Select the type of procedure
Commercial procurement
21455584
1
Enquiry period
with
16.07.2025 13:34
to 04.08.2025 10:00
to 04.08.2025 10:00
16 days left
2
Bidding period
with
04.08.2025 10:00
to 21.08.2025 10:00
to 21.08.2025 10:00
3
Auction
22.08.2025 13:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Enquiry period
Estimated value without VAT
64 879 403 MDL
Period of clarifications:
16 Jul 2025, 13:34 - 4 Aug 2025, 10:00
Submission of proposals:
4 Aug 2025, 10:00 - 21 Aug 2025, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Enquiry period
Conform Caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
16 Jul 2025, 13:34
Date modified
18 Jul 2025, 10:06
Achizitii.md ID
21455584
MTender ID
CPV
39140000-5 - Mobilier de uz casnic
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - LOT 1: Echipamente pentru prelucrarea mecanică a alimentelor
Budget: 7617000.0 MDL
Active
Lot nr. 2 - LOT 2: Echipamente pentru gătit și tratament termic
Budget: 25823252.0 MDL
Active
Lot nr. 3 - LOT 3: Depozitare frigorifică și echipamente auxiliare de păstrare
Budget: 7394416.0 MDL
Active
Lot nr. 5 - LOT 5: Mobilier și mese de inox pentru preparare/spălare
Budget: 7662015.0 MDL
Active
Lot nr. 6 - LOT 6: Echipamente pentru distribuție, servire și auxiliare Horeca
Budget: 3263646.0 MDL
Active
Lot nr. 7 - LOT 7: Echipamente de ventilare, condiționare și prepararea apei calde.
Budget: 3031042.0 MDL
Active
Lot nr. 8 - LOT 8: Echipamente electrice auxiliare pentru confort și igienă.
Budget: 2254410.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunț de participare.signed (11).pdf
anunț de participare.signed (11).pdf
Bidding Documents
-
16.07.25 13:34
lista instituții beneficiare.pdf
lista instituții beneficiare.pdf
Bidding Documents
-
18.07.25 10:06
Date:
16 Jul 2025, 14:58
Question's name:
Lot 7 AISI 403
Question:
Bună ziua, Cre-i scopuș folosirii AISI 403? AISI 304 alimentar va fi acceptat? Sa-u AISI 430 inox tehnic (nu este recomandat)
Answer (17 Jul 2025, 09:42):
Bună ziua. Se va accepta atât AISI 403 cât și AISI 304.
Date:
16 Jul 2025, 15:50
Question's name:
Buna ziua
Question:
Nu este posibil sa faceti mai multe loturi? sunt loturi care ati amestecat si aparate de aer conditionat, si boilere, si hote, nu toate companiile au asa tip de produse, ca sa poata participa mai multe companii - rugam ca fiecare produs in parte sa faceti cite un lot aparte. Plus ca si garantia pentru oferta nu va fi asa mare, vor avea posibilitatea sa participe la aceasta licitatie mai multe companii...
Answer (16 Jul 2025, 16:41):
Bună ziua. Rugăm frumos să respectați cerințele expuse în DA de către AC.
Date:
17 Jul 2025, 11:07
Question's name:
Divizarea loturilor
Question:
Vă rugăm să reanalizați structura loturilor 1–8, întrucât includ poziții necorelate tehnic sau funcțional, ceea ce restricționează concurența și favorizează nejustificat doar operatorii economici de dimensiuni foarte mari. Divizarea acestora ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți, ar reduce riscul de anulare și ar asigura o utilizare eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu principiile achizițiilor publice.
Ce au in comun ca funcționalitate: masinile de curatat cu cele de feliat si cu cântarele? cuptoarele cu cazanele si plitele?? masinile de spalat vase cu mobilierul de inox?? boilerele cu conditionele...???s.a.m.d
Va rugam divizati loturile, altfel se va contesta procedura la ANSC si se va tergiversa procesul de aprovizionare, care tot copiii pana intr-un final vor avea de suferi.
Answer (17 Jul 2025, 15:03):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor.
Date:
17 Jul 2025, 11:09
Question's name:
Respectarea principiului proportionalitatii
Question:
Cerințele privind experiența similară și cifra medie anuală de afaceri, raportate la valoarea totală a contractului sau a loturilor cumulate, sunt disproporționate și neconforme cu principiul proporționalității. Solicităm ajustarea acestora în funcție de valoarea estimată a fiecărui lot, pentru a nu restricționa nejustificat accesul operatorilor economici eligibili.
Answer (17 Jul 2025, 15:05):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Date:
17 Jul 2025, 11:18
Question's name:
Loturi structurate
Question:
Fiecare școală este în măsura să facă procurările, deoarece experiența achizițiilor prin licitație nu este o noutate. Astfel, loturile ar fi mai mici și structurate. Deservirea și montările echipamentelor mai rapide și monitorizate mai ușor.
Answer (17 Jul 2025, 15:18):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Date:
17 Jul 2025, 11:22
Question's name:
participare
Question:
companii peste hotare ar putea participa? si care sunt condițiile?
Answer (17 Jul 2025, 15:06):
Bună ziua. Potrivit prevederilor de la art. 16 alin (1) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice”. Pentru mai multe detalii la acest aspect, vă încurajăm să consultați prevederile actului legislativ menționat supra.
Date:
17 Jul 2025, 13:14
Question's name:
Cerinta cifra medie de afaceri si experienta similara.
Question:
Conditia expusa de Dvs ca fiind din valoarea viitorului contract sa o intelegem ca fiind valoarea ofertei pentru fiecare lot in parte?
Adica daca se participa la 2 sau 3 loturi, cerintele privind cifra medie de afaceri si experienta similara nu va fi cumulativa, asa sa intelegem?
Answer (17 Jul 2025, 15:06):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Date:
17 Jul 2025, 15:19
Question's name:
Instalarea. Conectarea. Punerea în funcțiune
Question:
Bună ziua, care sunt cerințele privind punerea în funcțiune a utilajelor, instalarea, conectarea lor?
Answer (17 Jul 2025, 15:38):
Bună ziua. Rugăm frumos să citiți cu atenție Caietul de sarcini. Acolo sunt expuse cerințele de livrare/instalare.
Date:
17 Jul 2025, 15:23
Question's name:
Condiții. Termenii de achitare
Question:
Care sunt termenii de achitare? Este posibil un avans?
Answer (17 Jul 2025, 15:34):
Bună ziua. Avansul, în cazul achiziției de bunuri/servicii, nu este permis de legislația în vigoare.
Date:
17 Jul 2025, 15:24
Question's name:
Garanția de bună execuție
Question:
Care este termenul de valabilitate a acesteia și condițiile de rambursare?
Answer (17 Jul 2025, 15:37):
Bună ziua. Garanția de bună execuție se restituie după executarea integrală a contractului. De obicei, garanția se restituie în termen de 1-2 săptămâni de la solicitare, dar desigur mai contează și forma garanției agreată de părți.
Date:
17 Jul 2025, 15:29
Question's name:
Cerințele tehnice
Question:
Ca să nu facem referire la mai multe poziții și pentru a primi un răspuns mai generalizat aplicabil la toate, cazul în care oferta tehnică va conține abateri, fiindcă câteva utilaje fac referire la anumite brand uri firește în urma analizei voastre de piață, atunci în cazul dat care este ponderea exactității cu parametri tehnici solicitați coraportat la nivelul de preț. De exemplu o ofertă avantajoasă ar putea prevala la o abatere de +\- 10% de la caracteristici precum dimensiuni, putere, volum, productivitate și alte în aceeași idee
Answer (17 Jul 2025, 15:46):
Bună ziua. Rugăm frumos să formulați întrebări de clarificare mai precise.
Date:
17 Jul 2025, 15:55
Question's name:
Termeni de achitare
Question:
Care sunt termenii în zile de achitare a viitorului contract?
Answer (17 Jul 2025, 16:11):
Bună ziua. În termen de aproximativ 15-20 zile din data semnării facturii de ambele părți. AC va accepta și livrări/facturări eșalonate.
Date:
17 Jul 2025, 16:04
Question's name:
Cerințe tehnice
Question:
Ca să fim mai concreți, privind abateri: la majoritatea pozițiilor puterea este desemnată ca interval, se acceptă o putere superioară intervalului? Același lucru se referă la capacități precum încărcare, productivitate, și caracteristici cheie marcate la urma cu sintagma până la… la fel sunt admisibile oferte cu date superioare celor solicitate?
Answer (17 Jul 2025, 16:14):
Bună ziua. Rugăm frumos să faceți referire la poziția exactă din lot.
Date:
17 Jul 2025, 17:02
Question's name:
Cuptor cu microunde
Question:
Puterea solicitata la cuptorul cu microunde e corecta? minim 2000W?
Date:
18 Jul 2025, 09:55
Question's name:
Documentatia depunere nr 14
Question:
Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 - corect intelegem ca aceste certificate se refera la producatorii de utilaj si nu la operatorii economici care vor participa la procedura de achizitie? Or, asa certificare nu este necesara pentru a efectua vinzari de utilaj pe teritoriul R.Moldova..
Date:
18 Jul 2025, 12:03
Question's name:
Forma garantiei de buna executie
Question:
Ati indicat 4 forme de garantie de buna executie. Sa intelegem ca toate sunt agreate deja de autoritate, respectiv operatorul economic va alege una din cele 4 la momentul semnarii contractului?
Date:
18 Jul 2025, 12:11
Question's name:
Schimbati modalitatea de evaluare
Question:
Va rugam respectuos sa modificati criteriul de evaluare: din cel mai mic pret pe lot in cel mai mic pret pe pozitie din lot!
Este cea mai buna solutie, deoarece un mic detaliu/cerinta tehnica necorespunzatoare din oferta va aduce la anularea intregului lot!
Totodata, nu veti limita concurenta
Va multumim
Date:
18 Jul 2025, 12:19
Question's name:
Decizia de a nu diviza pe loturi
Question:
Având în vedere contextul electoral actual, considerăm că impunerea unor cerințe restrictive, care pot fi interpretate ca favorizând anumiți operatori economici, va atrage atenția publicului și mass-mediei, afectând imaginea de imparțialitate și corectitudine a autorității contractante. O eventuală mediatizare negativă a procedurii în această perioadă sensibilă ar fi de natură să pună sub semnul întrebării transparența și echitatea procesului de achiziție, cu implicații asupra încrederii cetățenilor și a eficienței utilizării banilor publici
Vă solicităm respectuos să mai examinati in cadrul grupului de lucru aceste aspecte.
Va multumim
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK