1
Enquiry period
with 27.10.2025 13:22
to 05.11.2025 07:50
2
Bidding period
with 05.11.2025 07:50
to 08.11.2025 07:50
3
Auction
with 10.11.2025 14:00
to 10.11.2025 14:14
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 319 098,85 MDL
Period of clarifications: 27 Oct 2025, 13:22 - 5 Nov 2025, 7:50
Submission of proposals: 5 Nov 2025, 7:50 - 8 Nov 2025, 7:50
Auction start date: 10 Nov 2025, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Test Rapid Antigen Covid-19
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Full name
Mariana Jantuan
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
27 Oct 2025, 13:19
Date modified
27 Oct 2025, 13:42
Estimated value (without VAT)
319 098,85 MDL
The minimum downward of the price
31,91 MDL
Achizitii.md ID
21501611
Type of procedure
Request price offers (goods)
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Contract period
6 Nov 2025 13:22 - 30 Dec 2025 13:22
List of positions
1)
Title
Test Rapid Antigen Covid-19 CPV: 33100000-1 - Medical equipments
Quantity: 64205.0
Unit of measurement: Bucata
Advertising
Documents of the procurement procedure
formularele 27.10.2025.xlsx
Bidding Documents
-
27.10.25 13:22
model contract subsecvent.docx
Bidding Documents
-
27.10.25 13:22
declarație.docx
Bidding Documents
-
27.10.25 13:22
lista de distribuție.xlsx
Bidding Documents
-
27.10.25 13:22

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

GBG-MLD SRL

Normalized price: 265 038,24 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

DITA ESTFARM S.R.L

Normalized price: 358 186,85 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

SC"Imunotehnomed"SRL

Normalized price: 410 912 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Test Rapid Antigen Covid-19
Date:
27 Oct 2025, 13:42
Question's name:
licitația suplimentară
Question:
Bună ziua! Nu demult a fost inițiată procedura pentru anul 2025 cu cantitea de 52210 buc - ocds-b3wdp1-MD-1754483548777. Am dori să clarificăm dacă pentru ultimele două luni este într-adevăr necesară această cantitate de produse. Apariția acestui tender a fost neprevăzută, având în vedere că mai sunt doar două luni până la sfârșitul anului. Producția și livrarea necesită, cel puțin, 3–4 săptămâni, ceea ce poate crea dificultăți suplimentare în respectarea termenelor de execuție a comenzii. Vă mulțumim!
Answer (27 Oct 2025, 16:35):
Bună ziua. Necesarul inclus în procedura de achiziție a fost colectat in ultimele 2 săptămâni.
Test Rapid Antigen Covid-19
Date:
30 Oct 2025, 14:31
Question's name:
prelevare probe
Question:
Care este cerinta corecta privind prelevarea probelor: testul trebuie sa permita testarea folosind probe nazofaringiene și orofaringiene sau probe nazale si orofaringiene?
Answer (3 Nov 2025, 07:50):
Bună ziua. Testarea să fie permisă folosind probe nazofaringiene și orofaringiene, la alegerea lucrătorului medical în dependență de pacient.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications