Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 791 666,67 MDL
Perioada clarificărilor: 29 mart 2019, 16:44 - 3 apr 2019, 17:01
Perioada de depunere a ofertelor: 3 apr 2019, 17:01 - 19 apr 2019, 22:01

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

lucrări
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Anna Sofronii
Telefonul de contact
022822348
Datele achizitiei
Data publicării
29 mart 2019, 16:44
Data ultimilor modificări
19 apr 2019, 22:01
Achizitii.md ID
21006722
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Procedură de valoare mică (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
29 mart 2019, 19:16
Subiectul întrebării:
Formulare
Întrebare:
De unde naiba va scot atatia destepti specialisti in achizitii? Stau de 2 ore si ma crucesc si nu pot da de capat, de unde naiba sa scot formularul F3.16, si in general ce inseamna asta? Daca Ministerul Finantelor, prin ordinul sau nr. 176 din 05.10.2018 http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=377590 a aprobat documentatia standard pentru realizarea achizitiilor publice de lucrari, unde se regasesc 15 formulare, si sunt clar stipulate care sunt ele, v-ati gasit voi sa mai nascociti nunul, F3.16. Genial. Si asa in Moldova asta este totul birocratizat la nesfarsit, un milion de acte cerute pentru un obiect de nimic, va aratati si voi coltii. Si inca ce formular. Si intrebarea: cu ce va ajuta „formularul” asta „destept”? Ar insemna oare ca firma castigatoare va executa lucrarile in timp si calitativ daca completeaza o „fituica” in plus? Oare va deosebiti cumva de ceilalti muritori si nu va supuneti actelor normative in vigoare, in cazul nostru cu privire la documentatia standard? Si urmatoarea clarificare: de unde ati luat ca devizul se prezinta conform Winsmeta? De cand un brand (denumire de soft) este favorizat in cadrul procedurilor de achizitii in favoarea altora? Cititi va rog precedente, decizii ale Agentiei Nationale pentru Solutionare a Contestatiilor, si vedeti ce parere au ei despre conditiile de acest gen. Pot sa va ajut, iata una din decizii: nr. 03D-145-19, o gasiti pe https://ansc.md/node/661
Răspuns (1 apr 2019, 16:54):
Chestionar pentru Furnizor (F3.16) reprezintă o măsură de identificare a clientului, de monitorizare a activităţilor şi tranzacţiilor, conform procedurilor interne ale Băncii Naționale a Moldovei cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului. Prin urmare, Chestionar pentru Furnizor (F3.16) se regăsește la pag. 55 din Documentația de atribuire pentru procedura de achiziție prin COP - Executarea lucrărilor de reparații generale și de renovare a grupurilor sanitare. Menționăm că în temeiul art. 19 alin. (1) și (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autorității contractate (inclusiv BNM) îi revine obligația de a exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziții publice a ofertantului/ candidatului condamnat pentru corupție, fraudă, spălare de bani, terorism, finanțare a terorismului etc. Totodată, BNM are obligația de a raporta Serviciului Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor oricare fapte care ar putea avea legătură cu spălarea banilor sau finanțarea terorismului (art. 15 alin. (10) din Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului). Astfel, pentru a se conforma acestor obligații, Regulamentul intern al BNM stabilește cerințe pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului în cadrul operațiunilor efectuate de BNM, inclusiv prin colectarea datelor incluse în chestionarul menționat mai sus. Cu referire la prezentarea devizului (Winsmeta), Banca Națională a Moldovei a indicat ,,Winsmeta” între paranteze, cu scopul de a prezenta un exemplu pentru operatorii economici. Totuși, pentru a elimina această confuzie, cuvântul ,,Winsmeta” va fi înlocuit cu sintagma ,,Formularele nr. 3, 5, 7 (pentru lucrările de montare și lucrările de demontare) vor fi întocmite conform Instrucțiunilor privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții – montaj prin metoda de resurse aprobate de CP L.01.01. – 2012)”. Respectiv, se va ajusta Fișa de date a achiziției (FDA) , pct. 3 ,,Criterii și Cerințe de calificare”, pct. 18 din Documentația de atribuire și pct. 12, subpct. 18 din Anunțul de participare pentru procedura dată.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.