1
Enquiry period
with 25.08.2025 18:27
to 04.09.2025 12:00
6 days left
2
Bidding period
with 04.09.2025 12:00
to 15.09.2025 12:00
3
Auction
16.09.2025 15:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 846 421,76 MDL
Period of clarifications: 25 Aug 2025, 18:27 - 4 Sep 2025, 12:00
Submission of proposals: 4 Sep 2025, 12:00 - 15 Sep 2025, 12:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Advertising
Subscribe
Advertising

Echipament (Inventar sportiv) pentru realizarea proiectului „Centrul de instruire și evaluare motrice al IEFS-Centru de formare a specialiștilor care asigură accesul persoanelor cu dezabilități la practicarea sportului” finanțat de DRRM

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Alexe Mateevici 60
Web site
---
The contact person
Full name
Andrei Garstea
Contact phone
079571835
Purchase data
Date created
25 Aug 2025, 18:27
Date modified
26 Aug 2025, 15:12
Achizitii.md ID
21470304
CPV
37400000-2 - Articole şi echipament de sport
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lotul nr. 1
Budget: 846421.76 MDL
Active
Advertising
Documents of the procurement procedure
Lotul nr. 1
Date:
26 Aug 2025, 06:58
Question's name:
1
Question:
Bună ziua Din ce motiv a fost din nou publicat?
Answer (26 Aug 2025, 09:55):
Bună ziua, a fost publicat din nou pentru ca prima procedură a fost anulată.
Lotul nr. 1
Date:
26 Aug 2025, 10:57
Question's name:
Solicitare
Question:
Bună ziua, rugăm în cazul în care procedura anterioară a fost anulată - în temeiul Art.78 alin(1) lit(l) - solicităm atribuirea procedurei anterioare statutul achiziției - Anulat și actele respective.
Answer (26 Aug 2025, 12:25):
Bună ziua, a fost indicat motivul in procedura anterioară și anulată pe platformă
Lotul nr. 1
Date:
26 Aug 2025, 13:46
Question's name:
Experienta
Question:
Minim 3 ani de experiență specifică în livrarea bunurilor și/sau serviciilor similare: Stimată Autoritate Contractantă, În temeiul art. 33 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, vă aducem la cunoștință următoarele observații privind cerința de calificare stabilită în documentația de atribuire, potrivit căreia: „...se va prezenta minim un contract individual îndeplinit pe parcursul ultimilor 3 ani, cu o valoare egală sau mai mare decât 25% din valoarea ofertei depuse (inclusiv TVA). 1. Încălcarea principiului proporționalității și al tratamentului egal Conform art. 7 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 131/2015, autoritățile contractante au obligația de a asigura aplicarea principiului proporționalității și al tratării egale a operatorilor economici. Cerința impusă – ca experiența să fie dovedită exclusiv prin un contract individual – este disproporționată, în condițiile în care un operator economic poate dovedi experiență similară relevantă prin mai multe contracte distincte, realizate în perioada de referință, cu valori cumulate care depășesc pragul impus de 25% din valoarea ofertei. Lipsa posibilității de demonstrare cumulativă a experienței încalcă art. 33 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, care prevede că autoritatea contractantă nu trebuie să stabilească cerințe care restricționează nejustificat participarea la procedură. 2. Discriminarea IMM-urilor și excluderea artificială a concurenței Cerința de a prezenta un singur contract de valoare mare exclude nejustificat operatorii economici care au prestat servicii similare în mod repetat, către mai mulți beneficiari, dar sub forma unor contracte separate, fiecare sub 25%, dar cumulativ mult peste acest prag. Această practică este discriminatorie și contravine art. 5 lit. f) din Regulamentul aprobat prin HG nr. 667/2016, care obligă autoritatea contractantă să adapteze cerințele în funcție de specificul pieței și să evite restricționarea artificială a concurenței. 3. Lipsa unei justificări obiective și legale Răspunsul transmis de autoritate, prin care se afirmă că impunerea unui contract unic urmărește „excluderea riscurilor privind livrarea neconformă”, nu reprezintă o justificare legală în sensul Legii 131/2015. Potrivit art. 70 alin. (1) lit. c) din Lege, autoritatea poate exclude un ofertant doar în cazul în care nu poate demonstra capacitatea de a executa contractul, ceea ce NU este aplicabil în cazul unui operator care a demonstrat prin mai multe contracte similare, finalizate cu succes, capacitatea sa profesională. Solicitare concretă În temeiul dispozițiilor legale menționate mai sus, solicităm revizuirea și reformularea cerinței privind experiența similară astfel încât să permită prezentarea unor contracte multiple în vederea cumulării valorii de referință, conform practicilor standard și principiului proporționalității. În caz contrar, vom considera că autoritatea contractantă încalcă prevederile Legii nr. 131/2015 și vom înainta o contestație la ANSC, în temeiul art. 74 alin. (1) din aceeași lege. Succese!
Answer (26 Aug 2025, 15:11):
Bună ziua, vă informăm că a fost modificată Documentația de atribuire, totodată ținem să menționăm că referințele prevederile legislației efectuate de Dvs sunt incorecte.
Date:
27 Aug 2025, 18:03
Question's name:
Modificări în Anunț de participare.
Question:
Stimată Autoritate Contractantă, solicităm excluderea următoarelor - Punctul 15 - Nr. d/o - 13, 14, 15, 16. din Anunțul de participare. Reeșind din cele solicitate - ne axăm pe faptul că achiziția publică anterioară a fost anulată cu temeiul, citez ,,În temeiul art. 71 alin. 1 lit. d, prima liniuță al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de achiziție privind achiziționarea: Echipamentului (Inventar sportiv) pentru realizarea proiectului „Centrul de instruire și evaluare motrice al IEFS-Centru de formare a specialiștilor care asigură accesul persoanelor cu dezabilități la practicarea sportului” finanțat de DRRM, dat fiind faptul că au fost depuse oferte care sînt neadecvate, inacceptabile sau sînt neconforme.'' reeșind din această, operatori economici așteptă - condiți mai favorabile în anunțul de participare, și o flexibilitate mai largă în Anexa nr. 22 , pentru a permite participare a mai multor operatori economici care ar satisface cerințile minime în cadrul achiziției. Cum am menționat anterior, în anunțul de participare - Punctul 15 - Nr. d/o - 13, 14, Punctul - 29 - privitor la Declarațiile de conformitate și alte certificate - unde ați inclus prezentare acestora în citez, Punctul 15 - Nr. d/o - 13 ,,limba rămână sau traduse și autentificate de un traducător autorizat'' , cea ce încalcă Art.23, alin(2) din Legea 131, pe lângă aceasta - în impune pe operatorii economicii la cheltueli adăugătoare pentru satisfacerea cerinților dat (traducere, autorizare), la fel cum în cadrul oricărei achiziți publice operatori economici au ca scop și respectă Art.7 lit(a) din Legea 131. ,,utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante'' - am dori că și autoritățile contractante să conştientizeze și să ne scutească de cheltuieli adiționale. Conform Art. 17 alin(9) din Legea 131 ,,Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci când stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească.'' - solicităm modificarea Anunțului de participare și a Anexei nr.22. și respectarea Art.18 și Art.7 din Legea 131.
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.