Select the type of procedure
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
3 450 000 MDL
Period of clarifications:
29 Apr 2025, 12:38 - 9 May 2025, 13:00
Submission of proposals:
9 May 2025, 13:00 - 20 May 2025, 8:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Lucrări de construcție pentru amplasarea unui ascensor
Information about the cancellation
The reason of cancellation
Au fost omise anumite compartimente la caietul de sarcini.
Date of cancellation
12 May 2025, 13:52
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Testemitanu 30
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
29 Apr 2025, 12:38
Date modified
12 May 2025, 13:53
Achizitii.md ID
21412449
MTender ID
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Date:
29 Apr 2025, 16:54
Question's name:
Documentatia tehnica
Question:
Anexati va rugam proiectul de executie
Answer (30 Apr 2025, 10:37):
Bună ziua. Reieșind din faptul acel format în care a fost elaborat proiectul de execuție din punct de vedere tehnic nu este posibil de al anexa pe platformă. Respectiv, operatorii economici care doresc să facă cunoștință cu proiectul de execuție urmează să se deplaseze la sediul beneficiarului pentru a face cunoștință cu acesta în prealabil, stabilind de comun acord ziua și ora când urmează să veniți. Vă mulțumim pentru interesul manifestat.
Date:
2 May 2025, 16:53
Question's name:
Clarificari
Question:
În urma examinării Anunțului de participare privind achiziția lucrărilor de construcție pentru amplasarea unui ascensor, solicităm să vă expuneți pe marginea următoarelor întrebări și observații:
1. Prevederi privind „materialele aprobate de beneficiar”:
Solicităm clarificări privind temeiul juridic al prevederii conform căreia materialele urmează a fi aprobate de către Beneficiar înainte de procurare. Formularea curenta poate genera un dezechilibru contractual și expune contractantul riscului de costuri suplimentare sau refuzuri arbitrare, în absența unor criterii obiective și transparente de aprobare. Rugăm să specificați expres procedura și criteriile de aprobare a materialelor, în concordanță cu bunele practici și principiul transparenței.
2. Condițiile de plată „stabilite de comun acord”:
Lipsa unei formule clare de plată în documentația de atribuire poate genera abuzuri sau amânări în efectuarea plăților, în special în situațiile când rezultatul licitației nu este favorabil autorității contractante. Solicitam includerea în mod expres a unui grafic de plată standard (ex. plăți parțiale la atingerea unor etape fizice).
3. Cerințe privind demonstrarea capacității tehnice și experienței similare:
Constatăm absența unei cerințe explicite privind experiența similară a operatorilor economici în lucrări similare / de complexitate comparabilă. În scopul asigurării unei execuții de calitate și reducerii riscurilor de întârzieri sau lucrări neconforme, recomandăm sa examinați oportunitatea includerii în criteriile de selecție a cerinței privind demonstrarea experienței similare în executarea lucrărilor de construcție similare (de exemplu, în ultimii 3-5 ani).
4. Garanțiile și responsabilitățile antreprenorului:
Solicităm detalii suplimentare privind modul în care autoritatea contractantă va evalua „calitatea superioară” a materialelor, în lipsa unei liste clare de standarde sau mărci acceptate. Totodată, atragem atenția că formularea privind „înlocuirea materialelor din contul antreprenorului” este justificată doar în cazul în care neconformitatea este obiectiv dovedită, și solicităm completarea textului în acest sens pentru evitarea interpretărilor abuzive.
Answer (7 May 2025, 10:57):
Bună ziua. 1. În anunțul de participare este clar stipulat că materialele de construcție care vor fi folosite la realizarea lucrărilor urmează să fie însoțite de certificat de calitate CE (care garantează siguranța, sănătatea și protecția mediului înconjurător). Se subînțelege că depistarea oricărui material necorespunzător se va baza pe un act constatator al responsabilului tehnic. 2. În partea ce ține de condițiile de plată autoritatea contractantă a optat pentru varianta de comun acord pentru a ține de cont nu numai de interesele și comditatea acesteia dar și ale antreprenorului cu care se va încheia contractul. 3. În scopul eficientizării procesului de elaborare și prezentare a ofertei prin evitarea dublării de informații prezentate în diverse documente urmează ca operatorii economici interesați să completeze formularul DUAE atașat care include majoritatea compartimentelor legate de activitatea acestora inclusiv, experiența și capacitățile tehnice. La etapa de evaluare a ofertelor autoritatea contractantă în temeiul art.20 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice solicită de la operatorul economic clasat pe primul loc să prezinte documente justificative care demonstrează veridicitatea informațiilor prezentate în DUAE.
Date:
8 May 2025, 10:13
Question's name:
Termeni
Question:
12. Termenii și condițiile de livrare/prestare solicitați: executarea lucrărilor. Executarea lucrărilor vor fi efectuate în maxim 60 (șaizeci) zile din momentul semnării contractului de către ambele părți. - Pentru asa tip de lucrari este foarte putin 60 de zile. Ar trebui sa fie minim 120 zile. Rog sa verificati.
Answer (8 May 2025, 12:40):
Bună ziua. Termenul de executare a lucrărilor rămâne același care este stipulat în anunțul de participare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK