Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
07.07.2025 18:59
to 31.07.2025 17:51
to 31.07.2025 17:51
1 day left
2
Bidding period
with
31.07.2025 17:51
to 10.08.2025 05:51
to 10.08.2025 05:51
3
Auction
11.08.2025 15:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Enquiry period
Estimated value without VAT
1 000 000 MDL
Period of clarifications:
7 Jul 2025, 18:59 - 31 Jul 2025, 17:51
Submission of proposals:
31 Jul 2025, 17:51 - 10 Aug 2025, 5:51
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Enquiry period
Procedura de achiziție este realizată sub incidența actului normativ: Legea privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale 74/2020
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan Cel Mare și Sfânt, nr. 134
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
7 Jul 2025, 18:59
Date modified
8 Jul 2025, 9:38
Achizitii.md ID
21446641
MTender ID
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Imprimante multifuncționale de rețea (format A4, Alb-Negru)
Budget: 1000000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anexa nr. 23 la documentația standard pentru realizarea achizițiilor.docx
Bidding Documents
-
7.07.25 18:59
anexa nr. 22 la documentația standard pentru realizarea achizițiilor.docx
Bidding Documents
-
7.07.25 18:59
Date:
8 Jul 2025, 09:38
Question's name:
Termen livrare
Question:
Buna ziua
Rugam de rectifica termnul de livrare pina la 90 zile, din motivul ca cantotatea de x50 buc. in termen de 30 zile le pot oferi doar operatorii economici care au deja bunurile pe stock, astfel se primeste concurenta neloiala, de a nu permtie altor operatori economici de a participa la procedura de achzitie.
Answer (25 Jul 2025, 13:09):
Bună ziua,
Menționăm că majoritatea operatorilor economici din Republica Moldova au capacitatea logistică și comercială de a livra echipamentele solicitate în termenul menționat, fie din stocuri proprii, fie prin canale de distribuție rapide deja stabilite cu producătorii sau distribuitorii autorizați.
Pentru a susține totuși un grad cât mai ridicat de concurență și pentru a permite participarea unui spectru mai larg de ofertanți, suntem dispuși să extindem termenul de livrare până la maximum 60 de zile calendaristice, considerând acest termen ca un compromis rezonabil între urgența înlocuirii echipamentelor și principiul tratamentului egal.
Subliniem că o extindere până la 90 de zile nu este fezabilă în contextul actual, întrucât ar periclita grav funcționarea serviciilor noastre interne și ar compromite standardele de operare asumate.
Vă mulțumim pentru înțelegere și deschidere în identificarea unei soluții comune.
Date:
8 Jul 2025, 11:07
Question's name:
Developer/Drum unit
Question:
Buna ziua
Developer/Drum unit este specificat 95mii, astfel fiind regasit doar la un Vendor si anume Kyocera.
Rugam de rectifica caietul de sarcini si a exclude Developor Unit ce nu are relevanta si rectificarea Drum Unit cu sintagma minim 40 mii.
Ce ar permite tuturor operatorilor economici de participa, si nu faciiliteaza nici un Vendor.
Answer (25 Jul 2025, 13:18):
Bună ziua,
Referitor la cerința privind Developer Unit și Drum Unit cu resursă de minimum 95 000 pagini, dorim să subliniem că această specificație nu vizează un anumit brand sau vendor anume, ci reflectă necesitatea reală a entității contractante de a beneficia de echipamente capabile să funcționeze în regim intensiv, cu un grad ridicat de fiabilitate și costuri reduse de mentenanță pe termen mediu și lung.
Echipamentele cu o astfel de configurație sunt proiectate pentru utilizare profesională, în medii cu volum mare de lucru, iar cerința de 95 000 pagini pentru Developer și Drum Unit corespunde unei categorii tehnice superioare, adoptate de mai mulți producători internaționali, precum:Lexmark (seria MX), HP Enterprise și Pro series, Kyocera (diverse modele ECOSYS), Canon (modele avansate din gama imageCLASS), Ricoh, Toshiba, Brother și alți poroducători. Menționăm, de asemenea, că operatorii economici pot îndeplini cerința propusă nu doar printr-o unitate unică cu această resursă, ci și prin livrarea de seturi suplimentare care să asigure cumulativ un volum de minimum 95 000 pagini – cu condiția ca toate componentele să fie incluse în prețul total al ofertei. Astfel, specificația „pentru minimum 95 000 pagini” este concepută tocmai pentru a permite flexibilitate tehnică și participarea unui număr cât mai mare de ofertanți, fără a restrânge concurența.
Reducerea valorii minime pentru Drum Unit la 40 000 pagini ar diminua semnificativ nivelul de performanță a echipamentelor solicitate și ar duce la frecvență crescută de intervenții și costuri suplimentare de exploatare. În plus, echipamentele cu o astfel de configurație sunt, în general, destinate segmentului SOHO (Small Office/Home Office), nefiind potrivite pentru necesitățile instituției noastre.
Prin urmare, cerința de 95 000 pagini reflectă necesități tehnico-operative reale și justificate, iar formularea acesteia permite echitate în participare prin alternative de ofertare.
Vă mulțumim pentru înțelegere și rămânem deschiși pentru orice clarificări suplimentare.
Date:
8 Jul 2025, 14:21
Question's name:
• Developer Unit pentru min 95 000 pagini; • Drum Unit pentru mim 95 000 pagini ;
Question:
Va rugam sa excludeti parametrii exacti din caietul de sarcini. Conform caietului actual, este doar un producator care poate trece dupa specificatia tehnica. Mersi
Answer (25 Jul 2025, 13:17):
Dorim să precizăm că aceste specificații nu sunt restrictive și nu limitează participarea doar la un singur producător. Analizele de piață realizate înainte de elaborarea documentației tehnice au arătat clar că există mai mulți producători internaționali care oferă echipamente A4 monocrom compatibile cu aceste cerințe tehnice, precum:Lexmark (seria MX), HP Enterprise și Pro series, Kyocera (diverse modele ECOSYS), Canon (modele avansate din gama imageCLASS), Ricoh, Toshiba, Brother și alți poroducători – în funcție de configurațiile disponibile. Menționăm că resursele tehnice de acest nivel sunt specifice echipamentelor destinate utilizării intensive în medii profesionale, care presupun volume lunare mari de printare și o fiabilitate sporită. Cerințele formulate reflectă tocmai aceste necesități operaționale, fără a favoriza în mod direct sau indirect un anumit brand.
Totodată, formularea „pentru minimum 95 000 pagini” oferă flexibilitate tehnică operatorilor economici – aceștia pot atinge resursa solicitată și prin oferirea mai multor unități (componente), cu condiția ca toate costurile să fie reflectate în oferta financiară finală.
Prin urmare, considerăm că menținerea acestor cerințe este justificată și nu contravine principiilor transparenței și concurenței. Caietul de sarcini este construit astfel încât să reflecte necesități reale și să permită participarea unui număr extins de ofertanți care pot furniza soluții conforme.
Date:
25 Jul 2025, 13:27
Question's name:
Răspuns (25 iul 2025, 13:17)
Question:
Bună ziua, ne pare rău, dar am dori să afirmăm în mod responsabil că, de exemplu, HP, unul dintre cei mai importanți producători și furnizori de echipamente de imprimare de birou, nu are echipamente care utilizează un cartuș și un cilindru de transfer de imagine separate. Cel puțin în această categorie de echipamente. Prin urmare, afirmațiile dvs. sunt eronate și vă solicităm să faceți modificările necesare pentru a nu deveni pe viitor dependenți de costul consumabilelor Kyocera și pentru a vă asigura că respectați prevederile Legii 131/2015 în calitate de agenție guvernamentală.
Answer (29 Jul 2025, 17:50):
Pentru a face claritate asupra solicitării Dvs., aducem la cunoștință următoarele.
Autoritatea contractantă, în scopul satisfacerii necesităților de bunuri sau servicii, anunță proceduri de achiziții publice, în cadrul cărora descrie necesitățile pe care operatorii economici urmează să le îndeplinească.
Reieșind din necesitățile reale ale autorității contractante, care se transpun prin parametri tehnici și capacitate ale echipamentelor, au fost analizate mai multe oferte publice ale operatorilor economici în sensul oferirii posibilității tuturor producătorilor de a participa la procedura de achiziție prin intermediul distribuitorilor sau direct.
Astfel, după cum puteți vedea în răspunsurile anterioare (25.07.2025), acești parametri sunt compatibili cu un șir de producători care ar corespunde acestor cerințe.
Prin urmare, afirmația precum că este organizată procedura de achiziție publică sub un singur producător este lipsită de sens și denigratoare. Tot aici, atragem atenția că grupul de lucru, în clarificările anterioare (răspunsurile din 25.07.2025), a sugerat și metode suplimentare care, aplicate fiind, vor întruni cerințele statuate în documentația de atribuire (deși nu este obligat să o facă) – (Cerințele formulate reflectă tocmai aceste necesități operaționale, fără a favoriza în mod direct sau indirect un anumit brand. Totodată, formularea „pentru minimum 95 000 pagini” oferă flexibilitate tehnică operatorilor economici – aceștia pot atinge resursa solicitată și prin oferirea mai multor unități (componente), cu condiția ca toate costurile să fie reflectate în oferta financiară finală.).
Respectiv, ajungem la concluzia că, pe de o parte, grupul de lucru pentru achiziții este obligat să desfășoare o procedură de achiziție pentru a satisface necesitățile reale ale autorității contractante, și nu de a desfășura o procedură doar de dragul desfășurării acesteia. Pe de altă parte, la întocmirea caracteristicilor tehnice, grupul de lucru pentru achiziții s-a condus, fără careva abateri, de prevederile art. 52 alin. (1) din Legea nr. 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale:
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor și serviciilor solicitate de entitatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de entitatea contractantă, să fie îndeplinite.
În contextul celor expuse, aducem la cunoștință faptul că, la întocmirea specificațiilor tehnice, grupul de lucru pentru achiziții a respectat cu strictețe prevederile legale, întocmind documentația de atribuire reieșind din necesitățile reale ale entității contractante, în rezultatul studierii pieței, astfel încât acestor specificații tehnice să corespundă un număr cât mai mare de producători, suplimentar oferind și explicații pentru posibilități suplimentare în contextul întrebărilor Dvs.
Date:
25 Jul 2025, 13:33
Question's name:
Răspuns (25 iul 2025, 13:17)
Question:
Aș dori să adaug la replica agentului economic: atunci când oferiți o listă de producători care, din punctul dvs. de vedere, au echipamente care corespund cerințelor dvs. de lobby, vă rugăm să acordați atenție producătorilor care au centre de service OFICIALE pe teritoriul Republicii Moldova. Și, de asemenea, să plecați de la aceste considerente atunci când vă scrieți cererile și le comentați în răspunsurile dumneavoastră.
Answer (29 Jul 2025, 17:51):
Stimate operator economic, vă sugerăm să examinați cu atenție cerințele stipulate în documentația de atribuire, unde la pct. 20 subpct. 10 din Anunțul de participare este menționat expres că operatorul economic va prezenta Declarație cu privire la existența unui service centru autorizat (se va indica denumirea și adresa), amplasat pe teritoriul Republicii Moldova, pentru deservirea echipamentului ofertat, cu includerea obligatorie a condițiilor de menținere a garanției, semnată electronic de către ofertant.
Această cerință nu vizează favorizarea vreunui brand, ci demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic de a asigura garanția și service-ul post-vânzare. Stabilirea listei exhaustive a producătorilor care au centre de service OFICIALE pe teritoriul Republicii Moldova, așa după cum sugerați Dvs., este contrară legislației în domeniul achizițiilor publice.
Constatăm neclară această cerință și prin prisma faptului că nu există nicio sursă oficială care ar putea fi consultată, iar pe de altă parte, până la desfășurarea licitației ar putea fi autorizați/autorizate un șir de alte centre care ar putea deservi un șir de potențiali ofertanți.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK