1
Enquiry period
with 08.10.2025 14:21
to 20.10.2025 11:00
2
Bidding period
with 20.10.2025 11:00
to 30.10.2025 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 18 968 360 MDL
Period of clarifications: 8 Oct 2025, 14:21 - 20 Oct 2025, 11:00
Submission of proposals: 20 Oct 2025, 11:00 - 30 Oct 2025, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform cerințelor caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Cristian Dragalin
Contact phone
-
Purchase data
Date created
8 Oct 2025, 14:09
Date modified
16 Oct 2025, 10:20
Estimated value (without VAT)
18 968 360 MDL
Achizitii.md ID
21487459
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Contract period
17 Nov 2025 14:20 - 31 Aug 2026 14:20
List of positions
1)
Title
Lucrări de reparație capitală a podului de sosea poziționat pe drumul public național G54 R16-Rautel-Pompa-Glijeni-Catranic-R16, km 1,73 CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Advertising
Documents of the procurement procedure
documentația lucrari (1).docx
Bidding Documents
-
8.10.25 14:21
duae lucrari pod g54 r16.doc
Bidding Documents
-
8.10.25 14:21
contract antrepriză lucrări capitale.docx
Bidding Documents
-
8.10.25 14:21
caiet de sarcini g54, pod км 1,73.docx
Bidding Documents
-
8.10.25 14:21

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Primaterax-nord

Normalized price: 18 355 122,55 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

SC Poduri Prim SRL

Normalized price: 21 319 867 MDL
Status: Winner
Reason: În baza deciziei grupului de lucru al S.A. ,,Administrația Națională a Drumurilor”, nr. ocds-b3wdp1-MD-1759921804002 din 11.11.2025 ce ține de evaluarea rezultatelor licitației publice nr. ocds-b3wdp1-MD-1759921804002 din 30.10.2025, ce vizează achiziționarea Lucrărilor de reparație capitală a podului de sosea poziționat pe drumul public național G54 R16-Rautel-Pompa-Glijeni-Catranic-R16, km 1,73, vă comunicăm următoarele. Oferta câștigătoare este cea care întrunește toate cerinţele de calificare şi are cel mai mic preţ fără TVA. Criteriul de apreciere a ofertei câştigătoare a fost comunicat operatorilor economici prin documentația de atribuire. Operatorul economic S.C. PRIMATERAX-NORD S.R.L.– clasat pe locul întâi după preț, a propus oferta în valoare de 18 355 122,55 lei (optesprezece milioane trei sute cincizeci și cinci mii una sută douăzeci și doi lei, 55 bani) fără TVA și 22 026 147,06 lei (douăzeci și două milioane douăzeci și șase mii una sută patruzeci și șapte lei, 06 bani) inclusiv TVA. Ca urmare a procesului de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziție publică, oferta depusă de S.C. PRIMATERAX-NORD S.R.L. a fost descalificată din următoarele considerente. Potrivit pct. 16 subpc. 8 din Anunțul de participare, în coroborare cu pct. 40 din Documentația standard, parte componentă a documentației de atribuire, a fost solicitat ca participanții la licitație să facă dovada experienței similare după cum urmează: ,,Pct. 40 Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).” Pentru îndeplinirea criteriilor de calificare și anume a cerinței sus menționate, operatorul economic S.C. PRIMATERAX-NORD S.R.L., conform declarației privind experiența similară și declarației privind lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate, a prezentat contracte ce se referă la lucrări de întreținere și reparație a drumurilor și care nu includ lucrări de natură și complexitate similare cu obiectul actualei achiziții (respectiv lucrări de construcție sau reparație a podurilor). Prin urmare, experiența declarată nu poate fi considerată similară, întrucât diferă prin specificul tehnic, complexitatea și categoria de lucrări solicitate prin documentația de atribuire. Totodată, în urma examinării ofertei tehnice, s-au identificat câteva necorespunderi cu cerințele înaintate în caietul de sarcini: La poziția nr. 154 DI131, coeficientul de corectare a normei DI130 trebuia să aibă valoarea 3,09 (caiet de sarcini), iar ofertantul a adunat coeficienții și a obținut valoarea 4,03. Din acest considerent volumul beton C 30/37 XC4 XD1 XF2 este cu 7,96 m3 mai puțin cu prețul 2 250 lei/m3, valoarea fiind de 17 910,90 lei (cheltuieli directe). La poziția nr. 159 DI131 coeficientul de corectare a normei DI130 trebuia să aibă valoarea 3,09 (caiet de sarcini), iar ofertantul a adunat coeficieții și a obținut valoarea 4,03. Din acest considerent volumul beton C 35/45 XC4 XD3 XF4 este cu 0,28 m3 mai puțin cu prețul 2 500 lei/m3, valoarea fiind 700,00 lei (cheltuieli directe). La poziția 95 indicatorul de normă de consum RCsB21B prevede forarea mecanică a găurilor cu diametrul de 5,0 cm în elemente de beton cu grosimea de 25 cm. Conform cerințelor proiectului de execuție, este necesară forarea unor găuri cu diametrul de 5,2 cm. Această modificare a diametrului impune o ajustare a consumului de resurse, deoarece un diametru mai mare implică un volum de lucru suplimentar. Pentru a reflecta această modificare, se aplică un coeficient de corecție k = 1,04 (calculat ca raportul dintre diametrul nou și cel standard: 5,2 cm / 5,0 cm). Acest coeficient se aplică direct la resursele de manoperă, materiale și utilaj, majorându-le corespunzător. În ceea ce privește resursele materiale, este important de menționat că indicatorul de normă RCsB21B, în formatul său de bază, include deja un coeficient de k = 1,05 pentru a acoperi consumurile de materiale mărunte (de exemplu, burghiu, energie electrică). Prin urmare, pentru a calcula corect coeficientul total aplicat materialelor în situația dată, cele două valori trebuie înmulțite. Astfel, coeficientul final de majorare pentru materiale este 1,092, și nicidecum 2,09, care ar fi o valoare eronată, obținută printr-o adunare incorectă a coeficienților (1,04 + 1,05 = 2,09). Poziția 96. În ceea ce privește resursele materiale, este important de menționat că indicatorul de normă RCsB21A, în formatul său de bază, include deja un coeficient de k = 1,05 pentru a acoperi consumurile de materiale mărunte (de exemplu, burghiu, energie electrică). Prin urmare, pentru a calcula corect coeficientul total aplicat materialelor în situația dată, cele două valori trebuie înmulțite. Astfel, coeficientul final de majorare pentru materiale este 1,68, și nicidecum 2,09, care ar fi o valoare eronată, obținută printr-o adunare incorectă a coeficienților (1,05 + 1,60 = 2,65). Poziția 101. În ceea ce privește resursele materiale, este important de menționat că indicatorul de normă RCsB21A, în formatul său de bază, include deja un coeficient de k = 1,05 pentru a acoperi consumurile de materiale mărunte (de exemplu, burghiu, energie electrică). Prin urmare, pentru a calcula corect coeficientul total aplicat materialelor în situația dată, cele două valori trebuie înmulțite. Astfel, coeficientul final de majorare pentru materiale este 0,504, și nicidecum 1,43, care ar fi o valoare eronată, obținută printr-o adunare incorectă a coeficienților (1,05 + 0,48 = 1,43). În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit. a) și b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va resinge oferta în cazul în care ofertantul nu îndeplinește cerințele de calificare și selecție și dacă oferta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire. Operatorul economic S.C. PODURI PRIM S.R.L. clasat pe locul doi după preț, cu oferta în valoare de 21 319 867,00 lei (douăzeci și unu milioane trei sute nouăsprezece mii opt sute șaizeci și șapte lei, 00 bani) fără TVA și 25 583 840,40 lei (douăzeci și cinci milioane cinci sute optzeci și trei mii opt sute patruzeci lei, 40 bani) inclusiv TVA, corespunde cerinţelor de calificare solicitate prin documentele de licitaţie ce ţine de experienţa similară. De asemenea au fost prezentate toate certificatele de la organele de control, s-a constituit garanţia pentru ofertă, devizele şi alte documente necesare calificării. La evaluarea părţii financiare și tehnice a ofertei s-a constatat că operatorul economic câștigător a elaborat devizele în conformitate cu cerinţele normativelor tehnice în vigoare, incluzând toate lucrările şi respectând toate cerinţele înaintate faţă de obiectul achiziţiei conform caietului de sarcini. Luând în consideraţie specificul lucrărilor, operatorul economic desemnat câştigător a dat dovadă de o corespundere adecvată cu exigenţele înaintate faţă de specificul achiziţiei. Contractul va fi încheiat cu ofertantul câştigător în conformitate cu art. 31 pct. (6), (8) și art. 32 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice şi va cuprinde toate datele prezentate în ofertă, după cum au fost precizate în documentația de atribuire. Consecvent, subliniem despre necesitatea prezentării informației referitoare la forma garanției de bună execuție, pentru a putea fi introdusă în proiectul contractului, care ulterior va fi înaintat în adresa Dvs. spre studiere și semnare. De asemenea în conformitate cu art. 68 alin.(8) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă solicită ca ofertantul să prezinte la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie în cuantum de 5% din valoarea contractului. După semnarea contractului, autoritatea contractantă va elibera garanţia pentru ofertă. Potrivit ordinului Ministerului Finanțelor nr. 145 din 24.11.2020, în termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta autorității contractante și Agenției Achiziții Publice „Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani”.
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications