Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA
100 000 MDL
Perioada clarificărilor:
14.02.19 11:28 - 18.02.19 11:23
Perioada depunerii ofertelor:
18.02.19 11:23 - 21.02.19 11:23
Începutul licitației:
22 febr 2019 11:04
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Achiziţionarea serviciilor pază pentru anul 2019
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, Republica Moldova, Chișinău, mun.Chişinău, str. Constantin Tanase 7
Web site
Persoana de contact
Datele achizitiei
Tipul procedurii
Achiziție de valoare mică
Valoarea estimată (fără TVA)
100 000 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
1 000 MDL
Data ultimilor modificări
21 febr 2019 11:26
ID
e01fcfa8fcca4f73929e46a52cd9c1f7
Identificator
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Achiziţionarea serviciilor pază pentru anul 2019
CPV: 79713000-5 - Servicii de pază
Adresa de livrare: MD-2005, MD, Chișinău, mun.Chişinău, str. Constantin Tanase 7
Perioada de livrare: 1 mart 2019 0:00 - 31 dec 2019 23:00
Adresa de livrare: MD-2005, MD, Chișinău, mun.Chişinău, str. Constantin Tanase 7
Perioada de livrare: 1 mart 2019 0:00 - 31 dec 2019 23:00
Cantitatea: 10
Unități de măsură: luna
Setările abonării sunt salvate.
Rețineți, puteți întotdeauna să vă întoarceți în secțiunea Abonări și să faceți modificări în frecvența primirii scrisorilor, să ștergeți sau să adăugați categorii și cumpărători.
Вы уже подписаны на данный CPV код
Documentele procedurii de achiziție
Denumirea documentului
MSIGN
Data:
15 febr 2019, 15:49
Subiectul întrebării:
Suma estimata nu acopera cheltuielile salariale gardienilor
Întrebare:
Incorect este calculată suma estimată a serviciilor de pază fizică, anunțate spre achiziționare.
În Anunț de participare publicat este indicată valoarea estimată fără TVA în suma de 100 000 MDL. Totodată, conform cerințelor art. 4 al Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015 ”Calcularea valorii estimate a unui contract de achiziţii publice se bazează pe valoarea totală spre plată, fără taxa pe valoarea adăugată, estimată de autoritatea contractantă. Structura valorii totale spre plată include orice formă de remunerare, inclusiv orice fel de premii, taxe, comisioane, profit obţinut şi/sau plata de prime sau plăţi în beneficiul ofertanţilor, ţinînd cont, totodată, de orice formă de opţiune posibilă şi de eventualele prorogări ale contractului.”
În Anunț de participare este inclus 1 post de pază fizică cu regimul de lucru 24 ore din 24 ore 7 zile în săptămîna. Suma medie a orelor de lucru lunare în acest caz constituie aproximativ 734 ore în perioada 01 martie – 31 decembrie 2019. Calcul costului al unei ore de pază, reieșind din suma estimată și orele de pază solicitate a demonstrat că, pentru 1 ora de pază autoritatea contractante planifică de a cheltui 13 lei 62 bani (calcul: 100 000 lei / 10 luni / 734 ore in luna = 13 lei 62 bani).
Totodată, conform Hotărîrii Guvernului nr.396 din 25.04.2018 salariu minim garantat în sectorul real al economiei constituie 15 lei 44 bani pentru 1 ora de lucru. La suma vizată este necesar de adăugat 22,5% transferuri la fondurile CNAS și CNAM și 7,67% la rezervarea fondului concediilor. În total doar cheltuielile salariale fără adausuri pentru lucru în timp de noapte (conform art.103 și art.159 Codului Muncii) și sărbători (art.111 și art.158 Codului Muncii) 1 ora de pază constituie 20 lei 09 bani.
Lunar în mediu 33,33% din orele de lucru a gardienilor (306 zile / 10 luni * 8 ore = 244,8 ore) vor fi achitate cu adausuri 50%. Calcularea sumei necesare pentru achitarea adausului pentru 1 ora de lucru în timp de noapte a demonstrat că la 20 lei 09 bani a cheltuielilor salariale pentru 1 ora de pază este necesar de adăugat 2 lei 57 bani (calcul: 244,8 ore de noapte lunare / 734 ore de pază lunare * 15,44 lei/ora salariu minim * 0,5 adaos salariu). În rezultat suma cheltuielilor doar salariale fără adausuri pentru lucru în zilele de sărbători a constituit 22 lei 66 bani pentru 1 ora de pază, sau 166 415 lei pentru perioada 01 martie 2019 – 31 decembrie 2019, ce depășește suma estimată cu 66,4%.
În acest caz amplasarea ofertelor și desfășurarea licitației este imposibil, luînd în considerație cerințele Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015 privind depășirea sumei estimată.
Răspuns (18 febr 2019, 09:15):
Ca răspuns la solicicitarea clarificărilor vă aducem la cunoștință că bugetul aprobat nu permite majorarea cheltuielilor pentru servicii de pază cu 66,4%.
Data:
18 febr 2019, 11:14
Subiectul întrebării:
CERINTE DE CALIFICARE ADAUGATOARE (OBIGATORII)
Întrebare:
Este de menționat că, conform art. 50 al Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015 structura şi conţinutul documentaţiei de atribuire sînt stabilite în documentaţia standard aprobată de Ministerul Finanţelor. La compartimentul 3 ”Criterii și cerințe de calificare” al Secțiunii 2 a Documentației standard, aprobate prin ordinul Ministerului Finanțelor nr. 160 din 26.12.2017, în punctele 3.9 și 3.10 sunt prevăzute cerințe obligatorie pentru ofertanți, privind numărul angajaţilor întreprinderii (să nu fie mai mic de 200 de unităţi) și salariul mediu lunar calculat al angajaţilor ”Salariul mediu lunar calculat al angajaţilor întreprinderi pentru perioada de 6 luni calendaristice consecutive, finalizate pînă la luna calendaristică precedentă faţă de termenul limită de depunere a ofertelor, să nu fie mai mic de cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real, la care se adaugă 30%”. Cu toate că, cerințele vizate au caracter obligatoriu acestea nu au fost incluse în anunț de participare. Ca urmare a celor menționate, în temeiul prevederilor art. 29 al Legii nr. 131 din 03 iulie 2015 privind achizițiile publice, solicităm: MODIFICAREA CAIETULUI DE SARCINI IN CONFORMITATE CU ORINUL MINISTERULUI FINANTELOR 160 din 26 decembrie 2017.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Perioada de actualizare".
Clarificări
Document semnat cu succes
OK