1
Enquiry period
with 24.06.2025 13:16
to 04.07.2025 13:00
6 days left
2
Bidding period
with 04.07.2025 13:00
to 18.07.2025 14:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 6 237 617 MDL
Period of clarifications: 24 Jun 2025, 13:16 - 4 Jul 2025, 13:00
Submission of proposals: 4 Jul 2025, 13:00 - 18 Jul 2025, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Lucrări de instalare și darea in exploatare a unui parc solar

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Web site
---
The contact person
Full name
Andrei Oala
Contact phone
068011113
Purchase data
Date created
24 Jun 2025, 13:16
Date modified
25 Jun 2025, 8:07
Achizitii.md ID
21438269
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Advertising
Documents of the procurement procedure
centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf
Bidding Documents
Centrala fotovoltaica su 1
25.06.25 08:07
centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf
Bidding Documents
Centrala fotovoltaica SU 2
25.06.25 08:07
duae.doc
Bidding Documents
DUAE
25.06.25 08:07
proiect memoriu explicativ.pdf proiect memoriu explicativ.pdf
Bidding Documents
Memoriu explicativ
25.06.25 08:07
documentația standar _lucrari.docx
Bidding Documents
-
25.06.25 08:07
anunt de participare instalarea parc solar.pdf anunt de participare instalarea parc solar.pdf
Bidding Documents
Anunt de participare
25.06.25 08:07
caiet de sarcini parc solar.pdf caiet de sarcini parc solar.pdf
Bidding Documents
Caiet de sarcini
25.06.25 08:07
partea costructiva a proiectului.pdf partea costructiva a proiectului.pdf
Bidding Documents
Proiect constructiv
25.06.25 08:07
Date:
24 Jun 2025, 15:46
Question's name:
Anunt
Question:
Buna ziua.Publicati anunt de participare
Answer (25 Jun 2025, 08:08):
Buna ziua. Anunțul a fost încărcat.
Date:
25 Jun 2025, 09:04
Question's name:
Anunt de participare
Question:
În legătură cu cerința din anunțul de participare – punctul 15, subpunctul 7 – privind demonstrarea executării a minimum 3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani, vă rugăm respectuos să ne clarificați următoarele: Care este justificarea solicitării unei experiențe în proiecte de minimum 1000 kW, în condițiile în care obiectul contractului supus licitației prevede execuția unei instalații de doar 400 kW, ceea ce poate fi considerat o cerință disproporționată și restrictivă față de realitatea proiectului? Totodată, potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se poate solicita cel mult un contract de lucrări similare cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea viitorului contract, iar perioada de referință nu poate depăși ultimii 5 ani. În acest sens: Considerăm că o ajustare a cerințelor ar asigura o participare mai largă și competitivă a operatorilor economici, fără a compromite calitatea lucrărilor.
Answer (26 Jun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Date:
25 Jun 2025, 09:07
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Ținând cont de faptul că procedura de achiziție publică lansată vizează execuția unui parc fotovoltaic cu o capacitate de aproximativ 400 kW, am dori să vă rugăm următoarea clarificare: Care este justificarea solicitării de experiență similară prin executarea unor lucrări de minimum 1000 kW fiecare, în condițiile în care valoarea estimată a contractului supus licitației este semnificativ mai mică, iar conform art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015, precum și punctului 40 din Ordinul nr. 69/2021, autoritatea contractantă are dreptul să solicite doar experiență relevantă raportată proporțional la valoarea viitorului contract? În mod expres, cadrul normativ prevede posibilitatea solicitării: unui singur contract cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea contractului ce urmează a fi atribuit, sau contracte executate în ultimul an cu o valoare cumulată egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Answer (26 Jun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Date:
26 Jun 2025, 11:10
Question's name:
ISO
Question:
Buna ziua, Certificarea ISO 5001 Corectati sau clarificati ce este cu aces 5001 ?!
Answer (26 Jun 2025, 11:40):
Buna ziau, in anunt este mentionat ISO 50001.
Date:
26 Jun 2025, 11:43
Question's name:
Iso
Question:
Buna.Noi va rugam sa scriti clarificarea clara pentru ce cereti si care este legatura certificarea interna cu licitatia data. Avem impresia ca aveti un favorit, vom scrie contestatia la cerintele in ANSC
Answer (26 Jun 2025, 14:17):
Bună ziua. Cu referire la solicitarea Dvs menționăm următoarele: Principiul proporționalității este definit de legiuitor ca fiind acel ce “asigura corelaţia între obiectul, natura, valoarea şi complexitatea contractului de achiziţie publică şi cerinţele solicitate a fi îndeplinite în contextul aplicării procedurii de atribuire” Standardele ISO asigură ca serviciile și produsele sunt: de înaltă calitate, sigure, fiabile. Pentru mediul de afaceri, acestea reprezintă instrumente strategice care reduc costurile prin diminuarea erorilor, riscurilor, pierderilor și sporirea productivițății. Noi am solicitat Standarde care au tangență nemijlocită cu obiectul achiziției sau: ISO 9001 - sistemul de management al calității; ISO14001 - sistemul e management de mediu; ISO 45001- sistemul de management al sănătății și securității în muncă; ISO 50001 - Managementul energiei. La întrebarea ce poate să facă o companie care are experineță dar nu este certificată? Una din soluții ar fi asocierea cu o companie certificată.
Date:
26 Jun 2025, 17:28
Question's name:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Question:
LEGE Nr. 74 din 21-05-2020 Capitolul V PROCEDURILE DE ACHIZIȚIE SECTORIALĂ Articolul 37. Licitația deschisă (1) Procedura licitației deschise cuprinde ofertele tuturor operatorilor economici care doresc să participe la licitație. Entitatea contractantă publică în prealabil un anunț de participare la licitația deschisă pentru informarea potențialilor participanți, astfel încât aceștia să își poată pregăti ofertele. Anunțul de participare la licitația deschisă se întocmește și se publică conform art. 60. (2) Perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile. (21) Prin derogare de la prevederile alin. (2), perioada cuprinsă între data publicării anunţului de participare şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 20 de zile , modificati data depunere oferte conform prevederilor legii 74
Answer (27 Jun 2025, 10:14):
Buna ziua. Solicitam sa examinati prevederile pct. 31 din Anuntul de partiicpare.
Date:
26 Jun 2025, 17:43
Question's name:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale
Question:
LEGE Nr. 74 /2020 Articolul 87. Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (2) Soluționarea contestațiilor privind atribuirea contractelor de achiziții sectoriale se realizează conform cap. X din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, modificați cerința privind experiența similară fără a restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care pot demonstra experiență relevantă și capacitatea de a executa contractul
Answer (27 Jun 2025, 10:21):
Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Date:
26 Jun 2025, 17:56
Question's name:
3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani
Question:
Această cerință, pe lângă faptul că extinde nejustificat perioada de referință de la 5 la 10 ani, și impune o capacitate mult peste necesar (1000 kW desi urmeaza sa instalam 400kW), are ca efect restrângerea drastică a accesului operatorilor economici care activează constant pe piață, dar nu dețin în portofoliu exact acel tip de proiect impus artificial. Formularea pare croită pentru un operator economic anume, care, probabil, a executat astfel de lucrări în trecutul îndepărtat și care, în lipsa acestei condiții „ajustate”, nu s-ar mai încadra conform prevederilor legale standard. Ne întrebăm firesc dacă nu asistăm la o cerință "personalizată", menită să califice exact cine trebuie. Vă rugăm să revizuiți cerința în spiritul legii și al concurenței loiale
Answer (27 Jun 2025, 10:19):
Buna ziua, referitor la experiență sa solicita minim 3 proiecte similare de minim 1000 kw (în total).
Date:
27 Jun 2025, 12:57
Question's name:
Răspuns (27 iun 2025, 10:19):
Question:
Debili!!! CNA o sa va caute
Answer (27 Jun 2025, 14:50):
Am luat act.
Date:
27 Jun 2025, 15:40
Question's name:
Răspuns (27 iun 2025, 10:21): Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Question:
În vederea respectării principiilor tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13
Date:
27 Jun 2025, 15:49
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Рrеzеntаrеа de dovezi privind calitatea si/sau соnformitatea produselor- Parrourile utilizate in саdrul ргоiесtului vог fi selectate exclusiv diпtr-о lista de рrоducatori саге se аfla in top 10 la nivel international . Subliniem faptul că, în prezent, nu există un clasament unic, oficial și recunoscut universal al producătorilor de panouri fotovoltaice. Prin urmare, vă rugăm să indicați în mod explicit: Sursa sau publicația oficială a topului invocat; Lista producătorilor considerați eligibili conform cerinței „top 10”
Date:
27 Jun 2025, 15:55
Question's name:
Raportul IPC21
Question:
În legătură cu cerința din documentația de atribuire privind: „prezentarea raportului IPC21 pentru ultimele 6 luni referitor la personalul calificat”,vă rugăm să precizați următoarele aspecte esențiale: Dacă sunt acceptate și persoane calificate care vor executa contractul în baza unor forme contractuale alternative (ex. contract individual de muncă pe durată determinată, contract de prestări servicii, contract de colaborare etc.), cu condiția ca aceste raporturi să fie dovedite prin documente relevante și persoanele respective să fie identificate nominal în ofertă. Care este temeiul legal care permite solicitarea expresă a raportului IPC2 ca unică formă de dovadă a personalului calificat, având în vedere că: Directiva 2014/25/UE privind achizițiile publice, transpusă prin legea menționată, pune accent pe dovada capacității prin orice mijloc adecvat, și nu doar prin documente fiscale/statistice
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.