Status Suspended
Estimated value without VAT 7 446 371,80 MDL
Period of clarifications: 1 Oct 2025, 16:24 - 22 Oct 2025, 13:36
Submission of proposals: 22 Oct 2025, 13:36 - 16 Nov 2025, 14:06

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Achiziționarea centralizată a Instrumentelor Medicale/Chirurgicale conform necesităților instituțiilor medico-saniatre publice -IMSP - beneficiari pentru anul 2026

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
1 Oct 2025, 16:24
Date modified
10 Oct 2025, 15:18
Achizitii.md ID
21483087
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Advertising
Documents of the procurement procedure
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
-
1.10.25 16:24
contract nou model 01.10.2025.docx
Bidding Documents
-
1.10.25 16:24
formularele 01.10.2025.xlsx
Bidding Documents
-
1.10.25 16:24
lista de distribuție partea i.xlsx
Bidding Documents
-
1.10.25 16:24
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
1.10.25 16:24
Date:
10 Oct 2025, 15:18
Question's name:
Termenii de livrare + valabilitatea contractului
Question:
Stimați Domni am vrea să vă atragem atenția că instrumentele chirurgicale destinate în special chirurgiei cardiovasculare și chirurgiei minim-invasive sunt produse mai specifice, respectiv și cererea pentru astfel de instrumente este extrem de mare, chiar și practica anilor precedenți 2023-2025 ne arată că termenul de livrare 90 zile este insuficient pentru livrarea unor poziții. Actualmente, conform informației primite de la producători termenii reali de livrare variază între 1-7 luni. - conform Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind Achizițiile Publice: Art 74. (5) Termenul de executare a contractului de achiziții publice se stabileşte în documentaţia de atribuire şi ulterior se transpune în contract, având în vedere necesităţile rezonabile ale autorităţii contractante. Acesta se va calcula luând în considerare complexitatea achiziţiei preconizate, cantitatea subcontractată anticipat şi timpul real solicitat pentru producerea, stocarea şi transportarea bunurilor de la punctele de furnizare sau pentru prestarea serviciilor. Art 74. (6) Condiţiile de executare a contractului de achiziții publice nu vor cuprinde clauze, direct sau indirect, discriminatorii. Reieșind din situația reală ce ține de termenii reali de livrare solicităm următoarele: - extinderea termenului de livrare și anume: 2. Termenele și condițiile de livrare - până la 180 zile de la înregistrarea contractului de CAPCS. - extinderea termenului de valabilitate a contractului de la 7 luni la 12 luni. Va multumim anticipat.
Answer (13 Oct 2025, 08:32):
Bună ziua. În cadrul procedurii de achiziție în cauză sunt incluse peste 200 de loturi, ce vizează instrumentar chirurgical și medical destinat tuturor nivelurilor de asistență medicală. Din acest motiv, cerințele generale ale documentației de atribuire nu pot fi modificate decât în situația în care sunt prezentate argumente obiective și plauzibile, aplicabile în mod uniform tuturor loturilor și participanților. Totodată, menționăm că procedura de achiziție și livrarea instrumentarului sunt planificate pentru anul 2026, iar un termen de livrare de 180 de zile ar însemna ca furnizarea efectivă a produselor să se realizeze abia în a doua jumătate a anului, ceea ce ar afecta calendarul general de aprovizionare stabilit. În plus, termenul de valabilitate al contractului este direct proporțional cu termenul de livrare, astfel încât extinderea perioadei de livrare ar implica automat și prelungirea corespunzătoare a duratei contractuale, aspect care nu este justificat în contextul actual.
Date:
13 Oct 2025, 13:59
Question's name:
Termenii de livrare + valabilitatea contractului
Question:
Stimați Domni, vă atragem atenția repetat că anume instrumentele destinate în special cardiochirurgiei, chirurgiei vasculare și chirurgiei minim-invasive sunt produse mai specifice pentru care și cererea este extrem de mare, mai mult ca atât și practica anilor precedenți 2023-2025 ne arată că termenul de livrare 90 zile este insuficient pentru livrarea unor poziții. Totodata si producătorii ne informeaza ca termenii reali de livrare variază între 1-7 luni in dependentă de pozitii. In aceasta ordine de idei solicităm acordul Dvs. cu privire că în caz de depasire a termenului de livrare, pentru unele poziții, din motive obiective coordonat cu furnizorii și beneficiarii să se accepte posibilitatea de prelungire a termenului de livrare fără aplicarea sancțiunilor financiare. Concomitent ne asumăm, că vom întreprinde toate posibilitățile de urgentare a livrarilor în termenii prevăzuți de contractul respectiv.
Answer (20 Oct 2025, 13:36):
Bună ziua. Luând în considerare faptul că prevederile referitoare la sancțiuni fac parte integrantă din contract, acestea nu pot constitui obiectul unor excepții și nu pot fi agreate eliminarea acestora. Totodată, menționăm că autoritatea contractantă acceptă un termen de livrare extins, de până la 120 de zile, pentru a permite furnizorilor să gestioneze corespunzător eventualele dificultăți logistice și să asigure livrarea completă a tuturor loturilor în termen. Vă mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 138 Instrumente laparoscopice Împingător de nod extern ( 007522 )
Date:
21 Oct 2025, 18:11
Question's name:
Lot nr. 138 Instrumente laparoscopice Împingător de nod extern ( 007522 )
Question:
Lot nr. 138 Instrumente laparoscopice Împingător de nod extern ( 007522 ) Se solicita: Instrumente laparoscopice. Împingător de nod extern: L-310mm (+/-10 mm),D-5mm. Spre modificare: Instrumente laparoscopice. Împingător de nod extern: L-310mm (+/-20 mm),D-5mm. Solicitam aceasta modicicare pentru a nu limita operatorii economici la participare
Date:
21 Oct 2025, 18:23
Question's name:
Lot 172 - Instrumente pentru chirurgia cardiovasculară. Clamp aortic parietal DeBekey...
Question:
Specificatia solicitata: - lungimea isntrumentului:250mm (+/-5mm). Solicitam respectuos largirea diapazonului solicitat: - lungimea isntrumentului:250mm (+/-20mm). Va multumim anticipat.
Date:
21 Oct 2025, 18:25
Question's name:
Lot 173 - Instrumente pentru chirurgia cardiovasculară Clamp aortic DeBakey...
Question:
Specificatia solicitata: - lungimea instrumentului 250mm (+/-20mm). Solicitam respectuos largirea diapazonului solicitat: - lungimea isntrumentului:250mm (+/-25 mm). Va multumim anticipat.
Date:
21 Oct 2025, 18:28
Question's name:
Lot 281 - Instrumente pentru chirurgie generală Retractor tip ADSON
Question:
Specificatia solicitata: - lungime 215 mm (+/-10mm). Solicitam respectuos largirea diapazonului solicitat: - lungime 215 mm (+/-15mm). Va multumim anticipat.
Date:
21 Oct 2025, 18:34
Question's name:
Lot 202 - Instrumente pentru chirurgia ortopedică și osteotomică Cleste (taietor) p/u fise Schanz...
Question:
Specificatia solicitata: - pentru fire Kirschner și pini Steinmann de până la 6 mm. Solicitam respectuos adaugarea unui diapazon: - pentru fire Kirschner și pini Steinmann de până la 6 mm (+/-0.5mm). Va multumim anticipat.
Date:
22 Oct 2025, 12:24
Question's name:
Termenii de livrare + valabilitatea contractului
Question:
Bună ziua. Tinind cont de faptul că autoritatea contractantă a acceptat termenul de livrare - de până la 120 de zile, solicitam respectuos includerea termenului nominalizat in pachetul de documente a licitatiei. Vă mulțumim anticipat.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.