificat de conformitate/calitate
Întrebare:
Inoxplus SRL solicita respectuos modificarea necesității prezentării anume în limba de stat, fiindcă dacă merge vorba despre bunuri de import - certificatele sunt de proveniența tarii producătoare. Iar o traducere legalizata sau autorizare locala se face doar în condiții de de semnare a contractului, și oricum se prezintă doar la livrarea bunurilor achiziționate. Cadrul legal de referința: Legea 131. Articolul 22. alin. (1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. (2) În conformitate cu principiul recunoașterii reciproce, autoritatea contractantă are obligația de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deține un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligația de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calității. + Articolul 37. alin. (11) Un mijloc adecvat de a dovedi conformitatea cu specificațiile tehnice solicitate îl poate reprezenta dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări și calibrare sau un organism de certificare și inspecție care asigură respectarea standardelor naționale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligația de a accepta certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene.
Răspuns (25 iun 2019, 15:47):
în caiet de sarcini vor fi efectuate modificări urmăriți procedura
Data:
25 iun 2019, 10:54
Subiectul întrebării:
specificația tehnica
Întrebare:
pe alocuri ați lăsat specificații care fac referire la un model anume, solicitam includerea a unor termeni aproximativi (dimensiuni, capacitate, putere s.a.m.d.). Legea 131, art. 37. (4) Specificațiile tehnice nu vor face referință la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiță sau un tip de bunuri, de lucrări și de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerințelor fată de achiziție, iar o astfel de referință este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
Răspuns (25 iun 2019, 10:56):
concretizați loturile
Data:
25 iun 2019, 11:27
Subiectul întrebării:
modificare caracteristici tehnice solicitate (referire la model concret)
Întrebare:
lotul 1 pozițiile 2, 4; lotul 2 pozițiile 1, 3, 4; lotul 3; lotul 4 poziția 1; lotul 6; lotul 7 pozițiile 4, 5, 6; lotul 10 pozițiile 1, 3, 4; loturile 11-27; loturile 29-31; lotul 34; loturile 37-40. Astfel, solicitam includerea a unor termeni aproximativi (dimensiuni, capacitate, putere s.a.m.d.). Legea 131, art. 37. (4) Specificațiile tehnice nu vor face referință la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiță sau un tip de bunuri, de lucrări și de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerințelor fată de achiziție, iar o astfel de referință este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”
Răspuns (25 iun 2019, 15:48):
în caiet de sarcini vor fi efectuate modificări urmăriți procedura
Data:
3 iul 2019, 10:34
Subiectul întrebării:
Технические характеристики
Întrebare:
1. лот 2 шкаф холодильный просьба внести изменения и дать комментарий по следующим вопросам - диапазон температур -5+8, хотим обратить внимание, что холодильники работают в режиме от +1 +10 градусов для хранения овощей. Просим внести изменения по данному критерию Также просим внести изменения по литражу холодильника, от 440 -до 460 литров
Răspuns (4 iul 2019, 15:19):
urmăriți procedura în anunț vor fi efectuate modificări
Data:
3 iul 2019, 10:37
Subiectul întrebării:
лот frigider cu congelator IET 89 (1)
Întrebare:
В технической спецификации указано наличие 2 компрессоров, технические параметры при этом указаны на маленький холодильник, в котором не предусмотрено размещение 2-х компрессоров. Просим внести изменения , а именно указать наличие 1 компрессора
Răspuns (4 iul 2019, 15:19):
urmăriți procedura în anunț vor fi efectuate modificări
Data:
3 iul 2019, 10:45
Subiectul întrebării:
frigider p/u probe (fara congelator)
Întrebare:
указаны приблизительные размеры 1000х900 таких размеров не может быть ни у одного производителя просим внимательно указывать габариты и внести соответствующие изменения в спецификацию
Răspuns (4 iul 2019, 15:19):
urmăriți procedura în anunț vor fi efectuate modificări
Data:
3 iul 2019, 10:50
Subiectul întrebării:
masina spalat rufe automat cu uscator
Întrebare:
просим внести изменения в класс энергопотребления с А до А+++
Răspuns (4 iul 2019, 15:19):
în anunț este indicat clasa de eficiență energetică (A+-A+++). modificări nu vor fi efectuate.
Data:
4 iul 2019, 20:47
Subiectul întrebării:
Lot 2, 28 dulap frigorific (pentru legume)
Întrebare:
03 июля вам был задан вопрос относительно внесения корректировок в техническую характеристику холодильника для хранения овощей. в настоящий момент внесены изменения по температуре +1+14, объем 450-500 литров. Хотим дополнительно еще раз вас проинформировать, что температура для хранения овощей +1 +10 градусов. Просим Вас внести правильные поправки в температурный режим и указать объем холодильника от 440 литров. Также просим внести такие же изменения в лоте 28
Răspuns (5 iul 2019, 08:10):
modificări nu vor fi efectuate mărimile sunt date aproximative aveți drept să propuneți utilajul care se încadrează în parametre solicitate.
Data:
4 iul 2019, 20:55
Subiectul întrebării:
лот 3.2 frigider cu congelator IET 89 (1)
Întrebare:
03 июля вам был задан вопрос относительно внесения корректировок в техническую характеристику холодильника без морозилки. Вы непонятно зачем поменяли габариты,соответствующие литражу 130, и при этом не поменяли информацию по компрессорам, изменив на правильную конфигурацию - 1 компрессор! Просим вносить корректно изменения в техническую спецификацию для возможности приобрести существующее оборудование. Также просим внести корректировку в класс энергопотребления с А+ до А+++
Răspuns (5 iul 2019, 08:10):
modificări nu vor fi efectuate mărimile sunt date aproximative aveți drept să propuneți utilajul care se încadrează în parametre solicitate.
Data:
9 iul 2019, 10:52
Subiectul întrebării:
corespunderea informației din anunț și documentație de atribuire
Întrebare:
rugam sa faceți o sinergie dintre informația din anunț de invitație și documentație de atribuire, și anume: în cerințe tehnice sa fie peste tot acei doi ani de garanție; la fel în documente obligatorii rectificați cerința minima de garanție de 2 ani; + termen de livrare diferă de la ursa la sursa, rugam sa menționați peste tot cele 30 zile oferita furnizorilor. mulțumim anticipat
Răspuns (9 iul 2019, 11:36):
la pregătirea ofertei conduceți de cerințele indicate în anunț.
Data:
9 iul 2019, 10:57
Subiectul întrebării:
prezentarea certificatelor de conformitate
Întrebare:
solicitam remedierea cerinței obligatorii în contextul prezentării în condiții de livrare, și doar din partea operatorului desemnat câștigător. este practic imposibil de a strânge toate 40 de certificate pentru toate 40 de bunuri cerute, iar caracterul obligatoriu al cerinței sfidează dreptul a acces neîngrădit la procedura de achiziții. va suntem recunoscători.
Răspuns (9 iul 2019, 11:37):
cerința a fost modificată. Certificatele vorfi prezentate la solicitarea AC.
Data:
9 iul 2019, 11:23
Subiectul întrebării:
cantitatea solicitata
Întrebare:
care este cantitatea solicitata a poz. 6 lotul 7 mașina de curățat rădăcinoase IET nr. 123(1)? în anunț de participare nu exista o unitate de măsura, dar în documentație scrie sa solicitați 1 buc. totuși cite solicitați?
Răspuns (9 iul 2019, 11:37):
Da cantitatea solicitată este o bucată la poziția dată.
Data:
9 iul 2019, 11:54
Subiectul întrebării:
cantitatea solicitata
Întrebare:
care este cantitatea solicitata a poz. 1 lotul 6 Plita cu 6 ochiuri cu rola IET nr. 123(1)? în anunț de participare nu exista o unitate de măsura, dar în documentație scrie sa solicitați 1 buc. totuși cite solicitați?
Răspuns (9 iul 2019, 12:03):
Da cantitatea solicitată este o bucată la poziția dată. Sub denumirea bunului la fiecare poziție sunt indicate instituțiile în paranteze sunt indicate și cantitatea de care avem nevoie.
Data:
9 iul 2019, 13:01
Subiectul întrebării:
concretizare produs
Întrebare:
ați putea concretiza ce anume se solicita la lot 2 poziția 3 Dulap frigorific cu 1 ușă IET nr. 96 (1)? după dimensiuni si caracteristici pare a fi lada frigorifica, fiindcă pentru un dulap e mult prea mic. mulțumim frumos de receptivitate.
Răspuns (9 iul 2019, 13:48):
dulap frigorific Dimensiuni externe(LxAxH): 600x585x1850mm Dimensiuni interne(LxAxH): 480x450x1580mm Volum: 350 litri urmăriți procedura CS va fi modificat
Data:
10 iul 2019, 10:18
Subiectul întrebării:
Lot 13 Cuve din inox
Întrebare:
rugam sa specificați mai concret ce presupuneți prin robinet flexibil (aveți nevoie de dus), este necesar cite un astfel robinet flexibil pentru toate cele 3 cuve?
Răspuns (10 iul 2019, 10:42):
Da sunt necesare robinete p/u toate cuve. robinet flexibil care poate fi poziționat în direcțiași poziția dorită.
Data:
10 iul 2019, 10:32
Subiectul întrebării:
Cerința de deservirea tehnică
Întrebare:
bugetul este mult prea mic pentru includerea în cost a acțiunilor sistematice de deservire a utilajului pe termen de garanție. propunem câteva cai de remediere: 1) notați situații care prezuma caz de intervenție în limitele unei deserviri tehnice garantate; 2) care este regularitatea acțiunilor de profilaxie (în unele cazuri, ca cuve din inox, cum poate efectua agentul economic profilaxia? straniu.); 3) excluderea sintagmei de deservire obligatorie, înlocuind cu un număr x de acțiuni profilactice pe gratis în perioada de garanție (dacă vedeți o necesitate vitala de suport profilactic în deservire în perioada de garanție); 4) dat fiind faptul ca achiziționați bunuri, utilaje, nu și servicii - recomandam sa atrageți atenția la practicile colegilor voștri din spațiul public care petrec achiziții anuale de servicii de deservire tehnica, obiectul vizat fiind unul aparte. mulțumim anticipat de înțelegere.
Răspuns (10 iul 2019, 12:30):
Cazuri de intervenție conform pașaportului tehnic al utilajului propus și cazuri prevăzute de garanție. Modificări în caiet de sarcini nu vor fi efectuate. Conformați cerințelor solicitate în anunț.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.