Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
09.12.2025 14:13
to 15.12.2025 09:00
to 15.12.2025 09:00
4 days left
2
Bidding period
with
15.12.2025 09:00
to 18.12.2025 09:00
to 18.12.2025 09:00
3
Auction
19.12.2025 14:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Enquiry period
Estimated value without VAT
645 833,33 MDL
Period of clarifications:
9 Dec 2025, 14:13 - 15 Dec 2025, 9:00
Submission of proposals:
15 Dec 2025, 9:00 - 18 Dec 2025, 9:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Enquiry period
Mașini de spălat și uscat industriale pentru textile
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Romană, 1
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
9 Dec 2025, 14:13
Date modified
10 Dec 2025, 15:21
Achizitii.md ID
21520405
MTender ID
CPV
42700000-3 - Utilaje pentru producţia de textile, de îmbrăcăminte şi de piele
Type of procedure
Request price offers (goods)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
duae_ro_0 (8).doc
Documents history
-
duae_ro_0 (8).doc
ID: 004d2c6b-e1b5-469c-b334-579387465b1f
Bidding Documents
-
duae.doc
ID: 004d2c6b-e1b5-469c-b334-579387465b1f
Bidding Documents
Bidding Documents
-
10.12.25 14:25
specificatii tehnice si de pret.docx
Documents history
-
specificatii tehnice si de pret.docx
ID: 495926bc-a3eb-44fd-a175-cbdb812df304
Bidding Documents
-
specificatii tehnice si de pret.docx
ID: 495926bc-a3eb-44fd-a175-cbdb812df304
Bidding Documents
-
specificatii tehnice si de pret.docx
ID: 495926bc-a3eb-44fd-a175-cbdb812df304
Bidding Documents
Bidding Documents
-
10.12.25 15:21
anunt_de_participare_.docx
Documents history
-
anunt_de_participare_.docx
ID: a613a758-0e93-4938-8d31-a465542e63a7
Bidding Documents
-
anunt_de_participare_.semnat (1).pdf
anunt_de_participare_.semnat (1).pdf
ID: a613a758-0e93-4938-8d31-a465542e63a7
Bidding Documents
-
anunt_de_participare_.semnat.pdf
anunt_de_participare_.semnat.pdf
ID: a613a758-0e93-4938-8d31-a465542e63a7
Bidding Documents
Bidding Documents
-
10.12.25 15:21
Date:
9 Dec 2025, 17:20
Question's name:
Volum tambur
Question:
Vă rugăm verificați corectitudinea datelor:
Mașina de spălat rufe încărcare 28-35 kg - de regulă se calculează a cîte 10l per kg.
Este o practică internațională la toți producătorii de utilaj profesional industrial.
Vă rugăm să revizuiți caracteristicile tehnice. Caracteristicile de gabarit sunt mult mai mari decît cele întîlnite la echipament cu așa capaciate de încărcare.
La fel și la mașina de uscat rufe.
Answer (10 Dec 2025, 09:02):
Specificatii revizuite
Date:
10 Dec 2025, 11:46
Question's name:
duae.doc
Question:
Va rog la Capitolul VII. Declarații finale
corectati:
Operatorul economic declară în mod oficial că este de acord ca Banca Națională a Moldovei, astfel cum este descrisă în capitolul I secțiunea A să obțină acces la documentele justificative privind informațiile pe care le-a furnizat în acest DUAE în scopul desfășurării procedurii de achiziție a sistemului de ventilare în cantina BNM (Se va completa și semna de către operatorul economic)
Answer (10 Dec 2025, 14:25):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Date:
10 Dec 2025, 11:53
Question's name:
Motor pompă și agitator: minimum 0,5 – 0,6 kW
Question:
Mașinile de spalat industriale cu capacitate 28-35kg nu sunt instalate motoare la pompe cu agitatori, există scurgere directă prin valva. Vă rugăm să eliminați acest punct din specificații.
Answer (10 Dec 2025, 15:21):
Corectat
Mașină de spălat textile industrială
Date:
10 Dec 2025, 12:03
Question's name:
Transmisie directă sau cu reductor.
Question:
Vă rog să adăugați – transmisie prin curea. Transmisia directă este utilizată mai mult la mașinile semiprofesionale sau de uz casnic.
Answer (10 Dec 2025, 15:22):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Date:
10 Dec 2025, 12:09
Question's name:
Sistem de încălzire electrică: minim 30 kW.
Question:
Puterea de 30 kW este preconizată pentru mașinile de spălat cu capacitate de 45 kg +. Vă rugăm să faceți o marja de abatere pentru variația la încălzirea electrică de 18–30 kW.
Answer (10 Dec 2025, 15:23):
corectat
Mașini de uscat
Date:
10 Dec 2025, 12:11
Question's name:
Mașină industrială de uscat rufe - Transmisie directă sau cu reductor.
Question:
Vă rog să adăugați – transmisie prin curea. Transmisia directă este utilizată mai mult la mașinile semiprofesionale sau de uz casnic.
Answer (10 Dec 2025, 15:22):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Date:
10 Dec 2025, 15:40
Question's name:
Diametru ușă: minimum 600 mm.
Question:
Dacă ne referim la diametrul gurii tamburului, vă rugăm să luați în considerare o marjă de abatere cuprinsă între 400-600 mm. Multumesc
Answer (10 Dec 2025, 15:44):
Stimate operator economic,
Vă rugăm să examinați în totalitate anunțul de participare și să vă expuneți observațiile privind specificațiile tehnice într-un comentariu.
Date:
10 Dec 2025, 20:19
Question's name:
Ofertantul este obligat să prezinte Documentul EEE, dovada înregistrării în Registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice și lista producătorilor/importatorilor corespunzători echipamentelor ofertate, conform Legii nr. 209/2016 și HG nr. 212/2018. Neprezentarea acestor documente conduce la respingerea ofertei ca neconformă. Ofertantul își asumă responsabilitatea legală pentru autenticitatea și valabilitatea documentelor depuse.
Question:
Solicitare obligatorie în baza legislației privind Echipamentele Electrice și Electronice (EEE)
În conformitate cu:
Legea nr. 209/2016 privind deșeurile,
Hotărârea Guvernului nr. 212/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind echipamentele electrice și electronice și gestionarea deșeurilor provenite din acestea,
Regulamentul privind responsabilitatea extinsă a producătorului (REP), aprobat prin HG nr. 212/2018,
ofertantul este obligat să prezinte odată cu oferta tehnică următoarele documente:
Documentul EEE / dovada înregistrării producătorului sau importatorului în Registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice gestionat de Ministerul Mediului.
Lista producătorilor și/sau importatorilor înregistrați conform legislației, pentru mărcile și tipurile de echipamente ofertate (inclusiv mașini de spălat și uscătoare de rufe industriale).
Dovada asumării responsabilității extinse a producătorului (REP), pentru colectarea, tratarea și reciclarea deșeurilor EEE.
Depunerea acestor documente este obligatorie, întrucât autoritatea contractantă nu poate achiziționa produse care nu respectă cerințele legale de mediu și de responsabilitate a producătorului.
Temei legal
1. Legea nr. 209/2016 privind deșeurile
Art. 12 și art. 28–30 stabilesc obligația producătorilor și importatorilor de EEE de a se înregistra și de a-și asuma responsabilitatea extinsă pentru produsele puse pe piață.
2. Hotărârea Guvernului nr. 212/2018
stabilește cerințele obligatorii pentru punerea pe piață a EEE;
interzice comercializarea echipamentelor electrice și electronice de către operatori economici neînregistrați în Registrul EEE;
obligă instituțiile publice ca, la achiziție, să verifice existența acestor documente.
3. Responsabilitatea extinsă a producătorului (REP)
Conform HG nr. 212/2018, producătorul trebuie să fie înregistrat, iar neînregistrarea atrage sancțiuni contravenționale și interdicția de a introduce EEE pe piața Republicii Moldova.
Consecințe legale pentru NEPREZENTAREA documentelor de către ofertant
Oferta se declară neconformă, conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, deoarece nu respectă cerințele minime obligatorii.
Nu se permite achiziția unui echipament nerecunoscut legal, întrucât autoritatea contractantă ar încălca obligațiile ce îi revin conform art. 13 și art. 68 din Legea 209/2016.
Ofertantul poate fi pasibil de sancțiuni contravenționale, potrivit Codului Contravențional:
pentru punerea pe piață a EEE fără înregistrare – amenzi pentru persoane juridice.
Autoritatea contractantă riscă răspundere administrativă și financiară, în cazul achiziționării de EEE de la entități neînregistrate:
constatări ale Curții de Conturi,
nereguli imputate responsabililor de achiziție,
anularea sau corectarea procedurii de achiziție.
Date:
10 Dec 2025, 20:23
Question's name:
Autoritatea contractantă specifică faptul că toate cerințele tehnice sunt stabilite în conformitate cu art. 68–70 din Legea nr. 131/2015, fără caracter restrictiv sau discriminatoriu. Sunt admise produse care prezintă caracteristici similare sau superioare celor solicitate, inclusiv cu abateri la dimensiuni și alți parametri constructivi, în măsura în care aceste abateri nu afectează funcționalitatea și performanța utilajelor. Orice ofertă echivalentă va fi evaluată în mod egal și obiectiv.
Question:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în special:
art. 8 alin. (3) – principiul tratamentului egal, al nediscriminării și al transparenței;
art. 68 alin. (2) – obligația autorității contractante de a elabora specificații tehnice fără a crea obstacole în calea concurenței;
art. 69 alin. (1)–(3) – interdicția indicării unor caracteristici tehnice restrictive sau orientate către un anumit producător, cu obligația de a utiliza formularea „sau echivalent”;
art. 70 alin. (1) – obligația de a accepta produse și soluții echivalente, atunci când acestea îndeplinesc cerințele funcționale, de performanță și de calitate;
autoritatea contractantă formulează următoarea solicitare:
Solicitare pentru conformarea caietului de sarcini cu principiile concurențiale și tehnice
Caietul de sarcini și specificațiile tehnice aferente procedurii de achiziție pentru mașini de spălat și uscătoare de rufe industriale trebuie să fie elaborate fără includerea unor cerințe sau parametri tehnici restrictivi, care pot conduce la limitarea accesului operatorilor economici sau la favorizarea directă ori indirectă a anumitor producători, contrar art. 8 și art. 68 din Legea nr. 131/2015.
În acest sens, autoritatea contractantă va:
Evita descrierea tehnică prin parametri exclusivi, astfel încât nicio cerință să nu fie formulată într-o manieră care să indice sau să favorizeze un producător, o marcă, un model sau o configurație unică (art. 69 alin. (1)).
Accepta oferte care prezintă caracteristici tehnice similare sau superioare, față de cele indicate în caietul de sarcini, în măsura în care acestea respectă cerințele de performanță, eficiență, siguranță și operare (art. 70).
Permite devieri neesențiale ale parametrilor constructivi (inclusiv dimensiuni, volum tambur, capacitate maximă, consum etc.), atunci când aceste diferențe nu afectează funcționalitatea, productivitatea și scopul echipamentelor.
Formula răspunsuri la solicitările de clarificări în mod neutru, nediscriminatoriu și fără a modifica specificațiile în sensul favorizării unui operator economic anume, conform art. 8 alin. (3) și art. 31 alin. (3) din Legea nr. 131/2015.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK