1
Enquiry period
with 01.09.2025 13:53
to 12.09.2025 14:00
2
Bidding period
with 12.09.2025 14:00
to 19.09.2025 14:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 1 200 000 MDL
Period of clarifications: 1 Sep 2025, 13:53 - 12 Sep 2025, 14:00
Submission of proposals: 12 Sep 2025, 14:00 - 19 Sep 2025, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Advertising

Diverse echipamente și instrumente pentru instituțiile din subordine

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Bucuresti 68
Web site
---
The contact person
Full name
Dumitru Popa
Contact phone
022242278
Purchase data
Date created
1 Sep 2025, 13:53
Date modified
10 Sep 2025, 10:11
Achizitii.md ID
21471217
CPV
39300000-5 - Diverse echipamente
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
Date:
10 Sep 2025, 10:11
Question's name:
Specifications tehnice exacte/rigide
Question:
În anunțul de participare analizat, au fost stabilite anumite criterii tehnice și comerciale care se concentrează asupra unor modele specifice de instrumente muzicale, fără a oferi posibilitatea acceptării unor alternative echivalente sau a unor produse care, deși diferite ca model sau anumite caracteristici tehnice, pot prezenta o calitate egală sau chiar superioară. Această abordare restricționează semnificativ concurența și poate favoriza în mod direct anumite oferte, în detrimentul altor operatori economici capabili să livreze produse conforme și de calitate. Potrivit prevederilor Legii privind achizițiile publice și ale regulamentelor aferente, autoritatea contractantă trebuie să respecte principiile transparenței, nediscriminării și tratamentului egal al participanților (art. 5 și 6 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice). Mai exact, criteriile de calificare și selecție trebuie să fie formulate astfel încât să permită participarea oricărui operator economic care poate demonstra capacitatea de a executa contractul, fără a favoriza un anumit producător sau model. De asemenea, specificațiile tehnice trebuie să fie obiective și măsurabile, iar referirea exclusivă la un anumit brand sau model poate fi interpretată ca o restricționare a concurenței și o încălcare a principiului tratamentului egal. În aceste condiții, considerăm că anunțul de participare trebuie sa fie modificat corespunzător , in caz contrar poate fi contestat pe motivul că anumite cerințe tehnice nu oferă suficientă flexibilitate pentru a permite accesul concurențial al altor ofertanți și, implicit, nu garantează respectarea principiilor fundamentale ale procedurii de achiziție publică.
Answer (12 Sep 2025, 13:31):
La ce va referiti atunci cind mentionati art.5 si art.6 din Legea 131/2015? Articolele mentionate sunt : art.5. Excepţii din Legea 131/2015 sau art.6. Regimul special din Legea 131/2015 In cazul criteriilor tehnicice stabilite , probabil dumnevoastra solicitati sa fie propusa o oferta alternativa , dat fiind faptul ca aceasta nu a fost solicitat sau specificate in anuntul de participare, conform art. 44 alin. 6 din Legea 131/2015 (Autoritatea contractantă are dreptul ,dar nu si obligația de a permite sau de a solicita ofertanţilor să depună oferte alternative numai dacă a precizat explicit în anunţul de participare că permite sau solicită depunerea de oferte alternative.) Rugam sa depuneti oferta conform parametrilor tehnici solicitati in anunt.
Date:
10 Sep 2025, 10:14
Question's name:
De ce licitatia nu este pe loturi?
Question:
Un aspect care ridică semne de întrebare este faptul că întreaga achiziție, cuprinzând un număr mare și divers de instrumente muzicale, a fost organizată într-un singur lot. Din punct de vedere practic și logic, o astfel de abordare nu este avantajoasă, întrucât fiecare categorie de instrumente ( instrumente cu clape, instrumente de coarde, instrumente tradiționale etc.) are furnizori și specializări diferite. Gruparea într-un singur lot limitează participarea unor operatori economici care ar putea oferi produse de calitate pe o anumită categorie, dar nu pot acoperi toate tipurile de instrumente solicitate. În acest fel, scade considerabil șansa de a primi mai multe oferte competitive și variate, ceea ce reduce și probabilitatea de a obține cel mai bun raport calitate-preț. Prin urmare, considerăm că ar fi logic și eficient ca licitația să fie structurată pe loturi distincte pentru fiecare tip de instrument, ceea ce ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți și ar spori concurența reală în beneficiul autorității contractante.
Answer (12 Sep 2025, 13:32):
În contextul prevederilor art. 39 din Legea privind achizițiile publice nr. 131/2015, autoritatea contractantă are dreptul de a recurge la atribuirea pe loturi a contractelor, dar nu și obligația. Totodată, decizia de a nu atribui contractul pe loturi se justifică prin minimalizarea costurilor de logistică și semnarea unui număr mare de contracte civile. Conex, potrivit Legii nr.131/2015 operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor şi/sau de a se prezenta în calitate de ofertanţi asociaţi. Asociaţia este obligată să obţină o anumită formă juridică de organizare dacă această transformare este necesară bunei executări a contractului și doar după atribuirea acestuia.
Date:
10 Sep 2025, 10:16
Question's name:
Lipsesc dimensiunile pentru poziția ‘Pian acustic de concert cu coadă'
Question:
Referitor la poziția ‘Pian acustic de concert cu coadă’ din anunțul de participare, observăm că în cadrul acesteia nu sunt specificate absolut deloc dimensiunile instrumentului. Lipsa acestor detalii creează incertitudine cu privire la tipul exact de pian care trebuie livrat și poate genera interpretări diferite între participanți, afectând astfel principiile transparenței și tratamentului egal, prevăzute de art. 5 și 6 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. În practică, pentru această categorie de instrumente, este uzual să se menționeze diapazonul de dimensiuni acceptat, de obicei exprimat în unități de tipul metri sau cm (nu inch, cum este indicat la o alta poziție) pentru a clarifica tipul pianului (de exemplu, pian cu coada mare, mediu sau mic- care presupun categorii de preț foarte diferite). Precizarea dimensiunilor permite ofertanților să înțeleagă exact cerințele și să propună produse conforme, fără a crea avantaje pentru un anumit furnizor. În consecință, solicităm respectuos ca anunțul să fie modificat pentru a include diapazonul de dimensiuni acceptat pentru toate tipurile de piane, exprimat clar în metri sau cm, astfel încât să se asigure transparența și tratamentul egal al tuturor ofertanților, conform principiilor achizițiilor publice.
Answer (12 Sep 2025, 13:33):
Marimea pianului acustic cu coada pentru concerte : Inaltime – maxim 990 mm Lungime – minim 1800mm Latime -minim1500mm Greutate – maxim 276 kg
Date:
10 Sep 2025, 10:20
Question's name:
Certificat ISO 9001
Question:
În cadrul anunțului de participare este stipulată cerința ca ofertanții să prezinte obligatoriu Certificatul ISO 9001 drept criteriu de calificare. Considerăm că această cerință este nejustificată pentru tipul de achiziție în cauză — respectiv, achiziția de instrumente muzicale — și are caracter restrictiv, încălcând principiile achizițiilor publice prevăzute de legislația națională. Conform art. 20 alin. (1) și (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, criteriile de calificare trebuie să fie proporționale, relevante și direct legate de obiectul contractului. Ele nu pot depăși ceea ce este necesar pentru a demonstra capacitatea ofertantului de a executa contractul. În cazul instrumentelor muzicale, calitatea și conformitatea produselor se verifică prin specificații tehnice, documentația producătorului, certificate de conformitate și garanții oferite, iar nu prin sisteme de management al calității ale furnizorului. Impunerea ISO 9001 ca criteriu obligatoriu pentru furnizor nu are legătură directă cu obiectul contractului (livrarea unor piane și alte instrumente muzicale conforme). Aceasta are ca efect limitarea nejustificată a concurenței, întrucât exclude operatorii economici care pot livra produse de calitate certificată la nivel internațional, dar care nu dețin un sistem de management ISO implementat în companie. Având în vedere principiile fundamentale ale achizițiilor publice — nediscriminarea, proporționalitatea și tratamentul egal (art. 5 și 6 din Legea nr. 131/2015) — solicităm respectuos eliminarea cerinței ISO 9001 din criteriile de calificare. În caz contrar, această condiție poate fi interpretată ca discriminatorie și restrictivă, întrucât nu este justificată de specificul contractului și nu contribuie la selectarea celui mai bun raport calitate-preț în interes public.
Answer (12 Sep 2025, 13:34):
Conform art 23 alin 1 din Legea 131/2015 , autoritatea contractatnta are dreptul de a solicita prezentarea certificatelor prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, capacitatea sa de a furniza constant produse și servicii raportate la standarde ale calității ,certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. In acest sens rugam sa atasați la oferta certificatul ISO 9001
Date:
11 Sep 2025, 14:40
Question's name:
Culori intrumente
Question:
Buna ziua. Va rugam sa ne clarificati daca culorile conteaza. In sens - este nevoie sa fie exact culorile din specificatii? Sau pot fi aceptate si altele .. ?
Answer (12 Sep 2025, 13:35):
Culorile conteaza , din acest motiv rugam sa includeti in oferta produsele conform descrierii din anunt .
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.