Select the type of procedure
Commercial procurement
21500153
1
Enquiry period
with
22.10.2025 19:25
to 03.11.2025 12:00
to 03.11.2025 12:00
2
Bidding period
with
03.11.2025 12:00
to 13.11.2025 10:00
to 13.11.2025 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
26 358 550 MDL
Period of clarifications:
22 Oct 2025, 19:25 - 3 Nov 2025, 12:00
Submission of proposals:
3 Nov 2025, 12:00 - 13 Nov 2025, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de reabilitare a confecțiilor metalice și a echipamentului hidromecanic a golirei de fund nr. 3, 4 și energetică. Reabilitarea sistemului piezometric și a dalelor de beton de la barajul celular
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gheorghe Tudor 5, et.5
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
22 Oct 2025, 19:25
Date modified
30 Oct 2025, 9:32
Achizitii.md ID
21500153
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunț de participare nhcs.signed.pdf
anunț de participare nhcs.signed.pdf
Bidding Documents
-
22.10.25 19:25
Date:
30 Oct 2025, 09:32
Question's name:
Solicitare de clarificare privind cerința din Anexa nr. 12 – Declarație privind experiența similară
Question:
Stimați membri ai grupului de lucru,
Prin prezenta, dorim să solicităm clarificări referitor la cerința din Anexa nr. 12 „Declarație privind experiența similară”, conform căreia ofertantul urmează să prezinte certificate de bună execuție emise la expirarea termenului de garanție pentru lucrările respective.
Considerăm că această solicitare este imposibil de realizat în practică, întrucât:
Termenul minim de garanție pentru lucrări de construcții este, potrivit legislației în vigoare, de cel puțin 5 ani;
Totodată, cerința de eligibilitate prevede ca lucrările similare să fie executate în ultimii 5 ani.
Prin urmare, aceste două condiții se contrazic reciproc: nu poate fi prezentată o certificare de bună execuție emisă la expirarea perioadei de garanție pentru o lucrare care, în același timp, trebuie să fi fost executată în ultimii 5 ani — întrucât termenul de garanție de 5 ani nu ar putea fi încă împlinit.
Totodată, menționăm că o astfel de cerință restricționează nejustificat participarea operatorilor economici și limitează concurența, contrar principiilor fundamentale ale achizițiilor publice prevăzute de legislație.
Solicităm respectuos revizuirea sau clarificarea acestei cerințe, în sensul acceptării certificatelor de bună execuție emise la recepția finală sau la data finalizării lucrărilor, fără condiționarea expirării perioadei de garanție.
Answer (30 Oct 2025, 10:41):
Bună ziua!
Citiți atent cerința referitor la experiența similară.
Ofertantul va prezenta lista lucrărilor similare de (Construcție/reconstrucție a digurilor de protecție
contra inundațiilor și/sau a barajelor) ce fac obiectul prezentului contract, executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție (Proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor sau Proces Verbal de recepție finală), pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Date:
30 Oct 2025, 09:32
Question's name:
Solicitare de clarificare privind cerința din Anexa nr. 12 – Declarație privind experiența similară
Question:
Stimați membri ai grupului de lucru,
Prin prezenta, dorim să solicităm clarificări referitor la cerința din Anexa nr. 12 „Declarație privind experiența similară”, conform căreia ofertantul urmează să prezinte certificate de bună execuție emise la expirarea termenului de garanție pentru lucrările respective.
Considerăm că această solicitare este imposibil de realizat în practică, întrucât:
Termenul minim de garanție pentru lucrări de construcții este, potrivit legislației în vigoare, de cel puțin 5 ani;
Totodată, cerința de eligibilitate prevede ca lucrările similare să fie executate în ultimii 5 ani.
Prin urmare, aceste două condiții se contrazic reciproc: nu poate fi prezentată o certificare de bună execuție emisă la expirarea perioadei de garanție pentru o lucrare care, în același timp, trebuie să fi fost executată în ultimii 5 ani — întrucât termenul de garanție de 5 ani nu ar putea fi încă împlinit.
Totodată, menționăm că o astfel de cerință restricționează nejustificat participarea operatorilor economici și limitează concurența, contrar principiilor fundamentale ale achizițiilor publice prevăzute de legislație.
Solicităm respectuos revizuirea sau clarificarea acestei cerințe, în sensul acceptării certificatelor de bună execuție emise la recepția finală sau la data finalizării lucrărilor, fără condiționarea expirării perioadei de garanție.
Answer (30 Oct 2025, 10:43):
Desccărcați documentația standart pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări APROBATĂ
prin Ordinul nr. 69 din 07.05.2021 și studiați pct. 40. unde Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului.
Date:
30 Oct 2025, 09:41
Question's name:
experiența similară
Question:
Stimați membri ai grupului de lucru,
Prin prezenta, solicităm respectuos clarificarea cerinței din Anexa nr. 12 „Declarație privind experiența similară”, care impune ca ofertantul să prezinte lucrări executate anterior exclusiv în domeniul construcției sau reconstrucției digurilor de protecție contra inundațiilor și/sau barajelor.
Considerăm că formularea actuală a cerinței respective restricționează nejustificat participarea unui număr semnificativ de operatori economici, ceea ce contravine principiilor de nediscriminare, tratament egal și asigurare a unei concurențe efective prevăzute de legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Pe teritoriul Republicii Moldova, numărul proiectelor de acest gen (vizând exclusiv construcția digurilor și barajelor) a fost extrem de redus, putând fi numărat practic pe degete. În consecință, limitarea experienței similare doar la aceste tipuri de lucrări favorizează implicit un cerc restrâns de companii care, prin natura portofoliului lor anterior, pot prezenta experiență strict în acest domeniu.
Având în vedere specificul tehnic al lucrărilor și principiile de transparență și concurență liberă, considerăm că o abordare proporțională și echitabilă ar fi acceptarea drept experiență similară a lucrărilor de construcții de complexitate și valoare comparabilă, indiferent de tipul obiectivului (de exemplu: lucrări de infrastructură hidrotehnică, consolidări de maluri, lucrări de terasamente, construcții civile sau industriale de anvergură similară).
De asemenea, trebuie menționat că pentru contractul ce face obiectul procedurii se solicită garanția de bună execuție, care oferă autorității contractante un instrument juridic suficient pentru a asigura îndeplinirea corespunzătoare a obligațiilor contractuale, conform standardelor de calitate și normelor tehnice în construcții.
Totodată, conform legislației, după semnarea procesului-verbal de recepție finală, antreprenorul rămâne responsabil pe întreaga perioadă a garanției pentru calitatea lucrărilor executate și este obligat să remedieze pe propria cheltuială eventualele deficiențe apărute ulterior. Prin urmare, riscul neexecutării corespunzătoare este deja acoperit prin instrumente juridice clare și eficiente, ceea ce face nejustificată o restrângere suplimentară a sferei de eligibilitate a operatorilor economici.
În acest context, solicităm clarificarea și/sau ajustarea cerinței privind experiența similară, în sensul extinderii acesteia asupra lucrărilor de natură și complexitate tehnică echivalentă, fără a limita exclusiv la construcția digurilor sau barajelor. Această ajustare ar fi conformă cu principiile legale și ar permite participarea unui număr mai mare de operatori calificați, sporind astfel competiția și eficiența procedurii.
Answer (30 Oct 2025, 10:55):
Bună ziua!
Cerințele de calificare privind experiența similară rămîn ne modificate dat fiind faptul că obiectul unde urmează a fi efectuată investiția este un obiectiv strategic de inportanță transfrontalieră, mai mult ca atît nodul hidrotechic acumulează 1,4 miliarde de metri cubi de apă și asigură protecția contra inundațiilor peste 80 de localități din aval de pe teritoriul RM. În contextul celor expuse, experiența agentului economic este un criteriu important.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK