1
Enquiry period
with 28.11.2025 09:50
to 16.12.2025 13:23
2
Bidding period
with 16.12.2025 13:23
to 27.12.2025 13:23
8 days left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Bidding period
Estimated value without VAT 1 456 233,75 MDL
Period of clarifications: 28 Nov 2025, 9:50 - 16 Dec 2025, 13:23
Submission of proposals: 16 Dec 2025, 13:23 - 27 Dec 2025, 13:23

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Servicii de urbanism, evaluare a impactului asupra mediului, expertiză, topografie, prospectare geologică, proiectare, estimări de costuri și de verificare pentru elaborarea documentației de urbanism, studiului de evaluare a impactului de mediu, planului topografic, raportului geotehnic, documentației de proiect, documentației de deviz și rapoartelor de verificare la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni”, în cadrul Proiectului de Cooperare Intercomunitară în cadrul Proiectului de Cooperare Intercomunitară „Regionalizarea serviciilor publice de canalizare din. or. Strășeni ,sat. Făgureni, sat. Tătărești, com. Pănășești, sat. Ciobanca, sat. Ghelăuza, sat. Negrești, sat. Roșcani și sat. Sireți, r-nul Strășeni”.

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 3701, MOLDOVA, Străşeni, mun.Străşeni, str.M.Eminescu 32
Web site
---
The contact person
Full name
Cristian Șaptefrați
Contact phone
069039699
Purchase data
Date created
28 Nov 2025, 9:50
Date modified
10 Dec 2025, 16:22
Achizitii.md ID
21515520
CPV
71500000-3 - Servicii privind construcţiile
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
schema_generală_nr.84-25_s1-25000_251003.png
Bidding Documents
-
28.11.25 09:50
duae.doc
Bidding Documents
-
28.11.25 09:50
schema_generală_nr.84-25_s1-25000_251003.png
Bidding Documents
-
8.12.25 08:33
Date:
1 Dec 2025, 11:02
Question's name:
Criterii de calificare - p.17
Question:
”Declarație privind situația financiară pentru ultimii 3 ani de activitate (raport financiar pentru anii 2021,2022,2023)” - luând în considerație că suntem la finele anului 2025, ultimii trei ani de activitate sunt 2022, 2023 și 2024. Vă rugăm să clarificați și să corectați în Anunțul de participare.
Answer (1 Dec 2025, 11:04):
Ok.
Date:
1 Dec 2025, 11:22
Question's name:
Criterii de calificare. ISO45001
Question:
Conform criteriilor de calificare, ofertantul trebuie să dispună și să prezinte Certificatele ISO9001, ISO14001 și ISO45001. Dat fiind faptul că procedura cuprinde mai multe loturi care vizează exclusiv servicii intelectuale – servicii de urbanism, evaluare a impactului asupra mediului, expertiză tehnică, prospectare geologică, ridicări topografice, proiectarea rețelelor, estimare și verificare documentație de proiect – menționăm că aceste activități sunt reglementate prin legislația națională aplicabilă, fără a impune, pentru operatorii economici din domeniu, obligativitatea deținerii unei certificări ISO 45001. Conform actelor normative relevante și a normativelor tehnice în construcții, nu este prevăzută obligația legală ca furnizorii acestor servicii să dețină certificarea ISO 45001. Astfel, în vederea pregătirii corecte a ofertelor, vă rugăm respectuos să confirmați că cerința privind certificarea ISO 45001 nu este obligatorie pentru serviciile solicitate în cadrul acestei proceduri.
Answer (1 Dec 2025, 13:36):
Confirmăm că cerința privind certificarea ISO 45001 nu este obligatorie pentru serviciile solicitate în cadrul acestei proceduri.
Date:
4 Dec 2025, 11:47
Question's name:
Caiet de sarcini. Evaluarea Impactului asupra Mediului
Question:
În Caietul de sarcini, Lotul 2 (Evaluarea Impactului asupra Mediului), la subpunctul 10 „Infrastructura”, lit. j) și n), au fost incluse colectorul magistral de canalizare (L = 12,4 km) și rețelele de canalizare (L = 3,45 km). Dorim să menționăm că, potrivit Legii nr. 86/2014 privind evaluarea impactului asupra mediului, cu modificările ulterioare din 22.09.2025, activitățile referitoare la rețelele de canalizare nu se regăsesc în lista proiectelor supuse procedurii de evaluare a impactului asupra mediului (EIM). Prin urmare, specificarea acestor activități în literele j) și n) — care se referă la infrastructuri de apeduct / alimentare cu apă — este eronată și nu reflectă corect domeniul de aplicare al Legii nr. 86/2014. Pentru evitarea confuziilor și aplicarea corectă a prevederilor legale, rugăm respectuos rectificarea clasificării și excluderea sistemelor de canalizare din categoria lucrărilor supuse EIM.
Answer (5 Dec 2025, 08:38):
În conformitate cu Anexa 2, subpunctul 10 „Infrastructura”, lit. f) „lucrări de canalizare”, din legea nr.86 din 29.05.2014, inclusiv modificarea din 22.09.2025 prevede evaluarea impactului de mediu pentru elaborarea, avizarea și verificarea documentației de urbanism, de proiect și de deviz la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni” (Lot 1). În conformitate cu prevederile NCM B.01.06:2016 - „Regulament privind conținutul și elaborarea documentației de amenajare a teritoriului și de urbanism”, compartimentul „Protecția Mediului” este obligatoriu la elaborarea, avizarea și verificarea documentației de urbanism, privind Planurilor Urbanistice de Detaliu (PUD) , necesare pentru elaborarea, avizarea și verificarea documentației de proiect și de deviz la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni” (Lot 1). În conformitate cu prevederile NCM A.07.06:2016 - Componenţa şi conţinutul compartimentului „Protecţia mediului” în documentaţia de proiect” privind „Cerințe de elaborare a proiectelor de execuție”, pentru elaborarea, avizarea și verificarea documentației de proiect și de deviz la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni”, este obligatoriu includerea compartimentului „Protecția Mediului” în documentația de proiect, atât pentru elaborare, cât și pentru avizare și verificare (Lot 5,6 și 7). Pentru elaborarea, avizarea și verificarea documentației de urbanism, de proiect și de deviz la obiectivul„Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni” sunt planificate următoarele activități: - Depunerea cererii la autoritatea competentă (Agenția de Mediu) prin care se solicită evaluarea prealabilă a activității planificate. - Evaluarea prealabilă de către Agenția de Mediu, care examinează documentația depusă, descrierea proiectului, amplasamentul, potențialele efecte asupra mediului, conform criteriilor din Anexa la lege. - Elaborarea Raportului de evaluare a impactului asupra mediului, care va include descrierea proiectului, alternative, analiza impactului asupra factorilor de mediu (apă, sol, aer, biodiversitate, sănătatea populației, aspecte socio-economice etc.), și propunerea de măsuri de prevenire/minimizare a impactului negativ. - Raportul, împreună cu documentele suport, va fi supus consultării publice. - În final, se emite un Acord de mediu — act permisiv care condiționează emiterea certificatul de urbanism pentru proiectare, avizarea/verificarea documentației de urbanism si de proiect și emiterea autorizației de construcție pentru execuția lucrărilor, ce nu pot începe fără acest Acord de Mediu. Legea 86/2014 stabilește că orice „activitate planificată” care ar putea avea un impact semnificativ asupra mediului trebuie să fie supusă procedurii de evaluare a impactului asupra mediului — EIM. (https://mediu.gov.md/en/node/223?utm_source=chatgpt.com ) Modificările recente aduse legii (în contextul adaptării la standardele Europene) includ exigența integrării în EIM și a evaluării biodiversității acolo unde e cazul, ceea ce relevă o extindere a domeniilor proiectelor supuse EIM. (https://unece.org/sites/default/files/2024-02/EIM%20EU4E%20MM%202024.pdf?utm_source=chatgpt.com) Conform actelor legislative și normative, rețelele de canalizare și/sau construcția stațiilor de epurare sunt exemple clasice de activități care, de regulă, implică — datorită potenţialului de poluare a apei, solului, a influențelor asupra ecosistemelor — necesitatea unei astfel de evaluări. Există precedent clar: un proiect similar privind construcția rețelelor de canalizare / stație de epurare în oraşul Soroca a necesitat EIM — Autoritățile au emis decizia motivată de „evaluare prealabilă” și ulterior a fost elaborat raportul EIM care a fost prezentat publicului. (https://observatorul.md/wp-content/uploads/2024/09/epurare-2024.pdf?utm_source=chatgpt.com)
Date:
4 Dec 2025, 12:15
Question's name:
Caiet de sarcini. Lotul 4.
Question:
În Caietul de sarcini, pentru Lotul 4, la capitolul „Elaborarea planurilor cu ridicările topografice”, este indicat: „Lungimea estimativă a ridicărilor topografice este de 12,4 km pentru apeductul magistral…”. Menționăm că, în cadrul prezentei proceduri de licitație, obiectul contractului îl constituie construcția sistemului centralizat de canalizare, și nu a apeductului magistral. Prin urmare, formularea din Caietul de sarcini este neconformă cu obiectul real al proiectului și necesită corectare pentru a reflecta natura lucrărilor ce urmează a fi executate.
Answer (5 Dec 2025, 08:50):
În conformitate cu punctul 8 Lotul 4 (tabel) din anunțul de participare și pagina 4, Lotul 4 (tabel) din Caietul de sarcini sunt prezentate specificații tehnice detailate pentru: Lotul 4. Servicii de topografie 4.1 Servicii de topografie pentru elaborarea planului topografic privind proiectul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din mun. Strășeni pentru evacuarea apelor uzate către or. Vatra, mun. Chișinău (Faza I)”, inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1 set. 4.1.1 „Reconstrucția stației de pompare ape uzate SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni”. Teren cu numărul cadastral 80011060134; 1,1 ha; 4.1.2 „Construcția colectorului magistral sub presiune pentru evacuarea apelor uzate menajere de la SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni către SPAU-3 din str. Plopilor nr.15, or. Vatra, mun. Chișinău”. DN500 L = 12,40 km; 31 ha. 4.2 Servicii de topografie pentru elaborarea planul topografic privind proiectul „Construcția sistemului de canalizare din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni (Faza II)” , inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1 set 4.2.1 „Construcția colectorului gravitațional pentru evacuarea apelor uzate din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni”. DN250 L = 2,8 km; 5 ha 4.2.2 „Construcția stației de pompare a apei uzate SPAU-2, din zona Industrială, str. Alexei Mateevici nr.8C, mun. Strășeni”. 0,15 ha 4.2.3 „Construcția colectorului sub presiune pentru evacuarea apelor uzate de la SPAU-5 din str. Alexei Mateevici nr.1 către colectorul magistral din sos. Chișinăului nr. 2, mun. Strășeni”. DN250 L = 0.65 km. 0,9 ha. Astfel, în Caietul de sarcini, Lotul 4 -Servicii de topografie, obiectivul 4 - „Elaborarea planurilor cu ridicările topografice”, vă comunicăm următoarele : „Lungimea estimativă a ridicărilor topografice este de 12,4 km este pentru colector magistral…”.
Date:
4 Dec 2025, 12:44
Question's name:
Caiet de sarcini. Lotul 4.
Question:
În Caietul de sarcini sunt incluse două prevederi referitoare la investigațiile geotehnice, după cum urmează: „Sondele geologice vor fi efectuate pe aliniamentul conductei la fiecare 500 m […]. Adâncimea minimă (1 m mai mare decât adâncimea maximă de instalare a lucrărilor propuse) a fiecărei foraj va fi indicată în tema de prospectare geologică întocmită separat de echipa de proiectare.” „În total se preconizează efectuarea a 35 de foraje, cu adâncimi cuprinse între 3,0 și 6,0 m […]. Numărul de foraje și adâncimea lor poate varia, în dependență de Caietul de sarcini întocmit de Inginerul Șef de Proiect.” Menționăm că cele două prevederi sunt contradictorii și nu permit stabilirea corectă a temei geotehnice, deoarece: adâncimea forajelor depinde de adâncimea reală de instalare a conductei, care poate fi determinată numai după finalizarea ridicărilor topografice și elaborarea profilului longitudinal preliminar. Prin urmare, adâncimea forajelor nu poate fi stabilită în ziua 1, nici în paralel cu etapa topografică. Deasemenea, estimarea prealabilă de 35 foraje cu adâncimi 3–6 m contravine condiționării anterioare. Dacă adâncimea forajului trebuie să fie „cu 1 m mai mare decât adâncimea maximă de instalare a lucrărilor propuse”, aceasta nu poate fi în același timp predeterminată la 3–6 m. Adâncimea reală poate fi: mai mică decât 3 m sau mai mare decât 6 m, în funcție de teren, pante, intersecții rutiere, traversări de râpe, rambleie etc. Cele două formulări se anulează reciproc și nu pot coexista ca cerințe contractuale. Rugăm respectuos clarificarea următoarelor aspecte: Dacă tema de prospectare geologică trebuie stabilită pe baza adâncimii reale de instalare a conductei, confirmarea că aceasta va fi elaborată doar după finalizarea ridicărilor topografice și a profilului longitudinal preliminar și confirmarea dacă numărul și adâncimea forajelor (35 buc., 3–6 m) sunt valori orientative, precum și dacă acestea pot fi revizuite în baza temei geotehnice întocmite de proiectant.
Answer (5 Dec 2025, 08:47):
În conformitate cu punctul 8 Lotul 5 (tabel) din anunțul de participare și pagina 4 și 5, Lotul 5 (tabel) din Caietul de sarcini sunt prezentate specificații tehnice detailate pentru: Lotul 5. Servicii de prospectare geologică 5.1 Servicii de prospectare geologică pentru elaborarea raportului geotehnic privind proiectul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din mun. Strășeni pentru evacuarea apelor uzate către or. Vatra, mun. Chișinău (Faza I)”, inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1 set; 5.1.1 „Reconstrucția stației de pompare ape uzate SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni”. Teren cu numărul cadastral 80011060134(Total 1 sondă* 6m = 6,00 ml) 5.1.2 „Construcția colectorului magistral sub presiune pentru evacuarea apelor uzate menajere de la SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni către SPAU-3 din str. Plopilor nr.15, or. Vatra, mun. Chișinău”. DN500 L = 12,40 km(Total 25 sonde * 3,0m = 75,00 ml) 5.2 Servicii de prospectare geologică pentru elaborarea raportului geotehnic privind proiectul „Construcția sistemului de canalizare din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni (Faza II)” , inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1 set. 5.2.1 „Construcția colectorului gravitațional pentru evacuarea apelor uzate din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni”. DN250 L = 2,8 km. (Total 6 sonde * 3,0m = 18,00 ml) 5.2.2 „Construcția stației de pompare a apei uzate SPAU-2, din zona Industrială, str. Alexei Mateevici nr.8C, mun. Strășeni”. (Total 1 sondă* 6m = 6,00 ml) 5.2.3 „Construcția colectorului sub presiune pentru evacuarea apelor uzate de la SPAU-5 din str. Alexei Mateevici nr.1 către colectorul magistral din sos. Chișinăului nr. 2, mun. Strășeni”.DN250 L = 0.65 km. (Total 2 sonde * 3m = 6,00 ml). Astfel, în Caietul de sarcini, Lotul 5 - Servicii de prospectare geologică, obiectivul 5 „Elaborarea rapoartelor geotehnice”, vă comunicăm următoarele: - pentru loturile 5.1.1 (Total 1 sondă* 6m = 6,00 ml), 5.2.1 (Total 6 sonde * 3,0m = 18,00 ml) și 5.2.2 (Total 1 sondă* 6m = 6,00 ml), numărul si adincimea sondelor geologice nu vor avea modificări - pentru loturile 5.1.2 (Total 25 sonde * 3,0m = 75,00 ml) și 5.2.3 (Total 2 sonde * 3m = 6,00 ml) numărul si adîncimea sondelor geologice sunt estimative, deoarece la elaborarea calcului hidraulic, dimensionarea rețelei și elaborarea profilul longitudinal preliminar Ingineru Șef deProiect în coordonare cu Beneficiarul va actualiza sarcina pentru Inginerii Geologi cu stabilirea poziției sondelor și adîncimea lor. Luînd în considerarea adîncimea minimă de pozare a colectorului sub presiune de cca. ≥ 1,5 m (valoare de referință calculată ținând cont de adâncimea de îngheț 0,8 m + diametrul ţevii DN500 + patul de nisip) și adîncimea minimă (1 m mai mare decât adâncimea maximă de instalare a lucrărilor propuse) a fiecărei foraj, nu va majora volumul total la lucrări geologice, ci din contra poate fi micșorat, dar rezerva estimată este prevăzută pentru adîncimea de pozare a colectorului sub presiune de cca.1,5 – 2,0 m la trasarea sub drumuri cu trafic uşor și de 1,8 – 2,5 m la trasarea sub drumuri cu trafic greu.
Date:
4 Dec 2025, 14:10
Question's name:
Caiet de sarcini, capitolul VII.Condiții finale
Question:
În caietul de sarcini este menționat că „Beneficiarul va prelua toate drepturile de autor asupra produsului elaborat”. Pentru conformitate cu legislația privind dreptul de autor, vă rugăm să confirmați că această prevedere se referă exclusiv la drepturile patrimoniale (dreptul de utilizare a proiectului), iar drepturile morale ale autorului, inclusiv responsabilitatea tehnică și supravegherea de autor în timpul execuției, rămân în sarcina proiectantului, conform legislației în vigoare.
Answer (4 Dec 2025, 16:03):
Confirmăm: 1. Drepturile de autor asupra proiectului, în calitate de drept de proprietate intelectuală - aparține exclusiv autorului de proiect, iar supravegherea de autor se exercită de drept de către autorul proiectului. 2. Beneficiarul va prelua dreptul de utilizare a proiectului și va exercita supravegherea tehnică în procesul execuției lucrărilor, prin contractarea personalului atestat.
Date:
5 Dec 2025, 08:58
Question's name:
Caiet de sarcini. Evaluarea Impactului asupra Mediului
Question:
Vă mulțumim pentru clarificările oferite. Totuși dorim să subliniem că solicitarea noastră a vizat exclusiv rectificarea formulării din Caietul de Sarcini, Lotul 2, aliniatul 1: Subpunctul 10.Infrastructura, lit. j) și n), unde au fost incluse în mod eronat rețelele de canalizare, deși acestea nu se regăsesc la categoriile enumerate la lit. j) și n) din Anexa 2 a Legii 86/2014. Nu solicităm excluderea proiectului de canalizare din procedura EIM și nu contestăm obligativitatea compartimentului „Protecția Mediului” conform NCM B.01.06:2019 și NCM A.07.06:2016. Solicitarea noastră rămâne aceea de rectificare a categoriei astfel încât caietul de sarcini să reflecte corect prevederile legislative și să evite confuzii pentru ofertanți.
Answer (5 Dec 2025, 09:04):
Răspusul oferit mai sus este parte a documentației de concurs, iar dacă clarificarea anulează sau modifică careva prevederi ale caietului de sarcini, se aplică prevederea din clarificări.
Date:
5 Dec 2025, 09:20
Question's name:
Caiet de sarcini. Evaluarea Impactului asupra Mediului
Question:
Vă mulțumim pentru confirmarea faptului că clarificările prevalează asupra caietului de sarcini. Totuși, menționăm că răspunsul dumneavoastră nu conține o rectificare explicită privind includerea eronată a rețelelor de canalizare la lit. j) și n) din subpunctul 10.Infrastructura, conform Legii 86/2014, cu ultimele modificări din 22.09.2025. Pentru a evita interpretările diferite din partea ofertanților, rugăm respectuos să confirmați în mod explicit dacă lit. j) și n) vor fi corectate conform Legii 86/2014, sau formularea prezentă greșită rămâne neschimbată în caietul de sarcini.
Answer (5 Dec 2025, 10:04):
În conformitate cu Anexa 2, subpunctul 10 „Infrastructura”, lit. f) „lucrări de canalizare”, din Legea nr.86 din 29.05.2014, inclusiv modificarea din 22.09.2025, prevede evaluarea impactului de mediu pentru elaborarea, avizarea și verificarea documentației de urbanism, de proiect și de deviz la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni” (Lot 2). În conformitate cu punctul 8 Lotul 2 (tabel) din anunțul de participare și pagina 3 și 4, Lotul 2 (tabel) din Caietul de sarcini sunt prezentate specificații tehnice detailate pentru: Lotul 2. Servicii de evaluare a impactului asupra mediului pentru construcţii 2.1 Servicii de evaluare a impactului asupra mediului pentru obținerea acordului de mediu privind proiectul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din mun. Strășeni pentru evacuarea apelor uzate către or. Vatra, mun. Chișinău (Faza I)”, inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: set 1. 2.1.1 „Reconstrucția stației de pompare ape uzate SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni”. Teren cu numărul cadastral 80011060134. 1,1 ha. 2.1.2 „Construcția colectorului magistral sub presiune pentru evacuarea apelor uzate menajere de la SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni către SPAU-3 din str. Plopilor nr.15, or. Vatra, mun. Chișinău”. DN500 L = 12,40 km; 31 ha. 2.2 Servicii de evaluare a impactului asupra mediului pentru obținerea acordului de mediu privind proiectul „Construcția sistemului de canalizare din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni (Faza II)” , inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1 set. 2.2.1„Construcția colectorului gravitațional pentru evacuarea apelor uzate din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni”. DN250 L = 2,8 km; 5 ha. 2.2.2„Construcția stației de pompare a apei uzate SPAU-2, din zona Industrială, str. Alexei Mateevici nr.8C, mun. Strășeni”. 0,15 ha. 2.2.3„Construcția colectorului sub presiune pentru evacuarea apelor uzate de la SPAU-5 din str. Alexei Mateevici nr.1 către colectorul magistral din sos. Chișinăului nr. 2, mun. Strășeni”. DN250 L = 0.65 km. 0,9 ha. Astfel, în Caietul de sarcini, Lotul 2 - Servicii de evaluare a impactului asupra mediului pentru construcţii, Obiectiv 2 (lotul 2) - Evaluarea impactului asupra mediului , vă comunicăm următoarele : „Implementarea proiectului prevede construcția unui colector magistral cu o lungine de 12,4 km și 3,45 km de rețele exterioare de canalizare, activitățile fii clasate în anexa nr.2 la Legea nr.86/2014 la litera - f) „lucrări de canalizare”, astfel, pentru activităţile date trebuie efectuată evaluarea impactului asupra mediului.”
Date:
7 Dec 2025, 21:25
Question's name:
Traseul Retelei de Canalizare
Question:
Va rugam daca e cunoscut traseul coordonat preliminar de amplasare a colectorului si daca sunt intersectii cu Calea Ferata si Drumul National - in caietul de sarcini nu sunt incluse, se vor calcula suplimentar daca apare necesitatea?
Answer (8 Dec 2025, 08:32):
Da, traseul este coordonat, sunt intersectii cu Calea Ferata si Drumul National. Atașat schema generală.
Date:
8 Dec 2025, 14:09
Question's name:
Volume Omise in caietul de sarcini
Question:
Daca exista aceste volume de ce nu sunt incluse in caietul de sarcini numarul de intersectii si lungimile ??? altfel devine INCORECTA evaluarea ofertelor reiesind din necorespunderea volumelor cu caietul de sarcini Va rugam sa raspundeti direct la intrebare nu evaziv .
Answer (8 Dec 2025, 14:12):
Bună ziua, în caietul de sarcini totul este specificat destul de detaliat, plus este atașată și schița generală, în care găsiți răspuns la întrebarea DVS.
Date:
8 Dec 2025, 14:14
Question's name:
Schema Trasare Retea
Question:
Schema anexata nu are nicio relevanta ea fiind doar o situatie, fara specificatii fara legenda nu se intelege nimic de unde se ia si unde pleaca plus la toate nici nu se includ etapele cum e descris in CS e o neclaritate totala. va rugam sa ajustati ca sa fie clara propunerea tehnica >
Answer (10 Dec 2025, 08:27):
În conformitate cu punctul 8 (tabel) din anunțul de participare și pag.3-8 (tabel) din Caietul de sarcini, sunt prezentate numerele cadastrale la bunurile imobile si adresele obiecteivelor pentru prestarea serviciilor specificate în Loturile 1- 8.
Date:
8 Dec 2025, 14:21
Question's name:
LIPSA VOLUME -CS INCOMPLET
Question:
Stimatra AC dupa CS se includ la proiectare doar pozitiile la Colector de 12.4 km si reconstructia SP in prima faza NU este nimic legat de Subtraversari va rog sa nu raspundeti fara a fi documentati corect Unde sunt cifrele incluse penbtru subraversari si numarul lor nici noi nici partenerii nu pot realiza oferta conform.... sau se va suplimenta odata cu demonstrarea volumelor suplimentare
Answer (10 Dec 2025, 08:27):
În conformitate cu punctul 8 Lotul 6 (tabel) din anunțul de participare și pagina 5, Lotul 6 (tabel) din Caietul de sarcini, în p. 6.1.2 sunt prezentate specificații tehnice la subtraversări privind „Construcția colectorului magistral sub presiune pentru evacuarea apelor uzate menajere de la SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni către SPAU-3 din str. Plopilor nr.15, or. Vatra, mun. Chișinău”, inclusiv 2 subtraversări la drumului național R1 și o subtraversare la calea ferată. DN500 L = 12,40 km (ME/PE-CE).
Date:
8 Dec 2025, 16:06
Question's name:
Interpretarea schemei anexate - Caiet de sarcini
Question:
Schema anexată la caietul de sarcini nu conține legendă și nu permite identificarea rețelelor existente și a celor ce urmează a fi proiectate. Totodată, nu este indicat amplasamentul obiectului pentru care se solicită expertiză tehnică și nici punctul de descărcare al colectorului propus pentru proiectare în colectorul existent. Din cele expuse în clarificări, AC are totul coordonat. Reieșind din asta, pentru elaborarea unei oferte conforme, rugăm să prezentați schema corespunzător unei ”scheme tehnice” care să includă următoarele: legenda completă și identificarea rețelelor existente; traseele și obiectele propuse pentru proiectare; amplasamentul SPAU existente și traseul colectorului de canalizare existent propuse pentru expertizarea tehnică; punctul/locul de descărcare aprobat de ACC în colectorul existent.
Answer (10 Dec 2025, 08:27):
În conformitate cu punctul 8 (tabel) din anunțul de participare și pag.3-8 (tabel) din Caietul de sarcini, sunt prezentate numerele cadastrale la bunurile imobile si adresele obiecteivelor pentru prestarea serviciilor specificate în Loturile 1- 8.
Date:
8 Dec 2025, 16:32
Question's name:
Caietul de Sarcini - Condiții de prezentare a documentației de proiect
Question:
Conținutul documentației de proiect solicitat în Caietul de sarcini pare supradimensionat în raport cu specificul obiectivului, care include rețele de canalizare, colector magistral și stație de pompare. Structura indicată creează impresia includerii unor compartimente ce nu sunt aplicabile acestui tip de investiție. Pentru stația de pompare considerăm necesare următoarele volume: TH, CBA/SAC (în funcție de rezultatele expertizei tehnice), AEE, Automatizare, IVC și PG (reamenajarea terenului, drumului de acces și trotuarelor). Pentru colectorul de canalizare și rețelele de canalizare considerăm relevant volumul CE (rețele de canalizare), incluzând planurile de trasare, profilul longitudinal, detaliile tehnice ale căminelor de vizitare și masivelor de ancoraj, precum și tabelele cu specificații. Vă rugăm să confirmați dacă această structură este acceptată de AC.
Answer (10 Dec 2025, 08:35):
În conformitate cu punctul 8, Lot 6, (tabel) din anunțul de participare și pag.5-6 (tabel) din Caietul de sarcini, sunt prezentate specificații tehnice detailate privind conținutul documentației de proiect, : Lotul 6. Servicii de proiectare a conductelor 6.1 Servicii de proiectare pentru elaborarea documentației de proiect privind proiectul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din mun. Strășeni pentru evacuarea apelor uzate către or. Vatra, mun. Chișinău (Faza I)”, inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: - 1set 6.1.1 „Reconstrucția stației de pompare ape uzate SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni” Teren cu numărul cadastral 80011060134. Ssp=237,10 m2 (ME/PE-PG/OLC/SA/C/AEF/IEE/IEI/EEF/RAC/REAC/A/etc.) - 11.000,00m2; 237,10m2; 118,55ml; 20,00kW 6.1.2 „Construcția colectorului magistral sub presiune pentru evacuarea apelor uzate menajere de la SPAU-1, din str. Traian nr.1C, or. Strășeni către SPAU-3 din str. Plopilor nr.15, or. Vatra, mun. Chișinău”, inclusiv 2 subtraversări la drumului național R1 și o subtraversare la calea ferată DN500 L = 12,40 km (ME/PE-CE) -12.400,00ml 6.2 Servicii de proiectare pentru elaborarea documentației de proiect privind proiectul „Construcția sistemului de canalizare din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni (Faza II)” , inclusiv coordonarea cu Autoritățile Publice Locale, Instituții Publice și Operatorii , pentru obiectivele: 1set 6.2.1 „Construcția colectorului gravitațional pentru evacuarea apelor uzate din zona Industrială, str. Alexei Mateevici, mun. Strășeni”. DN250 L = 2,8 km. (ME/PE-CE): 2.800,00 ml 6.2.2„Construcția stației de pompare a apei uzate SPAU-2, din zona Industrială, str. Alexei Mateevici nr.8C, mun. Strășeni”. Ssp=73,62 m2. (ME/PE-PG/OLC/SA/C/AEF/IEE/IEI/EEF/RAC/REAC/A/etc.): 1.500,0 0m2; 73,62 m2; 36,81 ml; 5,15 kW 6.2.3„Construcția colectorului sub presiune pentru evacuarea apelor uzate de la SPAU-5 din str. Alexei Mateevici nr.1 către colectorul magistral din sos. Chișinăului nr. 2, mun. Strășeni”. DN250 L = 0.65 km. (ME/PE-CE): 650,00ml
Date:
8 Dec 2025, 16:46
Question's name:
Caiet de sarcini - volume de proiectare
Question:
În Tabela cu volumele pentru proiectare – Lotul 6 sunt indicate exclusiv următoarele obiecte: – reconstrucția SPAU-1; – construcția colectorului magistral sub presiune; – două subtraversări cu R1 și o subtraversare cu CF; – construcția colectorului gravitațional; – construcția SPAU-2; – construcția colectorului sub presiune. Totuși, în Cap. II – Obiectul Achiziției, Loturile 6, 7, 8, 9, alin. 4 din Caietul de sarcini, sunt menționate suplimentar următoarele obligații ale prestatorului: -identificarea tuturor localităților ce urmează a fi conectate la colectorul magistral proiectat; -includerea acestora în calculul hidraulic al sistemului centralizat de canalizare; -proiectarea stațiilor de pre-epurare (număr neprecizat); -dimensionarea și proiectarea stațiilor de pompare (număr neprecizat); -proiectarea suplimentară a aproximativ 3,45 km de rețele exterioare de canalizare. Având în vedere discrepanța dintre volumul declarat în tabel și volumul suplimentar introdus în textul Cap.II, rugăm respectuos să clarificați următoarele: 1. Tabelul cu volumele pentru proiectare este complet sau urmează a fi suplimentat? 2. Se confirmă că trebuie proiectate stații de pre-epurare și stații de pompare suplimentare și dacă da, care este numărul estimat al acestora? 3. Rețelele exterioare de canalizare suplimentare (3,45 km) sunt gravitaționale, sub presiune sau mixte? 4. Lista localităților ce urmează a fi conectate la colectorul magistral va fi pusă la dispoziția ofertanților? 5. Rugăm confirmarea clară a volumului real de proiectare, pentru a putea elabora o ofertă tehnică și financiară conformă.
Answer (10 Dec 2025, 08:28):
În conformitate cu punctul 8, Lot 1-9 , (tabel) din anunțul de participare și pag.3-8 (tabel) din Caietul de sarcini, sunt prezentate specificații tehnice detailate și complete.
Servicii de urbanism, evaluare a impactului asupra mediului, expertiză, topografie, prospectare geologică, proiectare, estimări de costuri și de verificare pentru elaborarea documentației de urbanism, studiului de evaluare a impactului de mediu, planului topografic, raportului geotehnic, documentației de proiect, documentației de deviz și rapoartelor de verificare la obiectivul „Construcția sistemului centralizat de canalizare din raionul Strășeni”, în cadrul Proiectului de Cooperare Intercomunitară în cadrul Proiectului de Cooperare Intercomunitară „Regionalizarea serviciilor publice de canalizare din. or. Strășeni ,sat. Făgureni, sat. Tătărești, com. Pănășești, sat. Ciobanca, sat. Ghelăuza, sat. Negrești, sat. Roșcani și sat. Sireți, r-nul Strășeni”.
Date:
10 Dec 2025, 14:09
Question's name:
LOT
Question:
Bună ziua, Vă rog să-mi comunicați dacă este posibilă participarea la licitație pe loturi separate. Vă mulțumesc!
Answer (10 Dec 2025, 14:14):
Bună ziua, evaluarea se va face pe lista întreagă, nu pe loturi.
Date:
10 Dec 2025, 15:50
Question's name:
Anunț de participare - p.11 - clarificare
Question:
Bună ziua, În conformitate cu punctul 11 din Anunțul de participare, este specificat că, în cazul în care contractul este împărțit pe loturi, operatorul economic poate depune oferta inclusiv „pentru mai multe loturi”. Totuși, prin răspunsul recent – „evaluarea se va face pe lista întreagă, nu pe loturi” – Autoritatea Contractantă transmite o poziție opusă prevederilor din propriul anunț. Vă aducem la cunoștință că discrepanță generează neclaritate cu privire la modalitatea corectă de participare și evaluare. Pentru a evita eventualele neconcordanțe în depunerea ofertelor și pentru a asigura respectarea condițiilor publicate oficial, vă rugăm să reconfirmați că procedura este structurată pe loturi, așa cum rezultă din Anunțul de participare.
Answer (10 Dec 2025, 15:54):
Răspusul oferit mai sus este parte a documentației de concurs, iar dacă clarificarea lămurește anulează sau modifică careva prevederi anterioare, se aplică prevederea din clarificări.
Date:
10 Dec 2025, 16:00
Question's name:
Clarificare privind delimitarea serviciilor pe domenii distincte și posibilitatea ofertării separate
Question:
Documentația de atribuire include o serie de servicii din domenii distincte, care, în Republica Moldova, sunt prestate de regulă de companii specializate în arii profesionale diferite: – servicii de urbanism (PUZ, PUD), – evaluarea impactului de mediu, – servicii de expertiză tehnică, – servicii de topografie, – investigații geologice, – proiectare sisteme de canalizare, – elaborare devize, – verificarea documentației de proiect. Având în vedere diversitatea și complexitatea acestor servicii, precum și faptul că puține companii din RM sunt autorizate sau certificate să acopere integral toate aceste specializări, includerea lor într-un singur pachet, fără structurare pe loturi, restricționează în mod semnificativ participarea operatorilor economici și reduce concurența reală în cadrul acestei proceduri. Prin urmare, vă rugăm să clarificați dacă Autoritatea Contractantă intenționează să mențină procedura în această formă unitară sau dacă se va reveni la structura pe loturi, astfel încât fiecare operator economic să poată participa în domeniul său de competență și calificare.
Answer (10 Dec 2025, 16:13):
Reiterăm: evaluarea se va face pe lista întreagă. Există obțiunile de asociere, subcontrcatare .... obțiuni la care, după necesitate, urmează a fi aplicate de ofertantul care va depune oferta.
Date:
10 Dec 2025, 16:09
Question's name:
Data: 10 dec 2025, 15:50 Subiectul întrebării: Anunț de participare - p.11 - clarificare Întrebare: Bună ziua, În conformitate cu punctul 11 din Anunțul de participare, este specificat că, în cazul în care contractul este împărțit pe loturi, operatorul economic poate depune oferta inclusiv „pentru mai multe loturi”. Totuși, prin răspunsul recent – „evaluarea se va face pe lista întreagă, nu pe loturi” – Autoritatea Contractantă transmite o poziție opusă prevederilor din propriul anunț. Vă aducem la cunoștință că discrepanță generează neclaritate cu privire la modalitatea corectă de participare și evaluare. Pentru a evita eventualele neconcordanțe în depunerea ofertelor și pentru a asigura respectarea condițiilor publicate oficial, vă rugăm să reconfirmați că procedura este structurată pe loturi, așa cum rezultă din Anunțul de participare. Răspuns (10 dec 2025, 15:54): Răspusul oferit mai sus este parte a documentației de concurs, iar dacă clarificarea lămurește anulează sau modifică careva prevederi anterioare, se aplică prevederea din clarificări.
Question:
Stimată AC, răspunsul dvs., ca de altfel și alte răspunsuri la clarificările pentru această procedură, rămâne unul general și nu clarifică întrebarea esențială privind structurarea procedurii pe loturi. Menționăm respectuos că răspunsurile evazive sau formulate în termeni generali nu pot substitui o clarificare concretă, aplicabilă și lipsită de ambiguități. Operatorii economici trebuie să cunoască în mod explicit modalitatea reală de participare, pentru a evita interpretările contradictorii și depunerea ofertelor neconforme. În urma celor menționate, vă rugăm să formulați răspunsuri concrete pe fiecare solicitare de clarificare.
Answer (10 Dec 2025, 16:21):
Anunțul de participare cu pct. 11 este rectificat. Ofertantul urmează să depună oferta pentru lista întreagă de loturi prevăzute în caietul de sarcini. Mulțumim.
Date:
10 Dec 2025, 17:08
Question's name:
Data: 10 dec 2025, 16:00 Subiectul întrebării: Clarificare privind delimitarea serviciilor pe domenii distincte și posibilitatea ofertării separate Întrebare: Documentația de atribuire include o serie de servicii din domenii distincte, care, în Republica Moldova, sunt prestate de regulă de companii specializate în arii profesionale diferite: – servicii de urbanism (PUZ, PUD), – evaluarea impactului de mediu, – servicii de expertiză tehnică, – servicii de topografie, – investigații geologice, – proiectare sisteme de canalizare, – elaborare devize, – verificarea documentației de proiect. Având în vedere diversitatea și complexitatea acestor servicii, precum și faptul că puține companii din RM sunt autorizate sau certificate să acopere integral toate aceste specializări, includerea lor într-un singur pachet, fără structurare pe loturi, restricționează în mod semnificativ participarea operatorilor economici și reduce concurența reală în cadrul acestei proceduri. Prin urmare, vă rugăm să clarificați dacă Autoritatea Contractantă intenționează să mențină procedura în această formă unitară sau dacă se va reveni la structura pe loturi, astfel încât fiecare operator economic să poată participa în domeniul său de competență și calificare. Răspuns (10 dec 2025, 16:13): Reiterăm: evaluarea se va face pe lista întreagă. Există obțiunile de asociere, subcontrcatare .... obțiuni la care, după necesitate, urmează a fi aplicate de ofertantul care va depune oferta.
Question:
Stimată AC, vă mulțumim pentru răspunsul transmis, însă acesta nu clarifică aspectul legal esențial ridicat în solicitarea anterioară și nu se raportează la prevederile Articolului 39 din Legea nr. 131/2015, nici la Anexa nr. 3, punctul 13. Pentru corecta aplicare a legislației achizițiilor publice, vă rugăm să clarificați următoarele aspecte: 1. Conform Art. 39 alin. (2), lotizarea trebuie realizată pe baze calitative în funcție de diferitele specializări implicate. Serviciile incluse în procedură – urbanism, evaluare impact de mediu, expertiză tehnică, topografie, geologie, proiectare canalizare, devize, verificare – reprezintă specializări complet distincte, fiecare dintre acestea fiind reglementată separat în legislația națională. - Vă rugăm să indicați cum respectă procedura actuală această prevedere legală, având în vedere că nelotizarea sau limitarea la „lista întreagă” împiedică în mod evident participarea operatorilor specializați. 2. Conform Art. 39 alin. (3), dacă AC nu recurge la loturi, decizia trebuie justificată explicit. Conform Anunțului de participare modificat, procedura conține 9 Loturi la p.8 din anunț, dar este impusă evaluarea „pe lista întreagă”, ceea ce contrazice structura anunțată și nu este însoțit de justificarea obligatorie. - Vă rugăm să indicați motivarea legală a acestei abordări. 3. Conform Art. 39 alin. (4)–(7), orice limitare privind depunerea ofertelor „pentru toate loturile” trebuie să fie: justificată, obiectivă, nediscriminatorie, inserată în anunțul de participare, și însoțită de criterii clare pentru aplicarea ei. Conform Anunțului de participare modificat, criteriile și justificarea lipsec complet. 4. Trimiterea la asocieri și subcontractare nu substituie lotizarea. Menționăm că Legea 131/2015, cu ultimele modificări, nu prevede posibilitatea ca AC să înlocuiască obligația de lotizare prin recomandarea asocierilor. Asocierea este un drept al operatorului, nu un instrument legal prin care AC poate evita lotizarea prevăzută de art. 39. Prin urmare, vă rugăm să indicați temeiul legal în baza căruia AC consideră că posibilitatea de asociere poate substitui obligațiile prevăzute de Art. 39. Conform celor expuse mai sus, vă rugăm respectuos să răspundeți la următoarele întrebări: 1.Care este temeiul legal al deciziei de evaluare „pe lista întreagă”, în contradicție cu existența loturilor la p.8 din anunț. 2.Care este justificarea legală și tehnică pentru limitarea depunerii ofertelor exclusiv „pentru toate loturile”. 3.Cum sunt respectate prevederile art. 39 alin. (2)–(7) privind lotizarea, justificarea și criteriile obiective. 4.Dacă procedura este, în realitate, un contract unitar, vă rugăm să indicați motivele ne-lotizării, în concordanță cu Anexa 3 p.13.
Answer (11 Dec 2025, 08:46):
Dn Operator economic, vă rugăm să nu tergiversați procedura cu întrebări la care deja vi s-a dat răspuns. Reiterăm pentru a avea un control eficient, fără a admite situații de incertitudini și lipsă de responsabilitate între operatorii care vor executa loturi separate, pentru a nu admite despicarea unui obiect care este unitar, grupul de lucru a optat pentru unica variantă admisibilă care asigură răspunderea unui singur operator economic pentru oviectul licitat. Astfel, dacă potențialul ofertant nu va deține capacitățile tehnice, economice, profesionale pentru a participa de sinestătător la concurs, legislația oferă posibilitatea de asociere, subcontrcatare, susținere tehnică, profesională și economică prin colaborare cu alți agenți economici în așa mod încît oferta să cuprindă toate loturile licitate. vă explicăm, în esență avem un singur lot, care este delimitat în caietul de sarcinci convențional în subloturi componente ale unii tot unitar.
Date:
12 Dec 2025, 14:17
Question's name:
ESTIMARE OBIECTIV
Question:
Stimata AC scrieti va rog sau includeti in CS cum a fost realizata evaluarea costurilor serviciilor pentru un obiectiv atit de complex fara includerea indicatoarelor de preturi - fiind diminuata valoarea cel putin de 2 ori ?
Answer (14 Dec 2025, 13:23):
Raspunsul la întrebarea dvs va fi oferit dupa depunerea ofertelor. Daca ofertele vor depasi cu 30% valoarea estmata se va anula procedura.
Date:
15 Dec 2025, 12:17
Question's name:
Anunț de participare - termene prestare impuse de AC
Question:
Termenele de prestare includ sau nu perioadele de avizare de către autoritățile publice și instituțiilor vizate? În cazul întârzierilor neimputabile prestatorului, se vor ajusta termenele contractuale?
Answer (15 Dec 2025, 14:45):
La solicitarea prestatorului cu prezentarea actelor justificative.
Date:
15 Dec 2025, 12:26
Question's name:
experiența similară
Question:
Vă rugăm să confirmați că pentru demonstrarea experienței similare este suficientă prezentarea contractelor care includ servicii similare aferente unor părți distincte din obiectul achiziției. Totodată, vă rugăm să confirmați că sunt acceptate contracte realizate în calitate de subcontractant, cu prezentarea documentelor justificative corespunzătoare.
Answer (15 Dec 2025, 16:18):
Vedeți prevederile din documentația standard secțiunea a 2-a: ”Calificarea candidaților/ofertanților”: unde este reglementat statutul de ofertant asociat și subcontractant. Totodată, se confirmă calificarea ofertei depuse prin asociere/subcontrcatare, cu prezentarea actelor care demonstrează întrunirea cerințelor de calificare pentru segmenul de ofertă asumat de asociat/subcontrcatant.
Date:
15 Dec 2025, 12:33
Question's name:
date inițiale
Question:
Vă rugăm să precizați ce date și documente inițiale deține AC și dacă acestea vor vor fi puse la dispoziția prestatorului de către autoritatea contractantă, și în ce termen?
Answer (15 Dec 2025, 14:43):
Va asteptam la sediul autoritatii contractante pentru a vă pune la dispozitie datele şi actele inițiale în original.
Date:
16 Dec 2025, 10:12
Question's name:
Interpretarea serviciilor de urbanism (PUZ și PUD)
Question:
Având în vedere că obiectul principal al prezentei achiziții îl constituie proiectarea și realizarea infrastructurii de canalizare (colector magistral sub presiune, colectoare secundare și stații de pompare), considerăm necesară clarificarea corectitudinii și proporționalității solicitării serviciilor de urbanism (PUZ/PUD), în forma și amploarea prevăzută în Caietul de sarcini, din următoarele considerente: 1. Serviciile de urbanism solicitate (PUZ/PUD) sunt definite în Caietul de sarcini ca documentații de urbanism complete, cu reglementări extinse privind circulația, funcțiunile urbane, regimul de construire (POT, CUT, regim de înălțime), integrarea fondului construit și regulament local de urbanism; 2. Aceste cerințe, conform caietului de sarcini, sunt specifice documentațiilor de dezvoltare urbană și nu sunt corelate în mod direct cu natura obiectivului de investiții, care constă în infrastructură edilitară de canalizare, în mare parte liniară și subterană, fără modificări de funcțiuni urbane, regimuri de construire sau dezvoltare imobiliară. 3. Pentru obiectivele prevăzute (colectoare de canalizare și stații de pompare), cadrul normativ și practica curentă impun, de regulă, documentații de amplasare și reglementare punctuală, strict necesare pentru autorizarea lucrărilor de infrastructură, și nu documentații de urbanism de tip PUZ/PUD elaborate în regim complet, cu impact urbanistic general. 4. În această situație, solicitarea PUZ/PUD complete, structurate pe două compartimente majore și cu procedură integrală de consultare publică, avizare și aprobare, apare ca fiind disproporționată în raport cu scopul real al achiziției și cu natura investiției propuse. 5. În lipsa unei corelări clare între conținutul solicitat pentru PUZ/PUD și necesitățile reale ale proiectului de infrastructură de canalizare, există riscul ca aceste servicii să nu poată fi considerate servicii premergătoare reale proiectării, ci documentații autonome, cu durată, proceduri și riscuri administrative independente de procesul de proiectare inginerească. În acest context, vă rugăm să clarificați care este justificarea tehnică și urbanistică pentru solicitarea PUZ/PUD complete pentru obiectivul de infrastructură de canalizare. În ce mod aceste documentații sunt corelate strict cu necesitățile proiectului de infrastructură, fără a depăși cadrul necesar autorizării lucrărilor? Este posibilă adaptarea sau limitarea conținutului documentațiilor de urbanism la strictul necesar pentru realizarea obiectivului de investiții? Aceste clarificări au scopul asigurării unei abordări proporționale, corecte și coerente a serviciilor de urbanism în raport cu obiectul principal al achiziției și evitarea includerii unor cerințe care depășesc necesitățile reale ale proiectului de infrastructură.
Answer (16 Dec 2025, 13:22):
Bună ziua, caietul de sarcini este elaborat de specialiști atestați pe toate domeniile obiectului licitat. Prin urmare elaborați ofreta conform caietului de sarcini.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.