1
Enquiry period
with 05.09.2025 13:54
to 07.10.2025 16:30
7 days left
2
Bidding period
with 07.10.2025 16:30
to 13.11.2025 13:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 315 866 480 MDL
Period of clarifications: 5 Sep 2025, 13:54 - 7 Oct 2025, 16:30
Submission of proposals: 7 Oct 2025, 16:30 - 13 Nov 2025, 13:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Nicolae Titulescu 35
Web site
---
The contact person
Full name
Tatiana Gutium
Contact phone
(022) 409-775
Purchase data
Date created
5 Sep 2025, 13:54
Date modified
29 Sep 2025, 16:58
Achizitii.md ID
21472284
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
duae.doc
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
documentația standard.pdf documentația standard.pdf
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
duae.pdf duae.pdf
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
ds_lucrari.docx
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
anunț de participare.docx
Bidding Documents
-
29.09.25 16:58
„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”
Date:
8 Sep 2025, 13:23
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Buna ziua, indrumatim-a, nu gasesc volumele de lucrari?
Answer (8 Sep 2025, 13:51):
Bună ziua, vă aducem la cunoștința Dvs. că în anunțul de participare pct. 8 cât și în anexa nr. 23 la documentația standard nr. 69/2021, este indicat linkul întru accesarea listelor cu cantitățile de lucrări. Accesați linkul. Mulțumim !
„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”
Date:
9 Sep 2025, 14:39
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Bună ziua, În anunțul de participare, la punctul 21, se menționează că se va utiliza licitația electronică în 3 runde, cu pasul minim de 1%. Totuși, pe platformă, apare că licitația electronică nu va fi utilizată. Vă rugăm să clarificați care dintre informații este corectă și să confirmați modul de desfășurare a licitației. Vă mulțumim anticipat pentru răspuns.
Answer (9 Sep 2025, 15:05):
Bună ziua, procedura nu va include utilizarea licitației electronice, iar în anunțul de participare format docx. vor fi efectuate modificările corespunzătoare. Mulțumim.
Date:
9 Sep 2025, 16:55
Question's name:
Listele cu cantitatile de lucrari
Question:
Buna ziua, in listele cu cantitatile de lucrari Deviz-oferta nr.7-7-1 este expus de doua ori, poate este incurcat cu alt Deviz-oferta care n-a fost expus? La fel este expus de doua ori Deviz-oferta № 2-3-4и si Deviz-oferta № 2-5-4и.
Answer (10 Sep 2025, 09:11):
Bună ziua, vă aducem la cunoștință că s-a produs o eroare care a dublat lista cu cantități de lucrări nr. 7-7-1, iar ce ține de deviz oferta nr. 2-3-4и bloc de regim nr. 6 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 8 poziții, la fel 2-3-4и bloc de regim nr. 6 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 1 poziție. Deviz-oferta nr. 2-5-4и bloc de regim nr. 8 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 8 poziții, la fel 2-5-4и bloc de regim nr. 8 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 1 poziție. Mulțumim.
Date:
10 Sep 2025, 09:41
Question's name:
listele de cantitati
Question:
Va rugam sa faceti modificarile necesare si sa transmiteti inca o data listele de cantitati modificate conform Răspuns (10 sept 2025, 09:11):
Answer (10 Sep 2025, 11:41):
Bună ziua vor fi operate modificări.
Date:
10 Sep 2025, 09:43
Question's name:
Proiectul de executie
Question:
reesind din volumul mare a caietului de sarcini - intelegem ca volumul proiectului de executie este tot mare.Va rugam sa-l plasati pe platforma sau sa ne informati de unde sal luam in format eletronic. Este imposibil sa analizam pe loc asa volum mare
Answer (10 Sep 2025, 11:45):
Bună ziua, Reiterăm că, proiectul de execuție nu poate fi publicat, deoarece reprezintă obiect cu statut special, iar documentația tehnică reflectă toate sistemele de pază. Pentru studierea documentației de proiect vă invităm la sediul ANP, mun. Chișinău, str. N. Titulescu 35. Tel. 022-409-705/ 022-409-704, de luni până vineri, orele 08:00-16:30. Mulțumim.
Date:
11 Sep 2025, 09:27
Question's name:
Operator economic nerezident
Question:
Bună ziua, 1. În conformitate cu noțiunea din art. 1 din Legea nr. 131/2105 privind achizițiile publice, operator economic este - orice persoană fizică sau juridică, orice entitate publică sau asociație a acestor persoane și/sau entități care furnizează bunuri, execută lucrări și/sau prestează servicii pe piață. Rugăm să ne informați dacă sunt careva cerințe specifice privind participarea operatorilor economici nerezidenți ai Republicii Moldova la această procedură de achiziție publică (operatori economici rezidenți ai țărilor membre a Uniunii Europene). 2. În conformitate cu pct. 4 din Anunțul de participare, una din formele garanției pentru ofertă urmează a fi garanția bancară. Rugăm respectuos să ne informați dacă vor fi acceptate garanțiile bancare, emise de către băncile comerciale rezidente în una din țările membre ale Uniunii Europene? Vă mulțumim anticipat.
Answer (11 Sep 2025, 13:15):
Bună ziua stimați Operatori economici participați la prezenta procedură de achiziție, prin acest mesaj revenim cu precizări la participarea operatorilor economici nerezidenți a RM, după cum urmează: 1. În corespundere cu prevederile Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin Hotărârea de Guvern a RM nr. 638/2020, pct. 90, Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări. În această ordine de idei operatorul economic urmează să întrunească criteriile de calificare din Documentația de atribuire. 2. Conform prevederilor pct. 127 al Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin Hotărârea de Guvern a RM nr. 638/2020, Scrisorile de garanție bancară sunt eliberate de către o bancă licențiată din Republica Moldova, după caz, de către o bancă licențiată din străinătate, de preferință cu corespondent în Republica Moldova. Autoritatea contractantă nu are dreptul să impună eliberarea garanției pentru ofertă de către o anumită bancă licențiată, nominalizată în mod expres. Mulțumim.
Date:
12 Sep 2025, 11:59
Question's name:
Anunt de paarticipare
Question:
Buna ziua. La pag. 14 si 15 al anuntului de participare este redat informatie despre panouri cofraj tip PERE. Aceasta este o cerinta pentru a putea participa la licitatie.? Daca da atunci indicati cantitatea pe care trebuie sa o posede participantul. In general consideram ca este o cerinta abuziva. Fiecare companie poate executa lucrarile date cu orice tip de cofraj nu neaparat PERE.
Answer (12 Sep 2025, 16:56):
Bună ziua, în atenția operatorilor economici, cu privire la tipul cofrajelor metalice de tip PERE, Autoritatea contractantă face referință la acest brand doar ca carecteristici tehnice, operatorii economici sunt în drept de a folosi orice tip de cofraje în scop de a obține o suprafață omogenă, netedă și rezistentă la încărcătura de beton, corespunzător specificului lucrărilor prevăzute în proiect. Reieșind din necesitatea autorității contractante aceste tipuri de cofraje vor fi folosite pentru edificarea zidurilor de protecție (Gardul mascat din beton armat) și suprafețele acestuia urmează să fie ideal netede, folosirea scândurilor și altor elemente ce nu vor asigura o suprafață netedă nu este admisibil (cerințe de regim în vederea preîntâmpinării escalădării zidurilor de către deținuți), în acest sens reiterăm deschiderea noastră de a accepta orice tip de utilaje de care dispun ofertanții, care ca caracteristici tehnice sunt echivalente celor exspuse în documentația de atribuire și/s-au mai superioare acestora, se pune accent pe calitate și diminuarea unor intervenții ulterioare în vederea obținerii rezultatelor scontate.
Date:
16 Sep 2025, 09:30
Question's name:
Aviz INST
Question:
Bună ziua, Potrivit pct. 12 din Anunțul de participare, se solicită a fi prezentat Avizul pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor, eliberat de către Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică. Având în vedere că în țările membre ale Uniunii Europene nu există/nu se eliberează un asemenea document, iar INST din Republica Moldova nu eliberează un asemenea aviz nerezidenților RM, rugăm respectuos să ne informați care va fi modalitatea de confirmare a acestei cerințe, sau documentul echivalent, care urmează a fi considerat de către autoritatea contractantă drept corespunzător sau echivalent cerinței sus menționate? Vă mulțumim anticipat.
Answer (16 Sep 2025, 15:12):
Bună ziua! În corespundere cu prevederile Capitolul II „STATUTUL PERSOANEI JURIDICE” aprobat prin CODUL CIVIL AL REPUBLICII MOLDOVA nr. 1107/2002, ,Statutul juridic al sucursalelor (reprezentanțelor) persoanei juridice pe teritoriul unui alt stat este guvernat de legea națională a persoanei juridice. Astfel, operatorii economici participanți urmează să se conformeze cerințelor stipulate în documentația de atribuire. Vă mulțumim anticipat.
Date:
16 Sep 2025, 14:31
Question's name:
criterii privind eligibilitatea operatorilor economici
Question:
Buna ziua, conform anuntului de participare privind achizitionarea lucrarilor, pct. 21 Experienta similara expune urmatoarea conditie: "valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract - confirmată prin ștampila și semnătura participantului sau semnată electronic.". INTREBAREA: Aceasta conditie expune ca valoare cumulata a tuturor Contractelor ce sunt in executie in ultimul an sa fie egala sau mai mare decit valoarea viitorului Contract, ori se cere ca valoarea lucrarilor executate si facturate in ultimul an sa fie egala sau mai mare decit valoarea viitorului contract? Multumesc anticipat
Answer (16 Sep 2025, 15:43):
Bună ziua! Conform prevederilor pct. 38 supct. 1) a Ordinului nr. 69/2021 cu privire la aprobarea Documentației Standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări să fie prezentată valoarea lucrărilor executate și facturate. Mulțumim.
Date:
16 Sep 2025, 16:48
Question's name:
criterii privind eligibilitatea operatorilor economici
Question:
Buna ziua, Luind in consideratie Anuntul de participare, pct. 19. Cifra de afaceri medie anuala in ultimii 3 ani se solicita sa fie "Egala sau mai mare decit 126 346.59 mii lei, in pct.21 Expereinta similara se solicita valoarea lucrarilor executate in ultimul an sa fie mai mare de 315 866.48 mii lei (fara TVA). Luind in consideratie ca conform pct. 13. "Termenii și condițiile de executare solicitați: nu mai mult de 3 ani financiari după înregistrarea contractului la Trezoreria de Stat", SOLICITAM RESPECTUOS sa micsorati cerinta din pct.21 experienta similara ce tine de valoarea lucrarilor executate si facturate in ultimul an de activitate in corespundere cu solicitarea din pct.19. cifra de afaceri medie anuala in ultimii 3 ani mai mare decit: 126 346.59 mii lei. Multumesc frumos anticipat
Answer (22 Sep 2025, 16:02):
Buna ziua, cu regret în conformitate cu prevedereile din DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul MF nr.69/2021, pct.40, Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Aceasta fiind cerință minimă pentru calificare reglementată normativ de către Ministerul de finanțe, în acest sens modificările solicitate de Dvs., nu sunt admisibile iar operatorii economici participanți urmează să întrunească cerințele de calificare reiașind din aploarea, importanța și complexitatea obiectivului. În acest sens nu pot fi admiști operatori economici ce nu au realizat astfel de obiective complexe și valoare, deoarece urmează să execute un obiect de infrastructură de importanță națională în termeni proximi. Mulțumim.
Date:
17 Sep 2025, 10:45
Question's name:
caiet de sarcini - ferestre PVC
Question:
In Deviz-oferta № 2-8-2 Хозяйственный корпус (poz.9 pe PG) Solutii arhitecturale (marca SA), Deviz-oferta № 2-9-2 Cпортивный корпус (poz.N22, 22a pe PG) Solutii arhitecturale (marca SA), Deviz-oferta № 3-1-2 Kонтрольно пропускной пункт КПП (внутрений) (poz.N1 pe PG) Solutii arhitecturale (marca SA) si alte devize la pozitiile instalarea ferestrelor PVC este indicat din PVC: ferestre oscilobatante (pliante, swing-out) . Va rog sa ne clarificati ferestrele trebuie sa fie Pliante???? sau swing-out? fiindca aceste 2 sisteme sant diferite si nu poate o fereastra sa fie si plianta si swing-out. Aceasta este foarte important si influenteza pretul
Answer (22 Sep 2025, 10:39):
Bună ziua, Caracteristicele tehnice pentru geamuri PVC din devizele cu nr. 2-8-2 (depozit auxeliar); nr. 2-9-2 (bloc sportiv); nr. 3-1-2 (punct de trecere și control) și alte devize sunt următoarele: 1. Termopan: 2 camere 44 mm (4mmx16mmx4mmx16x4mm), deschidere oscilo-balanță; 2. Caracteristicele profilului PVC: culoare alba; nr. de camere 5...7; lățimea de montare 70 mm. Planșa suplimentară din proiectul de execuție va fi atașată în sistemul SIA RSAP. Mulțumim.
Date:
17 Sep 2025, 13:09
Question's name:
Experienta similara
Question:
Referitor la experiența similară. Rugăm să argumentați necesitate de a indica la experiența similară termenul de 2 ani pentru un contract în valoare de 75% din valoare ofertei, or legea prevede 5 ani.
Answer (18 Sep 2025, 09:52):
Bună ziua, conform prevederilor pct. 38 și pct. 40 din Ordinul Nr. 69/2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, considerăm oportun reducerea perioade la 2 ani cu privire la experiența similară, din următoarele motive : Relevanța experienței recente – Contractele executate în ultimii 2 ani reflectă mai detaliat capacitatea actuală a operatorului economic de a derula construcții noi, reconstrucții și reparații capitale similare. Experiența mai veche (până la 5 ani) poate să nu mai fie reprezentativă din cauza schimbărilor de resurse, echipamente, echipă sau metode de lucru. Adaptarea la dinamica pieței – Domeniul vizat presupune tehnologii, norme și standarde în continuă evoluție. Solicitarea unor contracte recente (2 ani) garantează că operatorul are cunoștințe și practici actualizate, nu doar experiență istorică. Raportarea la valoarea contractului – Stabilirea pragului de 75% din valoarea ofertei asigură că experiența este relevantă ca amploare și complexitate. Astfel, reducerea termenului la 2 ani nu restricționează competiția, ci menține un echilibru între relevanța experienței și proporționalitatea cerinței. Stimularea concurenței și accesului pe piață – Prin limitarea perioadei la 2 ani, se evită favorizarea exclusivă a unor operatori cu portofolii foarte vechi și se creează șanse reale și pentru operatorii economici care au executat recent contracte similare, inclusiv firme noi sau care și-au extins activitatea. Respectarea principiilor proporționalității și nediscriminării – Cerința rămâne conformă cu cadrul legal, întrucât legea permite solicitarea experienței similare „în ultimii 5 ani”, fără a interzice perioade mai scurte. Alegerea termenului de 2 ani este proporțională cu natura, complexitatea și valoarea contractului ce face obiectul procedurii. Mulțumim
Date:
17 Sep 2025, 13:22
Question's name:
Termenul de depunere a ofertei
Question:
Considerăm termenul de depunere a ofertelor unul insuficient din urmatoarea cauza: 1) conform Răspuns (10 sept 2025, 11:45): proiectul de executie se poate de studiat numai din oficiu - avem 264 devize, deci 264 compartimente - pentru studierea macar cunoasterea trebuie minium 2 saptamini Este imposibil de deplasat la fata locului, de studiat proiectul de întocmit oferta la un caiet de sarcini de 2300 de pagini. Această situație încalcă dreptul la participare și este unul discriminatoriu. Considerăm că este intenționat la limită. Solicităm prelungirea acestuia cu 30 de zile.
Answer (18 Sep 2025, 08:13):
Bună ziua, conform prevederilor art. 41 din legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Grupul de lucru al ANP a acceptat prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 13.11.2025. Mulțumim.
Date:
17 Sep 2025, 13:24
Question's name:
Operator economic nerezident
Question:
În conformitate cu legislația RM, si anume Codul Fiscal, art. 5 alin. (15) lit. b), Nerezidentul desfășoară activitatea pe teritoriul RM printro reprezentanșă permanentă , în cazul lucrărilor - ”(b) un şantier de construcţie, un proiect de construcţie, asamblare sau montaj ori activităţi de supraveghere tehnică, deservire şi exploatare a utilajului legate de acestea, numai dacă asemenea şantier, proiect sau activităţi continuă pentru o perioadă mai mare de 6 luni;) ”. Drept urmare, avînd în vedere durata de execuție a contractului de 3 ani, și reglementările cu privire la sefășurarea activității pe teritoriul RM a nerezidenților, este necesar ca participarea nerezidenților sa fie prin intermediul unei reprezentanțe permanente?
Answer (18 Sep 2025, 08:32):
Bună ziua, având în vedere faptul că durata de execuție a contractului în cauză este de 3 ani, aceasta depășește termenul de 6 luni prevăzut de legislație, ceea ce atrage obligația nerezidentului de a desfășura activitatea pe teritoriul Republicii Moldova prin intermediul unei reprezentanțe permanente. Mulțumim.
Date:
17 Sep 2025, 13:25
Question's name:
Termenul de depunere
Question:
În conformitate cu art.29 (6) din Legea privind achizițiile publice, ” Anunțul de participare va fi publicat în termene care să ofere tuturor operatorilor economici interesaţi, fără nicio discriminare, posibilităţi reale de participare la procedurile de atribuire a contractului de achiziţii publice.”. Pentru procedura de valoare mai mare de 99 mln lei legea stabilește un termen de minim 35 de zile. Astfel, avînd în vedere complexitatea procedurii, valoarea estimată de 3 ori mai mare decît valoarea pentru care termenul de 35 de zile este minim, precum și avînd în vedere că caietul de sarcini conține 2300 pagini, considerăm termenul insuficient. Astfel, solicităm prelungirea termenului cu cel puțin 30 de zile, pentru a asigura posibilitatea participării mai multor ofertanți fără nici o discriminare.
Answer (18 Sep 2025, 08:13):
Bună ziua, conform prevederilor art. 41 din legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Grupul de lucru al ANP a acceptat prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 13.11.2025. Mulțumim.
Date:
17 Sep 2025, 17:15
Question's name:
Cerinte responsabili tehnici
Question:
Conform cerințelor caietullui de sarcini din Anunțul de participare s- solicitat ”Executantul v-a dispune de responsabili tehnici atestați în conformitate cu Codul Urbanistic și Construcțiilor 434/2023, art. 187, cu prezentarea obligatoriu a Certificatelor de atestare tehnico-profesională pentru următoarele domenii: construcții civile; construcții industriale și agrozootehnice; construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora construcții și amenajări hidrotehnice; construcții energetice; construcții pentru comunicații electronice; construcții edilitare și de gospodărie comunală; construcții speciale: de fântâni arteziene și rezervoare; instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare interioare; instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare exterioare; instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale: instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale cu presiunea sub 0,3 MPa; instalații și rețele termice: cu presiunea agentului termic sub 0,07 MPa și temperatura sub 115 oC; cu presiunea agentului termic peste 0,07 MPa și cu temperatura de peste 115 oC; instalații de ventilație, coșuri de fum și climatizare; instalații și rețele electrice interioare; instalații și rețele electrice exterioare; instalații de automatizare; instalații și rețele de comunicații electronice; instalații de semnalizare: privind semnalizarea incendiului și de pază; de stingere a incendiului; instalații frigorifice și compresoare; instalații tehnologice. Astfel, după cum vedem, se solicita ca ofertanții sa dispună de responsabili tehnici atestați pentru toate domeniile din domeniul construcțiilor, practice fiind copiate tote domeniile din HG 743/2024. Astfel cerința data este neproporțională și inadecvată obiectului licitației. Drept urmare solicităm: 1. Ecluderea cerințelor referitoare la responsabilii tehnici pe domeniile care nu se regasesc în lucrările ce urmeaza a fi executate, ca de ex: construcții industriale și agrozootehnice; construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora; construcții și amenajări hidrotehnice; construcții energetice; construcții pentru comunicații electronice; si altele. 2. În conformitate cu prevederile pct. 2 al HG 743/2024 ”Certificatele de atestare eliberate în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la atestarea tehnico-profesională a specialiștilor cu activități în construcții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.329/2009, se consideră valabile până la expirarea termenului pentru care au fost eliberate.” Respectiv, HG 329/2009 prevedea o alta clasificare, și ca urmare solicităm sa clarificați cerința dată pentru a nu îngrădi accesul responsabililor tehnici certificați anterior.
Answer (18 Sep 2025, 09:18):
Bună ziua, conform prevederilor art. 387 alin. (6) din Codul Urbanismului și Construcțiilor nr. 434/2023 autoritatea contractantă v-a accepta certificatele de atestare tehnico-profesională a responsabililor tehnici pe domeniile solicitate, în conformitate cu documentația standard, doar cu aplicarea ștampilei de către Organului Central de Specialitate, conform noilor prevederi din Cod. Totodată, excluderea cerințelor referitoare la responsabilii tehnici pe domeniile care nu se regăsesc în lucrările cu privire la construcții industriale și agrozootehnice; construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora; construcții și amenajări hidrotehnice; construcții energetice; construcții pentru comunicații electronice, autoritatea contractantă solicită respectuos să vă conformați cerințelor AC, ori doar autoritatea contractantă stabilește cerințele sau elementele achiziției, obiectul contractului şi modul de desfășurare a procedurii de atribuire, inclusiv specificațiile tehnice. Vă mulțumim pentru interesul acordat și vă invităm să participați.
Date:
18 Sep 2025, 10:15
Question's name:
Raspunsul din 17 sept 2025, 17:15
Question:
Buna ziua, nu este clar raspunsul primit din 17 sept 2025, 17:15 . INTREBAREA REPETATA: Pentru lucrarile ce lipsesc in cadrul acestei licitatii este necesar sa fie prezentate Certificate de atestare tehnico-profesionala pentru responsabili tehnici?, ori nu este necesar sa prezentam? Va transmitem mai jos lista categoriilor de lucrari ce nu sunt cuprinse in aceasta licitatie pentru care ati solicitat aceste Certificate: 1 construcții industriale și agrozootehnice; 2 construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora 3 construcții și amenajări hidrotehnice; 4 construcții energetice; 5 construcții pentru comunicații electronice; 6 construcții edilitare și de gospodărie comunală; 7 construcții speciale: 8 de fântâni arteziene și rezervoare; 9 instalații și rețele termice: 10 cu presiunea agentului termic sub 0,07 MPa și temperatura sub 115 oC; 11 cu presiunea agentului termic peste 0,07 MPa și cu temperatura de peste 115 oC; 12 instalații și rețele de comunicații electronice; 13 instalații frigorifice și compresoare; 14 instalații tehnologice.
Answer (22 Sep 2025, 10:56):
Bună ziua, În conformitate cu prevederile Capitolul V al HG 743/2024 se solicită să fie prezentate următoarele certificate: I. Pentru Construcții civile; II. Lucrări speciale: 1.Instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare interioare; 2. Instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare exterioare; 3.Instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale; 4. Instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale cu presiunea sub 0,3 MPa; 5.Instalații și rețele electrice interioare; 6. Instalații și rețele electrice exterioare; 7. Instalații de automatizare; 8. Instalații și rețele de comunicații electronice; 9. Instalații de semnalizare; 10. Instalații de semnalizare incendii și de pază; 11. Instalații de stingere a incendiilor. Astfel, Celelalte certificate vor fi excluse, prin operarea modificării în documentației de resort. Totodată, ținem să menționăm că în cazul apariției a unor lucrări suplimentare din domeniile excluse, autoritatea contractantă suplimentar v-a solicita prezentarea Certificatelor de atestare tehnico-profesionala pentru responsabili tehnici. Mulțumim.
Date:
19 Sep 2025, 17:22
Question's name:
Intrebare din 17 septembrie 2025.ora 10.45 (caiet de sarcini - instalarea ferestrelor PVC
Question:
va rugam sa ne raspundeti la din 17.09.2025 ora 10.45 (caiet de sarcini - instalarea OVC)
Answer (22 Sep 2025, 10:57):
Bună ziua, Caracteristicele tehnice pentru geamuri PVC din devizele cu nr. 2-8-2 (depozit auxeliar); nr. 2-9-2 (bloc sportiv); nr. 3-1-2 (punct de trecere și control) și alte devize sunt următoarele: 1. Termopan: 2 camere 44 mm (4mmx16mmx4mmx16x4mm), deschidere oscilo-balanță; 2. Caracteristicele profilului PVC: culoare alba; nr. de camere 5...7; lățimea de montare 70 mm. Planșa suplimentară din proiectul de execuție va fi atașată în sistemul SIA RSAP. Mulțumim.
Date:
19 Sep 2025, 17:28
Question's name:
Sursa de finantare
Question:
Va rugam sa ne informati referitor la sursa de finantare pentru proiectul dat si repartizarea finantarii pe ani (adica pe 3 ani)
Answer (22 Sep 2025, 11:24):
Bună ziua! Potrivit Cadrului Bugetar pe Termen Mediu, obiectivul menționat este finanțat din contul Bugetului de Stat, respectiv cu o repartizare a finanțării pe ani după cum urmează: 2026 - 25%, 2027 - 35%, 2028 - 40%. Mulțumim.
Date:
22 Sep 2025, 14:44
Question's name:
caiet de sarcini Sisitemela de securitate( Incendiu, Paza, Control Acces, Video)
Question:
Buna ziua. In caietele de sarcini sunt idicate modele utilajuli solicitat. De la obiect-la obiect ele difera, spre exemplu: Deviz-oferta № 2-6-8-Bloc administrativ. Semnalizare paza - Concentrator: C2000-M Bloc administrativ. Semnalizarea incendiu - FPA-5000 complect Bloc administrativ Авт.установка газового пожаротушения - SmartLine036/4 Intrebarile sunt urmatoare: 1. Utilajul Stipulat este Principial sau se poate inlocui cu altul cu parametri nu mai mici dechit al celui indicat 2. Utilajul Concentrator: C2000 BOLID (RUSSIA) la mentul de fata este imposibil importul acestui utilaj. 3. Nu ar fi mai perfect de Executat lucrarile sistemuli de Securitate pe un producator unic si de integrat toate sistemele in o platforma?
Answer (22 Sep 2025, 15:34):
Bună ziua, în atenția operatorilor economici participanți la prezenta procedură, fiecare ofertant este în drept să participe cu utilaje de la furnizorii locali și/s-au acreditate pentru EU, cu carateristici egali și/s-au superioare celor incluse în proiect, în caietul de sarcini sunt reflectate modelele ce ar satisface cerințele instituționale, însă nu sunt obligatorii ca marcă model și țară de originie, ci reprezintă referință în mai marea parte la caracteristicile tehnice minime. În ceia ce ține în unificarea pentru un sistem este admisibil, pentru unificarea întrun panou urmează să consultați documentația de proiect, deoarece sistemele pot fi divizate ca sarcină și posibilități tehnice de înștiințare reieșind din destinația bunului imobil. Mulțumim.
Date:
22 Sep 2025, 15:39
Question's name:
criterii privind eligibilitatea operatorilor economici
Question:
Buna ziua, va rugam frumos sa ne raspundeti la clarificarea expusa din 16 sept 2025, 16:48, Multumesc anticipat
Answer (22 Sep 2025, 16:03):
Buna ziua, cu regret în conformitate cu prevedereile din DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul MF nr.69/2021, pct.40, Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Aceasta fiind cerință minimă pentru calificare reglementată normativ de către Ministerul de finanțe, în acest sens modificările solicitate de Dvs., nu sunt admisibile iar operatorii economici participanți urmează să întrunească cerințele de calificare reiașind din aploarea, importanța și complexitatea obiectivului. În acest sens nu pot fi admiști operatori economici ce nu au realizat astfel de obiective complexe și valoare, deoarece urmează să execute un obiect de infrastructură de importanță națională în termeni proximi. Mulțumim.
Date:
23 Sep 2025, 13:55
Question's name:
Referitor la cerințele de calificare ”experienta similară”.
Question:
Reieșind din ambele răspunsuri acordate la întrebările referitoare la cerința privind experiența similară ați acordat răspunsuri diferite, or că aveți dreptul să solicitați ce vreți ori că ordinul ministerului vă pbligă. Astfel, vă aducem la cunoștinșă, ceia ce cu siguranșă cunoașteți și ceia ce prin mai multe decizii ale organelor competente au stabilit că cu referire la experiența similară, art. 22(3) Legea 131/2015 prevede ”autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita”. În hotărîrea de guvern, cu privire la lucrări, este indicat ”Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat.”. Deci, autoritatea contractantă are dreptul să stabilească cerințele, dar și obligația să adapteze aceste cerințe la realitățile procedurii concrete. Autoritatea mai are obligația să asigure o largă participare și o concurență reală, și deaceia considerăm că cerința de experiență similară impusă este îndreptată să restrîngă concurența și să favorizeze un anumit OE, lucru care v-a fi vizibil la depunerea ofertelor. Cum se poate de explicat că un contract de 315 mln, care trebuie executat în 3 ani, adică cite circa 105 mln pe an se solicită experiență de 315 mln de lei pentru ultimul an, sau 260 în ultimii 2 ani, adică cite 130 pe an?? Cerința este abuzivă, nu exista practic firme care au asemenea volume, sau sunt unice. Solicităm să modificați cerința de experiență similară care trebuie să fie proporțională complexității, obiectului, valorii și duratei viitorului contract, dar nu să îngustați artificial concurența invocînd la alegere și după plac or Legea or ordinul MF. În cazul în care nu v-a fi adaptată cerința dată la situația reală, vă fi încălcat dreptul operatorilor economici la participare ceia ce v-a duce la lipsa concurenței și ca urmare la prejudicierea bugetului. Explicațiile de genul că doar în ultimii 2 ani este experiență reală, si că în ultimii 2 ani s-a schimbat tehnologiile, mai ales cînd Dumneavoastră solicitați utilaje de tip KAMAZ, macara KC, (cu anexarea chiar a pozelor) este cel puțin nostimă. Solicităm ca organele de control ANSC și Agenția pentru achiziții să se sesizeze. 2. Referitor la clarificarea și răspunsul privind Cerintele față de responsabili tehnici După cum s-a menționat, prin caietului de sarcini din Anunțul de participare s- solicitat prezentarea certificatelor de atestare a responsbililor tehnici pentru un șir de domenii care nu se regăsesc în tipurile de lucrări necesare pentru îndeplinirea următorului contract. În așa fel, răspunsul ANPC oferit la acesta clarificare ”doar autoritatea contractantă stabilește cerințele sau elementele achiziției, obiectul contractului şi modul de desfășurare a procedurii de atribuire” este unul contradicție cu prevederile legislației în doemniul achizițiilor. Astfel, atragem atenția că ANPC desfășoară procedura de achiziție în conformitate cu legea si cu principiile de achiziție. ANPS are obligația legală, art. 17 (8)(9) Legea achizițiilor care prevăd că ” Criteriile de calificare şi selecţie stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit. Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci când stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească” Astfel, care este legătura majorității certificărilor solicitate cu obiectul achiziției? În general aceste cerințe, conform CUC se execută de către antreprenor la etapa de executatre a contractului, și respectiv aceasta cerinșă trebuia să fie una din contractul de achiziție și nu din oferta. Solicităm excluderea cerințelor de certificări excesive.
Answer (26 Sep 2025, 15:45):
Bună ziua stimați OE, în contextul clarificărilor abordate Autoritatea contractantă a intervenit în vederea modificării cerinței și s-a ajustat la prevederile legale astfel fiind respectată norma din art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Este totuși de relatat că experiența și capacitățile întreprinderilor/operatorilor economici participanți la procedura în cauză are o importanță esențială în realizarea obiectivului, ca rezultat în diminuarea pragurilor pentru criteriile de calificare duce la eligibilitatea unor antreprenori care ulterior nu pot să finalizeze obiectivele asumate, lucrările sunt executate peste termeni și/s-au nu sunt finalizate de aceștia, ca rezultat Autoritatea contractantă deviază esențial de la angajamentele RM pe segmentele asumate la UE a respectării drepturilor omului, totodată duce la imposibilitatea finalizării obiectivului din motiv de sistare a finanțării obiectivului din bugetul de stat. Aceste aspecte duc la majorarea termenului de executare a lucrărilor precum și duc la impact bugetar semnificativ. Ca rezultat al modificărilor ce se operează cifra medie anuală expusă în anunțul de participare și documentația de atribuire se va corela la experiența similară privind atestarea unui obiectiv executat în ultimii 5 ani cu o proporție procentuală de 75 % din valoarea obiectivului licitat, diminuarea altor criterii de calificare nu este admisibilă, deoarece ca rezultat va diminua criteriile de preselecție esențial diminuând calitatea operatorilor participanți la procedură. Este de relatat că OE, sunt în drept de a forma asociații în vederea calificării la procedură, concomitent majorând capacitățile tehnice și economice în vederea realizării conforme și în termeni proximi a obiectivului licitat. La examinarea obiecției cu privire la personalul atestat AC a reieșit din cadrul legal (COD nr.434/2023) și prevederile Hotărîrii de Guvern nr.743/2024, cu privire la asigurarea calității în construcții, în Capitolul V, ATESTAREA/REATESTAREA DIRIGINȚILOR DE ȘANTIER ȘI A RESPONSABILILOR TEHNICI ÎN CONSTRUCȚII, pct.40. Atestarea/reatestarea diriginților de șantier și a responsabililor tehnici în construcții, inclusiv la etapa de post utilizare a construcțiilor și instalațiilor, sunt redate domeniile de atestare. În acest sens OE urmează să prezinte argumentarea tehnică a personalului calificat pe domenii, în vederea stabilirii eligibilității acestuia. În context toate domeniile enunțate în documentația de atribuire și anunțul de participare, reies expres din compartimentele documentației de proiect, fiind un obiect complex cu rețele exterioare și interioare de alimentare cu utilități, comunicați de tot tipul, complexe de asigurare logistică și asigurarea funcționalității unui penitenciar și alte construcții, sisteme de detectare și pază. Fapt ce poate fi atestat de către operatorii economici interesați prin consultarea documentației de proiect. Sugerăm OE cointeresați să consulte documentația de proiect în acest sens în vederea stabilirii de comun a omisiunilor AC în documentația de atribuire la procedură cu argumentarea tehnică și legislativă corespunzătoare, ce va fi examinată în comun cu AC și operate modificările ce se impun.
Date:
23 Sep 2025, 14:02
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
Va rugam sa ne prezentati varianta WORD a caietului de sarcini
Answer (25 Sep 2025, 10:58):
Bună ziua. Referitor la solicitarea Dvs., privind prezentarea caietului de sarcini în format Word, autoritatea contractantă comunică faptul că din motive tehnice, caietul de sarcini aferent prezentei proceduri este unul voluminos și nu poate fi încărcat în SIARSP în alt format decât cel permis de platformă. În aceste condiții, autoritatea contractantă vă invită la sediul ANP, pe adresa mun. Chișinău, str. N. Titulescu nr. 35 pentru a vă transmite documentul solicitat în format Word. Telefon de contact 022-409-704 sau 022-709-714. Mulțumim.
Date:
24 Sep 2025, 16:16
Question's name:
Referitor la formularele 8, 9,
Question:
Ați solicitat prezentarea formularelor 8 și 9. Însă în conformitate cu CPL 2012 formularul 9 este formularul investitorului, adică a beneficiarului. Respectiv, conform Documentației standard la ofertă se prezintă doar formularele 3,5,7, și oferta se evaluiază în baza acestora. Care este necesitatea acetor formulare? Mai mult în situația în care ele se solicită urma ca Dvs să explicați în detaliu cerințele față de acesta si care pozitii din cap.1-9 sa le includem ???
Answer (26 Sep 2025, 15:49):
Bună ziua stimați OE, în contextul clarificărilor abordate Autoritatea contractantă vine cu următoarele precizări pe subiectul abordat, după cum urmează: La cerințele tehnice pentru întocmirea documentației de deviz, Autoritatea contractantă s-a ghidat de prevederile normative pe domeniu de activitate, reieșind din amploarea obiectivului și termenii de realizare ce prevede o executare continuă și pe timp de iarnă pe parcursul a trei ani, astfel în documentația de atribuire și anunțul de participare au fost stipulate cerințe față de operatorii economici participați la tipul și spectrul capitolelor, care urmează a fi puse în calcul costurilor pentru realizarea construcțiilor (pct.17 din anunțul de participare, sub. pct.5 al tabelului, Devize locale aferente ofertei și caietul de sarcini, cerințe față de întocmirea devizului de cheltuieli). Astfel în conformitate cu prevederile CPL.01.01-2012, capitolul 5. Întocmirea devizelor pe obiecte: 5.1 Întocmirea devizelor pe obiecte se efectuează conform Formularului nr.8 (se anexează), la obiecte în general prin însumarea datelor din devizele locale. 5.2 Devizul pe obiect poate fi neîntocmit, atunci când la obiectiv sunt doar un tip de lucrări (cheltuieli). Capitolul 6. Întocmirea devizelor generale 6.1 Devizul general se întocmeşte în întregime sau pentru o tranşă de construcţie a întreprinderii, clădirii şi construcţii speciale indiferent de numărul de antreprenori generali, care vor executa construcţia. În devizul general se includ, prin rînduri aparte, totalurile pe devizele pe obiecte, pe devizele locale şi calculele pe tipuri de cheltuieli (conform Formularului Nr. 9 - se anexează). Devizele generale se întocmesc şi se aprobă pentru obiectele sociale, civile şi industriale. CP L.01.01-2012 13 6.2 În devizele generale pentru obiectivele de producere şi obiectivele civile mijloacele se repartizează pe următoarele capitole: 1. Pregătirea terenului pentru construirea obiectivului. 2. Obiectivul investiţii de bază. 3. Obiecte auxiliare şi de deservire. 4. Obiecte energetice. 5. Obiecte de comunicaţii şi transport. 6. Construcţii inginereşti şi reţele exterioare (apă, canalizare, termice, gaze). 7. Amenajarea terenului. 8. Organizarea lucrărilor de construcţii. 9. Alte cheltuieli. 10. Întreţinerea direcţiei (supravegherea tehnică) a întreprinderilor (instituţiilor) în construcţie. 11. Pregătirea personalului de exploatare. 12. Lucrări de proiectări, prospectări, controlul de autor, verificare/expertizare. Pe fiecare capitol a devizului general se efectuează totalurile. Pe capitolele 1-7, 1-8, 1-9, 1-12 se reprezintă totalurile sumare. 6.3 Pentru devizul general se întocmeşte un memoriu explicativ în care se prezintă: — nivelul preţurilor de deviz pe a căror bază a fost întocmit devizul general (trimestru, an); — lista Indicatoarelor de norme de deviz pentru lucrările de construcţii, construcţii-montaj, reparaţii şi restaurare; — normele de cheltuieli de regie şi de beneficiu de deviz; — alte date privind modul de determinare a valorii, caracteristice pentru obiectivul dat (existenţa proiectelor de execuţie a obiectelor de uz comun, documentelor privind includerea mijloacelor pentru construcţie în obiectele de uz comun, proporţional cu necesarul de servicii ale obiectelor de uz comun etc.). 6.4 În capitolul 1 ―Pregătirea terenului pentru construirea obiectivului‖ se includ mijloacele pentru lucrările şi cheltuielile legate de obţinerea şi amenajarea terenului de construcţii. Valoarea lucrărilor pregătitoare se determină pe baza volumelor prevăzute în proiect şi a preţurilor în vigoare. 6.5 În capitolele 2-7 se includ obiectele, a căror denumire corespunde cu cea a capitolelor. 6.6 În capitolul 8 ―Organizarea lucrărilor de construcţi se includ mijloacele pentru: CP L.01.01-2012 14 — execuţia şi demontarea clădirilor şi construcţiilor provizorii, prevăzute în lista de titluri, conform NCM L.01.05-2012 – din totalul capitolelor 1-7 - în coloanele 4, 5 şi 8; — plata autorizaţiilor de conectare la reţelele provizorii sau permanente de telecomunicaţii, de alimentare cu apă, energie electrică, termice, gaze, plata autorizaţiilor necesare pentru executarea lucrărilor de construcţii, montaj, speciale, în cazuri admise de legislaţie: cheltuieli suplimentare pentru transportul muncitorilor care execută lucrări cu caracter mobil sau ambulant, cheltuieli de deplasare, metoda de schimb etc. În devizele învestitorului aceste cheltuieli se includ în mărime de 0,9% (valoarea medie pe ramura) din lucrările de construcţii-montaj (col.4 + col.5) conform totalului capitolelor 1-7, în coloanele 7 şi 8. În devizele-oferte cheltuielile pentru organizarea şantierului se includ conform calculelor întreprinderii de antrepriză. 6.7 În capitolul 9 ―Alte cheltuiel se includ mijloacele pentru: — cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros, conform normativului NCM L.02.06-2012 – din totalul capitolelor 1-8 - în coloanele 4, 5 şi 8; — plata pentru energia electrică. La întocmirea devizului general plata pentru energia electrică se determină în baza Normelor de consum de energie electrică, prezentate în Anexa B, din col. 4 plus col. 5 conform totalului capitolelor 1-8, utilizîndu-se tarifele energiei electrice în vigoare la data întocmirii devizului general, se înscrie în coloanele 4, 5, 8. La întocmirea devizelor-oferte antreprenorul include plata pentru energia electrică în conformitate cu Normele de consum sau conform calculelor proprii bazate pe consumurile reale înregistrate la obiectele analogice; — mijloacele ce ţin de încercarea piloţilor, efectuată de întreprinderea de antrepriză de construcţii-montaj conform sarcinii tehnice a beneficiarului (achiziţionarea piloţilor, transportarea lor şi înfigerea în terenul de fundare, amenajarea dispozitivelor de încărcare, încercarea piloţilor şi altele) se determină prin calcul de deviz, pe baza datelor din proiect şi a normelor de deviz corespunzătoare cu calcularea cheltuielilor de regie şi a beneficiului de deviz. Aceste mijloace se înscriu în coloanele 4 şi 8. — alte cheltuieli neluate în considerare în capitolele anterioare. Reieșind din amploarea obiectivului termenul de realizare și procesele tehnologice, precum este redat în anunțul de participare și documentația de atribuire a procedurii, formularul 8 al divizelor de cheltuieli are o relevanță esențială pentru generalizarea devizelor pe obiective, iar la formularul 9, operatorii economici au un spectru de cheltuieli prevăzute în capitolele 1-9, fapt relatat în condițiile documentației aferente procedurii. În acest sens excluderea cheltuielilor aferente realizării construcției pune în imposibilitate realizarea obiectivului de construcție pe timp de iarnă, necesitatea ulterioară în vederea constatării unor lucrări suplimentare, ce inevitabil vor duce la proceduri de majorare a costurilor contractuale, care nu vor fi reglementate normativ, ci constatate de fapt, fiind o modalitate de evaluare necorespunzătoare actelor normative, totodată va duce la tergiversarea termenilor de realizare a lucrărilor din simplu motiv al respectării procedurilor de achiziție aferente cadrului legal și cel reglementează activitatea de construcție. Însumând aspectele expuse mai sus, formularele pentru efectuarea calculelor de cheltuieli pe obiect (8 și 9), sunt esențiale în estimarea costurilor pentru construcția Casei de arest, în acest sens se prevede construcția unui complex de clădiri și reprezintă cheltuieli aferente calculate ce nu se reflectă decât în aceste formulare, fiind incorect că acestea reprezintă un spectru de cheltuieli pentru informarea autorității contractante, efectiv reprezintă ansamblu costurilor pentru realizarea obiectivului, și sunt esențiale pentru operatorii economici pentru calcularea corectă a ofertei.
Date:
29 Sep 2025, 10:49
Question's name:
Termenul de ofertare.
Question:
Buna ziua. Rugam ca termenul perioadei de actualizare (clarificare) deasemenea sa fie prelungit. Ar trebui ca termenul de depunere a oferte sa fie mai mic si nu invers.
Answer (29 Sep 2025, 16:42):
Bună ziua, potrivit art. 47 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în cazul în care perioada de clarificare a documentației de atribuire este prelungită sau aceasta se modifică, autoritatea contractantă are obligația de a prelungi corespunzător și termenul-limită de depunere a ofertelor. Prin urmare, solicitarea de a micșora termenul de depunere a ofertelor concomitent cu extinderea perioadei de clarificări nu poate fi acceptată, întrucât ar contraveni prevederilor legale și ar diminua timpul efectiv necesar pentru elaborarea ofertelor. Mulțumesc.
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.